Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
CUM POT SA GASESC DEFECTUL DE LA AEROTERMA MASINII . PANA ACUM A MERS NUMAI IN VITEZA 4 . ACUM NU MAI MERGE DELOC . NU STIU CUM SE DEMONTEAZA . AM MASINA DE 5 ANI SI NU AM REPARAT MAI NIMIC LA EA DAR ACUM M-A LASAT SI TID-UL SI AEROTERMA . ACUM O SAPTAMANA AEROTERMA FUNCTIONA BINE DAR A INCEPUT SA PICE CATE O VITEZA PE ZI . I-MI POATE SPUNE CINEVA CARE ESTE CAUZA . VA ROG FRUMOS , AJUTATI-MA . VA MULTUMESC FRUMOS ANTICIPAT .
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"ACUM O SAPTAMANA AEROTERMA FUNCTIONA BINE DAR A INCEPUT SA PICE CATE O VITEZA PE ZI ." Cite viteze are aeroterma domniei tale,stiind ca saptamina are 7 zile...? Verifica siguranta F2(30A) si apoi cu contact pus,verifici daca ajunge 12v,la cupla de intrare in motorasul ventilator,comutatorul fiind pe treapta 4.Daca ajunge 12v, demontezi electroventilatorul si verifici starea periilor si a colectorului,ocazie cu care vizualizezi si starea de uzura a lagarelor(bucselor). Atentie,mi-am dat seama ca nu ai citit regulamentul,altfel nu scria-i cu litere mari...
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Acum o saptamana functiona. A uitat sa spuna ca de patru zile ii pica cate o viteza, dar daca vorbea de vitezele de la cutie 6+1, atunci iese socoteala. Smile
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru sfaturi , Am verificat siguranta si bine'nteles era arsa . am schimbat-o cu rezerva si acum functioneaza tot pe viteza 4. Am uitat sa spun ca am vectra b caravan . am demontat filtru de polen si am cautat sa ajung la aeroterma ( conexiuni electrice ) dar nu stiu cum si pe unde sau mai bine spus de unde sa incep . nu am mai demontat nimic pana acum de la masina . va rog frumos , poata i-mi puteti da cateva sfaturi .va multumesc
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Verifica rezistenta de langa aeroterma. Posibil sa fie arsa.
Trebuie data jos grila de sub stergatoare.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De regula,pe grupul de 3 rezistente,este montata o siguranta termica,care cedeaza la un anumit prag termic(scris pe componenta),generat de lipsa de ventilatie sau suprasarcina a electroventilatorului(bucse uzate,turbina blocata,etc).Componenta costa 6 sau 7 lei,problema fiind la lipirea terminalelor,pe vechea pozitie,unde se cere indeminare si experienta,altfel se distruge termic, siguranta termica...
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
va multumesc pentru sfaturi . am reparat-o , dar dupa 3 zie de functionare sa ars sig. de 30 A din nou . stie cineva de ce . la grupul de rezistente sig. termica era neagra , motorasul se invarte frumos . eu am avut o termica de 240 de grade . pana o sa cumpar una de 200 merge . .o sa pun si poze cu pozitia montajului la masina mea .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Siguranta de 30A,se arde la scurtcircuit,pe instalatie sau in interiorul electroventolatorului(caz in care nu va functiona la o verificare -pe direct-,la intrara in cupla acestuia).ATENTIE,pe aceeasi siguranta este alimentat si electroambreiajul compresorului AC,care poate afecta starea sigurantei.Posibil sa ai o problema pe instalatia celor 2 consumatori...,aici trebuie sa intervina experienta,flerul si pregatirea celui ce face remedierea. Bafta...!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Asa am patit eu. Am avut un scurt pe firele de la compresorul A/C si imi ardea siguranta F 2, care alimenteaza si aeroterma. Pana n-am schimbat instalatia, n-am avut aeroterma. Probabil de-asta arde si siguranta termica.
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Am verificat circuitele si culmea nu gasesc nimic . Am schimbat in 3 zile , 4 sig de 30 A . se ard si nu - mi dau seama de ce . Circuitul reparat cu sig . termica functioneaza bine . acum pe timpul rece aeroerma o folosesc pe viteza 2 . functioneaza cate 2-3 ore ( cam cat merg eu cu masina insumat pe zi ) dupa care se arde . astazi mi sa ars de 2 ori intr-o ora . ce am de facut in situatia asta . se poate pune pe tester sa vad defectiunea ?




[size=Marime text] [/size]
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Circuitul compresorului cum l-ai verificat ? Detaliaza.
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
verificarea nu am facut-o personal . am zis ca ma depaseste si am dus masina la un amic care se pricepe . mi-a spus ca nu a gasit nimic la instalatie . aerul conditionat nu merge ca nu am freon pe instalatie . mi sa spart o teava din fata care sa frecat de filtru de aer si nu am reparat-o pana acum .de asta am scris ca instalatia este in regula . am mai fost cu masina la el pentru mici reparatii . acum i-mi dau seama ca trebuie sa merg in service cu ea . pe timpul asta nu se poate merge fara aeroterma . multumesc pentru sfaturi . am facut ce m-am priceput , dar vad ca e mai complicat .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Acceptind ideea ca ar fi probleme pe circuitul electroambreiajului compresor,se va scoate din cupla, releul de protectie al acestuia,ce se afla in compartimentul motorului,pe linga baterie,cu scopul de a separa acest consumator. Posibil sa dispara problema...,daca nu,continui treaba...
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut din nou . Despre aeroterma ce sa zic . Am fost la service cu masina si cei de acolo au descoperit ca grupul de rezistente este defect . asa ca ma-u pus sa gasesc unul bun , pentru ca la ei este foarte scump . Unde as putea gasi unul sh , caci la mine la Targoviste nu am gasit la nici o firma de dezmembrari . si cat credeti ca ar fi pretul pentru grupul de rezistente .
Va multumesc frumos .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
maryovectra a scris:. Am schimbat in 3 zile , 4 sig de 30 A . se ard si nu - mi dau seama de ce . Circuitul reparat cu sig . termica functioneaza bine . acum pe timpul rece aeroerma o folosesc pe viteza 2 . functioneaza cate 2-3 ore ( cam cat merg eu cu masina insumat pe zi ) dupa care se arde . astazi mi sa ars de 2 ori intr-o ora
Daca sunt meseriasi iti inlocuiau doar siguranta termica(care are un pret modest),dar e mai usor sa demontezi/montezi o cupla si culmea...,tot sa nu rezolvi problema! Eu nu pot sa cred ca siguranta de 30A,se arde deoarece e defect modulul de rezistente.Daca ei cred acest lucru,deja e trist...! Viitorul apropiat,va confirma ipoteza mea...,sau nu! Prin grupul de rezistente,trece doar plus(+),deci nu are cum sa faca scurtcircuit,la acest nivel...
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos , prietene , pentru sutinere , Ce ssa zic .... meseriasii din service-urile noastre . Scoliti , nu ?
Ma rog .... Te mai rog inca ceva . ai spus tu mai devreme ca trebuie scos releul de la compresorul de AC din compartimentul motor . Poti sa mi-l localizezi si mie exact . Nu am decat sa incerc eu sa fac ceva .poate i-mi poti pune o poza cu compartimentul releului . Pe linga baterie sunt mai multe cutiute cu relee si sigurante . Nu te supara , dar nu ma descurc asa bine inca cu instalatia electrica a masinii si nu am nici o schema . . nu am nici cartea masinii .
Multumesc frumos .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Poti cauta un tablou(cutie) cu 2 relee(posibil doar 1) si 2 sigurante(ambele de 30A).Releul care are 6 papuci in cupla,este cel de la electroambreiajul compresorului,bineinteles si releul are 6 pini(papuci tata),fiind singurul releu cu 6 pini,toate celelalte relee,din jurul bateriei(alte tablouri) au 5 sau 4 pini.
  • maryovectra

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Mersi frumos . Am sa incerc iar dupa aceea o sa vad ce se intampla . O sa scriu rezultatul aici . Inca odata multumesc . Very Happy Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR