Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ma duc in parcare sa plec cu masina - si vad ceva scurs sub masina sub motor. (intre motor si cutie)
Am deschis capota verific antigelul este la nivel, uleiul la fel, lichid de frana la semn.
Dar cand apas pedala de ambreiaj moale - deci cam de aici era scurgerea, lichidul de frana.
Kit ambreiaj + Rulment presiune schimbat anul trecut...
M-am uitat pe traseu de la pompa de ambreiaj pana la intrare spre (cutie) totul OK. |
Am verificat pompa de ambreiaj nu are scurgeri.
Am incercat o aerisire dar fara succes...
Urmeaza sa merg in service sa vedem ce are...

Deci am trei banuieli:
- Rulment presiune a cedat - dupa mine nu cred are doar 1 an de cand este shimbat, dar mai stii.
- sau conducta pe care vine lichidul de frana la Rulment presiune - cam aici banuiesc ca este buba.
- sau nu sa strans bine conducta aceea.
Mai sunt alte piese in zona rulment presiune?
http://workshop-manuals.com...ns/clutch_survey/
http://workshop-manuals.com...eplace_%28lhd%29/
http://www.partsbase.org/op...on/#p-ope-5679040


Daca ati intalnit situatia aceasta.
Astept pareri sugestii...
Rulment presiune, oare vine cu tot cu conducta aceea cand se monteaza (la cumparare)?

Daca se mai strica mult, ajung sa invat toata masina.
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
rulmentu vine fara conducta,se vor pune oringuri noi(inelele de cauciuc)
incearca sa misti de conducta care intra in cutie,la un coleg de munca sa rezolvat pierderea doar prin tragerea usoar a conductei care intra in cutie,merge de un an si nu mai pierde
incearca,dar nu tot timpu rezolvarea unuia este si rezolvarea altuia
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Mersi @nicunicu - totusi o sa desfac in service si schimb si conducta aceea (tot kit la conducta).
Daca stiam de ea o schimbam de atunci, asta este sper sa le fie de folos la colegilor care urmeaza sa schimbe Kitul de ambreiaj sau rulmentul de presiune.

Mai adaug niste poze ca sa intelegem mai bine ce este pe acolo...

Daca eram departe de casa... nu suna bine de loc, asa a fost in parcare.

Ce nu am inteles de ce nu am pedala de frana afectata desi sa scurs lichid de frana, doar pedala de ambreiaj este afectata?
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Pt ca pompa frânei funcționeazã bn. Chiar dacã își iau lichid din acelasi vas, îl folosesc separat. Scz dacã greșesc! Baftã!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sunt 2 circuite separate....chiar dacã folosesc același vas.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am schimbat conducta care intra in rulment presiune.

Banuiesc ca la schimbare sa scurs, si ceva ulei din cutie (pe la planetare)
in treapta 5 are ceva probleme nu intra cateodata... banuiesc aerisirea la rulment presiune sau uleiul din cutie sub nivel.
Si la ceasuri la mers constant cel de turatie si de viteza coboara sacadat... - a aparut dupa interventie.
Am gasit si un releu de semnalizare dus - probabil sau jucat cu borna la baterie. - sper sa nu fi afectat ECU

Sau au gresit ceva.

Dupa mine - sa verific:
- aerisirea rulment presiune
- mufele de la roti de la ABS
- mufa senzor turatie
- completare nivel ulei (cutie de viteze)
- timoneria
- sa imi fac griji (montare planetare?)

Niste sfaturi nu strica.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sa rezolva am fost la cine a facut lucrarea, si a reglat mecanismul de selectare a vitezelor.
Zoom
Care le aveti mai bine, puteti sa explicati mai bine, cum se face reglajul.
in service au aplicat alta procedura - fata de ce scrie in manual.
Butonul de blocare ce rol are - in service nici macar nu sau atins de buton.
In ce pozitie trebuie sa fie maneta cand se regleaza si care sunt etapele operatiei, asa vom stii si noi cu ce se manca.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pai scrie in documentatie cum se face,
si este al naibi de simplu
butonu blocheaza cutia in viteza a-3-a
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Deci rasucim pana intra butonul in tija.
Si maneta in ce pozitie trebuie sa fie, in ce trapta? - ai sunt in deruta mai mult...

Deci maneta trebuie bagata in viteza in a-3-a, sau pe liber, cand se strange sau nu?
in ce viteza trebuie sa fie maneta, daca ea este blocata cu tija de blocare la schimbator.
https://www.clubopel.com/vie...p=1829965#1829965
http://postimg.org/image/ill2cz7u5/full
http://www.youtube.com/watch?v=L-zCVMJfuFo

Deblocare tijei se face bagand maneta in marsarier, sau se face manual - daca nu vrea butonul sa sara singur.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Gata am priceput.
1) Se slabeste surubul colierului de strangere, al tijei de cuplare fara a-l demonta. (poza 1)
2) Se impinge maneta schimbatorului spre stanga pana cand se aliniaza sagetile (se introduce o tija de 5mm) (poza 2)
3) Se apasa butonul (prin rasucire spre stanga a tijei de cuplare.) - se bloceaza in aceasta pozitie. (cand se aliniaza orificile butonul va intra.) (poza 3)
4) Strangerea surubul colierului de strangere cu 12 Nm + 180 grade. (poza 1) in service au strans la mana.
5) Deblocare tijei se face bagand maneta in marsarier, sau se face manual - daca nu vrea butonul sa sara singur. | se verifica butonul de blocare sa fie decuplat. (poza 3)
6) Se verifica in toate treptele de viteza cum lucreaza.
in caz de functionare greoaie se repeta procedura.

Da este simpla treaba...
a-3-a ma tot ducea in eroare... care a-3-a tata nu vezi ca are tija de blocare. Laughing
Este vorba doar de orificile de blocare (maneta, buton blocare tija cuplare) si strangerea surubului colierului.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Mi-am amintit un detaliu din service, inainte sa desfaca, a semnat cu marker-ul pozitia surubului (din poza 1) ca sa stie cat de mult va strange - si foarte putin peste semn daca este cazul... cu simt.
Sper sa va ajute.

___________________________________
PS: Referitor la "conducta care intra in rulment presiune" avea scurgeri in doua puncte - asa au spus baieti care au lucrat la ea.
Banuiesc ca spre capete ca pe lungimea conductei, nu prezenta nimic suspect sau afectat, stratul exterior de izolare era ca nou. | probabil garnituri coapte.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Se pare ca tot traseul acesta care este vandut de GM este produs de FTE - apare pe toate piesele GM cumparate, pana si pe cele vechi de pe masina apar tot ei.

Pompa ambreaj =>> conducta =>> furtun adaptor de cauciuc =>> piesa cu niplu aerisire =>> conducta rulment =>> Rulment de presiune ambreiaj.

Doar traseul acesta ma refer OK.
Sper sa va fie de folos.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Azi am reglat maneta cum scrie in carte ( imi facea figuri in a-1-a si a-2-a, dupa metoda celor din service nu este bine reglata, asa ca nu m-am mai dus la iei sa aplice tot metoda aceea dupa ochi.)

Asa ca am trecut la actiune:
- O rampa.
- Biti Torx T45 - cu prindere 3/8
- Cheie cu clichet 3/8
- 2 prelungitoare 3/8 (cam 27 cm cat sa treceti de baie.)
__________________________
- Am semnat pozita surubului (atat pe lateralul surubului cat si pe suportul lui)
- Am slabit surubul suficent.
- Am bagat o surubelnita cu diametru de ⌀5mm ( la schimbator in orificile acelea ca in poza 2 sus)
- Am blocat tija din CV cu butonul acela miscand de tija (furca aceea care intra in cutie) pana a intrat butonul de blocare prin apasare.
- Dupa care am strans surubul la semn.
- Am bagat maneta in marsarier sa deblochez tija din CV - am verificat daca a iesit butonul de blocare.
Acum lucreaza frumos toate treptele.

Si uite asa am mai invatat ceva.
Este este foarte simpla operatia.
  • LIulian821

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2020

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:Ma duc in parcare sa plec cu masina - si vad ceva scurs sub masina sub motor. (intre motor si cutie)
Am deschis capota verific antigelul este la nivel, uleiul la fel, lichid de frana la semn.
Dar cand apas pedala de ambreiaj moale - deci cam de aici era scurgerea, lichidul de frana.
Kit ambreiaj + Rulment presiune schimbat anul trecut...
M-am uitat pe traseu de la pompa de ambreiaj pana la intrare spre (cutie) totul OK. |
Am verificat pompa de ambreiaj nu are scurgeri.
Am incercat o aerisire dar fara succes...
Urmeaza sa merg in service sa vedem ce are...

Deci am trei banuieli:
- Rulment presiune a cedat - dupa mine nu cred are doar 1 an de cand este shimbat, dar mai stii.
- sau conducta pe care vine lichidul de frana la Rulment presiune - cam aici banuiesc ca este buba.
- sau nu sa strans bine conducta aceea.
Mai sunt alte piese in zona rulment presiune?
http://workshop-manuals.com...ns/clutch_survey/
http://workshop-manuals.com...eplace_%28lhd%29/
http://www.partsbase.org/op...on/#p-ope-5679040


Daca ati intalnit situatia aceasta.
Astept pareri sugestii...
Rulment presiune, oare vine cu tot cu conducta aceea cand se monteaza (la cumparare)?

Daca se mai strica mult, ajung sa invat toata masina.


Eu unu am.inlocuit si rulmentul de presiune si pompa de ambreiaj pierdea ulei si nu intra in viteza in mers
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Știu cã e tarziu... Dar...
In vara 2020 am schimbat kit-ul de ambreiaj (Luk, rulment+placa+disc).
In toamna 2021, am pãțit același lucru ca inițiatorul topicului: pedala moale, lichid curs jos, lichid in borcan la semn.
Problema: rulment de presiune stricat (ieșit de tot în afara) , din cauza de pompa de ambreiaj blocatã. Scoasã afarã și suflatã (cu gura), trecea aer prin ea doar puțin într-un capat. Ea nu mai lua lichid din borcan, a curs jos doar ce era pe conducta de la pompa la cutie. Presupun cã a fãcut suprapresiune in rulment pânã a cedat.
Deci, recomand ca la înlocuire kit ambreiaj sã înlocuiți și pompa de ambreiaj, facã e veche (eventual și conducta cu furtun de la pompa la cutie, pt cã la mine a curs multa negreala odatã cu lichidul, bãnuiesc furtunul mâncat pe dinauntru). Asta ca sa nu faceți ca mine, manopera de doua ori....
Apropo, mã intereseazã codul conductei (sau doar furtunul, daca e mai ieftin) de la pompa de ambreiaj la cutie, as vrea sa o (îl) schimb.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR