opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
Va salut.
Se aude un huruit in zona pompa de apa / alternator / distributie.
Distributie si curea alternator schimbate in urma cu 14 luni cu trusa KM si doar piese OEM.
Tacanitul il am de mai mult timp, fiind de la un culbutor / tachet.
Schimb ulei 5W40 si filtre in urma cu 4 luni.
O parere daca se poate. Multumesc.
Se aude un huruit in zona pompa de apa / alternator / distributie.
Distributie si curea alternator schimbate in urma cu 14 luni cu trusa KM si doar piese OEM.
Tacanitul il am de mai mult timp, fiind de la un culbutor / tachet.
Schimb ulei 5W40 si filtre in urma cu 4 luni.
O parere daca se poate. Multumesc.
vulpoiu ionel- Suspendat
- 16 mesaje
- din 28 Feb 2012
- Agila 2006
- Brasov
vulpoiu ionel- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2012
- Mesaj Privat
Acel zgomot este provocat de un rulment m-ai mult ca sigur si cred ca provine de la pompa de apa,ca metoda care o poti face in depistarea zgomotului, ei o surubeltita m-ai lunga pui capatul metalic pe pompa de apa si urechea pe maner si daca zgomotul se transmite foarte puternic atunci este de la pompa.Este o metoda veche dar de multe ori da randament
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
corsablu
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
aplesa
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2008
- Mesaj Privat
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
Va salut. Revin cu un mic update: am dat jos cureaua de accesorii si am verificat toate elementele. Am upload-at cateva imagini sugestive si video https://youtube.com/watch?v=p-HYx2xL8bo.
- zgomotul (huruit) puternic vine de la pompa de apa, defapt de la axul acestuia pe care vine montata fulia, are un joc vertical destul de mare zic eu; nu stiu ce rol are acea gaura pe care am incercuit-o si de unde acea rugina
- rulmentul de la rola intinzatoare (marca NTN) la fel; l-am dat jos, nu mai avea vaselina in interior, l-am gresat, verificat daca are joc, montat la loc; saiba este fisurata, e normal ?
- rulmentul de la alternator: si acesta scartaie un pic
Am sa schimb pompa de apa in zilele urmatoare, oscilez intre Valeo, Airtex si eventual Hepu daca gasesc. Am citit ca trebuie aplicata si silicon de etansare, cel de la Victor Reinz care se foloseste la capac culbutor este bun?
Sunt nehotarat daca sa schimb si rola intinzatoare din moment ce am gresat rulmentul. Am inteles ca in aceeasi masura si arcul poate sa cedeze, adica sa nu mai intinda suficient cureaua de accesorii. Acuma, cureaua nu e foarte intinsa, dar nu e nici slabita (aceasta fiind schimbata in urma cu 2 ani de zile - 20k km).
Parca vad ca lucrurile se leaga cu privire la alternator, care nu incarca suficient in sarcina (13.1 - 13.4, balbaie farurile la miscarea volanului sau la franare brusca), adica cureaua sa nu fie prea slabita si din acest motiv sa nu am incarcare suficienta. Oricum, voi demonta alternatorul sa verific tot ce e de verificat (diode, releu, rulment).
P.S. Surubul mijlociu de pe suport cadru motor era plin de ulei cand l-am dat jos, e normal?
- zgomotul (huruit) puternic vine de la pompa de apa, defapt de la axul acestuia pe care vine montata fulia, are un joc vertical destul de mare zic eu; nu stiu ce rol are acea gaura pe care am incercuit-o si de unde acea rugina
- rulmentul de la rola intinzatoare (marca NTN) la fel; l-am dat jos, nu mai avea vaselina in interior, l-am gresat, verificat daca are joc, montat la loc; saiba este fisurata, e normal ?
- rulmentul de la alternator: si acesta scartaie un pic
Am sa schimb pompa de apa in zilele urmatoare, oscilez intre Valeo, Airtex si eventual Hepu daca gasesc. Am citit ca trebuie aplicata si silicon de etansare, cel de la Victor Reinz care se foloseste la capac culbutor este bun?
Sunt nehotarat daca sa schimb si rola intinzatoare din moment ce am gresat rulmentul. Am inteles ca in aceeasi masura si arcul poate sa cedeze, adica sa nu mai intinda suficient cureaua de accesorii. Acuma, cureaua nu e foarte intinsa, dar nu e nici slabita (aceasta fiind schimbata in urma cu 2 ani de zile - 20k km).
Parca vad ca lucrurile se leaga cu privire la alternator, care nu incarca suficient in sarcina (13.1 - 13.4, balbaie farurile la miscarea volanului sau la franare brusca), adica cureaua sa nu fie prea slabita si din acest motiv sa nu am incarcare suficienta. Oricum, voi demonta alternatorul sa verific tot ce e de verificat (diode, releu, rulment).
P.S. Surubul mijlociu de pe suport cadru motor era plin de ulei cand l-am dat jos, e normal?
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Suruburile trebuie sa fie fara ulei, clar la tine a lucrat un 'mioritic'.
Asa numita saiba unde este ? Fa o poza de la distanta, eu cred ca este de la intinzator jos, cred ca am asa ceva, complet evident.
La pompa apa se pune garnitura si silicon foarte putin, cat sa nu cada la montare, la fel si sus si la termostat. Deci garnituri noi si toate trei.
Asa numita saiba unde este ? Fa o poza de la distanta, eu cred ca este de la intinzator jos, cred ca am asa ceva, complet evident.
La pompa apa se pune garnitura si silicon foarte putin, cat sa nu cada la montare, la fel si sus si la termostat. Deci garnituri noi si toate trei.
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Schimba cureaua ca e crapata toata, rola ai aburit-o tu dar nu va tine deci alta, se gaseste numai rola fara arc si restul.
Suruburile sa fie curate !
Saiba aia cum spui tu este pe bratul mobil si daca crapa de tot sa vezi fericire. Iti trebuie macar partea mobila de la un intinzator second, vezi la dezmembrari sau caut eu prin magazie, am sigur pe undeva dar te costa mai mult transportul+ramburs..
Suruburile sa fie curate !
Saiba aia cum spui tu este pe bratul mobil si daca crapa de tot sa vezi fericire. Iti trebuie macar partea mobila de la un intinzator second, vezi la dezmembrari sau caut eu prin magazie, am sigur pe undeva dar te costa mai mult transportul+ramburs..
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cureaua a crapat de proasta calitate, marginea este smotocita probabil din cauza pompei de apa, fulia a stat inclinata.
Se gaseste intinzator complet http://www.autoa.ro/produs/...tor-pt-auto-cu-ac
Se gaseste intinzator complet http://www.autoa.ro/produs/...tor-pt-auto-cu-ac
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
Va salut din nou!
Revin cu un update referitor la problema semnalata in prima postare.
Am schimbat pompa de apa (Valeo) garniturile aferente acestuia + antigel G12. Pana la urma nu am schimbat nici rola intinzatoare si nici cureaua. Am verificat din nou rola, sa vad daca a pierdut din vaselina, insa era ok. Am dat jos si alternatorul, inspectat, curatat cat s-a putut (mai mult de praf), dupa care montat totul la loc. S-a facut liniste, cel putin nu se mai aude acel scartait enervant. Din interior la relanti parca nici nu auzi motorul pornit, se aude doar un tacanit neregulat de la tacheti probabil (vezi video).
https://youtube.com/watch?v=FNYozJNDqHU
Revin cu un update referitor la problema semnalata in prima postare.
Am schimbat pompa de apa (Valeo) garniturile aferente acestuia + antigel G12. Pana la urma nu am schimbat nici rola intinzatoare si nici cureaua. Am verificat din nou rola, sa vad daca a pierdut din vaselina, insa era ok. Am dat jos si alternatorul, inspectat, curatat cat s-a putut (mai mult de praf), dupa care montat totul la loc. S-a facut liniste, cel putin nu se mai aude acel scartait enervant. Din interior la relanti parca nici nu auzi motorul pornit, se aude doar un tacanit neregulat de la tacheti probabil (vezi video).
https://youtube.com/watch?v=FNYozJNDqHU
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ai grija cu acea curea ca te lasa in drum si poate mai faci vreo boacana daca ti se infige pe undeva si te trezesti cu paguba de nu merita... Fa asa cum ti-as spus si Dan si iti recomand si eu. Cumpara si schimba totul cu acel kit care ti l-a pus in link si stai linistit. Cureaua este bobosita si se va rupe, iti fa solicita si axul noii pompe de apa pus acum si deci va duce la uzura prematura a acesteia. Tu faci cum vrei dar noi te-am sfatuit. Daca se va intampla ce spunem noi o sa vedem un post nou de la tine cu regrete si cautare de solutii de reparatie. Succes
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
Am comandat ansamblul de arc-rola-curea, inainte sa schimb pompa cu intentia de a le schimba pe toate deodata, insa a ajuns prea tarziu, doar dupa schimbarea pompei si de atunci nici vremea de afara nu ma ajuta sa fac acele reparatii, nici timp liber nu am avut. Poate reusesc dupa sarbatori. Multumesc pentru sfaturi, am inteles ideea.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
Va salut din nou!
Revin cu noutati referitor la recomandarile voastre cu privire la rola intinzatoare.
Am efectuat schimbarile la inceputul lunii: curea accesorii Gates, rola INA (arc complet nou) - suruburile stranse la cuplu cf. TIS - respectiv am achizitionat un alternator SH Bosch de 100A (cel vechi era de 70A, insa fulia avea un joc, era putin descentralizat probabil tot din cauza pompei de apa defecte) pe care l-am montat ieri.
Din pacate axul pompei de apa si rola arcului deja au inceput sa aiba un mic joc (dupa nici 500km) - poate din cauza alternatorului - de aceea am si schimbat-o. Incarca mai bine (14.3) si nu coboara sub 13.8 cu dezaburire + faruri si luminile de avarie aprinse, fara sa scada sesizabil in turatie. Inainte incarca mult mai greu. Probabil nici bateria nu mai este in mintile ei (Varta 44Ah) dar mai merge, deocamdata porneste la sfert de cheie si la -18C.
Am o senzatie ca parca volanul merge mai usor dupa toate aceste modificari. Referitor la problema cu pompa de apa si rola intinzatoare, asta e, din pacate se produc piese de calitate slaba... sau ghinion, nu stiu.
Revin cu noutati referitor la recomandarile voastre cu privire la rola intinzatoare.
Am efectuat schimbarile la inceputul lunii: curea accesorii Gates, rola INA (arc complet nou) - suruburile stranse la cuplu cf. TIS - respectiv am achizitionat un alternator SH Bosch de 100A (cel vechi era de 70A, insa fulia avea un joc, era putin descentralizat probabil tot din cauza pompei de apa defecte) pe care l-am montat ieri.
Din pacate axul pompei de apa si rola arcului deja au inceput sa aiba un mic joc (dupa nici 500km) - poate din cauza alternatorului - de aceea am si schimbat-o. Incarca mai bine (14.3) si nu coboara sub 13.8 cu dezaburire + faruri si luminile de avarie aprinse, fara sa scada sesizabil in turatie. Inainte incarca mult mai greu. Probabil nici bateria nu mai este in mintile ei (Varta 44Ah) dar mai merge, deocamdata porneste la sfert de cheie si la -18C.
Am o senzatie ca parca volanul merge mai usor dupa toate aceste modificari. Referitor la problema cu pompa de apa si rola intinzatoare, asta e, din pacate se produc piese de calitate slaba... sau ghinion, nu stiu.