Daniel93
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
Cum am scris si in titlu, masina in cauza este un Opel Vectra cu motor Isuzu, din 95.
Acum cateva luni a ramas fara incarcare in timpul mersului, si am dus-o la electrician. Electricianul a masurat tensiunea la borne cu motorul pornit (asta facusem si eu, era in jur de 11v) si ne-a pus sa dam alternatorul jos. L-am dat jos, l-a curatat, a schimbat carbunii, l-am pus pe masina: nici un efect. Am mers inapoi cu masina la el, a excitat alternatorul cu un fir de la baterie, si a constatat ca functioneaza alternatorul, crestea tensiunea la borne. A desfacut un releu din interiorul masinii, in capatul pragului, sub torpedo, si a anulat o piesa mica, probabil tot un releu, si a pus "pe direct", linistindu-ma cu "ala e degeaba, merge asa fara probleme".
A mers o vreme, dar a revenit problema, cu aceleasi simptome: turometru mort, becul rosu cu bateria aprins, si tensiune sub 12v cu motorul pornit..
Am mers din nou la acelasi electrician (nu a fost alegerea mea), iar scenariul a inceput sa se repede: ne-a pus sa dam jos alternatorul (fara sa verifice daca functioneaza) l-am dat jos, l-a desfacut si ne-a dat piesele care 'trebuie schimbate' : stator, punte de diode cu tot cu releu.
Am mers la un magazin de piese auto si nu am reusit sa aflu exact (le picase netul) dar mi-au spus ca ma costa in jur de 4-500 lei toate astea, iar un alternator nou ar fi in jur de 600 lei.
Intrebarea mea este: Ce face acel releu de sub torpedo? Circuitul turometrului trece prin alternator, sau prin releul tiganit de electrician?
Acum cateva luni a ramas fara incarcare in timpul mersului, si am dus-o la electrician. Electricianul a masurat tensiunea la borne cu motorul pornit (asta facusem si eu, era in jur de 11v) si ne-a pus sa dam alternatorul jos. L-am dat jos, l-a curatat, a schimbat carbunii, l-am pus pe masina: nici un efect. Am mers inapoi cu masina la el, a excitat alternatorul cu un fir de la baterie, si a constatat ca functioneaza alternatorul, crestea tensiunea la borne. A desfacut un releu din interiorul masinii, in capatul pragului, sub torpedo, si a anulat o piesa mica, probabil tot un releu, si a pus "pe direct", linistindu-ma cu "ala e degeaba, merge asa fara probleme".
A mers o vreme, dar a revenit problema, cu aceleasi simptome: turometru mort, becul rosu cu bateria aprins, si tensiune sub 12v cu motorul pornit..
Am mers din nou la acelasi electrician (nu a fost alegerea mea), iar scenariul a inceput sa se repede: ne-a pus sa dam jos alternatorul (fara sa verifice daca functioneaza) l-am dat jos, l-a desfacut si ne-a dat piesele care 'trebuie schimbate' : stator, punte de diode cu tot cu releu.
Am mers la un magazin de piese auto si nu am reusit sa aflu exact (le picase netul) dar mi-au spus ca ma costa in jur de 4-500 lei toate astea, iar un alternator nou ar fi in jur de 600 lei.
Intrebarea mea este: Ce face acel releu de sub torpedo? Circuitul turometrului trece prin alternator, sau prin releul tiganit de electrician?
gaby_ph- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Prahova
- Masina: Calibra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2012
- Mesaj Privat
Daniel93
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
Daniel93
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
- Micutu.mif
- *
- 4 mesaje
- din 10 Nov 2013
- Astra 2000 Y20DTH
- Bihor
Micutu.mif
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2013
- Mesaj Privat
Daniel93
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
Pentru ca nu m-am inteles cu proprietara masinii in cauza, a ajuns la dezmembrari. De unde a cumparat-o altu', si circula cu numerele ei )
In fine, am cumparat alta 'identica', doar ca e din '93, probabil full pentru modelul ei.
Ma tem si la asta de viitoare probleme cu alternatorul: cand o pornesc, ramane becul rosu de la incarcare aprins, si acele din bord 'moarte', dupa ce o accelerez putin se stinge becul si incepe sa functioneze tot bordul.
Ce sa fie?
Bateria e buna, e schimbata recent din ce a spus vanzatorul, am pornire buna.
In fine, am cumparat alta 'identica', doar ca e din '93, probabil full pentru modelul ei.
Ma tem si la asta de viitoare probleme cu alternatorul: cand o pornesc, ramane becul rosu de la incarcare aprins, si acele din bord 'moarte', dupa ce o accelerez putin se stinge becul si incepe sa functioneze tot bordul.
Ce sa fie?
Bateria e buna, e schimbata recent din ce a spus vanzatorul, am pornire buna.