Disperat ca dupa 3 ore de parcare motorul inca era caldut si ECU fierbinte si pana nu apuca sa dea in boala ,,lipiturilor reci,, , m-am apucat de repozitionat ECU ieri pe inserate , la tara.
Sigur, urmeaza si EDU dar fiind oarecum limitat de timp si ideea venindu-mi din senin , m-am rezumat intr-o prima faza doar la ECU.
Am vazut cum au procedat colegii in postarile de mai sus dar una e sa vezi si alta e cand te apuci si faci.
In primul rand am tinut mortis sa mut ECU cu tot cu suportul lui de prindere. Nu-l vroiam ,,agatat,, de urechi si lipit de vatelina izolatoare de pe ,,peretele de foc ,, gandindu-ma sa las sa treaca aer si prin ,,spatele,, lui.
Normal , suportul a suferit niste transformari in sensul ca am taiat cu flexul orice proeminenta din ,,spatele,, sau, lasand doar o ,,bucla,, in care venea el prins de EGR pe post de picior de sprijin . Peretele unde vine fixat ECU are usoare proeminente si dupa studii intense i-am gasit pozitia perfecta. I-am sudat 2 ,,urechi,, de prindere , piciorul se potrvea fix intr-o adancitura si gata, hai !
N-am demontat decat furtunul gros cauciucat ce vine de la filtru aer ( cu debitmetru fixat pe el ). Dat gauri cu masina , burghiu ,,de 3,, , apoi bagat autofiletante , montat ECU , totul frumos , suportul tzeapan , aspect , orice - doar ca am lucrat cu o frenezie incat mi-a scapat din vedere ca mufa K nu mai ajunge la ECU ! 😢
Am desfintat acel plasticarai ,,triunghi,, de pe conducta plastic ce duce la turbina dar oricat am mai incercat ,,sa lungesc,, firele , n-am reusit.
Asa ca o noua repozitionare ECU. Doar ca acum am fost mai operativ - mai sudat o ,,ureche,, la suport , gasita alta adancitura in care sa se sprijine acel piciorus lasat suportului , n-am mai folosit masina de gaurit si burghie ci direct o surubelnita bine ascutita care din 2 ciocane mi-a lasat 2 gauri de ,,6,, , bagat 2 suruburi ,,de 6,, prin spate ( pe la mecanismul stergator - n-am demontat plasticul ci doar l-am ridicat putin cat sa-mi incapa degetele ) - si prin ,,fata,, prins suportul ECU prin cele 2 ,,urechi,, sudate cu 2 piulite. Montat ECU si culmea ca mi-au ajuns ambele mufe ! 😊
Pentru ca mufa M sa o pot aduce pana la noua pozitie a ECU , a trebuit sa slabesc electrovalva EGR pentru ca tine strans cablajul de motor. Odata acesta eliberat si ,,venind,, peste electrovalva , a mai trebuit doar sa inlocuiesc furtunasul vacum pana la prima imbinare cu o bucatica mai lunga cu vreo 3 cm.
Cam atat a fost singura modificare- da , plus desfintarea acelui triunghi de plastic capsulat prin care treceau firele mufei K si pe care din lipsa de o banda izolatoare neagra , nah , am folosit una verde , nu prea estetica. ( asta am avut la indemana )
Montat totul la loc , verificat , ok , cheie , pornit , multumit ca am mai scapat de o grija. Urmeaza EDU.
Concluzia ? Azi dupa un drum de 70 km , caldura cat cuprinde , vreo 32 grade , ajung in parcare si ma reped cu nasul sub capota sa pipai , sa vad. Motorul incins de nu puteai sta aplecat peste el , pun mana pe ECU - era absolut la temperatura oricarei piese din compartimentul motor ( evident , mai putin motorul 😊 ) Cat era de cald suportul telescop , tot atat de cald era si ECU !
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nota
- am lucrat cu bateria deconectata ( atentie pentru cei ce nu sinteti siguri de codul playerului original )
- inainte de orice marcati cu un marker pe fiecare mufa M/K si abia apoi va apucati de lucru. Evident ca nu prea ai cum sa incurci mufele si nici sa potriveasca dar cu siguranta poti distruge pinii din ECU in cazul alegerii mufei gresite sau a ,,sucirii,, ei. Dupa cum ,,s-au cerut,, cablurile , ,,mi-a dat,, ca mufa K sa fie sus , si M jos. Am urmarit ca orice conductor sau cablu sa nu fie tensionat sau rasucit.
- mai mare bataie de cap mi-au dat conductele de motorina ( in special din cauza vibratiilor/frecarilor ) dar urmeaza sa le prind estetic cu coliere de plastic.
- timpul de lucru a fost de 3 ore in care am inclus si prima repozitionare gresita + sudat urechi suport si adaptat pentru profilul ,,peretelui,,. Nu pun faptul ca nefiind ,,in mediul meu,, am cautat 2 piulite de 6 de am inebunit ! 😊
- nu m-am omorat cu poze pentru ca in principiu e o banalitate . Sper insa efectul sa fie o prelungire maxima a vietii ECU . Cel putin pe al meu puteai linistit sa prajesti oua . In tigaie !