- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
Am tot citit pe forum dar nu am nici o concluzie. Sunt in pragul achizitiei sondei lambda 1 pt ca am avut scurgeri de ulei inainte de segmentare. Acum totul e reparat dar mi-a ramas de inlocuit sonda.
Ce nedumerire am: daca doresc sa cumpar sonda de la SH cum o pot proba? Intreb pt ca astazi am deconectat-o pe cea prezenta dar starea motorului nu a suferit modificari. Daca in momentul achizitiei montez doar asa, in aer(in mana) viitoarea sonda, ECU respectiv motorul va sti ca are de-a face cu o sonda buna si isi va ajusta parametrii astfel incat eu sa vad ca pot cumpara sonda ? Sau, va fi nevoie obligatoriu sa merg sa imi sterg eroarea deja prezenta de ECU pt sonda si apoi sa ma astept la revenirea bunei functionari a motorului?
Specific ca :
- pornirea la cald/rece este normal dar ramane relantiul la fix 1500rpm
-pot tura motorul numai scoasa din viteza, in tr.I pot sari de 2500rpm da rnu pre amult, incepand cu tr 2-a nu reusesc sa mai ajung la 2500rpm decat in cateva sute de m parcursi
-lipsa putere, la pante se chinuie
-martor noxe este permanent aprins
LE: clapeta, blocul twinport si EGR-ul le-am curatat perfect si functioneaza ( sunt 100% sigur)
Nu in ultimul rand, poate are cineva o sonda macar de proba, sper ca si de vanzare ulterior.
Multumesc
Am tot citit pe forum dar nu am nici o concluzie. Sunt in pragul achizitiei sondei lambda 1 pt ca am avut scurgeri de ulei inainte de segmentare. Acum totul e reparat dar mi-a ramas de inlocuit sonda.
Ce nedumerire am: daca doresc sa cumpar sonda de la SH cum o pot proba? Intreb pt ca astazi am deconectat-o pe cea prezenta dar starea motorului nu a suferit modificari. Daca in momentul achizitiei montez doar asa, in aer(in mana) viitoarea sonda, ECU respectiv motorul va sti ca are de-a face cu o sonda buna si isi va ajusta parametrii astfel incat eu sa vad ca pot cumpara sonda ? Sau, va fi nevoie obligatoriu sa merg sa imi sterg eroarea deja prezenta de ECU pt sonda si apoi sa ma astept la revenirea bunei functionari a motorului?
Specific ca :
- pornirea la cald/rece este normal dar ramane relantiul la fix 1500rpm
-pot tura motorul numai scoasa din viteza, in tr.I pot sari de 2500rpm da rnu pre amult, incepand cu tr 2-a nu reusesc sa mai ajung la 2500rpm decat in cateva sute de m parcursi
-lipsa putere, la pante se chinuie
-martor noxe este permanent aprins
LE: clapeta, blocul twinport si EGR-ul le-am curatat perfect si functioneaza ( sunt 100% sigur)
Nu in ultimul rand, poate are cineva o sonda macar de proba, sper ca si de vanzare ulterior.
Multumesc
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Ma gandeam la catalizator dar daca era atat de infundat, era si la accelerarile la liber, si in sarcina. Liber, ii pot da 3k rpm iar in sarcina max 2,2k rpm. Simt ca este un fel de limitare de la motor, am mai citit si intrebat si absolut totul converge catre sonda.
Am luat legatura cu un service, am facut programare si rezolv acolo.
Revin aici daca e ceva deosebit
LE: sa nu uit, stiti daca am sanse sa mai curat catalizatorul cat de cat, atunci cand revin la conditii normale de mers cu motorul? Acum sunt cu el in rodaj (dupa segmentare), am facut primii 300 km...
Am luat legatura cu un service, am facut programare si rezolv acolo.
Revin aici daca e ceva deosebit
LE: sa nu uit, stiti daca am sanse sa mai curat catalizatorul cat de cat, atunci cand revin la conditii normale de mers cu motorul? Acum sunt cu el in rodaj (dupa segmentare), am facut primii 300 km...
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Citisem de detartrant , dar nu bag mana in foc . Asta ca sa il desfunzi , efectul de reducere a noxelor nu cred ca mai e posibil . Ca sa afli daca e catalizatorul infundat se poate scoate lambda 1 si se pune un manometru , se tureaza in 2000 rpm si presiunea trebuie sa nu depaseasca 0.2 bar . Asta am gasit-o in Autodata .
Dar din cate am vazut la mine (Z16SE) daca scot lambda vad catalizatorul pe gaura aia .
In sarcina volumul gazelor scoase pe evacuare este mai mare ca in gol la aceeasi turatie a motorului .
Bafta!
Si sa ne spui rezolvarea .
Dar din cate am vazut la mine (Z16SE) daca scot lambda vad catalizatorul pe gaura aia .
In sarcina volumul gazelor scoase pe evacuare este mai mare ca in gol la aceeasi turatie a motorului .
Bafta!
Si sa ne spui rezolvarea .
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- danieldragnuta
- **
- 91 mesaje
- din 05 Mar 2015
- Astra 2002 Z18XE
- Giurgiu
danieldragnuta
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2015
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
P0170 cred ca e de amestec sarac .Ar putea fi aer in plus intrat in cilindri ( o garnitura de la admisie etc ) .
http://www.obd-codes.com/p0170
P0135 este de la incalzirea sondei lambda 1 . Deci trebuie verificata ce tensiune apare pe acele 2 fire . Daca ai tensiunea ok sau nu , de asta depind pasii urmatori . Daca nu ai tensiunea ok poate fi cablaj sau ECU ( ECU comanda incalzirea doar la rece ! ) .Daca ai tensiunea OK =12 V , verifica mufa de la sonda si bineinteles rezistenta elementului de incalzire . Mare atentie sa nu incurci elementul de incalzire cu iesirea sondei , am citit ca daca aplici pe iesirea sondei o tensiune din exterior sonda se cam strica ( multimetrul cand masoara rezistenta are tensiune pe testere ) .
Cand spun "iesirea sondei lambda " ma refer la acele 2 borne/fire pe care apare tensiunea corespunzatoare amestecului , masurata in mV .
P0130 este legat tot de lambda 1 . De regula cand pui testerul pe masina spune exact ce anume nu e in regula cu feedback-ul oferit ( voltage too high , too low etc ) . Deci posteaza exact ce da pe tester .
Daca ar fi masina mea , eu as face verificarile descrise mai sus .
Bafta .
Later Edit
Ma gandesc ca ai pus sonda originala , deci conexiunile sunt cele corecte , fara sa fie inversate firele intre ele .
http://www.obd-codes.com/p0170
P0135 este de la incalzirea sondei lambda 1 . Deci trebuie verificata ce tensiune apare pe acele 2 fire . Daca ai tensiunea ok sau nu , de asta depind pasii urmatori . Daca nu ai tensiunea ok poate fi cablaj sau ECU ( ECU comanda incalzirea doar la rece ! ) .Daca ai tensiunea OK =12 V , verifica mufa de la sonda si bineinteles rezistenta elementului de incalzire . Mare atentie sa nu incurci elementul de incalzire cu iesirea sondei , am citit ca daca aplici pe iesirea sondei o tensiune din exterior sonda se cam strica ( multimetrul cand masoara rezistenta are tensiune pe testere ) .
Cand spun "iesirea sondei lambda " ma refer la acele 2 borne/fire pe care apare tensiunea corespunzatoare amestecului , masurata in mV .
P0130 este legat tot de lambda 1 . De regula cand pui testerul pe masina spune exact ce anume nu e in regula cu feedback-ul oferit ( voltage too high , too low etc ) . Deci posteaza exact ce da pe tester .
Daca ar fi masina mea , eu as face verificarile descrise mai sus .
Bafta .
Later Edit
Ma gandesc ca ai pus sonda originala , deci conexiunile sunt cele corecte , fara sa fie inversate firele intre ele .
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Si debitmetrul poate da P0170 si nu in ultimul rand o pompa de benzina obosita! Urmareste pe tester valorile corectiilor de amestec ( pe termen scurt si pe termen lung ) si valoarea oferita de debimetru.
Mai precis pe firele albe se masoara rezistenta de incalzire a sondei.
Iar pe celelalte 2 fire feedback-ul oferit de sonda.
Pe firele albe trebuie sa ai in jur de 9ohmi. Pe celelalte 2 fire 0,1-0,9V. Daca la sonda este OK verifica daca informatia de la sonda ajunge in ECU in pinii 8 si 57 in mufa X58
Debitmetru 9 ... 20 kg/h
Verifica aerisirea rezervorului tot pe tester ( canistra de carbon)
Verifica sa nu ai pierderi de gaze pe evacuare si /sau esapament infundat
Verifica ca admisia sa nu traga aer fals.
Mai precis pe firele albe se masoara rezistenta de incalzire a sondei.
Iar pe celelalte 2 fire feedback-ul oferit de sonda.
Pe firele albe trebuie sa ai in jur de 9ohmi. Pe celelalte 2 fire 0,1-0,9V. Daca la sonda este OK verifica daca informatia de la sonda ajunge in ECU in pinii 8 si 57 in mufa X58
Debitmetru 9 ... 20 kg/h
Verifica aerisirea rezervorului tot pe tester ( canistra de carbon)
Verifica sa nu ai pierderi de gaze pe evacuare si /sau esapament infundat
Verifica ca admisia sa nu traga aer fals.