- CSN
- OP
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Un sistem util, ce nu a fost montat pe nici o Astra G cu motorizarea x12xe din fabrica si nici pe alte modele care au aceasta motorizare. Pot sa zic ca este prima Astra G x12xe din Romania cu CC, chiar daca am primit raspunsuri negative ca nu ar merge monatat ca nu apare in TIS si alte programe dedicate, uite ca se poate.
Dupa ce am citit mai multe tutoriale pe forum si am cerut parerea unor useri ce au montat acest sistem pe alte motorizari (principiul de functionare fiind acelasi), m-a decis sa ma apuc de treaba.
Tutoriale asemanatoare pe forum.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113010
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106535
Eu o sa prezint doar partea de montaj , partea de schema electrica e identinca cu cele din tutorialele sugerate mai sus.
Piesele donatoare provin de pe o Vectra B x18xe, mai exact:
-motoras CC
- maneta semnalizare cu butoane CC
-switch-ul de ambreiaj nu stiu de pe ce masina provine(mai mult ca sigur astra g), am facut comanda de el pe net de la un parc de dezmembrari; pe modelul meu s-a prevazut modelul cu 3 fire.
-switch-ul de frana initial am crezut ca il am pe cel cu 4 pini, dar dupa mi-am dat seama ca e cel cu doi pini. Nu am vrut sa fac strap intre cele doua fire , asa ca am comandat unul cu 4 pini.
Partea electrica din cabina a fost facuta din fabrica, fapt ce m-a ajutat foarte mult, maneta si switch-ul de ambreiaj si de frana nu a fost decat un plug&play.
Instalatia electrica a manetei si switch-urilor se oprea in mufa X2, de aici si pana in motorasul de CC nu am mai avut nici un fir.
Ca sa ma leg in mufa X2 cu restul de instalatie , am luat de la dezmembrari o alta mufa pe care am maltratat-o si am scos din ea cateva fire cu tot cu pini pentru a continua instalatia.
Pinii din mufa donatoare se scot relativ usor, cu doua bolduri se apasa pe niste urechiuse ale pinilor , iar pe partea opusa se trage de fir.
Am luat de la un magazin de electrice niste cablu cu fire litate de 0.5 si 0.75 pentru a completa instalatia.
Am lipit firele intre ele, tinand un pic cont de culori”(ca sa ma ajute in indentificarea lor) dar mai ales de grosime firelor. Au fost izolate cu tub termocontractibil.
Firul motorasului ce actioneaza clapeta de acceleratie, avand o anumita varsta si uzura, am decis sa il schimb, oricum pentru a ma lega de clapeta imi trebuia un fir mai lung. Firul nou, l-am cumparat de la un magazine de biciclete, un fir pentru frana spate (are 2.2 m lungime). Diferenta de grosime dintre cele doua fire este insesizabila, doar 0.1 mm. Capatul cu “nit” l-am folosit catre motoras, dupa ce l-am pilit pentru a intra in locasul destinat lui.
Celalalt capat ramas liber l-am prins de clapeta de acceleratie, dupa ce am dat o gaura in clapeta , iar la capat l-am prins intr-un surub pentru a ramane in tensiune si pe pozitie. Surubului i-am dat o gaura prin care am bagat firul, dupa care l-am “blocat” intre capul surubului si piulita. Pentru ca firul de la cablul de acceleratie are o protectie de plastic, iar pe o anumita portiune s-ar fi atins de firul metalic al cablului de la motorasul CC ,iar protectia de plastic s-ar fi ros, am pus si pe firul de la CC pe portiunea unde cele doua se intalneau tub termocontractibil, acesta inlocuind protectia de plastic, totodata reducand uzura intre cele doua fire.
In teste am folosit un fir mai subtire, de schimbator de la biciclete, dar pe canalul unde sta cablul de acceleratie, acesta intra sub cablu de acceleratie si se tensiona oarecum , iar masina nu mai statea cum trebuie la relanti, cand mai ridicat cand mai scazut . Rolul tubului contractibil e si de a ingrosa cablul de la CC si nu ii mai da voie sa intre sub cel de acceleratie, astfel relantiul si-a revenit si totul lucreaza in parametrii.
La capatul “fuliei” unde stau cele doua cabluri am dat o gaura de 1,5 prin care am bagat un “nit” fortat ( bucata de cui de la un pop nit, partea cu gamalie). Rolul lui este de a nu ii da voie cablului de CC sa sara din santul fuliei (am patit lucrul asta), atunci cand fulia este actionata de cablul de acceleratie, celalalt avea tensinda sa se ridice in sus si sa sara de pe fulie.
Din niste “prefabricate” de tabla de 2 mm am confectionat suportul de fixare a mansonului . Am ales sa il montez pe partea asta fiindca in spate ar fi atins de furtunul care preia gazele din capacul culbutori catre admisie.
Am “pozat” instalatia electrica pe masina din mufa X2 pana la baterie, unde am si montat motorasul de CC.
Motorasul l-am prins pe suportul bateriei prin suruburile lui si doua seibi mai late.
Pozele nu au o calitate deosebita, dar din ele si din explicatiile date se poate intelege in mare cum se poate monta.
In rest spor la treaba.
Dupa ce am citit mai multe tutoriale pe forum si am cerut parerea unor useri ce au montat acest sistem pe alte motorizari (principiul de functionare fiind acelasi), m-a decis sa ma apuc de treaba.
Tutoriale asemanatoare pe forum.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113010
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106535
Eu o sa prezint doar partea de montaj , partea de schema electrica e identinca cu cele din tutorialele sugerate mai sus.
Piesele donatoare provin de pe o Vectra B x18xe, mai exact:
-motoras CC
- maneta semnalizare cu butoane CC
-switch-ul de ambreiaj nu stiu de pe ce masina provine(mai mult ca sigur astra g), am facut comanda de el pe net de la un parc de dezmembrari; pe modelul meu s-a prevazut modelul cu 3 fire.
-switch-ul de frana initial am crezut ca il am pe cel cu 4 pini, dar dupa mi-am dat seama ca e cel cu doi pini. Nu am vrut sa fac strap intre cele doua fire , asa ca am comandat unul cu 4 pini.
Partea electrica din cabina a fost facuta din fabrica, fapt ce m-a ajutat foarte mult, maneta si switch-ul de ambreiaj si de frana nu a fost decat un plug&play.
Instalatia electrica a manetei si switch-urilor se oprea in mufa X2, de aici si pana in motorasul de CC nu am mai avut nici un fir.
Ca sa ma leg in mufa X2 cu restul de instalatie , am luat de la dezmembrari o alta mufa pe care am maltratat-o si am scos din ea cateva fire cu tot cu pini pentru a continua instalatia.
Pinii din mufa donatoare se scot relativ usor, cu doua bolduri se apasa pe niste urechiuse ale pinilor , iar pe partea opusa se trage de fir.
Am luat de la un magazin de electrice niste cablu cu fire litate de 0.5 si 0.75 pentru a completa instalatia.
Am lipit firele intre ele, tinand un pic cont de culori”(ca sa ma ajute in indentificarea lor) dar mai ales de grosime firelor. Au fost izolate cu tub termocontractibil.
Firul motorasului ce actioneaza clapeta de acceleratie, avand o anumita varsta si uzura, am decis sa il schimb, oricum pentru a ma lega de clapeta imi trebuia un fir mai lung. Firul nou, l-am cumparat de la un magazine de biciclete, un fir pentru frana spate (are 2.2 m lungime). Diferenta de grosime dintre cele doua fire este insesizabila, doar 0.1 mm. Capatul cu “nit” l-am folosit catre motoras, dupa ce l-am pilit pentru a intra in locasul destinat lui.
Celalalt capat ramas liber l-am prins de clapeta de acceleratie, dupa ce am dat o gaura in clapeta , iar la capat l-am prins intr-un surub pentru a ramane in tensiune si pe pozitie. Surubului i-am dat o gaura prin care am bagat firul, dupa care l-am “blocat” intre capul surubului si piulita. Pentru ca firul de la cablul de acceleratie are o protectie de plastic, iar pe o anumita portiune s-ar fi atins de firul metalic al cablului de la motorasul CC ,iar protectia de plastic s-ar fi ros, am pus si pe firul de la CC pe portiunea unde cele doua se intalneau tub termocontractibil, acesta inlocuind protectia de plastic, totodata reducand uzura intre cele doua fire.
In teste am folosit un fir mai subtire, de schimbator de la biciclete, dar pe canalul unde sta cablul de acceleratie, acesta intra sub cablu de acceleratie si se tensiona oarecum , iar masina nu mai statea cum trebuie la relanti, cand mai ridicat cand mai scazut . Rolul tubului contractibil e si de a ingrosa cablul de la CC si nu ii mai da voie sa intre sub cel de acceleratie, astfel relantiul si-a revenit si totul lucreaza in parametrii.
La capatul “fuliei” unde stau cele doua cabluri am dat o gaura de 1,5 prin care am bagat un “nit” fortat ( bucata de cui de la un pop nit, partea cu gamalie). Rolul lui este de a nu ii da voie cablului de CC sa sara din santul fuliei (am patit lucrul asta), atunci cand fulia este actionata de cablul de acceleratie, celalalt avea tensinda sa se ridice in sus si sa sara de pe fulie.
Din niste “prefabricate” de tabla de 2 mm am confectionat suportul de fixare a mansonului . Am ales sa il montez pe partea asta fiindca in spate ar fi atins de furtunul care preia gazele din capacul culbutori catre admisie.
Am “pozat” instalatia electrica pe masina din mufa X2 pana la baterie, unde am si montat motorasul de CC.
Motorasul l-am prins pe suportul bateriei prin suruburile lui si doua seibi mai late.
Pozele nu au o calitate deosebita, dar din ele si din explicatiile date se poate intelege in mare cum se poate monta.
In rest spor la treaba.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
FELICITARI pentru realizare!
Acum, mai urmeaza sa ne spui si daca ti-ai atins tinta cu consumul pe autostrada folosind pilotul automat. Umfla cauciucurile la valoarea indicata de fabricant, scoate tot ce-i inutil in portbagaj, accelereaza cat mai lent si apoi mergi constant pe pilot, iar apoi hai cu detaliile despre consumul avut pe portiunea de autostrada de care ai adus vorba inainte de a monta pilotul.
L.E:
Pornind de la acest tutorial sunt sigur ca vor mai fi si alti posesori de Astra G cu motorizare de 1.2 ce isi vor pune si ei aceasta dotare, care pentru mine si pentru tine s-a dovedit a fi una 'must have' chiar si aici pe România.
Acum, mai urmeaza sa ne spui si daca ti-ai atins tinta cu consumul pe autostrada folosind pilotul automat. Umfla cauciucurile la valoarea indicata de fabricant, scoate tot ce-i inutil in portbagaj, accelereaza cat mai lent si apoi mergi constant pe pilot, iar apoi hai cu detaliile despre consumul avut pe portiunea de autostrada de care ai adus vorba inainte de a monta pilotul.
L.E:
Pornind de la acest tutorial sunt sigur ca vor mai fi si alti posesori de Astra G cu motorizare de 1.2 ce isi vor pune si ei aceasta dotare, care pentru mine si pentru tine s-a dovedit a fi una 'must have' chiar si aici pe România.
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- CSN
- OP
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Multumesc! sper sa fie de ajutor posesorilor de motoare 1.2 cu acceleratie pe cablu.
Ar mai fi de precizat:
Atunci cand se monteaza switch-urile de frana si de ambreiaj, sa se traga de "buton" (partea mobila a switch-ului) la maxim de el, pentru ca atunci cand pedala il va "lovi" sa se calibreze pe distanta dintre pedala si suport a masinii voastre, e posibil ca distanta aceasta sa difere la masina donatoare, chiar si 1mm conteaza, pentru a se intrerupe corect circuitul care trece prin el ( switch-ul de frana cu 4 pini nu isi facea toata cursa pe masina mea, pana m-am prins sa trebuie calibrat, am tot tras de cel cu 2 pini, vedeam ca e o diferenta vizibila intre ele dar nu intelegeam, intr-un final am inteles, vroiam sa pun un distantier ceva acolo ca sa lucreze cum trebuie)
Ar mai fi de precizat:
Atunci cand se monteaza switch-urile de frana si de ambreiaj, sa se traga de "buton" (partea mobila a switch-ului) la maxim de el, pentru ca atunci cand pedala il va "lovi" sa se calibreze pe distanta dintre pedala si suport a masinii voastre, e posibil ca distanta aceasta sa difere la masina donatoare, chiar si 1mm conteaza, pentru a se intrerupe corect circuitul care trece prin el ( switch-ul de frana cu 4 pini nu isi facea toata cursa pe masina mea, pana m-am prins sa trebuie calibrat, am tot tras de cel cu 2 pini, vedeam ca e o diferenta vizibila intre ele dar nu intelegeam, intr-un final am inteles, vroiam sa pun un distantier ceva acolo ca sa lucreze cum trebuie)
- CSN
- OP
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am facut o mica modificare la fixarea cablului motorasului CC pe fulia cablului de acceleratie. In timp am vazut ca masina nu se mai accelereaza cat ar trebui, simteam cum pedala este "retinuta" de ceva. Mi-am dat seama ca, cablul de acceleratie nu isi mai facea toata cursa, din cauza nit-ului care tine fixat cablul motorasului pe fulie. Cand cablul ajungea la jumatatea cursei, ramanea blocat de nit.
Rezolvare: Am scos nit-ul si alta persoana apasa pe acceleratie la maxim pentru a se observa cursa maxima a cablului. Nit-ul se va monta pe la jumatatea fuliei, unde nu va ma incomoda cablul de acceleratie, acesta avand cursa libera, totodata isi va pastra si rolul de a nu lasa cablul motorasului CC sa sara de pe fulie.
Rezolvare: Am scos nit-ul si alta persoana apasa pe acceleratie la maxim pentru a se observa cursa maxima a cablului. Nit-ul se va monta pe la jumatatea fuliei, unde nu va ma incomoda cablul de acceleratie, acesta avand cursa libera, totodata isi va pastra si rolul de a nu lasa cablul motorasului CC sa sara de pe fulie.
- CSN
- OP
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Dupa montarea MID-ului am venit cu niste date despre consumul care intetionam sa il realizez pe pilot.
Pe o portiune de 22 de km de autostrada, cu mers de 90km/h, 3 persoane in masina, anvelope 195/60/15, am avut un consum mediu de 4.7 %.
Astea sunt primele date care le am, mai revin cu altele cand mai plec in teste de genul acesta.
Pe o portiune de 22 de km de autostrada, cu mers de 90km/h, 3 persoane in masina, anvelope 195/60/15, am avut un consum mediu de 4.7 %.
Astea sunt primele date care le am, mai revin cu altele cand mai plec in teste de genul acesta.
kippy90
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Pilot automat Astra G Z12XE
Vei avea nevoie de maneta si de switch de ambreiaj.
Spor la treaba.
Sper sa iti fie de folos.
Pentru X12XE nu am gasit nimic.
Dar aveti Tutorial facut CSN aici.
Caruia ii multumim.
Vei avea nevoie de maneta si de switch de ambreiaj.
Spor la treaba.
Sper sa iti fie de folos.
Pentru X12XE nu am gasit nimic.
Dar aveti Tutorial facut CSN aici.
Caruia ii multumim.
Numai ca, cum vin legate firele la motoras,
sunt cam multe...
Si ce fir merge spre switch de ambreiaj la pin 2, si de unde din ECU , plusul (+) de unde l-ai luat de la firul negrul de la switch de frana banuiesc sau siguranta?.....? | Ce numar avea pini in x2....
intr-un cuvant cum vin, legate firele pe masina o schema nu strica.
sunt cam multe...
Si ce fir merge spre switch de ambreiaj la pin 2, si de unde din ECU , plusul (+) de unde l-ai luat de la firul negrul de la switch de frana banuiesc sau siguranta?.....? | Ce numar avea pini in x2....
intr-un cuvant cum vin, legate firele pe masina o schema nu strica.
- CSN
- OP
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
@kippy90
Pana sa-mi pun pilotul, nu am auzit si nici nu am vazut aceasta functie pe Z/X 12 xe.
La mine a fost posibil fiindca este independent de ECU.
In cazul tau, ECU trebuie sa controleze aceasta functie.
Ca o punte de pornire, ce as face eu.
Pune Op-com si vezi daca poti activa in ECU cruise control.
Daca ai masina echipata cu intalatia electrica, gaseste un coleg, imprumuti cele doua swtich-uri si maneta si vezi daca functioneaza.
Colegul T.ion ti-a dat destula informatie. Vad si o schema din TIS in care apare posibila aceasta functie si pentru z12xe.
Pana sa-mi pun pilotul, nu am auzit si nici nu am vazut aceasta functie pe Z/X 12 xe.
La mine a fost posibil fiindca este independent de ECU.
In cazul tau, ECU trebuie sa controleze aceasta functie.
Ca o punte de pornire, ce as face eu.
Pune Op-com si vezi daca poti activa in ECU cruise control.
Daca ai masina echipata cu intalatia electrica, gaseste un coleg, imprumuti cele doua swtich-uri si maneta si vezi daca functioneaza.
Colegul T.ion ti-a dat destula informatie. Vad si o schema din TIS in care apare posibila aceasta functie si pentru z12xe.
kippy90
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Tempomat, Cruise control, Pilot automat pe Astra G
Schema se aplica la toate acestea.
Astra G X17DTL | X14XE| X16XEL | X12XE | C16SEL | X16SZR | X18XE1 | X20DTL | X20XEV|.
ZoomZoom Mufa X2... (nu sunt toate semnate OK.)
Legenda- numerele mici, este numarul pinului din mufa...
Nu stiu care motorase sunt compatibile...OK.
Pentru a lega firele corect la. "Motorasul pilot automat acceleratie pe cablu" (Se studiaza schema de pe care masina este luat daca se potrivesc)
Cruise Control vectra B (@CSN de aici cred ca sa inspirat, si uite ca a reusit.)
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 - spor la citit.
https://www.clubopel.com/vie...p=1370233#1370233
Daca mai lipseste ceva, adaugati...
Sper sa va fie de folos.
Schema se aplica la toate acestea.
Astra G X17DTL | X14XE| X16XEL | X12XE | C16SEL | X16SZR | X18XE1 | X20DTL | X20XEV|.
ZoomZoom Mufa X2... (nu sunt toate semnate OK.)
Legenda- numerele mici, este numarul pinului din mufa...
Nu stiu care motorase sunt compatibile...OK.
Pentru a lega firele corect la. "Motorasul pilot automat acceleratie pe cablu" (Se studiaza schema de pe care masina este luat daca se potrivesc)
CSN a scris:Piesele donatoare provin de pe o Vectra B x18xe, mai exact:
In rest spor la treaba.
T.ion a scris:
Schema la Vectra B X18XE 1999 pentru comparatie...
Zoom
In rest spor la treaba.
T.ion a scris:
Schema la Vectra B X18XE 1999 pentru comparatie...
Zoom
Cruise Control vectra B (@CSN de aici cred ca sa inspirat, si uite ca a reusit.)
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 - spor la citit.
https://www.clubopel.com/vie...p=1370233#1370233
Daca mai lipseste ceva, adaugati...
Sper sa va fie de folos.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cum sa montezi pilot automat(tempomat) Astra G X16XEL ?
https://www.clubopel.com/vie...p=1643195#1643195
https://www.clubopel.com/vie...p=1643195#1643195
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Pentru X17DTL, X20DTL, (am gresit eu, gasiti aici.)
https://www.clubopel.com/vie...p=1807341#1807341
https://www.clubopel.com/vie...p=1807341#1807341