DACA se intampla sa aveti masinuta cu cheita aprinsa si cod de eroare P1125 si de asemenea o functionare defectuoasa la motor, o cauza majora poate fi
CLAPETA DE ACCELERATIE cunoscuta ca si THROTTLE BODY (TB).
Pozitionarea ei este urmatoarea:

Ca si defecte intalnite pot fi doua:
1. Mizerie cat cuprinde in CLAPETA (in special ULEI !)



(scuze poze facute cu telefonu mobil)
2. Contacte imperfecte connector CLAPETA

Pentru a doua problema se ia una bucata pistol de lipit + ceva fludor si se trece la ... TREABAA ! 😃
Pentru prima problema am venit cu o modificare si anume instalarea unui semering pe axul clapetei (locul pe unde ar putea veni uleiul, electronica sta foarte prost exact sub clapeta).
Se demonteaza clapeta de acceleratie (are doar cleme in laterale).


Pentru a putea demonta tija care invarte clapeta trebuie sa ajungem la un STIFT care o tine pe pozitie. Am dat o gaura cu un burghiu in spatele lui ca sa il putem bate si sa il fortam sa iasa afara:


Dupa ce inlaturam stiftul, iese axul afara:

Pe acest ax, montam un SEMERING (costa 3 lei !), ce am gasit eu are 3mm grosime iar spatiul permis unde sa intre are doar 2mm, asta insemnand ca pe o piatra de polizor am ras cam 1mm (are insertie metalica inauntru).


Rezulta ceva de genu :

Toate se pun la loc in ordine inversa (atentie la ARC) si rezulta noua clapeta de acceleratie / Throttle Body care sa vedem cat va tine asa ... curata 😉


SUCCESS !
CristianTM.