Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • MarianThePC7

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1995 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Am o Vectra A cu motor TC4EE1 (1.7TD). In ultimele luni a inceput motorul sa se incalzeasca foarte tare (la 100 grade C), si se facea presiune in instalatia de racire, timp in care mi s-au spart 4 furtune de la racire, unul dupa altul, cam toate in 2 luni. Uneori nici nu porneau ventilatoarele. Am fost la mecanic si am descoperit ca garnitura de la chiuloasa era dusa. Am schimbat-o cu una noua (si nu e din aia ieftina) acum 2 zile, iar acum nu se mai face presiune in insalatie, motorul are compresie mai buna, trage mai bine si e mai silentios. Insa azi am zis sa fac o plimbare mai lunga, iar apa s-a ridicat iarasi la aproape 100 grade C, iar ventilatoarele nu au pornit.

Inca o problema (pe care o am din totdeauna) este faptul e ca atunci cand se nimerea sa-mi porneasca ventilatoarele (2 la numar, unul in spatele radiatorului si unul in fata), nu imi porneau pe trepte, ci porneau amandoua la viteza maxima, se si auzea destul de tare), si porneau destul de tarziu, cand apa ajungea aproape de fierbere.

Voi merge maine la mecanic, insa azi am aflat ca pot schimba senzorul de temperatura al apei, care costa in jur de 15 lei. Ma gandesc sa il schimb, dar nu sunt sigur ca acela este problema.

Credeti ca ar fi senzorul de temperatura, termocupla, sau poare vreun releu/siguranta? Acum ca am schimbat garnitura de chiuloasa (treaba care m-a costat destul de mult) nu cred ca ar fi alta problema. Aveti vreo idee? Multumesc.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Citeste tot ce am scris in cele doua link-uri de mai jos :

https://www.clubopel.com/vie...72687&start=0
https://www.clubopel.com/vie...85795&start=0

... si pe urma actioneaza conform cu ceea ce consideri tu ca se potriveste la problema ta.

SUCCES!
  • MarianThePC7

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1995 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat termocupla cu una noua, dar de Volkswagen. Cea de Isuzu porneste ventilatorul in treapta 1 la 98C, ceea ce e cam mult. Termocupla pe care am pus-o porneste la 95C (electricianul a conectat-o astfel incat sa porneasca direct pe treapta 2, la viteza maxima). Totusi, cand pornesc ventilatoarele acum, in bord acul imi indica mai mult de 95C, undeva la 96-97. Am auzit ca acul din bord nu arata cum trebuie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acul din bord arata mai putin cu 3grade C, cel putin asa e la mine. Eu sunt la a 2-a sonda, ambele pe original si arata la fel.

Personal n-as schimba termocupla pentru ca daca iti va porni des pe a 2-a viteza iti va omorî mai repede puntea de diode din alternator. Schimbarea termocuplei e o ,,rezolvare,, ieftina, mai repede demontezi bara si traversa fata si cureti cu aer comprimat la 5bari aripioarele dintre celulele radiatorului, deasemenea indreapta-ti aripioarele indoite care mai pot fi indreptate sa restabilesti suprafata de racire originala a radiatorului din fata.
  • MarianThePC7

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1995 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi.
Desi noua termocupla in teorie porneste la 95C, ea porneste cand in bord ajunge acul aproape de 100C. Ma gandesc ca ar putea sa fie si senzorul de temperatura de la motor, cel care e legat la acul din bord.
  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Normal ar trebui sa ai doua trepte de pornire a termocuplei...o treapta la 65° si alta la 90°....pentru asta,in spatele spoilerului din fata,ai o rezistenta,ea are sarcina de a da comanda termocuplei sa porneasca la 65° si daca nu face fata,sonda de pe radiator ii da comanda sa porneasca a doua treapta85,87,90 °si termostatul trebuie sa fie bun......
  • MarianThePC7

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1995 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Merci, am rezolvat problema acum 3 luni, am schimbat furtunul crapat si am curatat instalatia, acum nu mai face probleme.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR