Dupa ce am citit mai multe tutoriale pe forum si am cerut parerea unor useri ce au montat acest sistem pe alte motorizari (principiul de functionare fiind acelasi), m-a decis sa ma apuc de treaba.
Tutoriale asemanatoare pe forum.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113010
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106535
Eu o sa prezint doar partea de montaj , partea de schema electrica e identinca cu cele din tutorialele sugerate mai sus.
Piesele donatoare provin de pe o Vectra B x18xe, mai exact:
-motoras CC
- maneta semnalizare cu butoane CC
-switch-ul de ambreiaj nu stiu de pe ce masina provine(mai mult ca sigur astra g), am facut comanda de el pe net de la un parc de dezmembrari; pe modelul meu s-a prevazut modelul cu 3 fire.
-switch-ul de frana initial am crezut ca il am pe cel cu 4 pini, dar dupa mi-am dat seama ca e cel cu doi pini. Nu am vrut sa fac strap intre cele doua fire , asa ca am comandat unul cu 4 pini.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Partea electrica din cabina a fost facuta din fabrica, fapt ce m-a ajutat foarte mult, maneta si switch-ul de ambreiaj si de frana nu a fost decat un plug&play.
Instalatia electrica a manetei si switch-urilor se oprea in mufa X2, de aici si pana in motorasul de CC nu am mai avut nici un fir.
Ca sa ma leg in mufa X2 cu restul de instalatie , am luat de la dezmembrari o alta mufa pe care am maltratat-o si am scos din ea cateva fire cu tot cu pini pentru a continua instalatia.
Pinii din mufa donatoare se scot relativ usor, cu doua bolduri se apasa pe niste urechiuse ale pinilor , iar pe partea opusa se trage de fir.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am luat de la un magazin de electrice niste cablu cu fire litate de 0.5 si 0.75 pentru a completa instalatia.
Am lipit firele intre ele, tinand un pic cont de culori”(ca sa ma ajute in indentificarea lor) dar mai ales de grosime firelor. Au fost izolate cu tub termocontractibil.
Firul motorasului ce actioneaza clapeta de acceleratie, avand o anumita varsta si uzura, am decis sa il schimb, oricum pentru a ma lega de clapeta imi trebuia un fir mai lung. Firul nou, l-am cumparat de la un magazine de biciclete, un fir pentru frana spate (are 2.2 m lungime). Diferenta de grosime dintre cele doua fire este insesizabila, doar 0.1 mm. Capatul cu “nit” l-am folosit catre motoras, dupa ce l-am pilit pentru a intra in locasul destinat lui.
Celalalt capat ramas liber l-am prins de clapeta de acceleratie, dupa ce am dat o gaura in clapeta , iar la capat l-am prins intr-un surub pentru a ramane in tensiune si pe pozitie. Surubului i-am dat o gaura prin care am bagat firul, dupa care l-am “blocat” intre capul surubului si piulita. Pentru ca firul de la cablul de acceleratie are o protectie de plastic, iar pe o anumita portiune s-ar fi atins de firul metalic al cablului de la motorasul CC ,iar protectia de plastic s-ar fi ros, am pus si pe firul de la CC pe portiunea unde cele doua se intalneau tub termocontractibil, acesta inlocuind protectia de plastic, totodata reducand uzura intre cele doua fire.
In teste am folosit un fir mai subtire, de schimbator de la biciclete, dar pe canalul unde sta cablul de acceleratie, acesta intra sub cablu de acceleratie si se tensiona oarecum , iar masina nu mai statea cum trebuie la relanti, cand mai ridicat cand mai scazut . Rolul tubului contractibil e si de a ingrosa cablul de la CC si nu ii mai da voie sa intre sub cel de acceleratie, astfel relantiul si-a revenit si totul lucreaza in parametrii.
La capatul “fuliei” unde stau cele doua cabluri am dat o gaura de 1,5 prin care am bagat un “nit” fortat ( bucata de cui de la un pop nit, partea cu gamalie). Rolul lui este de a nu ii da voie cablului de CC sa sara din santul fuliei (am patit lucrul asta), atunci cand fulia este actionata de cablul de acceleratie, celalalt avea tensinda sa se ridice in sus si sa sara de pe fulie.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Din niste “prefabricate” de tabla de 2 mm am confectionat suportul de fixare a mansonului . Am ales sa il montez pe partea asta fiindca in spate ar fi atins de furtunul care preia gazele din capacul culbutori catre admisie.
Am “pozat” instalatia electrica pe masina din mufa X2 pana la baterie, unde am si montat motorasul de CC.
Motorasul l-am prins pe suportul bateriei prin suruburile lui si doua seibi mai late.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pozele nu au o calitate deosebita, dar din ele si din explicatiile date se poate intelege in mare cum se poate monta.
In rest spor la treaba.