- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Buna la toti membrii in special la cei cu z19DTH (150CP) !
DACA se intampla sa aveti masinuta cu cheita aprinsa si cod de eroare P1125 si de asemenea o functionare defectuoasa la motor, o cauza majora poate fi
CLAPETA DE ACCELERATIE cunoscuta ca si THROTTLE BODY (TB).
Pozitionarea ei este urmatoarea:
Ca si defecte intalnite pot fi doua:
1. Mizerie cat cuprinde in CLAPETA (in special ULEI !)
(scuze poze facute cu telefonu mobil)
2. Contacte imperfecte connector CLAPETA
Pentru a doua problema se ia una bucata pistol de lipit + ceva fludor si se trece la ... TREABAA !
Pentru prima problema am venit cu o modificare si anume instalarea unui semering pe axul clapetei (locul pe unde ar putea veni uleiul, electronica sta foarte prost exact sub clapeta).
Se demonteaza clapeta de acceleratie (are doar cleme in laterale).
Pentru a putea demonta tija care invarte clapeta trebuie sa ajungem la un STIFT care o tine pe pozitie. Am dat o gaura cu un burghiu in spatele lui ca sa il putem bate si sa il fortam sa iasa afara:
Dupa ce inlaturam stiftul, iese axul afara:
Pe acest ax, montam un SEMERING (costa 3 lei !), ce am gasit eu are 3mm grosime iar spatiul permis unde sa intre are doar 2mm, asta insemnand ca pe o piatra de polizor am ras cam 1mm (are insertie metalica inauntru).
Rezulta ceva de genu :
Toate se pun la loc in ordine inversa (atentie la ARC) si rezulta noua clapeta de acceleratie / Throttle Body care sa vedem cat va tine asa ... curata
SUCCESS !
CristianTM.
DACA se intampla sa aveti masinuta cu cheita aprinsa si cod de eroare P1125 si de asemenea o functionare defectuoasa la motor, o cauza majora poate fi
CLAPETA DE ACCELERATIE cunoscuta ca si THROTTLE BODY (TB).
Pozitionarea ei este urmatoarea:
Ca si defecte intalnite pot fi doua:
1. Mizerie cat cuprinde in CLAPETA (in special ULEI !)
(scuze poze facute cu telefonu mobil)
2. Contacte imperfecte connector CLAPETA
Pentru a doua problema se ia una bucata pistol de lipit + ceva fludor si se trece la ... TREABAA !
Pentru prima problema am venit cu o modificare si anume instalarea unui semering pe axul clapetei (locul pe unde ar putea veni uleiul, electronica sta foarte prost exact sub clapeta).
Se demonteaza clapeta de acceleratie (are doar cleme in laterale).
Pentru a putea demonta tija care invarte clapeta trebuie sa ajungem la un STIFT care o tine pe pozitie. Am dat o gaura cu un burghiu in spatele lui ca sa il putem bate si sa il fortam sa iasa afara:
Dupa ce inlaturam stiftul, iese axul afara:
Pe acest ax, montam un SEMERING (costa 3 lei !), ce am gasit eu are 3mm grosime iar spatiul permis unde sa intre are doar 2mm, asta insemnand ca pe o piatra de polizor am ras cam 1mm (are insertie metalica inauntru).
Rezulta ceva de genu :
Toate se pun la loc in ordine inversa (atentie la ARC) si rezulta noua clapeta de acceleratie / Throttle Body care sa vedem cat va tine asa ... curata
SUCCESS !
CristianTM.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- doggfatther
- **
- 184 mesaje
- din 01 Oct 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
doggfatther
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
am desfacut-o si eu dupa ce pe tester imi dadea eroare la clapeta , era plina de ulei , am incercat sa-i pun un semering dar n-am reusit sa o desfac [ z19dt / 120cp ] asa ca decat am curatat-o si am montat-o inapoi , sunt constient ca e o chestiune de timp pana imi va da iar eroare si nu va mai tura peste 3k rpm , daca e cineva care se pricepe sa ma ajute sa-mi monteze un semering [ contra cost evident ] dati-mi un mesaj privat , ms
wiss27
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
am intampinat si eu eroarea p 1125 la un z19dth ,mi-a fost de mare ajutor tutorialul facut de cristian , am constat ca aveam un ulei in partea electronica ... am curatat-o si am vazut ca in lacasul unde intra axul si pe unde coboara uleiul catre partea electronica este un semering si din cauza ca se toceste nu mai etanseaza pe ax ...am montat un alt semering care a costat 2 lei , am pus si o ganitura ca in tutorial si astept sa vad cat o sa tina
- doggfatther
- **
- 184 mesaje
- din 01 Oct 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
doggfatther
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
- doggfatther
- **
- 184 mesaje
- din 01 Oct 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
doggfatther
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
- aflorii nicusor
- ***
- 714 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
As avea si eu o intrebare: Dupa reconditionarea clapetei au mai aparut erori? Din ce m-am mai interesat (acum nu sunt sigur) eroarea 1125 ar fi si de la cei 2 condensatori de pe placa electronica. La mine dupa ce am curatat clapeta a treia oara in ultimiii 3 ani , de o luna de zile tot imi face figuri (masinuta cu cheie aprinsa). Si ce este curios la OPCOM nu am nici o eroare. Am refacut lipiturile la pinii indicat de Cristian , insa degeaba. Oricum clapeta e originala si are peste 300000 km.
Inca ceva: ce dimensiune are semeringul la interior si exterior sau un nr de cod. Multumesc anticipat.
Inca ceva: ce dimensiune are semeringul la interior si exterior sau un nr de cod. Multumesc anticipat.
wiss27
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
la mine a mai intrat in regim de avarie o singura data , dar la scanarea cu op com nu a mai iesit nimic legat de clapeta ... de dimensiunea semeringului nu pot spune pentru ca nu l-am masurat ... am fost cu axul la magazin de piese si am luat mai multe dimensiuni la probat pana cand am gasit unul care sa intre putin fortat pe ax (semeringurile ce le-am gasit nu au numar de cod sau alta denumire) iar pentru dimensiunea exterioara l-am avut pe cel care a fost in corpul clapetei ca si etalon
cipu_31
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
Am pus și eu un oring ,am fost la un magazin de piese auto care avea o cutie cu oringuri și am ales mai multe care se potriveau, dar am mai pus și o șaibã metalicã pe care am pilito în interior ca sã intre pe ax.Am pus șaiba prima datã pe roata dințatã de plastic apoi oringul și gata.Am aproximativ 400 km în oraș și merge foarte bine ,sper cã pentru mult timp.Mai am o clapetã de accelerație pe care am sã o fac tot așa ,în caz de ceva sã o pot schimba. Mulțumesc la Cristian Tm pentru cã ne-a arãtat și nouã reușita lui și cã am putut sã scutim cei 900 lei pentru noua piesã.
stef 1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2004 Z19 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2015
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
stef 1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2004 Z19 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2015
- Mesaj Privat
SALUT am demontat clapeta de acceleratie si am gasit foarte multa mizerie ..problema este ca la partea electronica am gasit curat ..doar cateva pelicule de ulei .dupa montaj masina face la fel nici-o schimbare ..repet am sters ce sa putut din ulei ..se mai vedea foarte putin pe interiorul placi..sa fie oare asta cauza ?..cod eror.P1125...sau ce asi puta face? .unii imi spun ca arfi senzorul comon rei dupa pompa de inalta
Livium
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2006
- Mesaj Privat
Livium
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2006
- Mesaj Privat
- david_gabriel83
- **
- 121 mesaje
- din 17 Mar 2015
- Timis
david_gabriel83
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2015
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- david_gabriel83
- **
- 121 mesaje
- din 17 Mar 2015
- Timis
david_gabriel83
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2015
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat