- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Puiu Emanuel
- *
- 6 mesaje
- din 13 Aug 2015
- Astra 2006 Z13DTH
- Timis
Puiu Emanuel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2015
- Mesaj Privat
Dupa ce am efectuat si eu aceasta operatiune, problema persista (oarecum)...
Dar sa incep cu inceputul, in primul rand vreau sa multumesc initiatorului acestui topic dar si tuturor celor care au scris impresii si au postat poze, m-au ajutat foarte mult pentru ca n-aveam idee unde e pozitionat EGR-ul sau cum arata...
Opel Astra H 1.3 (Z13DTH)
Simptome inainte de operatiune:
- plecare greoaie de pe loc, trebuia turata sanatos sa nu moara motorul;
- la rece, in mers, nu se tura mai mult de 2000 de ture, in orice viteza, ~10 Km, dupa care isi dadea drumul;
- erori: P0107 & P0486.
Asa ca am purces la operatiune, care a durat cam mult (~2 zile, in doi), dar care a decurs aproape perfect, fara sa stricam macar un colier, garniturile toate la loc, mizerie destula, dar nu mai multa decat am vazut in pozele de aici... S-a dat jos si curatat EGR-ul & galeria de admisie urmand exact pasii descrisi...
Observatii:
1. La mine, la clapita de acceleratie trebuia sa trag aer pe furtunas, ca sa se inchida si trebuia sa tragi serios pentru ca are un arc destul de solid... Actionata cu mana, se inchidea cursiv, nu agata... Era deschisa (n-am idee cum trebuie sa fie).
2. N-am cautat de mizerie pe furtunele ce le-am dat jos cu EGR-ul.
Simptome dupa operatiune:
- plecarea a ramas la fel, greoaie, imposibil de plecat doar din ambreiaj, cum mergea cand am cumparat-o (SH);
- la rece, in mers, nu se tureaza mai mult de 3200 de ture, acum. La fel, ~10 Km, dupa care isi da drumul;
- a ramas eroarea P0107, dar de data aceasta dupa cativa km de mers, se stinge singur.
In relanti, turometrul sta in 900 de ture, iar daca vreau ca atunci cand schimb viteza, sa cada pe 2000 de ture, trebuie sa accelerez undeva la 2800 de ture, ceea ce mi se pare un pic anormal...
As fi foarte recunoscator daca cineva ar putea da un sfat sau ce as putea sa-i mai fac / repet sa-si de-a drumul si sa mearga cum trebuie... Scuze de roman, dar am incercat sa cuprind toate informatiile necesare intr-un singur post...
Dar sa incep cu inceputul, in primul rand vreau sa multumesc initiatorului acestui topic dar si tuturor celor care au scris impresii si au postat poze, m-au ajutat foarte mult pentru ca n-aveam idee unde e pozitionat EGR-ul sau cum arata...
Opel Astra H 1.3 (Z13DTH)
Simptome inainte de operatiune:
- plecare greoaie de pe loc, trebuia turata sanatos sa nu moara motorul;
- la rece, in mers, nu se tura mai mult de 2000 de ture, in orice viteza, ~10 Km, dupa care isi dadea drumul;
- erori: P0107 & P0486.
Asa ca am purces la operatiune, care a durat cam mult (~2 zile, in doi), dar care a decurs aproape perfect, fara sa stricam macar un colier, garniturile toate la loc, mizerie destula, dar nu mai multa decat am vazut in pozele de aici... S-a dat jos si curatat EGR-ul & galeria de admisie urmand exact pasii descrisi...
Observatii:
1. La mine, la clapita de acceleratie trebuia sa trag aer pe furtunas, ca sa se inchida si trebuia sa tragi serios pentru ca are un arc destul de solid... Actionata cu mana, se inchidea cursiv, nu agata... Era deschisa (n-am idee cum trebuie sa fie).
2. N-am cautat de mizerie pe furtunele ce le-am dat jos cu EGR-ul.
Simptome dupa operatiune:
- plecarea a ramas la fel, greoaie, imposibil de plecat doar din ambreiaj, cum mergea cand am cumparat-o (SH);
- la rece, in mers, nu se tureaza mai mult de 3200 de ture, acum. La fel, ~10 Km, dupa care isi da drumul;
- a ramas eroarea P0107, dar de data aceasta dupa cativa km de mers, se stinge singur.
In relanti, turometrul sta in 900 de ture, iar daca vreau ca atunci cand schimb viteza, sa cada pe 2000 de ture, trebuie sa accelerez undeva la 2800 de ture, ceea ce mi se pare un pic anormal...
As fi foarte recunoscator daca cineva ar putea da un sfat sau ce as putea sa-i mai fac / repet sa-si de-a drumul si sa mearga cum trebuie... Scuze de roman, dar am incercat sa cuprind toate informatiile necesare intr-un singur post...
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
In cazul tau EGR e praf si oricat de mult l-ai curata tot o sa-ti faca probleme. Eu am rezolvat-o mult mai ieftin. In loc sa dau 600 ron pe un EGR nou am ales sa-l anulez din soft(200 ron) si sa-i pun o tablita intre el si galeria de admisie.
Beneficiile sunt mai mult decat evidente, nu mai am nici un fel de probleme cu datul in nas, demarajul este liniar si promt, motorul are un zgomot mai frumos, lipsa martori aprinsi in bord, galeria de admisie nu se mai imbaxeste cu depuneri de funingine etc. Cred ca ai suficiente motive sa te apuci de treaba
In contradictoriu o sa gasesti pareri de la diferiti useri care o sa-ti spuna povesti de genul constructorul a prevazut masina cu bla, bla, fara ca ei sa aiba un feedback real despre cum merge motorul si cum se comporta dupa anulare EGR.
In alta ordine de idei masinile de curse nu au EGR, tocmai pentru a nu diminua performantele motorului.
Daca si dupa anularea lui tot iti mai persista codul 0107 verifica sa nu ai pierderi de presiune pe galeria de admisie, intercooler, furtunase de vaccum, geometria variabila de la turbo.
Bafta
Beneficiile sunt mai mult decat evidente, nu mai am nici un fel de probleme cu datul in nas, demarajul este liniar si promt, motorul are un zgomot mai frumos, lipsa martori aprinsi in bord, galeria de admisie nu se mai imbaxeste cu depuneri de funingine etc. Cred ca ai suficiente motive sa te apuci de treaba
In contradictoriu o sa gasesti pareri de la diferiti useri care o sa-ti spuna povesti de genul constructorul a prevazut masina cu bla, bla, fara ca ei sa aiba un feedback real despre cum merge motorul si cum se comporta dupa anulare EGR.
In alta ordine de idei masinile de curse nu au EGR, tocmai pentru a nu diminua performantele motorului.
Daca si dupa anularea lui tot iti mai persista codul 0107 verifica sa nu ai pierderi de presiune pe galeria de admisie, intercooler, furtunase de vaccum, geometria variabila de la turbo.
Bafta
- Puiu Emanuel
- *
- 6 mesaje
- din 13 Aug 2015
- Astra 2006 Z13DTH
- Timis
Puiu Emanuel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2015
- Mesaj Privat
Mersi Tiaz, daca e dus EGR-ul,cel mai probabil il voi bloca si eu...
Uitandu-ma inca o data pe pozele lui @Dan56, mi-am dat seama ca am ratat piesa asta:
In sensul ca n-am dat-o jos s-o curat... Naspa...
Nu stiu daca din cauza aia poate sa-mi faca simptomele alea, insa am sa incerc sa dau jos si sa curat si partea aia, intr-o zi cand am timp...
Uitandu-ma inca o data pe pozele lui @Dan56, mi-am dat seama ca am ratat piesa asta:
In sensul ca n-am dat-o jos s-o curat... Naspa...
Nu stiu daca din cauza aia poate sa-mi faca simptomele alea, insa am sa incerc sa dau jos si sa curat si partea aia, intr-o zi cand am timp...
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Pentru ca aveam cativa "pitulubaci" care-mi mancau nervii am tot rumegat si verificat si am "descoperit" ca bietul meu egr dadea mereu rateu din cauza debitmetrului. Azi am realizat ca debitmetrul "fatase" si nenorocea parametrii aerului intrat.
In concluzie NU este suficient sa curatati egr si galerie admisie verificati si parametrii debitmetrului si valorile senzorului de presiune de pe galeria de admisie. Daca acesti senzori MAF si MAP furnizeaza valori eronate tot efortul de curatare devine o frectie la picior de lemn.
Asta este marea realizare din acest week-end Stiu ca unii vor zimbi pe sub mustati, dar eu continui sa invat...
Acum am vazut ca in urma cu cateva postari colegul Puiu Emanuel s-a lovit de ceea ce povestesc aici.
In concluzie NU este suficient sa curatati egr si galerie admisie verificati si parametrii debitmetrului si valorile senzorului de presiune de pe galeria de admisie. Daca acesti senzori MAF si MAP furnizeaza valori eronate tot efortul de curatare devine o frectie la picior de lemn.
Asta este marea realizare din acest week-end Stiu ca unii vor zimbi pe sub mustati, dar eu continui sa invat...
Acum am vazut ca in urma cu cateva postari colegul Puiu Emanuel s-a lovit de ceea ce povestesc aici.
- Puiu Emanuel
- *
- 6 mesaje
- din 13 Aug 2015
- Astra 2006 Z13DTH
- Timis
Puiu Emanuel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2015
- Mesaj Privat
Da, eu am dat jos din nou EGR-ul si-am curatat supapa pentru ca o ratasem... Masina trage bine, insa mai imi apare eroarea in bord iar uneori se comporta cum se comporta inainte. Rareori, e adevarat, insa n-am scapat de problema... Ceva tot nu e in regula si de data asta am efectuat toata operatiunea cum trebuie...
Probabil ca trebuie sa ma uit si la debimetru, devreme ce tot imi apare eroarea P0107...
P.S.: cateva zile la inceput, am crezut ca am scapat, insa dupa aia a reaparut dezamagirea...
Mersi, corsablue...
Probabil ca trebuie sa ma uit si la debimetru, devreme ce tot imi apare eroarea P0107...
P.S.: cateva zile la inceput, am crezut ca am scapat, insa dupa aia a reaparut dezamagirea...
Mersi, corsablue...
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salut am si eu o corsa d 1.3 cdti z13dtj 75 cp 55kw model 2007 , si azi m-am apucat de desfacut egr si galerie , greu de tot operatiunea, toate bune si frumoase pana la admisie am desfacut suruburi dispre egr catre joja de ulei . acolo jale mare vine o saracie de furtun din capacul ce acopera lantul de distribuie si duce intr-o chestie pe langa joja de ulei am desfacut si chestia aia sa am acces la suruburi de galerie dar jale ca nu vrea sa se desprinda galeria de nici un fel.
Tin sa precizel ca prin acel furtun circula ulei din cate am observat dar mare balamuc si si nu stiu cei aia pompa de recirculare ce o fi oricum ulei circula prin ea.Si 3 ore am stat si chinuit sa desfac si nu am reusit o mai fi vrun surub pe acolo ca nu vad in ce sta fixata galeria asa bine.
Orice sfat e bine primit.
Tin sa precizel ca prin acel furtun circula ulei din cate am observat dar mare balamuc si si nu stiu cei aia pompa de recirculare ce o fi oricum ulei circula prin ea.Si 3 ore am stat si chinuit sa desfac si nu am reusit o mai fi vrun surub pe acolo ca nu vad in ce sta fixata galeria asa bine.
Orice sfat e bine primit.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Foloseste o oglinda sa poti vizualiza zona aceea greu accesibila.
Galeria este fixata cu vreo 9 suruburi parca 5 lungi si 4 scurte daca bine imi aduc aminte.
Ce povestesti tu acolo cu uleiul este separatorul de ulei, are rolul sa decanteze uleiul din gazele de carter. Se demonteaza, se spala bine cu solvent si se remonteaza.
Cateva posturi mai sus vezi imaginea cu galeria:
Cum spuneam sunt 9 suruburi 5 lungi si 4 scurte.
Galeria este fixata cu vreo 9 suruburi parca 5 lungi si 4 scurte daca bine imi aduc aminte.
Ce povestesti tu acolo cu uleiul este separatorul de ulei, are rolul sa decanteze uleiul din gazele de carter. Se demonteaza, se spala bine cu solvent si se remonteaza.
Cateva posturi mai sus vezi imaginea cu galeria:
Cum spuneam sunt 9 suruburi 5 lungi si 4 scurte.
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Multumesc corsa blue pentru informatie, chiar maine aveam de gand sa montez totul la loc dupa o temeinica curatare a galeriei si egr-ului, dar chiar nu stiam ca si separatorul ala se curata sau se spala maine o sa il aranjez si pe acela. Daca mai este ceva de curatat pe acolo nu stiu ca e prima oara cand fac operatiunea asta in regie proprie.
Multam inca o data!
Multam inca o data!
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
CORSABLUE am spalat acel separator si am vazut ca furtunelu ala mic ce intra in carter mie crapat si vreau sa il inlocuiesc ,am dat comanda de el dar imi ajunge in 4 saptamani pe original, pana atunci as putea sa pun unul provizoriu? DACA DA de care anume?
Astept un raspuns sau daca as putea sa te contactez cumva sa vorbesc cu tine poate asa , aici nu explic prea bine .
Multumesc!
Astept un raspuns sau daca as putea sa te contactez cumva sa vorbesc cu tine poate asa , aici nu explic prea bine .
Multumesc!
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salutare !
Parerea mea este ca acel cot metalic de 90 grade care intra in admisie a fost proiectat prost si de aici problemele noastre...! Dupa cum se vede in pozele colegilor de forum, datorita acestui cot care si in varianta lui curata obtureaza 50% din diametrul admisiei iar cand se mai si murdareste bine, obtureaza din ce in ce mai mult admisia si implicit micutul motor 1.3 nu mai poate respira.
Eu cred ca daca am reproiecta (ajusta / taia) acest cot ca sa nu mai ocupe atata loc in admisie, motorasul ar respira mult mai bine si performantele ar fi altele.
Am observat ca la alte motoare / marci, aceasta piesa care face legatura dintre EGR si admisie, are dimensiuni cu mult mai mici si ocupa foarte putin spatiu din diametrul admisiei.
Daca a incercat cineva sa mai taie din aceasta piesa il rog sa ne impartaseasca pareri.
Parerea mea este ca acel cot metalic de 90 grade care intra in admisie a fost proiectat prost si de aici problemele noastre...! Dupa cum se vede in pozele colegilor de forum, datorita acestui cot care si in varianta lui curata obtureaza 50% din diametrul admisiei iar cand se mai si murdareste bine, obtureaza din ce in ce mai mult admisia si implicit micutul motor 1.3 nu mai poate respira.
Eu cred ca daca am reproiecta (ajusta / taia) acest cot ca sa nu mai ocupe atata loc in admisie, motorasul ar respira mult mai bine si performantele ar fi altele.
Am observat ca la alte motoare / marci, aceasta piesa care face legatura dintre EGR si admisie, are dimensiuni cu mult mai mici si ocupa foarte putin spatiu din diametrul admisiei.
Daca a incercat cineva sa mai taie din aceasta piesa il rog sa ne impartaseasca pareri.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Eu nu cred ca o sa reusesti cu egr-ul pus pe motor sa schimbi acel furtun, cel putin la mine nu imi permitea spatiul ,poate la tine ca e mai mult loc in compartimentul motor si in plus de asta acel furtun se scoate foarte greu cu egr-ul scos dar sa nu mai spun cu el pus pe masina. cumpara furtunul , da jos egr-ul ca nui asa complicat, si spor la treaba.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
eu am corsa d si acelasi tip de motor z13 dtj si de curand i-am curatat egr si galerie si am vrut sa scot si acel furtun de la racitor am renuntat la idee si am curatat asa,la astra poate ai spatiu dar la mine a fost chin spatiu mic trebuia sa scot egr intr-o anumita pozitie si ca sfat, daca desfaci sa cureti si separatorul de ulei.