- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Se dau doua Opel Astra H de 1.6, cu aceiasi problema.
1. Astra H Z16XER, 2008, 32000km (da, doar 32mii in 6 ani)
2. Astra H Classic III A16XER, 2011, 42000km
Pierd ulei pe sub piesa din aceasta imagine, intre blocul motor si cureaua de distributie.
Pare a fi un senzor ce indica pozitia axelor cu came. Nici una dintre cele doua masini nu a avut interventii la motor sau accidente.
Masina mai noua, MY 2011, prezinta urme putine de scrugere chiar daca are mai multi km.
Masina mai veche, MY2008, prezinta scurgerea ca fiind de cativa ani acolo, chiar daca are mai putini km.
Tind sa cred ca este o buba comuna la toate motoarele de 1.6 16v Z16XER 110CP euro 4 si A16XER 115cp euro5. Presupun ca garnitura de la acel senzor de pozitie axe came imbatraneste in timp, din anul 3 de viata, si duce la pierderi crescande de ulei.
S-a mai lovit cineva de problema asta, cum se numeste piesa, cum se remediaza?
Multumesc!
1. Astra H Z16XER, 2008, 32000km (da, doar 32mii in 6 ani)
2. Astra H Classic III A16XER, 2011, 42000km
Pierd ulei pe sub piesa din aceasta imagine, intre blocul motor si cureaua de distributie.
Pare a fi un senzor ce indica pozitia axelor cu came. Nici una dintre cele doua masini nu a avut interventii la motor sau accidente.
Masina mai noua, MY 2011, prezinta urme putine de scrugere chiar daca are mai multi km.
Masina mai veche, MY2008, prezinta scurgerea ca fiind de cativa ani acolo, chiar daca are mai putini km.
Tind sa cred ca este o buba comuna la toate motoarele de 1.6 16v Z16XER 110CP euro 4 si A16XER 115cp euro5. Presupun ca garnitura de la acel senzor de pozitie axe came imbatraneste in timp, din anul 3 de viata, si duce la pierderi crescande de ulei.
S-a mai lovit cineva de problema asta, cum se numeste piesa, cum se remediaza?
Multumesc!
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Dap, boala XER-ului Problema e urmatoare ! Pierde de la garnitura sau o mai numesc uni solinoid de la cele 2 axe de admisie si evacuare , mai exact pierde pe aici:
sau poate si aici:
Si din pacate manopera nu este usoara. Sa intelegi ce si cum , iti dau un link, dai cu translate si vezi ce piese sunt necesare si etc
LINK
Acele Electrovalve la care faci referire, nu sunt de vina, cand am scos eu valvele din motor si am renuntat la acele site maro, sub valva totul era ok, si se vedea clar ca uleiul era fortat de sub garnitura chiuloasa exact in acele 2 zone din poza nr.2... cum are noroc fie care. Si am inteles ca fara sa pui niste germetic rezistent nu tine garnitura noua.
sau poate si aici:
Si din pacate manopera nu este usoara. Sa intelegi ce si cum , iti dau un link, dai cu translate si vezi ce piese sunt necesare si etc
LINK
Acele Electrovalve la care faci referire, nu sunt de vina, cand am scos eu valvele din motor si am renuntat la acele site maro, sub valva totul era ok, si se vedea clar ca uleiul era fortat de sub garnitura chiuloasa exact in acele 2 zone din poza nr.2... cum are noroc fie care. Si am inteles ca fara sa pui niste germetic rezistent nu tine garnitura noua.
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Nu ma asteptam. Am doua intrebari:
1. Cat putem trai cu defectiunea asta? Ne afecteazã compresia din cilindri sau altceva important, sau pierdem doar ulei si asta e?
2. Ar putea avea vreo legatura cu pierderea mea de antigel? Am descris aici defectul https://www.clubopel.com/vie...p?p=1716316#17163 a se vedea reply-ul GL10PEL spre sfarsitul paginii.
1. Cat putem trai cu defectiunea asta? Ne afecteazã compresia din cilindri sau altceva important, sau pierdem doar ulei si asta e?
2. Ar putea avea vreo legatura cu pierderea mea de antigel? Am descris aici defectul https://www.clubopel.com/vie...p?p=1716316#17163 a se vedea reply-ul GL10PEL spre sfarsitul paginii.
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
1. Poti sa stai linistit - nu se intampla nimic, poti eventual sa astepti pana schimbi distributia, si atunci sa umbli acolo ! La mine este la fel cum ai tu pe masina noua, si nu sa agravat cantitatea de ulei deocamdata. ( Rusii schimba cand elecrovalvele si atunci umbla acolo, dar la ei e problema de ulei prost + praf + benzina de 2 lei )
2. De cand am masina - Completez in fie care an 150ml de antigel fix inainte de iarna. Si am grija de masina ca de ochii din cap P.S Un coleg cu Vectra Z18XER completeaza la fel 150-200ml pe an, masina luata de la 0. El spune ca ar fi de la vaporizare...
In orice caz, nu te alarma, acea pata de ulei nu este doar la tine.
2. De cand am masina - Completez in fie care an 150ml de antigel fix inainte de iarna. Si am grija de masina ca de ochii din cap P.S Un coleg cu Vectra Z18XER completeaza la fel 150-200ml pe an, masina luata de la 0. El spune ca ar fi de la vaporizare...
In orice caz, nu te alarma, acea pata de ulei nu este doar la tine.
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Scuze, vorbeam cu cineva pe nume Gabi, si scriam in acelas timp
Uite un link cu niste poze facute de cineva, cand schimba garnituri la acel racitor de ulei, sa iti dai seama pe unde este , si cum arata LINK
Uite un link cu niste poze facute de cineva, cand schimba garnituri la acel racitor de ulei, sa iti dai seama pe unde este , si cum arata LINK
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Oau... mult de munca si acolo.
Din pozele rusilor nu-mi e clar daca racitorul de ulei este de fapt o teava cam de 2-3cm diametru ce trece pe deasupra filtrului de ulei, sau daca racitorul este chiar corpul ce tine si include filtru de ulei.
Eu aveam o parere buna despre motoarele de 1.6 de la opel, dar de acum mi se par complicate si predispuse la defecte din anul 4 in sus din cauza garniturilor.
Din pozele rusilor nu-mi e clar daca racitorul de ulei este de fapt o teava cam de 2-3cm diametru ce trece pe deasupra filtrului de ulei, sau daca racitorul este chiar corpul ce tine si include filtru de ulei.
Eu aveam o parere buna despre motoarele de 1.6 de la opel, dar de acum mi se par complicate si predispuse la defecte din anul 4 in sus din cauza garniturilor.
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- ador13
- **
- 292 mesaje
- din 28 Jun 2009
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
ador13
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 343 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
nu am motorizarea din denumirea topicului dar situatia se prezinta destul de asemanator si in cazul meu:
astra g z14 xep, 150 000 km
problema a aparut in aceasta vara/toamna
initial am observat o usoara scadere a nivelului uleiului pe joja, in conditiile in care pana acum de la schimb la schimb nu am vazut nicio dierenta
de asemenea, mi-a scazut foarte putin nivelul antigelului in vas, lucru care pana acum, la fel, nu s-a mai intamplat
locul pe unde se vede scurgerea de ulei este exact unde a aratat in prima poza GL 10OPEL, chiar sub senzorul presiune ulei
alte manifestari nu ar fi, masina merge la fel, nu am martori aprinsi in bord, antigelul este curat
am inteles ca ar fi acolo ceva surub capac distributie cu probleme
cat vreme pierderile de ulei si antigel se mentin in cote neglijabile, n-ar fi o problema foarte grava
alte sugestii, recomandari?
astra g z14 xep, 150 000 km
problema a aparut in aceasta vara/toamna
initial am observat o usoara scadere a nivelului uleiului pe joja, in conditiile in care pana acum de la schimb la schimb nu am vazut nicio dierenta
de asemenea, mi-a scazut foarte putin nivelul antigelului in vas, lucru care pana acum, la fel, nu s-a mai intamplat
locul pe unde se vede scurgerea de ulei este exact unde a aratat in prima poza GL 10OPEL, chiar sub senzorul presiune ulei
alte manifestari nu ar fi, masina merge la fel, nu am martori aprinsi in bord, antigelul este curat
am inteles ca ar fi acolo ceva surub capac distributie cu probleme
cat vreme pierderile de ulei si antigel se mentin in cote neglijabile, n-ar fi o problema foarte grava
alte sugestii, recomandari?