Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Se dau doua Opel Astra H de 1.6, cu aceiasi problema.
1. Astra H Z16XER, 2008, 32000km (da, doar 32mii in 6 ani)
2. Astra H Classic III A16XER, 2011, 42000km

Pierd ulei pe sub piesa din aceasta imagine, intre blocul motor si cureaua de distributie.

Pare a fi un senzor ce indica pozitia axelor cu came. Nici una dintre cele doua masini nu a avut interventii la motor sau accidente.

Masina mai noua, MY 2011, prezinta urme putine de scrugere chiar daca are mai multi km.

Masina mai veche, MY2008, prezinta scurgerea ca fiind de cativa ani acolo, chiar daca are mai putini km.


Tind sa cred ca este o buba comuna la toate motoarele de 1.6 16v Z16XER 110CP euro 4 si A16XER 115cp euro5. Presupun ca garnitura de la acel senzor de pozitie axe came imbatraneste in timp, din anul 3 de viata, si duce la pierderi crescande de ulei.

S-a mai lovit cineva de problema asta, cum se numeste piesa, cum se remediaza?
Multumesc!
Skip ads

  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Dap, boala XER-ului Smile Problema e urmatoare ! Pierde de la garnitura sau o mai numesc uni solinoid de la cele 2 axe de admisie si evacuare , mai exact pierde pe aici:

sau poate si aici:


Si din pacate manopera nu este usoara. Sa intelegi ce si cum , iti dau un link, dai cu translate si vezi ce piese sunt necesare si etc
LINK

Acele Electrovalve la care faci referire, nu sunt de vina, cand am scos eu valvele din motor si am renuntat la acele site maro, sub valva totul era ok, si se vedea clar ca uleiul era fortat de sub garnitura chiuloasa exact in acele 2 zone din poza nr.2... cum are noroc fie care. Si am inteles ca fara sa pui niste germetic rezistent nu tine garnitura noua.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu ma asteptam. Am doua intrebari:
1. Cat putem trai cu defectiunea asta? Ne afecteazã compresia din cilindri sau altceva important, sau pierdem doar ulei si asta e?
2. Ar putea avea vreo legatura cu pierderea mea de antigel? Am descris aici defectul https://www.clubopel.com/vie...p?p=1716316#17163 a se vedea reply-ul GL10PEL spre sfarsitul paginii.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
1. Poti sa stai linistit - nu se intampla nimic, poti eventual sa astepti pana schimbi distributia, si atunci sa umbli acolo ! La mine este la fel cum ai tu pe masina noua, si nu sa agravat cantitatea de ulei deocamdata. ( Rusii schimba cand elecrovalvele si atunci umbla acolo, dar la ei e problema de ulei prost + praf + benzina de 2 lei )
2. De cand am masina - Completez in fie care an 150ml de antigel fix inainte de iarna. Si am grija de masina ca de ochii din cap Smile P.S Un coleg cu Vectra Z18XER completeaza la fel 150-200ml pe an, masina luata de la 0. El spune ca ar fi de la vaporizare...

In orice caz, nu te alarma, acea pata de ulei nu este doar la tine.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pierderea de antigel de la mine ar putea fi de la garnitura de chiulasa defecta?
Adica in acelasi fel in care pierde ulei pe axele cu came langa distributie, poate sa piarda si antigel care sa se duca pe evacuare si eu sa nu-l observ?
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Teoretic este posibil , dar sincer nu cred ca este de la garnitura de chiulasa. Mai poate sa piarda foarte putin la traseu de langa racitorul de ulei, cel sub galeria de evacuare, dar se vede daca ar fi ceva pierderi mari ... Eu cred ca se evapora Smile
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
vlad-opc, motorul pe benzina aspirat A16XER 115CP are racitor de ulei?
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Gabi, diferenta intre Z si A e Euro 4 respectiv 5 Smile Racitor de ulei au Z16XER A16XER A16LET Z18XER A18XER
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Exista vreo schema unde putem vedea racitorul de ulei in ideea de a-l localiza in compartimentul motor? Practic, este vreo aplicatie de la GM care explica cum e construit motorul? Vreau sa inteleg mai bine ca sa pot sa urmaresc si posibilitatea asta.
PS: nu sunt Gabi, dar multumesc pentru incercare Smile
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Scuze, vorbeam cu cineva pe nume Gabi, si scriam in acelas timp Smile
Uite un link cu niste poze facute de cineva, cand schimba garnituri la acel racitor de ulei, sa iti dai seama pe unde este , si cum arata LINK
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Oau... mult de munca si acolo.
Din pozele rusilor nu-mi e clar daca racitorul de ulei este de fapt o teava cam de 2-3cm diametru ce trece pe deasupra filtrului de ulei, sau daca racitorul este chiar corpul ce tine si include filtru de ulei.
Eu aveam o parere buna despre motoarele de 1.6 de la opel, dar de acum mi se par complicate si predispuse la defecte din anul 4 in sus din cauza garniturilor.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Este corp cu tot cu filtru de ulei, in afara de - CIM / electrovalve / bobina / garnituri racitor / nu sunt probleme la benznare. Astea sunt problemele comune , de care se stie... In rest e foarte rezistent si nu prea pretentios la benzina ( merge si cu benzina 92 fara probleme )
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Deviez un pic subiectul. Daca tot e recunoscut ca rezistent acest motor si merge cu benzina de 92, ce ar spune motorul despre GPL?
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Nimic ! doar ca un sfat care vine de la Rusi, sa folosesti din cand in cand o solutie pentru supape. Nu m-am interesat in detali cat de des trebuie bagata, dar sa nu usuce supapele. In rest vad ca duce si peste 200.000 pe gpl. Mai ales cand ei pornesc diminiata la -30
  • ador13

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Un prieten cu service mi-a spus ca la Pitesti se fac scaune supape la comanda, deci nu ar trebui sa fie de speriat faptul ca se strica scaunele din cauza GPL-ului.
Nu mai stiu din ce a zis ca se fac (inox?), dar cica nu mai ai treaba niciodata cu ele. Si ar costa undeva la 100 eur.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nu am motorizarea din denumirea topicului dar situatia se prezinta destul de asemanator si in cazul meu:
astra g z14 xep, 150 000 km
problema a aparut in aceasta vara/toamna
initial am observat o usoara scadere a nivelului uleiului pe joja, in conditiile in care pana acum de la schimb la schimb nu am vazut nicio dierenta
de asemenea, mi-a scazut foarte putin nivelul antigelului in vas, lucru care pana acum, la fel, nu s-a mai intamplat
locul pe unde se vede scurgerea de ulei este exact unde a aratat in prima poza GL 10OPEL, chiar sub senzorul presiune ulei
alte manifestari nu ar fi, masina merge la fel, nu am martori aprinsi in bord, antigelul este curat
am inteles ca ar fi acolo ceva surub capac distributie cu probleme
cat vreme pierderile de ulei si antigel se mentin in cote neglijabile, n-ar fi o problema foarte grava
alte sugestii, recomandari?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR