- ionutzzz81
- **
- 191 mesaje
- din 30 Jun 2014
- Astra 2005 1.7 DTH
- Arges
ionutzzz81
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2014
- Mesaj Privat
- bogdanel86
- *
- 10 mesaje
- din 09 Nov 2014
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bihor
bogdanel86
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2014
- Mesaj Privat
Cipiotul a scris:ai putea incerca cu o solutie profesionala: Eberspacher sau Webasto
le mai gasesti sub denumirea de "siroco" sau "incalzitor auxiliar" sau "incalizitoare stationare"
le mai gasesti sub denumirea de "siroco" sau "incalzitor auxiliar" sau "incalizitoare stationare"
da ii o varianta cu sirocou wbasto sau cu incalzitoare auxiliare..da inconvinientu ii ca daca acel siroco webasto dupa ce porneste si ii automat ii un pic cam nasol ca scoate fum ...stiu dupa masina mea..eu mam gandit sa il anulez..ca numa consuma motorina dejaba ca incalzirea o face cand porneste mototru nu ii independent si nu are buton sau telecomanda de reglare pornire/oprire (ma refer la cele automate ca la modelu pe care il am eu pe masina)+de aia se uita lumea la tine ca si cum ti-ar arde ceva in motor cand mergi cu ea ca lasa un fum in urma de nu vezi nimik ..
- Vita_Fresh
- **
- 121 mesaje
- din 26 Oct 2014
- Combo 2006 Z17DTH
- Braila
Vita_Fresh
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Braila
- Masina: Combo 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2014
- Mesaj Privat
- thetruemaniac
- *
- 31 mesaje
- din 20 Nov 2014
- Braila
thetruemaniac
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2014
- Mesaj Privat
- ionutzzz81
- **
- 191 mesaje
- din 30 Jun 2014
- Astra 2005 1.7 DTH
- Arges
ionutzzz81
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2014
- Mesaj Privat
o sa vin si cu poze, pentru moment instalatia o sa o fac cu buton + releu de bujii. Pasul 2 la primavara voi face un montaj electronic cu un PIC si un senzor de temp care va opri singur sistemul. Am folosit un incalzitor de Renault Megane 1 cu 3 bujii NGK, nu stiu ce putere au , dar o sa folosesc decat 2 bujii. Sper ca saptamana asta sa finalizez lucrarea, alimentarea bujiilor, inca nu am identificat firul de +Contact din cutia cu relee si mai am o dilema cu pozitionarea butonului care iarasi imi da batai de cap ... unde sa-l pun ?
- Vita_Fresh
- **
- 121 mesaje
- din 26 Oct 2014
- Combo 2006 Z17DTH
- Braila
Vita_Fresh
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Braila
- Masina: Combo 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2014
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
bogdanel86 a scris:
da ii o varianta cu sirocou wbasto sau cu incalzitoare auxiliare..da inconvinientu ii ca daca acel siroco webasto dupa ce porneste si ii automat ii un pic cam nasol ca scoate fum ...stiu dupa masina mea..eu mam gandit sa il anulez..ca numa consuma motorina dejaba ca incalzirea o face cand porneste mototru nu ii independent si nu are buton sau telecomanda de reglare pornire/oprire (ma refer la cele automate ca la modelu pe care il am eu pe masina)+de aia se uita lumea la tine ca si cum ti-ar arde ceva in motor cand mergi cu ea ca lasa un fum in urma de nu vezi nimik ..
Cipiotul a scris:ai putea incerca cu o solutie profesionala: Eberspacher sau Webasto
le mai gasesti sub denumirea de "siroco" sau "incalzitor auxiliar" sau "incalizitoare stationare"
le mai gasesti sub denumirea de "siroco" sau "incalzitor auxiliar" sau "incalizitoare stationare"
da ii o varianta cu sirocou wbasto sau cu incalzitoare auxiliare..da inconvinientu ii ca daca acel siroco webasto dupa ce porneste si ii automat ii un pic cam nasol ca scoate fum ...stiu dupa masina mea..eu mam gandit sa il anulez..ca numa consuma motorina dejaba ca incalzirea o face cand porneste mototru nu ii independent si nu are buton sau telecomanda de reglare pornire/oprire (ma refer la cele automate ca la modelu pe care il am eu pe masina)+de aia se uita lumea la tine ca si cum ti-ar arde ceva in motor cand mergi cu ea ca lasa un fum in urma de nu vezi nimik ..
Daca ai fi curatat acel eberspacher(D3WZ) si i-ai fi schimbat sita din interior nu te ai mai vaita de fum , ca anunta lumea pompierii. Si poti face si acel eberspacher pe care il ai pe masina sa ti porneasca independent fara motor doar sa cauti informatii pe net ce si cum trebuie montat . Oricum pe linga webasto , sirocourile de la eberspacher sunt cu mult mai slab calitative , nu le voi recomanda niciodata , sunt pacatoase . Recomand webasto!
Ultima modificare făcută de gabiopel la Dum 14 Dec, 2014 2:04 pm
- Vita_Fresh
- **
- 121 mesaje
- din 26 Oct 2014
- Combo 2006 Z17DTH
- Braila
Vita_Fresh
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Braila
- Masina: Combo 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2014
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Vita_Fresh
- **
- 121 mesaje
- din 26 Oct 2014
- Combo 2006 Z17DTH
- Braila
Vita_Fresh
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Braila
- Masina: Combo 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2014
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Mihai si eu am pus buton cu led pentru a vedea ca am in functiune sistemul de buji ,dar eu am ras minusul asa cum spune schema ,numai ca m-am complicat sa mai trag un plus de la bricheta pentru a aprinde ledul .Pentru mine nu a fost greu .
Este interesanta si pozitia aleasa pentru montarea butonului si ledului ,este cat de cat in campul vizual.
Am in plan(deja aplicasem planul ,dar s-a ars ledul) sa se aprinda un led in bord atunci cand am in functiune sistemul ,cand mai umblu la bord o sa schimb si ledul sa imi fac damblaua.
Este interesanta si pozitia aleasa pentru montarea butonului si ledului ,este cat de cat in campul vizual.
Am in plan(deja aplicasem planul ,dar s-a ars ledul) sa se aprinda un led in bord atunci cand am in functiune sistemul ,cand mai umblu la bord o sa schimb si ledul sa imi fac damblaua.
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
adrian terinte a scris:Salut,
De un an de zile ma bucur si eu de un incalzitor cu bujii luat de pe un Laguna.
Eu am actionate momentan doar 2 buji si zic eu ca este destul de eficient.Daca aveam alternator de 120 sau 140 A actional toate 4 sau macar 3 bujii deoarece iarna sunt destul de multi consumatori.
Actionarea am facut-o la buton, cu relee de 40 A, LED semnalizare interior si daca uit sa le dezactivez am montat un termostat care decupleaza la 70-75 grade.
Pentru a evita ca bujiile sa se activeze cand motorul e oprit si nu sunt in masina (risc ridicat de supraincalzire atat a bujiilor cat si a instalatiei electrice), am facut ca activarea acestora sa fie posibila doar cu pozitia aprinsa si contactul pus, trebuie indeplinite amandoua conditiile.
Am folosit relee originale GM din dezmembrari pe care le-am pus in cutie originala de relee.
Toate imbinarile firelor sunt crimpate cu papuci speciali sau cositorite, iar la izolarea acestora am folosit banda care se foloseste la harnasamentele electrice in automotive.
Pe viitor daca nu o sa imi pun Webasto o sa pun releu de bujii si o sa fac un montaj pentru comanda bujiilor in functie de tensiunea incarcarii.
Momentan consumul a doua bujii este de aproximativ 42 A.
Acesta este firul de alimentare generala si de masa cu caroseria :
Cu firele am ajuns in habitaclu pe langa cablurile de la ECU si apoi prin spatele torpedoului la consola.
Consumul bujiilor
De un an de zile ma bucur si eu de un incalzitor cu bujii luat de pe un Laguna.
Eu am actionate momentan doar 2 buji si zic eu ca este destul de eficient.Daca aveam alternator de 120 sau 140 A actional toate 4 sau macar 3 bujii deoarece iarna sunt destul de multi consumatori.
Actionarea am facut-o la buton, cu relee de 40 A, LED semnalizare interior si daca uit sa le dezactivez am montat un termostat care decupleaza la 70-75 grade.
Pentru a evita ca bujiile sa se activeze cand motorul e oprit si nu sunt in masina (risc ridicat de supraincalzire atat a bujiilor cat si a instalatiei electrice), am facut ca activarea acestora sa fie posibila doar cu pozitia aprinsa si contactul pus, trebuie indeplinite amandoua conditiile.
Am folosit relee originale GM din dezmembrari pe care le-am pus in cutie originala de relee.
Toate imbinarile firelor sunt crimpate cu papuci speciali sau cositorite, iar la izolarea acestora am folosit banda care se foloseste la harnasamentele electrice in automotive.
Pe viitor daca nu o sa imi pun Webasto o sa pun releu de bujii si o sa fac un montaj pentru comanda bujiilor in functie de tensiunea incarcarii.
Momentan consumul a doua bujii este de aproximativ 42 A.
Acesta este firul de alimentare generala si de masa cu caroseria :
Cu firele am ajuns in habitaclu pe langa cablurile de la ECU si apoi prin spatele torpedoului la consola.
Consumul bujiilor
Dupa cum am zis, am folosit cu mult succes sistemul de incalzire cu bujii timp de 2 ani, de care am fost multumit si care a ajuns la un coleg din CT parca.....
Acum am montat un Webasto Z/CD, care este cel mai bun lucru pentru o masina in timpul iernii.
Acesta a fost montat in locul unde vine montat si din fabrica, adica intre motor si habitaclu.
Pentru al putea monta si a avea spatiu de lucru, am demontat cam tot din zona aceea, chiar si partea de actionare a turbinei.....
//www.clubopel.com/8080/uploads/2014-12/14037_hmfvsmfie.jpg][/imglb]
Am adaptat instalatia electrica a webasto-ului la instalatia originala a masinii pentru incalzire suplimentara (mufa era trasa langa debitmetru si siguranta la fel era deja in tablou).
Motorina am tras de la filtrul de motorina.
Apoi am tras fire si la ventilatorul din bord ca acesta sa porneasca pe treapta 2 cand porneste si webasto.
M-am dus cu firele dinspre motor in bord pe langa instalatia de la ECU motor din grila de sub stergatoare.
Cum nu am climatronic, am cautat firul de la treapta 2 ventilatie si am facut legaturile.
Momentat pornirea webasto-ului o fac cu o telecomanda si cam ci 15 minute inainte sa plec cu masina.
Comsumul de curent webasto+ventilator este 7A, un consum OK care daca bateria este buna nu ar trebui sa ne afecteze.
Consum motorina 0.3l/h.Ceea ce este foarte putin, dar se castiga din faptul ca motorul la pornire este cald si are consum ca pe timp de vara.Drept sa zic nu am sesizat trecerea ca in anii trecuti de la consum de vara la cel de iarna.
Dupa montaj aproape ca nici nu se vede unde este montat.
[imglb=http:
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Felicitari Adi ,este ideal pt iarna ,ma bucur si eu de el in fiecare zi . Ca sa fie un consum mai mic de curent poti face ca ventilatia in interior sa porneasca ceva mai tz si nu odata cu pornirea webasto lui.Consider ca un webasto pus pe un diesel sau pe o benzinara cu gaz montat suplimentar este un upgrade ideal.Merita fiecare banut
- ionutzzz81
- **
- 191 mesaje
- din 30 Jun 2014
- Astra 2005 1.7 DTH
- Arges
ionutzzz81
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2014
- Mesaj Privat
- ionutzzz81
- **
- 191 mesaje
- din 30 Jun 2014
- Astra 2005 1.7 DTH
- Arges
ionutzzz81
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2014
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ionutzzz81
- **
- 191 mesaje
- din 30 Jun 2014
- Astra 2005 1.7 DTH
- Arges
ionutzzz81
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2014
- Mesaj Privat
- ionutzzz81
- **
- 191 mesaje
- din 30 Jun 2014
- Astra 2005 1.7 DTH
- Arges
ionutzzz81
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2014
- Mesaj Privat
astazi am finalizat lucrarea, pe moment ... il testez sa vad cum merge iar pe urma ii fac un montaj electronic sa se opreasca singur.
am luat plusul de la climatizare si l-am trecut prin buton, comanda cu (-) DI am tras (-) permanent, nu-i problema. L-am inghesuit intre filtrul de ulei si cel de motorina , releul pe moment sta pe lateralul bateriei, undeva mai jos. Am us siguranta de 30A, o bujie am vazut ca ia cam 11A din masuratori su un aparat inseriat
am luat plusul de la climatizare si l-am trecut prin buton, comanda cu (-) DI am tras (-) permanent, nu-i problema. L-am inghesuit intre filtrul de ulei si cel de motorina , releul pe moment sta pe lateralul bateriei, undeva mai jos. Am us siguranta de 30A, o bujie am vazut ca ia cam 11A din masuratori su un aparat inseriat
- Mihai1205
- **
- 192 mesaje
- din 22 Jan 2010
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Mihai1205
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Am luat si eu un sistem de incalzire cu bujii de la un coleg de forum, un sistem facut cu migala si pricepere, cu banda de panza peste cabluri si termocontractile peste legaturi, cu etichete de montaj pe fiecare cablu. Sistemul l-am cumparat de mai bine de un an si iarna trecuta nu l-am montat, l-am montat abia anul acesta. In mare sistemul contine un releu de 3A care la randul lui comanda doua relee de 40A care alimenteaza bujiile. Mai exista in montaj si un termostat care pe la 70-75 grade Celsius intrerupe comanda, deenergizeaza releele si intrerupe alimentarea bujiilor. In habitaclu imi intra doua fire dinspre montaj: unul pe care trebuie sa-i dau +12V ca sa alimentez releul de 3A si unul pe care trebuie sa pun un led pentru semnalizarea functionarii bujiilor. Am doua probleme, zic eu, pe care nu le prea inteleg pentru ca nu ma pricep prea bine la electrica auto:
1. firul de comanda pe care eu aplic +12V se incalzeste destul de tare dupa maxim un minut de la alimentarea releului de 3A (firul asta e in sectiune de 0.5 mm, daca asta are vreo importanta)
2. sunt alimentate 2 bujii din 4 si in conditiile astea nu-mi dau seama in cat timp si cat de tare trebuie sa se incalzeasca "gogoloiul" de aluminiu cu bujiile in el (simt ca incepe sa se incalzeasca slab de tot cam dupa un minut si sa zic ca ar ajunge pe la 30-35 de grade dupa 4-5 minute, asta cu motorul oprit, deci fara circulatie de apa, ceea ce mie mi se pare ineficient, ma asteptam sa se incinga repede si tare).
Daca m-ar putea lamuri cineva...
1. firul de comanda pe care eu aplic +12V se incalzeste destul de tare dupa maxim un minut de la alimentarea releului de 3A (firul asta e in sectiune de 0.5 mm, daca asta are vreo importanta)
2. sunt alimentate 2 bujii din 4 si in conditiile astea nu-mi dau seama in cat timp si cat de tare trebuie sa se incalzeasca "gogoloiul" de aluminiu cu bujiile in el (simt ca incepe sa se incalzeasca slab de tot cam dupa un minut si sa zic ca ar ajunge pe la 30-35 de grade dupa 4-5 minute, asta cu motorul oprit, deci fara circulatie de apa, ceea ce mie mi se pare ineficient, ma asteptam sa se incinga repede si tare).
Daca m-ar putea lamuri cineva...