ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
Salutare colegi! Am un Opel Zafira din '99, motor 1.8 16v, benzina+gpl si cutie hidramata. Are 220.000 km in bord din care, ultimii 50.000 sunt facuti pe gaz.
Acum o saptamana, in mers, s-a aprins becul de "check engine" si pur si simplu masina si-a "pierdut" puterea.
De atunci, pornirea e foarte greoaie (atasez un link cu un video), iar dupa ce se incalzeste motorul si sare in gaz, ma pot deplasa cu masina, desi nu trece de 80-90 km/h. La relanti trepideaza masina foarte tare. Plecarile de pe loc sunt foarte grele (adica apas acceleratia si nu se intampla nimic timp de cateva secunde). Daca opresc gazul si o las sa mearga pe benzina nu am nici o sansa sa merg cu ea (apas acceleratia si merge foarte intrerupt, iar la 3500 rot da foarte multe rateuri)
Am mers la service, au pus baietii testerul si acolo arata bobina de inductie. Buuun, am inlocuit-o cu una noua, dar problema persista. Apoi au banuit mecanicii catalizatorul si egr-ul. Le-au desfacut dar sunt curate. Dupa inca un tester, verdictul e asa: "senzor oxigen banc 1", adica sonda lambda. Zis si facut: mufa scoasa la sonda, fara vreo schimbare a situatiei.
Ce e de facut? Cine a mai intalnit aceasta problema?
Aici e link-ul cu video-ul: http://www.youtube.com/watch?v=ZTu0u8Ceef8
Acum o saptamana, in mers, s-a aprins becul de "check engine" si pur si simplu masina si-a "pierdut" puterea.
De atunci, pornirea e foarte greoaie (atasez un link cu un video), iar dupa ce se incalzeste motorul si sare in gaz, ma pot deplasa cu masina, desi nu trece de 80-90 km/h. La relanti trepideaza masina foarte tare. Plecarile de pe loc sunt foarte grele (adica apas acceleratia si nu se intampla nimic timp de cateva secunde). Daca opresc gazul si o las sa mearga pe benzina nu am nici o sansa sa merg cu ea (apas acceleratia si merge foarte intrerupt, iar la 3500 rot da foarte multe rateuri)
Am mers la service, au pus baietii testerul si acolo arata bobina de inductie. Buuun, am inlocuit-o cu una noua, dar problema persista. Apoi au banuit mecanicii catalizatorul si egr-ul. Le-au desfacut dar sunt curate. Dupa inca un tester, verdictul e asa: "senzor oxigen banc 1", adica sonda lambda. Zis si facut: mufa scoasa la sonda, fara vreo schimbare a situatiei.
Ce e de facut? Cine a mai intalnit aceasta problema?
Aici e link-ul cu video-ul: http://www.youtube.com/watch?v=ZTu0u8Ceef8
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ramai fara bani cu asa mecanici...
Nu am vazut tester care sa indice ca e bobina de inductie defecta.
Care au fost erorile mai exact....codul lor?
Dintr-un „ochi” verifica presiunea benzinei. Nu costa mai mult de 20 de ron. Trebuie sa ai 3,8 bar.
Poate fi pompa de benzina defecta...dar nu fa ca si cu bobina...verifica presiunea mai intai!
Nu am vazut tester care sa indice ca e bobina de inductie defecta.
Care au fost erorile mai exact....codul lor?
Dintr-un „ochi” verifica presiunea benzinei. Nu costa mai mult de 20 de ron. Trebuie sa ai 3,8 bar.
Poate fi pompa de benzina defecta...dar nu fa ca si cu bobina...verifica presiunea mai intai!
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
ady30100 a scris:
s-a aprins becul de "check engine" si pur si simplu masina si-a "pierdut" puterea.
La relanti trepideaza masina foarte tare.
Plecarile de pe loc sunt foarte grele (adica apas acceleratia si nu se intampla nimic timp de cateva secunde). Daca opresc gazul si o las sa mearga pe benzina nu am nici o sansa sa merg cu ea (apas acceleratia si merge foarte intrerupt, iar la 3500 rot da foarte multe rateuri)
Am mers la service, au pus baietii testerul si acolo arata bobina de inductie.
Buuun, am inlocuit-o cu una noua
s-a aprins becul de "check engine" si pur si simplu masina si-a "pierdut" puterea.
La relanti trepideaza masina foarte tare.
Plecarile de pe loc sunt foarte grele (adica apas acceleratia si nu se intampla nimic timp de cateva secunde). Daca opresc gazul si o las sa mearga pe benzina nu am nici o sansa sa merg cu ea (apas acceleratia si merge foarte intrerupt, iar la 3500 rot da foarte multe rateuri)
Am mers la service, au pus baietii testerul si acolo arata bobina de inductie.
Buuun, am inlocuit-o cu una noua
Problemele astea le-am avut eu cateva luni, la fel ca si in cazul tau ma puneau sa cumpar alta bobina de inductie. Am verificat temeinic instalatia electrica de la bobina pana la injectoare, si ce sa vezi? injectorul de benzina 1, nu facea contact cum trebuia.
Si iaca asa m-am scos cu o bobina, desigur si acum le spuneam ca ma pune in nas masina ca merge rau pe gpl, ei sustineau sus si tare ca bobina, desigur problema rampa de injectoare valtek care nu se potriveste cu motorul meu, am pus una Hanna si pac, totul merge brici.
Asadar verifica tu bine instalatia electrica.
Dupa led observ ca ai instalatie Tomasseto, incearca sa aduci temperatura motorului la peste 60 grade, chiar temperatura normala. Opresti motorul si tine apasat butonul BG cateva secunde pana bipaie ea. O sa-ti porneasca direct pe GPL, vezi, se comporta la fel? Daca e la fel, atunci eu zic ca poti exclude deja pompa de benzina.
PS: gap-ul la bujii cat il ai?
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
gap-ul este distanta dintre electrozi la bujii.
Spre ex eu aveam 1.1,iar normal trebuia sa fie 0.9.
Alea se regleaza cu o lera.
Daca nu bipaie, atunci mergi la montator sa activeze optiunea HOT START pentru cateva probe, atunci cand motorul este cald tot timpul porneste direct pe gpl (dar doar atunci cand temperatura optima in vaporizator este de 60 grade)
Spre ex eu aveam 1.1,iar normal trebuia sa fie 0.9.
Alea se regleaza cu o lera.
Daca nu bipaie, atunci mergi la montator sa activeze optiunea HOT START pentru cateva probe, atunci cand motorul este cald tot timpul porneste direct pe gpl (dar doar atunci cand temperatura optima in vaporizator este de 60 grade)
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
Interesanta acesta optiune, hot start... dar totusi daca am pompa de benzina defecta, cand e motorul rece tot face figuri, ca atunci pe benzina trebuie sa porneasca. Inca o intrebare. atunci cand trece masina pe gaz, pompa de benzina nu ar trebui sa se opreasca? Mecanicul mi-a spus ca ea merge intruna
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
exact. Pompa functioneaza permanent, tocmai de aceea se specifica sa ai minim 10L de benzina in rezervor, ca ea asa isi face racirea.
Am vazut pe logan-uri modificate instalatiile, cu un releu pe pompa, care atunci cand este pe gpl, pompa se opreste. Dar vorba aia improvizatii.
Ce instalatie ai mai exact, si ce rampa de injectoare folosesti?
Am vazut pe logan-uri modificate instalatiile, cu un releu pe pompa, care atunci cand este pe gpl, pompa se opreste. Dar vorba aia improvizatii.
Ce instalatie ai mai exact, si ce rampa de injectoare folosesti?
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat
Da, motorul l-am oprit si apoi am tinut apasat pe buton. exact cum mi-ai specificat. Dar oricum nu mai conteaza, am rezolvat problema. Debitmetrul de aer era de vina. I-am scos mufa si merge masina impecabil. Voi cumpara unul cat de curand, il montez si gata. Un prieten de-al meu, care face practica intr-un service mi-a dat ideea si s-a dovedit a avea dreptate.
Multumesc foarte mult pt ajutor!
Multumesc foarte mult pt ajutor!
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
ady30100
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2014
- Mesaj Privat