Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Astazi am reusit sa-mi pun si eu incalzitorul, am cumparat un furtun de dacie si l-am adaptat. Saptamana viitoare poate leg si releul
Skip ads

  • bogdanel86

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Cipiotul a scris:ai putea incerca cu o solutie profesionala: Eberspacher sau Webasto
le mai gasesti sub denumirea de "siroco" sau "incalzitor auxiliar" sau "incalizitoare stationare"


da ii o varianta cu sirocou wbasto sau cu incalzitoare auxiliare..da inconvinientu ii ca daca acel siroco webasto dupa ce porneste si ii automat ii un pic cam nasol ca scoate fum ...stiu dupa masina mea..eu mam gandit sa il anulez..ca numa consuma motorina dejaba ca incalzirea o face cand porneste mototru nu ii independent si nu are buton sau telecomanda de reglare pornire/oprire (ma refer la cele automate ca la modelu pe care il am eu pe masina)+de aia se uita lumea la tine ca si cum ti-ar arde ceva in motor cand mergi cu ea ca lasa un fum in urma de nu vezi nimik ..
  • Vita_Fresh

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Braila
  • Masina: Combo 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2014

  • Mesaj Privat
@ionutzzz-poze,detalii? Ce incalzitor ai folosit?Cu cate bujii?
Instalatia o faci la buton sau cu placa electronica,senzori etc.?
  • thetruemaniac

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2014

  • Mesaj Privat
https://www.facebook.com/vid...2&pnref=story Smile))))
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
o sa vin si cu poze, pentru moment instalatia o sa o fac cu buton + releu de bujii. Pasul 2 la primavara Smile voi face un montaj electronic cu un PIC si un senzor de temp care va opri singur sistemul. Am folosit un incalzitor de Renault Megane 1 cu 3 bujii NGK, nu stiu ce putere au Sad, dar o sa folosesc decat 2 bujii. Sper ca saptamana asta sa finalizez lucrarea, alimentarea bujiilor, inca nu am identificat firul de +Contact din cutia cu relee si mai am o dilema cu pozitionarea butonului care iarasi imi da batai de cap ... unde sa-l pun ?
  • Vita_Fresh

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Braila
  • Masina: Combo 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2014

  • Mesaj Privat
@vecinu'- e veche aia si fumata cum se spune,dar dovedeste in imagini IQ-ul unora....
@ionut-spor la treaba in continuare si sa vedem sistemul online Wink Legat de buton: nu ai niciunul orb pe undeva?Sau un loc mai ascuns,dar daca il ascunzi sa lasi un led la vedere ca sa nu uiti de el.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
bogdanel86 a scris:
Cipiotul a scris:ai putea incerca cu o solutie profesionala: Eberspacher sau Webasto
le mai gasesti sub denumirea de "siroco" sau "incalzitor auxiliar" sau "incalizitoare stationare"


da ii o varianta cu sirocou wbasto sau cu incalzitoare auxiliare..da inconvinientu ii ca daca acel siroco webasto dupa ce porneste si ii automat ii un pic cam nasol ca scoate fum ...stiu dupa masina mea..eu mam gandit sa il anulez..ca numa consuma motorina dejaba ca incalzirea o face cand porneste mototru nu ii independent si nu are buton sau telecomanda de reglare pornire/oprire (ma refer la cele automate ca la modelu pe care il am eu pe masina)+de aia se uita lumea la tine ca si cum ti-ar arde ceva in motor cand mergi cu ea ca lasa un fum in urma de nu vezi nimik ..

Daca ai fi curatat acel eberspacher(D3WZ) si i-ai fi schimbat sita din interior nu te ai mai vaita de fum , ca anunta lumea pompierii. Si poti face si acel eberspacher pe care il ai pe masina sa ti porneasca independent fara motor doar sa cauti informatii pe net ce si cum trebuie montat . Oricum pe linga webasto , sirocourile de la eberspacher sunt cu mult mai slab calitative , nu le voi recomanda niciodata , sunt pacatoase . Recomand webasto!


Ultima modificare făcută de gabiopel la Dum 14 Dec, 2014 2:04 pm
  • Vita_Fresh

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Braila
  • Masina: Combo 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Va salut,domnul Gabi!
Stiti cumva cum as putea lua legatura cu user-ul @visse? Ma intereseaza daca imi poate face circuitul electronic pentru un astfel de incalzitor.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Userul visse nu mai activeaza i s a suspendat contul , dar ai pm cu numarul lui de telefon.
  • Vita_Fresh

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Braila
  • Masina: Combo 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2014

  • Mesaj Privat
De aceea v-am.si intrebat,stiind ca este suspendat Smile
Va multumesc mult! Toate cele bune!
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Mihai si eu am pus buton cu led pentru a vedea ca am in functiune sistemul de buji ,dar eu am ras minusul asa cum spune schema ,numai ca m-am complicat sa mai trag un plus de la bricheta pentru a aprinde ledul .Pentru mine nu a fost greu .
Este interesanta si pozitia aleasa pentru montarea butonului si ledului ,este cat de cat in campul vizual.
Am in plan(deja aplicasem planul ,dar s-a ars ledul) sa se aprinda un led in bord atunci cand am in functiune sistemul ,cand mai umblu la bord o sa schimb si ledul sa imi fac damblaua.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
adrian terinte a scris:Salut,

De un an de zile ma bucur si eu de un incalzitor cu bujii luat de pe un Laguna.
Eu am actionate momentan doar 2 buji si zic eu ca este destul de eficient.Daca aveam alternator de 120 sau 140 A actional toate 4 sau macar 3 bujii deoarece iarna sunt destul de multi consumatori.

Actionarea am facut-o la buton, cu relee de 40 A, LED semnalizare interior si daca uit sa le dezactivez am montat un termostat care decupleaza la 70-75 grade.

Pentru a evita ca bujiile sa se activeze cand motorul e oprit si nu sunt in masina (risc ridicat de supraincalzire atat a bujiilor cat si a instalatiei electrice), am facut ca activarea acestora sa fie posibila doar cu pozitia aprinsa si contactul pus, trebuie indeplinite amandoua conditiile.

Am folosit relee originale GM din dezmembrari pe care le-am pus in cutie originala de relee.
Toate imbinarile firelor sunt crimpate cu papuci speciali sau cositorite, iar la izolarea acestora am folosit banda care se foloseste la harnasamentele electrice in automotive.

Pe viitor daca nu o sa imi pun Webasto o sa pun releu de bujii si o sa fac un montaj pentru comanda bujiilor in functie de tensiunea incarcarii.

Momentan consumul a doua bujii este de aproximativ 42 A.


Acesta este firul de alimentare generala si de masa cu caroseria :

Cu firele am ajuns in habitaclu pe langa cablurile de la ECU si apoi prin spatele torpedoului la consola.

Consumul bujiilor


Dupa cum am zis, am folosit cu mult succes sistemul de incalzire cu bujii timp de 2 ani, de care am fost multumit si care a ajuns la un coleg din CT parca.....
Acum am montat un Webasto Z/CD, care este cel mai bun lucru pentru o masina in timpul iernii.
Acesta a fost montat in locul unde vine montat si din fabrica, adica intre motor si habitaclu.
Pentru al putea monta si a avea spatiu de lucru, am demontat cam tot din zona aceea, chiar si partea de actionare a turbinei.....
//www.clubopel.com/8080/uploads/2014-12/14037_hmfvsmfie.jpg][/imglb]
Am adaptat instalatia electrica a webasto-ului la instalatia originala a masinii pentru incalzire suplimentara (mufa era trasa langa debitmetru si siguranta la fel era deja in tablou).


Motorina am tras de la filtrul de motorina.
Apoi am tras fire si la ventilatorul din bord ca acesta sa porneasca pe treapta 2 cand porneste si webasto.
M-am dus cu firele dinspre motor in bord pe langa instalatia de la ECU motor din grila de sub stergatoare.

Cum nu am climatronic, am cautat firul de la treapta 2 ventilatie si am facut legaturile.



Momentat pornirea webasto-ului o fac cu o telecomanda si cam ci 15 minute inainte sa plec cu masina.
Comsumul de curent webasto+ventilator este 7A, un consum OK care daca bateria este buna nu ar trebui sa ne afecteze.
Consum motorina 0.3l/h.Ceea ce este foarte putin, dar se castiga din faptul ca motorul la pornire este cald si are consum ca pe timp de vara.Drept sa zic nu am sesizat trecerea ca in anii trecuti de la consum de vara la cel de iarna.
Dupa montaj aproape ca nici nu se vede unde este montat.
[imglb=http:
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari Adi ,este ideal pt iarna ,ma bucur si eu de el in fiecare zi . Ca sa fie un consum mai mic de curent poti face ca ventilatia in interior sa porneasca ceva mai tz si nu odata cu pornirea webasto lui.Consider ca un webasto pus pe un diesel sau pe o benzinara cu gaz montat suplimentar este un upgrade ideal.Merita fiecare banut
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
buna dimineata,
am facut o poza la tabloul de sigurante de la motor, cum pot si de unde iau un + de pe contact ? se ridica cumva capacul cu relee si am acces la ceva fire pe dedesupt?
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
daca nu reusesc din tabloul de sigurante de la motor, trag un plus de la bricheta si gata Smile
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu m as lega de bricheta cred ca este sensibil sa ti reziste la sistemul cu bujii incandescente , este imposibil sa nu gasesti un plus pe contact la vreun releu.!
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Plusul care vreau sa-l iau este pentru comanda, nu este pt bujii.
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
astazi am finalizat lucrarea, pe moment ... il testez sa vad cum merge iar pe urma ii fac un montaj electronic sa se opreasca singur.
am luat plusul de la climatizare si l-am trecut prin buton, comanda cu (-) DI am tras (-) permanent, nu-i problema. L-am inghesuit intre filtrul de ulei si cel de motorina Smile , releul pe moment sta pe lateralul bateriei, undeva mai jos. Am us siguranta de 30A, o bujie am vazut ca ia cam 11A din masuratori su un aparat inseriat
  • Mihai1205

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ramasesem dator cu niste poze.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am luat si eu un sistem de incalzire cu bujii de la un coleg de forum, un sistem facut cu migala si pricepere, cu banda de panza peste cabluri si termocontractile peste legaturi, cu etichete de montaj pe fiecare cablu. Sistemul l-am cumparat de mai bine de un an si iarna trecuta nu l-am montat, l-am montat abia anul acesta. In mare sistemul contine un releu de 3A care la randul lui comanda doua relee de 40A care alimenteaza bujiile. Mai exista in montaj si un termostat care pe la 70-75 grade Celsius intrerupe comanda, deenergizeaza releele si intrerupe alimentarea bujiilor. In habitaclu imi intra doua fire dinspre montaj: unul pe care trebuie sa-i dau +12V ca sa alimentez releul de 3A si unul pe care trebuie sa pun un led pentru semnalizarea functionarii bujiilor. Am doua probleme, zic eu, pe care nu le prea inteleg pentru ca nu ma pricep prea bine la electrica auto:
1. firul de comanda pe care eu aplic +12V se incalzeste destul de tare dupa maxim un minut de la alimentarea releului de 3A (firul asta e in sectiune de 0.5 mm, daca asta are vreo importanta)
2. sunt alimentate 2 bujii din 4 si in conditiile astea nu-mi dau seama in cat timp si cat de tare trebuie sa se incalzeasca "gogoloiul" de aluminiu cu bujiile in el (simt ca incepe sa se incalzeasca slab de tot cam dupa un minut si sa zic ca ar ajunge pe la 30-35 de grade dupa 4-5 minute, asta cu motorul oprit, deci fara circulatie de apa, ceea ce mie mi se pare ineficient, ma asteptam sa se incinga repede si tare).
Daca m-ar putea lamuri cineva...
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR