Pentru ca am fost nevoit sa demontez injectoarele de pe masina mea un Opel Corsa C cu motor Z13DT am zis sa fac un tutorial pentru cei care trebuie sa faca operatiunea asta eu ajutandu-ma la randu-mi de un tutorial de pe un forum strain de pe care am mai luat cateva poze.
Trebuie sa va asigurati ca aveti garniturile de cupru pentru injectoare (saibe de foc)
Acestea au cod: 9117693
Si in caz ca aveti nevoie:
Injectoarele au cod: 0445 110 083
Duzele pentru injectoare au cod: 0433171774
Se da jos capacul cu ECOTEC si daca va incurca se desface si conducta de aer care vine de catre filtru.

Apoi va trebuie o surubelnita dreapta pentru a scoate sigurantele furtunelor de retur care dupa eliberarea furtunelor le puneti inapoi pe injectoare sa nu se piarda, dupa care se poate pune o punga de plastic pe furtune pentru ca va curge motorina din ele.


Se numeroteaza injectoarele si conductele de pe rampa si se scot mufele injectoarelor.

Pentru a desface conductele de pe rampa si de pe injectoare e nevoie de o cheie fixa de 17 si una de 14


Dupa desfacerea conductelor urmeaza injectoarele care sunt prinse in perechi 1 cu 2 si 3 cu 4 printr-un suport care se desface cu un imbus de 10.

Partea mai dificila este scoaterea injectoarelor din chiulasa depinde cat de blocate sunt... injectoarele nu se pot rasuci stanga dreapta doar foarte putin deoarece sunt prinse in acel suport de care ziceam mai devreme si iasa doar prin tragere in sus si miscare fata, spate amandoua odata. Eu le-am lovit putin cu un ciocanel de cauciuc sa isi dea putin drumul sau cu o cheie mai mare incercati se le miscati putin apoi trebuie sa iasa.

Si asa arata injectoarele si acei suporti in care sunt prinse.

La montare trebuie sa va asigurati ca ati pus noile garnituri de cupru la injectoare (saibe de foc) si sa curatati bine locurile unde vin injectoarele ca acele saibe sa stea pe curat.
Inainte de curatare

Dupa curatare

La montare cuplul de strangere pentru acel suport al injectoarelor conform Haynes si TIS este de 20 nm.