- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Buna tuturor. Am un Opel cu motor z16se si ma confrunt cu “obisnuitul” consum de ulei care apare la aceste motoare. Nu sunt mecanic dar imi place sa mesteresc orice, de aceea manopera imi apartine. La consumul actual (cca 1 litru /1000km) nu cred ca de vina sunt numai simeringurile dar pentru inceput am incercat varianta cea mai la indemana si mai ieftina si anume cea de schimbare a simeringurilor de supapa cu ajutorul aerului comprimat fara a da jos chiuloasa sperand sa scap de segmentare. Este o metoda nu foarte complicata dar care cere totusi ceva atentie si indemanare. Este bine sa alegeti un loc acoperit (garaj de exemplu) cu elevator sau groapa pentru a usura lucrul. Eu am lucrat lejer doua dupa-amieze de la ora 18 la 21. M-a ajutat un prieten cu un atelier cu groapa si care m-a asistat jumatate de ora cand am demontat fulia de la arbore si pinionul de la axul cu came.
Pentru comprimarea arcurilor de supapa mi-am confectionat o scula speciala care in service-urile Opel are codul KM-565. Am descarcat o poza, am adus-o la scara si am printat-o dupa care am confectionat-o. Pun dimensiunile aproximative pentru cei interesati. Surubul este metric 6.
Alegeti un surub de calitate, cu duritate mare pentru ca arcul supapei sa nu-l indoaie.
Pentru demontarea distributiei si a axului cu came m-am documentat si inspirat si din urmatoarele clip-uri si din manualul de service al autoturismului.
http://www.youtube.com/watch?v=ovBaOMUCfyk
http://www.youtube.com/watch?v=uRsJ4Ce9eko
Deci sa incepem:
Demontati filtrul de aer, bateria, suportul bateriei si bobina de inductie.
Daca aveti radio cu cod asigurativa ca aveti codul.
Demontati capacul suport al bobinei, capacul de plastic de la pinionul axului cu came si cureaua de accesorii.
Acum se poate vedea siguranta care tine axul cu came pe pozitie.
Demontati capacul de plastic al axului cu came (pe care scrie OPEL).
Demontati roata dreapta fata si aparatoarea de plastic de sub aripa.
Intoduceti maneta in treapta a 5-a. calcati frana si cineva fortos (prietenul) desface surubul de la fulia vibrochenului.
Demontati capacul de plastic de jos de la cureaua de distributie. Ridicati de indicatorul de intindere de la rola de intindete a curelei de distributie si intriduceti un dorn de 4-5 mm in gaurile care se aliniaza si blocati rola.
Acum cureaua de distributie este slabita si se poate scoate.
Introduceti niste bucati de carpe in orificiile din poza pentru a nu scapa accidental in motor piesele marunte care se vor demonta ulterior.
De aici intra in joc scula KM-565 cu care se preseaza la maxim fiecare arc de supapa pentru a putea scoate culbutorii. Scoateti bujiile, fixati scula in gaura de 6 filetata un corpul axului cu came in dreptul fiecarei supape. Aveti grija ca la apasare arcul sa coboare cu tot cu supapa. In acest fel scoateti toti culbutorii.
ATENTIE! Fiecare culbutor si pastila pe care calca acesta se pun pe o bucata de carton in ordine pentru a fi montat exact in acelasi loc, la aceeasi supapa.
Cu o cheie fixa (de 22 parca) mai ingusta se tine contra pe hexagonul existent pe axul cu came si cu alta desurubati surubul de la pinionul axului cu came. Scoateti pinionul axului cu came si apoi desfaceti cele doua suruburi din capatul celalalt al axului si rotiti spre in jos siguranta care tine axul pe pozitie.
Acum cu atentie se poate scoate axul cu came spre dreapta si se obtine „privelistea” din imagine.
Sagetile indica locul unde se astupa cu carpe orificiile de scurgere a uleiului.
De acum se va lucra pe fiecare cilindru in parte.
Pentru aceasta se monteaza proviziriu roata in doua prezoane si se lasa masina pe sol. Se aduce pistonul la cilindrul 1 in PMS, se introduce in viteza a 5-a, se trage frana de mana si se monteaza in filetul bujiei teava din imagine.
Eu am confectionat-o la strung la un prieten si la un capat are filet de bujie si la celelalt o cupla pentru furtun de aer din comert. Compresorul de aer este bine sa fie reglat pe 4-5 bar si nu mai mult. Se cupleaza furtunul la teava si presiunea aerului va tine supapele inchise. Cu un ciocan si o bucata de lemn dur (o bucatica de coada de matura de exemplu) se loveste usor talerul de la arcul supapei pentru a debloca sigurantele care tin supapa. Nu se loveste tare pentru ca pot sari sigurantele de tot si poate cadea supapa in cilindru. Este bine sa aveti la indemana o tija cu magnet care va ajuta foarte mult la recuperarea acestor sigurante.
In poza cu 1 si 2 sunt marcate sigurantele si cu 3 canalul din coada supapei in care acestea se agata. La acest canal trebuie sa fim atenti la montarea simeringurilor pentru a nu le deteriora.
Cu scula KM-565 se preseaza usor fiecare arc pana cand se elibereaza cele doua sigurante care se indeparteaza cu magnetul. Se depreseaza arcul, se scoate si acum avem acces la simering. Cu un patent cu „cioc” mai lung se trage de simering, cu atentie, cu miscari circulare si in sus. Daca sunt coapte si intarite (cum a fost la mine) ies ceva mai greu dar nu foarte.
Am facut o poza pentru comparatie intre unul uzat scos si unul nou. Eu am avut doua seturi, Elring si Victor Reinz. Am pus Victor Reinz.
Dupa ce am scos simeringul eu am scos si piesele pa care stau arcurile si am sters putin pe acolo. Tin sa mantionez la supapele de la admisie arcul sta pe o saiba cu „gat” pe cand la evacuare stau pe un fel de „rulment de presiune” (ca in poza de mai jos) care se roteste.
Dupa curatire se monteaza la loc saiba la admisie si acest "rulment" la evacuare si se trece la montarea simeringului. Teoretic la montare trebuie folsit un tub special care se monteaza pe coada supapei pentru ca la introducere simeringul sa nu se deterioreze cand trece de canalul sigurantelor existent pe coada supapei asa cum am aratat mai sus. Eu nu am avut asa ceva dar am uns coada supapei cu ulei si am introdus usor simeringul.
La montare nu se bate acesta cu nimic ci se preseaza cu doua degete, cu forta si se simte la mana cum trece de doua „praguri” apoi brusc se agata mai puternic si se fixeaza pe ghid. Daca se apasa mai tare se observa ca se „casca” si nu mai etanseaza pe supapa. Se monteaza arcul supapei, se comprima din nou si se pun sigurantele. Ca o paranteza, inainte de a monta arcul la fiecare supapa am verificat si jocul acesteia pe ghid astfel: cu o mana am tinut cu atentie de coada supapei si cu cealalta am deconectat cupla de aer. Fara sa rasucesc de supapa am coborat-o usor si am miscat de ea in lateral pentru a vedea daca are joc pe ghid. Nu am gasit joc la nici una.
In continuare se chimba toate simeringurile la fel. Dupa montarea arcului la ultima supapa nu mai avem nevoie de aer comprimat.
Dupa ce am terminat cu simeringurile am scos fiecare tachet in ordine si i-am demontat.
Fiecare a fost pus la inmuiat in pahare de plastic cu benzina. In corpul mare al tachetului, cel in forma de pahar, la fund era depus un mal gros negru. L-am scos cu o surubelnita si apoi spalat cu o pensula de desen. Se clatesc toate cu benzina curata. Curatati bine orificiile laterale. Atentie mare sa nu pierdeti pertile mici (arc, bila etc) si care se demonteaza din locul aratat cu sageata prin tragere usoara cu un patent. In capatul de sus marcat cu sageata fiecare tachet are o mica supapa care se scoate cu mare atentie cu un patent pentru a nu o deforma. Aceasta ne ajuta la montarea tachetului. Se unge cu ulei curat fiecare componenta si se asambleaza tachetul. La montare pistonul nu o sa se duca pana jos deoarece aerul nu poate iesi din cauza peliculei de ulei si de aceea pe gaura din partea de sus introducem capatul unei agrafe de birou cu care apasam pe bila si eliberam aerul. Punem saiba de siguranta si apoi mica supapa din partea de sus.
Eu m-am inspirat de aici
http://www.youtube.com/watch?v=zu60ExxQjlg
numai ca in filmulet nu prezinta tacheti decat cu gaura si fara supapa in partea de sus.
Tachetii se monteaza goi (neamorsati) lucru care va usura si montarea culbutorilor deoarece nu mai este necesara presarea la maxim a arcurilor de supapa.
Se unge cu ulei axul cu came si se introduce cu atentie la loc. Daca aveti (si ar fi bine) schimbati si simeringul rosu al axului cu came dinspre distributie. Montati siguranta axului cu came cu cele doua suruburi si apoi pinionul dinspre distributie pentru a putea roti axul la montarea culbutorilor. De aceasta data tachetii fiind goi se pot apasa si usureaza montarea culbutorilor sub came fara a presa arcul la maxim. Atentie la presare pentru ca supapa sa coboare odata cu arcul. La montare aveti grija ca, capatul culbutorului sa nu arunce „pastila” pe care calca de pe capatul supapei. Dupa montarea culbutorilor scoateti toate bucatile de carpa din orificiile astupate mai devreme.
Umeziti bine cu ulei toate camele si culbutorii.
Se trece la montare totala in ordine inversa. Atentie la montarea distributiei. Am strans suruburile de la axul cu came si vibrochen la cuplu (cu ajutorul prietenului). La prima pornire nu lasati motorul sa porneasca din prima ci dati de 2-3 ori la cheie sau mai bine scoateti releul pompei de benzina si dati la automat pana ajunge uleiul la axul cu came.
Cateva minute masina o sa faca urat pana se amorseaza toti tachetii dar nu va ingrijorati, la mine 1 sau 2 au tacut dupa vreo 10 minute. Acum nu se mai aud decat injectoarele.
As fi facut mai multe poze dar fiind singur, murdar pe maini si absorbit de munca nu am putut. Va stau totusi la dispozitie pentru intrebari.
Am sa revin cu impresii sa vedem daca a scazut cu ceva consumul de ulei.
Va urez spor la treaba.
Pentru comprimarea arcurilor de supapa mi-am confectionat o scula speciala care in service-urile Opel are codul KM-565. Am descarcat o poza, am adus-o la scara si am printat-o dupa care am confectionat-o. Pun dimensiunile aproximative pentru cei interesati. Surubul este metric 6.
Alegeti un surub de calitate, cu duritate mare pentru ca arcul supapei sa nu-l indoaie.
Pentru demontarea distributiei si a axului cu came m-am documentat si inspirat si din urmatoarele clip-uri si din manualul de service al autoturismului.
http://www.youtube.com/watch?v=ovBaOMUCfyk
http://www.youtube.com/watch?v=uRsJ4Ce9eko
Deci sa incepem:
Demontati filtrul de aer, bateria, suportul bateriei si bobina de inductie.
Daca aveti radio cu cod asigurativa ca aveti codul.
Demontati capacul suport al bobinei, capacul de plastic de la pinionul axului cu came si cureaua de accesorii.
Acum se poate vedea siguranta care tine axul cu came pe pozitie.
Demontati capacul de plastic al axului cu came (pe care scrie OPEL).
Demontati roata dreapta fata si aparatoarea de plastic de sub aripa.
Intoduceti maneta in treapta a 5-a. calcati frana si cineva fortos (prietenul) desface surubul de la fulia vibrochenului.
Demontati capacul de plastic de jos de la cureaua de distributie. Ridicati de indicatorul de intindere de la rola de intindete a curelei de distributie si intriduceti un dorn de 4-5 mm in gaurile care se aliniaza si blocati rola.
Acum cureaua de distributie este slabita si se poate scoate.
Introduceti niste bucati de carpe in orificiile din poza pentru a nu scapa accidental in motor piesele marunte care se vor demonta ulterior.
De aici intra in joc scula KM-565 cu care se preseaza la maxim fiecare arc de supapa pentru a putea scoate culbutorii. Scoateti bujiile, fixati scula in gaura de 6 filetata un corpul axului cu came in dreptul fiecarei supape. Aveti grija ca la apasare arcul sa coboare cu tot cu supapa. In acest fel scoateti toti culbutorii.
ATENTIE! Fiecare culbutor si pastila pe care calca acesta se pun pe o bucata de carton in ordine pentru a fi montat exact in acelasi loc, la aceeasi supapa.
Cu o cheie fixa (de 22 parca) mai ingusta se tine contra pe hexagonul existent pe axul cu came si cu alta desurubati surubul de la pinionul axului cu came. Scoateti pinionul axului cu came si apoi desfaceti cele doua suruburi din capatul celalalt al axului si rotiti spre in jos siguranta care tine axul pe pozitie.
Acum cu atentie se poate scoate axul cu came spre dreapta si se obtine „privelistea” din imagine.
Sagetile indica locul unde se astupa cu carpe orificiile de scurgere a uleiului.
De acum se va lucra pe fiecare cilindru in parte.
Pentru aceasta se monteaza proviziriu roata in doua prezoane si se lasa masina pe sol. Se aduce pistonul la cilindrul 1 in PMS, se introduce in viteza a 5-a, se trage frana de mana si se monteaza in filetul bujiei teava din imagine.
Eu am confectionat-o la strung la un prieten si la un capat are filet de bujie si la celelalt o cupla pentru furtun de aer din comert. Compresorul de aer este bine sa fie reglat pe 4-5 bar si nu mai mult. Se cupleaza furtunul la teava si presiunea aerului va tine supapele inchise. Cu un ciocan si o bucata de lemn dur (o bucatica de coada de matura de exemplu) se loveste usor talerul de la arcul supapei pentru a debloca sigurantele care tin supapa. Nu se loveste tare pentru ca pot sari sigurantele de tot si poate cadea supapa in cilindru. Este bine sa aveti la indemana o tija cu magnet care va ajuta foarte mult la recuperarea acestor sigurante.
In poza cu 1 si 2 sunt marcate sigurantele si cu 3 canalul din coada supapei in care acestea se agata. La acest canal trebuie sa fim atenti la montarea simeringurilor pentru a nu le deteriora.
Cu scula KM-565 se preseaza usor fiecare arc pana cand se elibereaza cele doua sigurante care se indeparteaza cu magnetul. Se depreseaza arcul, se scoate si acum avem acces la simering. Cu un patent cu „cioc” mai lung se trage de simering, cu atentie, cu miscari circulare si in sus. Daca sunt coapte si intarite (cum a fost la mine) ies ceva mai greu dar nu foarte.
Am facut o poza pentru comparatie intre unul uzat scos si unul nou. Eu am avut doua seturi, Elring si Victor Reinz. Am pus Victor Reinz.
Dupa ce am scos simeringul eu am scos si piesele pa care stau arcurile si am sters putin pe acolo. Tin sa mantionez la supapele de la admisie arcul sta pe o saiba cu „gat” pe cand la evacuare stau pe un fel de „rulment de presiune” (ca in poza de mai jos) care se roteste.
Dupa curatire se monteaza la loc saiba la admisie si acest "rulment" la evacuare si se trece la montarea simeringului. Teoretic la montare trebuie folsit un tub special care se monteaza pe coada supapei pentru ca la introducere simeringul sa nu se deterioreze cand trece de canalul sigurantelor existent pe coada supapei asa cum am aratat mai sus. Eu nu am avut asa ceva dar am uns coada supapei cu ulei si am introdus usor simeringul.
La montare nu se bate acesta cu nimic ci se preseaza cu doua degete, cu forta si se simte la mana cum trece de doua „praguri” apoi brusc se agata mai puternic si se fixeaza pe ghid. Daca se apasa mai tare se observa ca se „casca” si nu mai etanseaza pe supapa. Se monteaza arcul supapei, se comprima din nou si se pun sigurantele. Ca o paranteza, inainte de a monta arcul la fiecare supapa am verificat si jocul acesteia pe ghid astfel: cu o mana am tinut cu atentie de coada supapei si cu cealalta am deconectat cupla de aer. Fara sa rasucesc de supapa am coborat-o usor si am miscat de ea in lateral pentru a vedea daca are joc pe ghid. Nu am gasit joc la nici una.
In continuare se chimba toate simeringurile la fel. Dupa montarea arcului la ultima supapa nu mai avem nevoie de aer comprimat.
Dupa ce am terminat cu simeringurile am scos fiecare tachet in ordine si i-am demontat.
Fiecare a fost pus la inmuiat in pahare de plastic cu benzina. In corpul mare al tachetului, cel in forma de pahar, la fund era depus un mal gros negru. L-am scos cu o surubelnita si apoi spalat cu o pensula de desen. Se clatesc toate cu benzina curata. Curatati bine orificiile laterale. Atentie mare sa nu pierdeti pertile mici (arc, bila etc) si care se demonteaza din locul aratat cu sageata prin tragere usoara cu un patent. In capatul de sus marcat cu sageata fiecare tachet are o mica supapa care se scoate cu mare atentie cu un patent pentru a nu o deforma. Aceasta ne ajuta la montarea tachetului. Se unge cu ulei curat fiecare componenta si se asambleaza tachetul. La montare pistonul nu o sa se duca pana jos deoarece aerul nu poate iesi din cauza peliculei de ulei si de aceea pe gaura din partea de sus introducem capatul unei agrafe de birou cu care apasam pe bila si eliberam aerul. Punem saiba de siguranta si apoi mica supapa din partea de sus.
Eu m-am inspirat de aici
http://www.youtube.com/watch?v=zu60ExxQjlg
numai ca in filmulet nu prezinta tacheti decat cu gaura si fara supapa in partea de sus.
Tachetii se monteaza goi (neamorsati) lucru care va usura si montarea culbutorilor deoarece nu mai este necesara presarea la maxim a arcurilor de supapa.
Se unge cu ulei axul cu came si se introduce cu atentie la loc. Daca aveti (si ar fi bine) schimbati si simeringul rosu al axului cu came dinspre distributie. Montati siguranta axului cu came cu cele doua suruburi si apoi pinionul dinspre distributie pentru a putea roti axul la montarea culbutorilor. De aceasta data tachetii fiind goi se pot apasa si usureaza montarea culbutorilor sub came fara a presa arcul la maxim. Atentie la presare pentru ca supapa sa coboare odata cu arcul. La montare aveti grija ca, capatul culbutorului sa nu arunce „pastila” pe care calca de pe capatul supapei. Dupa montarea culbutorilor scoateti toate bucatile de carpa din orificiile astupate mai devreme.
Umeziti bine cu ulei toate camele si culbutorii.
Se trece la montare totala in ordine inversa. Atentie la montarea distributiei. Am strans suruburile de la axul cu came si vibrochen la cuplu (cu ajutorul prietenului). La prima pornire nu lasati motorul sa porneasca din prima ci dati de 2-3 ori la cheie sau mai bine scoateti releul pompei de benzina si dati la automat pana ajunge uleiul la axul cu came.
Cateva minute masina o sa faca urat pana se amorseaza toti tachetii dar nu va ingrijorati, la mine 1 sau 2 au tacut dupa vreo 10 minute. Acum nu se mai aud decat injectoarele.
As fi facut mai multe poze dar fiind singur, murdar pe maini si absorbit de munca nu am putut. Va stau totusi la dispozitie pentru intrebari.
Am sa revin cu impresii sa vedem daca a scazut cu ceva consumul de ulei.
Va urez spor la treaba.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
- cristianstefanbucur
- *
- 11 mesaje
- din 09 Mai 2011
- Vectra 1998 x16xel
- Cluj
cristianstefanbucur
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Excelent tutorialul, poze clare, explicatii pentru fiecare operatiune+sfaturi, scheme, scule, link-uri aditionale, etc, cam tot ce vrei sa stii inainte ca sa te apuci de treaba. Chiar mi l-am salvat si eu in calculator (just in case ca va fi nevoie vreodata) pentru ca aproape sigur se poate aplica cu succes si la chiulase de motor diesel in 8 valve, cum am eu la Vectra B.
Nu pot sa nu remarc ce diferenta MARE in diametru exista in poza cu semeringul de supapa uzat pus alaturi de cel nou. Sunt ambele semeringuri de la aceiasi tip de supapa (ambele de admisie, de ex.) ?
Nu pot sa nu remarc ce diferenta MARE in diametru exista in poza cu semeringul de supapa uzat pus alaturi de cel nou. Sunt ambele semeringuri de la aceiasi tip de supapa (ambele de admisie, de ex.) ?
seltsam
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua, am si eu o problemã, un 1.6 16V Z16XE din 2001. Sa rupt un șurub de la rola întinzãtor si mi-a strambat cateva supape. am schimbat toate supapele (AE), semeringuri ax came si supape garnitura chiulasa, toate Elring. acum dupa ce au fost schimbate toate, mananca ulei cam un litru la 200 km sau chiar in mai puțini si scoate foarte mult fum...care ar putea fi cauza. la cilindri si segmenti nu s-a umblat deloc, înainte nu aveam problema cu uleiul...de ce ar putea fi asta daca am schimbat toate mentionate mai sus? Mulțumesc
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- cipik_cipik
- *
- 12 mesaje
- din 02 Jan 2015
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
cipik_cipik
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2015
- Mesaj Privat
Pãrerea mea!
Daca segmentii de ungere erau blocați pe cilindru trebuia sa consume ulei si inainte sa facã el aceste schimbãri, însã el a spus ca inainte nu avea probleme cu consumul de ulei.
Eu cred ca e problema de montaj, ceva sa pus rau, nu are cum ca dupa ce schimbi mai tot ce tine de Garnituri/ oringuri/ semeringuri in partea de sus a motorului el sa consume deodatã atât ulei!
Cum am mai spus, pãrerea mea !
Nu sunt mare cunoscator dar eu am reușit sa il segmentez singur pe al meu 🙂
Z16se
Daca segmentii de ungere erau blocați pe cilindru trebuia sa consume ulei si inainte sa facã el aceste schimbãri, însã el a spus ca inainte nu avea probleme cu consumul de ulei.
Eu cred ca e problema de montaj, ceva sa pus rau, nu are cum ca dupa ce schimbi mai tot ce tine de Garnituri/ oringuri/ semeringuri in partea de sus a motorului el sa consume deodatã atât ulei!
Cum am mai spus, pãrerea mea !
Nu sunt mare cunoscator dar eu am reușit sa il segmentez singur pe al meu 🙂
Z16se
- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Daca a stat o zi sau o noapte fara chiuloasa s-au blocat segmentii de tot (chiar daca inainte etansau cat de cat). Este o chestie sigura care apare 100%.
Americanii deblocheaza segmenti coxati cu niste slolutii speciale pe care le introduc in cilindrii prin orificiul supapei sau folosesc (in alte parti) un amestec de acetona 1 parte si ulei ATF 1 parte.
Americanii deblocheaza segmenti coxati cu niste slolutii speciale pe care le introduc in cilindrii prin orificiul supapei sau folosesc (in alte parti) un amestec de acetona 1 parte si ulei ATF 1 parte.
b97joe
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2010
- Mesaj Privat
aaron
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Covasna
- Masina: Meriva 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am si eu cam acelasi consum de ulei pe Meriva 2004 Z16SE, aprox 1 litru / 1000 km si am doar 72.000 km - reali. Cei drept ca folosesc 90% prin oras, si pe drumuri de 2-3 km, dar totusi...
Culmea ca am vrut acest motor si nu cel de 16V pt ca stiam ca cel cu 16 V consuma ulei....
Gigatel30, a scazut consumul de ulei dupa schimbarea simeringurilor?
Culmea ca am vrut acest motor si nu cel de 16V pt ca stiam ca cel cu 16 V consuma ulei....
Gigatel30, a scazut consumul de ulei dupa schimbarea simeringurilor?
gabel72- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Drobeta-Turnu Severin
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2021
- Mesaj Privat
Tocmai ce am schimbat simeringurile de supape de la motorul meu, și mi se pare curios cum ai reușit sã menții o presiune constantã de 4-5 bari in cilindru ptr a tine sus supapa, când știm prea bine cã motorul z16se are o chiuloasã din douã bucãți având o singura prindere in prezoane, atunci când desfaci se desprind cele douã bucãți nemaiexistand o etanșeitate cat timp schimbi simeringurile.
La mine a fost mai simplu. Am ridicat pistoanele 1si 4 la punctul maxim superior, la fel am procedat și cu pistoanele 2si3.
Aștept explicația, cã m-ai fãcut tare curios 😃👍
La mine a fost mai simplu. Am ridicat pistoanele 1si 4 la punctul maxim superior, la fel am procedat și cu pistoanele 2si3.
Aștept explicația, cã m-ai fãcut tare curios 😃👍
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
gabel72- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Drobeta-Turnu Severin
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2021
- Mesaj Privat