Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cum am scris si in titlu, masina in cauza este un Opel Vectra cu motor Isuzu, din 95.
Acum cateva luni a ramas fara incarcare in timpul mersului, si am dus-o la electrician. Electricianul a masurat tensiunea la borne cu motorul pornit (asta facusem si eu, era in jur de 11v) si ne-a pus sa dam alternatorul jos. L-am dat jos, l-a curatat, a schimbat carbunii, l-am pus pe masina: nici un efect. Am mers inapoi cu masina la el, a excitat alternatorul cu un fir de la baterie, si a constatat ca functioneaza alternatorul, crestea tensiunea la borne. A desfacut un releu din interiorul masinii, in capatul pragului, sub torpedo, si a anulat o piesa mica, probabil tot un releu, si a pus "pe direct", linistindu-ma cu "ala e degeaba, merge asa fara probleme".
A mers o vreme, dar a revenit problema, cu aceleasi simptome: turometru mort, becul rosu cu bateria aprins, si tensiune sub 12v cu motorul pornit..
Am mers din nou la acelasi electrician (nu a fost alegerea mea), iar scenariul a inceput sa se repede: ne-a pus sa dam jos alternatorul (fara sa verifice daca functioneaza) l-am dat jos, l-a desfacut si ne-a dat piesele care 'trebuie schimbate' : stator, punte de diode cu tot cu releu.
Am mers la un magazin de piese auto si nu am reusit sa aflu exact (le picase netul) dar mi-au spus ca ma costa in jur de 4-500 lei toate astea, iar un alternator nou ar fi in jur de 600 lei.

Intrebarea mea este: Ce face acel releu de sub torpedo? Circuitul turometrului trece prin alternator, sau prin releul tiganit de electrician?
Skip ads

  • gaby_ph

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Calibra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2012

  • Mesaj Privat
salut , de obicei turometrul este alimentat ori de la bobina de inductie ori de la alternator, din cate stiu eu, bafta
  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Noutati: Am vorbit cu electricianul, si am stabilit sa cumpar doar puntea de diode si releul, statorul o sa-l rectifice el.
Am dat comanda de punte si releu, ma costa 233 lei.
  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu am mai postat aici, dar s-a rezorlvat problema, cu piesele mentionate mai sus.
  • Micutu.mif

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2013

  • Mesaj Privat
sfatu meu era sa mergi la dezmembrari si itzi luai un alternator si releu ala cu maxim 150 ron(am lucrat la dezmembrarii) si decat sa dai nustiu cat pe piese care poate nu tine nustiu cat (calitate zero ca traim in romania) aja luai unu din dez.. si te tine mult (loz in plic)
  • Daniel93

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pentru ca nu m-am inteles cu proprietara masinii in cauza, a ajuns la dezmembrari. De unde a cumparat-o altu', si circula cu numerele ei Smile)
In fine, am cumparat alta 'identica', doar ca e din '93, probabil full pentru modelul ei.
Ma tem si la asta de viitoare probleme cu alternatorul: cand o pornesc, ramane becul rosu de la incarcare aprins, si acele din bord 'moarte', dupa ce o accelerez putin se stinge becul si incepe sa functioneze tot bordul.
Ce sa fie?
Bateria e buna, e schimbata recent din ce a spus vanzatorul, am pornire buna.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR