- salbog333ro
- OP
- 45 mesaje
- din 05 Aug 2009
- Astra 2003 Y17DT
- Ialomita
salbog333ro
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2009
- Mesaj Privat
modifacari ECU si EDU
Foto cu modificarile aduse la ECU si EDU, senzor presiune atmosferica si electrovalva turbinei, toate la indemana, toate la vedere.
Mentionez ca merg asa de aproximativ 2 ani, nu am modificat instalatia electrica, lungimea firelor permit montarea acestora, lejer, in zonele din fotografie.
Modificarile le-am facut in speranta ca cele doua calculatoare nu se vor deteriora termic sau mecanic de la vibratiile motorului.
astept pareri.
daca am timp voi veni in Bucuresti la intalniri.
Foto cu modificarile aduse la ECU si EDU, senzor presiune atmosferica si electrovalva turbinei, toate la indemana, toate la vedere.
Mentionez ca merg asa de aproximativ 2 ani, nu am modificat instalatia electrica, lungimea firelor permit montarea acestora, lejer, in zonele din fotografie.
Modificarile le-am facut in speranta ca cele doua calculatoare nu se vor deteriora termic sau mecanic de la vibratiile motorului.
astept pareri.
daca am timp voi veni in Bucuresti la intalniri.
- salbog333ro
- OP
- 45 mesaje
- din 05 Aug 2009
- Astra 2003 Y17DT
- Ialomita
salbog333ro
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mad2max
- ***
- 793 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
- salbog333ro
- OP
- 45 mesaje
- din 05 Aug 2009
- Astra 2003 Y17DT
- Ialomita
salbog333ro
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mad2max
- ***
- 793 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
- salbog333ro
- OP
- 45 mesaje
- din 05 Aug 2009
- Astra 2003 Y17DT
- Ialomita
salbog333ro
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2009
- Mesaj Privat
cred ca pozele spun totul! dar daca doriti mai multe detalii va astep cu intrebari.
ideea este ca toate sunt la indemana pentru a putea fi verificate, mai ales senzorul presiune atmosferica si elecrovalva turbinei, care acum sunt montate pe chiuloasa in locul ECU (initial erau sub pompa de injectie)
ideea este ca toate sunt la indemana pentru a putea fi verificate, mai ales senzorul presiune atmosferica si elecrovalva turbinei, care acum sunt montate pe chiuloasa in locul ECU (initial erau sub pompa de injectie)
- salbog333ro
- OP
- 45 mesaje
- din 05 Aug 2009
- Astra 2003 Y17DT
- Ialomita
salbog333ro
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2009
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
sentiluci
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2014
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Disperat ca dupa 3 ore de parcare motorul inca era caldut si ECU fierbinte si pana nu apuca sa dea in boala ,,lipiturilor reci,, , m-am apucat de repozitionat ECU ieri pe inserate , la tara.
Sigur, urmeaza si EDU dar fiind oarecum limitat de timp si ideea venindu-mi din senin , m-am rezumat intr-o prima faza doar la ECU.
Am vazut cum au procedat colegii in postarile de mai sus dar una e sa vezi si alta e cand te apuci si faci.
In primul rand am tinut mortis sa mut ECU cu tot cu suportul lui de prindere. Nu-l vroiam ,,agatat,, de urechi si lipit de vatelina izolatoare de pe ,,peretele de foc ,, gandindu-ma sa las sa treaca aer si prin ,,spatele,, lui.
Normal , suportul a suferit niste transformari in sensul ca am taiat cu flexul orice proeminenta din ,,spatele,, sau, lasand doar o ,,bucla,, in care venea el prins de EGR pe post de picior de sprijin . Peretele unde vine fixat ECU are usoare proeminente si dupa studii intense i-am gasit pozitia perfecta. I-am sudat 2 ,,urechi,, de prindere , piciorul se potrvea fix intr-o adancitura si gata, hai !
N-am demontat decat furtunul gros cauciucat ce vine de la filtru aer ( cu debitmetru fixat pe el ). Dat gauri cu masina , burghiu ,,de 3,, , apoi bagat autofiletante , montat ECU , totul frumos , suportul tzeapan , aspect , orice - doar ca am lucrat cu o frenezie incat mi-a scapat din vedere ca mufa K nu mai ajunge la ECU !
Am desfintat acel plasticarai ,,triunghi,, de pe conducta plastic ce duce la turbina dar oricat am mai incercat ,,sa lungesc,, firele , n-am reusit.
Asa ca o noua repozitionare ECU. Doar ca acum am fost mai operativ - mai sudat o ,,ureche,, la suport , gasita alta adancitura in care sa se sprijine acel piciorus lasat suportului , n-am mai folosit masina de gaurit si burghie ci direct o surubelnita bine ascutita care din 2 ciocane mi-a lasat 2 gauri de ,,6,, , bagat 2 suruburi ,,de 6,, prin spate ( pe la mecanismul stergator - n-am demontat plasticul ci doar l-am ridicat putin cat sa-mi incapa degetele ) - si prin ,,fata,, prins suportul ECU prin cele 2 ,,urechi,, sudate cu 2 piulite. Montat ECU si culmea ca mi-au ajuns ambele mufe !
Pentru ca mufa M sa o pot aduce pana la noua pozitie a ECU , a trebuit sa slabesc electrovalva EGR pentru ca tine strans cablajul de motor. Odata acesta eliberat si ,,venind,, peste electrovalva , a mai trebuit doar sa inlocuiesc furtunasul vacum pana la prima imbinare cu o bucatica mai lunga cu vreo 3 cm.
Cam atat a fost singura modificare- da , plus desfintarea acelui triunghi de plastic capsulat prin care treceau firele mufei K si pe care din lipsa de o banda izolatoare neagra , nah , am folosit una verde , nu prea estetica. ( asta am avut la indemana )
Montat totul la loc , verificat , ok , cheie , pornit , multumit ca am mai scapat de o grija. Urmeaza EDU.
Concluzia ? Azi dupa un drum de 70 km , caldura cat cuprinde , vreo 32 grade , ajung in parcare si ma reped cu nasul sub capota sa pipai , sa vad. Motorul incins de nu puteai sta aplecat peste el , pun mana pe ECU - era absolut la temperatura oricarei piese din compartimentul motor ( evident , mai putin motorul ) Cat era de cald suportul telescop , tot atat de cald era si ECU !
Nota
- am lucrat cu bateria deconectata ( atentie pentru cei ce nu sinteti siguri de codul playerului original )
- inainte de orice marcati cu un marker pe fiecare mufa M/K si abia apoi va apucati de lucru. Evident ca nu prea ai cum sa incurci mufele si nici sa potriveasca dar cu siguranta poti distruge pinii din ECU in cazul alegerii mufei gresite sau a ,,sucirii,, ei. Dupa cum ,,s-au cerut,, cablurile , ,,mi-a dat,, ca mufa K sa fie sus , si M jos. Am urmarit ca orice conductor sau cablu sa nu fie tensionat sau rasucit.
- mai mare bataie de cap mi-au dat conductele de motorina ( in special din cauza vibratiilor/frecarilor ) dar urmeaza sa le prind estetic cu coliere de plastic.
- timpul de lucru a fost de 3 ore in care am inclus si prima repozitionare gresita + sudat urechi suport si adaptat pentru profilul ,,peretelui,,. Nu pun faptul ca nefiind ,,in mediul meu,, am cautat 2 piulite de 6 de am inebunit !
- nu m-am omorat cu poze pentru ca in principiu e o banalitate . Sper insa efectul sa fie o prelungire maxima a vietii ECU . Cel putin pe al meu puteai linistit sa prajesti oua . In tigaie !
Sigur, urmeaza si EDU dar fiind oarecum limitat de timp si ideea venindu-mi din senin , m-am rezumat intr-o prima faza doar la ECU.
Am vazut cum au procedat colegii in postarile de mai sus dar una e sa vezi si alta e cand te apuci si faci.
In primul rand am tinut mortis sa mut ECU cu tot cu suportul lui de prindere. Nu-l vroiam ,,agatat,, de urechi si lipit de vatelina izolatoare de pe ,,peretele de foc ,, gandindu-ma sa las sa treaca aer si prin ,,spatele,, lui.
Normal , suportul a suferit niste transformari in sensul ca am taiat cu flexul orice proeminenta din ,,spatele,, sau, lasand doar o ,,bucla,, in care venea el prins de EGR pe post de picior de sprijin . Peretele unde vine fixat ECU are usoare proeminente si dupa studii intense i-am gasit pozitia perfecta. I-am sudat 2 ,,urechi,, de prindere , piciorul se potrvea fix intr-o adancitura si gata, hai !
N-am demontat decat furtunul gros cauciucat ce vine de la filtru aer ( cu debitmetru fixat pe el ). Dat gauri cu masina , burghiu ,,de 3,, , apoi bagat autofiletante , montat ECU , totul frumos , suportul tzeapan , aspect , orice - doar ca am lucrat cu o frenezie incat mi-a scapat din vedere ca mufa K nu mai ajunge la ECU !
Am desfintat acel plasticarai ,,triunghi,, de pe conducta plastic ce duce la turbina dar oricat am mai incercat ,,sa lungesc,, firele , n-am reusit.
Asa ca o noua repozitionare ECU. Doar ca acum am fost mai operativ - mai sudat o ,,ureche,, la suport , gasita alta adancitura in care sa se sprijine acel piciorus lasat suportului , n-am mai folosit masina de gaurit si burghie ci direct o surubelnita bine ascutita care din 2 ciocane mi-a lasat 2 gauri de ,,6,, , bagat 2 suruburi ,,de 6,, prin spate ( pe la mecanismul stergator - n-am demontat plasticul ci doar l-am ridicat putin cat sa-mi incapa degetele ) - si prin ,,fata,, prins suportul ECU prin cele 2 ,,urechi,, sudate cu 2 piulite. Montat ECU si culmea ca mi-au ajuns ambele mufe !
Pentru ca mufa M sa o pot aduce pana la noua pozitie a ECU , a trebuit sa slabesc electrovalva EGR pentru ca tine strans cablajul de motor. Odata acesta eliberat si ,,venind,, peste electrovalva , a mai trebuit doar sa inlocuiesc furtunasul vacum pana la prima imbinare cu o bucatica mai lunga cu vreo 3 cm.
Cam atat a fost singura modificare- da , plus desfintarea acelui triunghi de plastic capsulat prin care treceau firele mufei K si pe care din lipsa de o banda izolatoare neagra , nah , am folosit una verde , nu prea estetica. ( asta am avut la indemana )
Montat totul la loc , verificat , ok , cheie , pornit , multumit ca am mai scapat de o grija. Urmeaza EDU.
Concluzia ? Azi dupa un drum de 70 km , caldura cat cuprinde , vreo 32 grade , ajung in parcare si ma reped cu nasul sub capota sa pipai , sa vad. Motorul incins de nu puteai sta aplecat peste el , pun mana pe ECU - era absolut la temperatura oricarei piese din compartimentul motor ( evident , mai putin motorul ) Cat era de cald suportul telescop , tot atat de cald era si ECU !
Nota
- am lucrat cu bateria deconectata ( atentie pentru cei ce nu sinteti siguri de codul playerului original )
- inainte de orice marcati cu un marker pe fiecare mufa M/K si abia apoi va apucati de lucru. Evident ca nu prea ai cum sa incurci mufele si nici sa potriveasca dar cu siguranta poti distruge pinii din ECU in cazul alegerii mufei gresite sau a ,,sucirii,, ei. Dupa cum ,,s-au cerut,, cablurile , ,,mi-a dat,, ca mufa K sa fie sus , si M jos. Am urmarit ca orice conductor sau cablu sa nu fie tensionat sau rasucit.
- mai mare bataie de cap mi-au dat conductele de motorina ( in special din cauza vibratiilor/frecarilor ) dar urmeaza sa le prind estetic cu coliere de plastic.
- timpul de lucru a fost de 3 ore in care am inclus si prima repozitionare gresita + sudat urechi suport si adaptat pentru profilul ,,peretelui,,. Nu pun faptul ca nefiind ,,in mediul meu,, am cautat 2 piulite de 6 de am inebunit !
- nu m-am omorat cu poze pentru ca in principiu e o banalitate . Sper insa efectul sa fie o prelungire maxima a vietii ECU . Cel putin pe al meu puteai linistit sa prajesti oua . In tigaie !
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Cred ca ma dau in barci cu ECU meu mutat. Dupa 200 km facuti chinuiti prin oras prin trafic si arsita , am ajuns la o prima concluzie: da , ECU e abia caldut , sper ca va rezista astel 100 de ani doar ca masina si-a schimbat comportamentul !
Trage mult mai bine in ,,sprint,, , e mult mai fasneatza si mai infigareata dar parca dupa 2500 ture ,,o da cotita,, . Zici ca se inmoaie ceva in ea , trage dar parca in scarba si ma forteaza ori sa-i schimb treapta ori sa insist cu nerv pana urca turometrul aproape de 4000. Inainte era cam fix invers , adica se misca in reluare pana in 2000 ture apoi ,,isi dadea drumu',, .
Nici nu stiu daca e bine sa nu cum se comporta acum.
A, plus ca se tureaza in gol ca proasta mai ales cand calc ambreiajul pentru schimbarea vitezei.
Sa vad ce se mai schimba dupa ce-l scot din fierbinteala si pe EDU.
PS - macar am rezolvat o problema . Daca inainte tragea bine la rece si la cald pica in moleseala , macar acum trage bine si la rece si la cald. Mai aveam un mic lag al treptelor ( dupa schimbarea treptei intra pt o secunda in frana de motor ) dar a disparut si asta. Nici nu ma mir la cum se tureaza aiurea cind calc ambreiajul !
Trage mult mai bine in ,,sprint,, , e mult mai fasneatza si mai infigareata dar parca dupa 2500 ture ,,o da cotita,, . Zici ca se inmoaie ceva in ea , trage dar parca in scarba si ma forteaza ori sa-i schimb treapta ori sa insist cu nerv pana urca turometrul aproape de 4000. Inainte era cam fix invers , adica se misca in reluare pana in 2000 ture apoi ,,isi dadea drumu',, .
Nici nu stiu daca e bine sa nu cum se comporta acum.
A, plus ca se tureaza in gol ca proasta mai ales cand calc ambreiajul pentru schimbarea vitezei.
Sa vad ce se mai schimba dupa ce-l scot din fierbinteala si pe EDU.
PS - macar am rezolvat o problema . Daca inainte tragea bine la rece si la cald pica in moleseala , macar acum trage bine si la rece si la cald. Mai aveam un mic lag al treptelor ( dupa schimbarea treptei intra pt o secunda in frana de motor ) dar a disparut si asta. Nici nu ma mir la cum se tureaza aiurea cind calc ambreiajul !
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
Foarte buna interventia dvs! De cateva saptamani cochetez si eu cu mutarea ECU sau cel putin cu dezlipirea lui de pe motor (Z16SE).
In legatura cu comportamentul motorului dupa interventie, vad ca ati intervenit si pe la EGR....nu cumva sa se traga de acolo....
Azi am avut o discutie cu cineva legat de mutarea ECU la Astra G-ul meu Z16SE, care m-a avertizat ca ECU are in el senzor de temperatura si face calcule si in functie de acesta....deci dezlipirea lui de motor l-ar face sa vada date false....cel putin legat de temperatura motor.... Ce parere aveti? sa ma risc?
In legatura cu comportamentul motorului dupa interventie, vad ca ati intervenit si pe la EGR....nu cumva sa se traga de acolo....
Azi am avut o discutie cu cineva legat de mutarea ECU la Astra G-ul meu Z16SE, care m-a avertizat ca ECU are in el senzor de temperatura si face calcule si in functie de acesta....deci dezlipirea lui de motor l-ar face sa vada date false....cel putin legat de temperatura motor.... Ce parere aveti? sa ma risc?
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
@manghel
Pe la EGR n-am intervenit. A fost o vreme cand am facut experimente cu el dar acum e perfect functional.
Daca ECU face calcule in functie de fiebinteala din el , cred ca le face prost altfel nu-mi explic de ce moare lamentabil cu bietul opelist aflat in mers , topindu-se in el lipiturile de cositor . Sa faca calcule dupa datele ce i le transmite senzorul temperatura lichid motor si sonda lamda si sa nu mai dea d-ul ECU cu presupusul dupa cit de cald ii este lui !
Din pacate n-am apucat in acest week-end sa mut si EDU pentru ca mi-am confectionat o rampa si m-a prins duminica vopsind-o, iar accesul la EDU mi conditionat pe sub masina. Banuiesc ca nu prezinta interes rampa in sine , asa ca nu pun poze.
In alta ordine de idei , de ce la alte modele opel , ECU a fost mutat de pe motor daca in acest mod primeste informatii ,,calduroase,, ?
Despre motorul tau nu stiu ce sa zic. Banuiesc ca e vorba despre acesta
Eu nu zic sa WOW , solutia vietii sta in mutatul ECU . La mine sub capota eu hotarasc ce si unde sta. La tine , evident , tu !
PS - am 600 km rulati si masina se comporta la fel dupa mutarea ECU. Adica in ture mici trage ca o apucata chiar incepand de la 1500 ture , mai am ,,zvacul,, cu turbina la 2100 ture si apoi de la 2500-2600 ture incolo incepe sa-si piarda ,,suflu,,.
Daca pana acum schimbam treptele la 2800-3000 ture , uite ca am inceput sa le schimb ca nesimtitu' pe la 3500 ! Asta ca sa priceapa cine-i sefu'.
Despre consum n-am reusit sa-mi dau seama daca s-a modificat pentru ca silit de imprejurari am demontat bateria de pe masina de vreo 4 ori in 3 zile si am pierdut socotelile din bord.
PS2 - daca totusi sint doritori/curiosi despre rampa mea , pot reveni cu poze, costuri, materiale folosite , timp, etc. Nu special pentru EDU mi-am facut rampa ci doar sa ma pot mandri si eu pe strada ca ,,am rampa mea,, Daca tot am ,,cazanul meu,, !
Pe la EGR n-am intervenit. A fost o vreme cand am facut experimente cu el dar acum e perfect functional.
Daca ECU face calcule in functie de fiebinteala din el , cred ca le face prost altfel nu-mi explic de ce moare lamentabil cu bietul opelist aflat in mers , topindu-se in el lipiturile de cositor . Sa faca calcule dupa datele ce i le transmite senzorul temperatura lichid motor si sonda lamda si sa nu mai dea d-ul ECU cu presupusul dupa cit de cald ii este lui !
Din pacate n-am apucat in acest week-end sa mut si EDU pentru ca mi-am confectionat o rampa si m-a prins duminica vopsind-o, iar accesul la EDU mi conditionat pe sub masina. Banuiesc ca nu prezinta interes rampa in sine , asa ca nu pun poze.
In alta ordine de idei , de ce la alte modele opel , ECU a fost mutat de pe motor daca in acest mod primeste informatii ,,calduroase,, ?
Despre motorul tau nu stiu ce sa zic. Banuiesc ca e vorba despre acesta
Eu nu zic sa WOW , solutia vietii sta in mutatul ECU . La mine sub capota eu hotarasc ce si unde sta. La tine , evident , tu !
PS - am 600 km rulati si masina se comporta la fel dupa mutarea ECU. Adica in ture mici trage ca o apucata chiar incepand de la 1500 ture , mai am ,,zvacul,, cu turbina la 2100 ture si apoi de la 2500-2600 ture incolo incepe sa-si piarda ,,suflu,,.
Daca pana acum schimbam treptele la 2800-3000 ture , uite ca am inceput sa le schimb ca nesimtitu' pe la 3500 ! Asta ca sa priceapa cine-i sefu'.
Despre consum n-am reusit sa-mi dau seama daca s-a modificat pentru ca silit de imprejurari am demontat bateria de pe masina de vreo 4 ori in 3 zile si am pierdut socotelile din bord.
PS2 - daca totusi sint doritori/curiosi despre rampa mea , pot reveni cu poze, costuri, materiale folosite , timp, etc. Nu special pentru EDU mi-am facut rampa ci doar sa ma pot mandri si eu pe strada ca ,,am rampa mea,, Daca tot am ,,cazanul meu,, !
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Si a venit si timpul repozitionarii EDU - calculatorul pompei injectie - care si asta asemeni lui ECU are prostul obicei sa cedeze de la vibratii si temperaturi ridicate fiind fixat tot pe motor. Adica pe tractoras de 1.7 DTI.
Am citit in diagonala postarile altora de pe acest topic ( de altfel cam zgarcite in explicatii ) si mi-am imaginat ca nu va fi ceva iesit din comun ci probabil , ca si in cazul ECU , doar de rasucit cu simt niste cablaje. Nah , in esenta tot o banalitate ramane dar am avut parte si de niste surprize.
Ok , o mica descriere a operatiunii pentru cei care simt furnicaturi in palme.
1 - inaugurat mini-rampa ( n-am apucat sa sui masina pe ea inca ) si dat jos scutul mic si apoi din lipsa din spatiu , tot scutul intreg.
2 - demontat de sub masina furtunul ce colecteaza vaporii ulei de la baia ulei , scos mufa EDU ( are un clips ) si cele 2 suruburi ce tin EDU in partea de jos ( eu n-am gasit decat unul )
3 - demontat pe pipaite cele 2 suruburi ce tin EDU in partea de sus pe deasupra motorului si extras EDU afara.
4 - revenind sub masina , prima surpriza ( neplacuta ) dar pe care o banuiam - toata izolatia cablajului EDU ( mufa albastra ) era imbibata de motorina. Banuiam ca valva mea Y33 n-o fi mai cu mot sa stea cuminte si sa nu trimita motorina prin cablaj dar m-am inselat. De fapt ,,pompa,, motorina in mufa M a lui ECU dar de cand am inceput sa folosesc adaos de ulei 2T in motorina, s-a oprit.
5 - Apoi a inceput cosmarul operatiunii ! Un rahat de corp platic ce orienteaza cablajul sa faca un unghi de 90 grade a reusit sa ma scoata din minti ! Aveam nevoie sa-l demontez sa vad cat pot trage de cablaj ca sa-mi ajunga mufa albastra undeva cat mai sus , dar nu-l puteam desface nicicum. Dupa o ora , 70 de scule si o lanterna mi-am dat seama ca nu are doar 2 ci 3 clipsuri ! L-as fi sfarmat cu tarnacopul dar treceau firele prin el si trebuia sa fiu delicat.
6 - Decapsez in final prostia aia de plastic , misc de cablaj si ceata ! Ce sa ajunga mufa undeva sus ? Nimic frate ! Ok , mi-am zis , trebuie sa indepartez izolatia sa vad ce si cum , asa ca in timp ce-mi zemuia motorina pe brate din banda textila izolatoare , m-am apucat de desfacut totul pana la fire.
Si surpriza ! Vin fire ,,de sus,, ( de la ECU ) la mufa ( albastra - EDU) dar apoi pleaca mai departe. Mi-a picat fatza cand am vazut imbinarea firelor.
Ultima modificare făcută de Aries la Dum 05 Jul, 2015 8:20 pm
Am citit in diagonala postarile altora de pe acest topic ( de altfel cam zgarcite in explicatii ) si mi-am imaginat ca nu va fi ceva iesit din comun ci probabil , ca si in cazul ECU , doar de rasucit cu simt niste cablaje. Nah , in esenta tot o banalitate ramane dar am avut parte si de niste surprize.
Ok , o mica descriere a operatiunii pentru cei care simt furnicaturi in palme.
1 - inaugurat mini-rampa ( n-am apucat sa sui masina pe ea inca ) si dat jos scutul mic si apoi din lipsa din spatiu , tot scutul intreg.
2 - demontat de sub masina furtunul ce colecteaza vaporii ulei de la baia ulei , scos mufa EDU ( are un clips ) si cele 2 suruburi ce tin EDU in partea de jos ( eu n-am gasit decat unul )
3 - demontat pe pipaite cele 2 suruburi ce tin EDU in partea de sus pe deasupra motorului si extras EDU afara.
4 - revenind sub masina , prima surpriza ( neplacuta ) dar pe care o banuiam - toata izolatia cablajului EDU ( mufa albastra ) era imbibata de motorina. Banuiam ca valva mea Y33 n-o fi mai cu mot sa stea cuminte si sa nu trimita motorina prin cablaj dar m-am inselat. De fapt ,,pompa,, motorina in mufa M a lui ECU dar de cand am inceput sa folosesc adaos de ulei 2T in motorina, s-a oprit.
5 - Apoi a inceput cosmarul operatiunii ! Un rahat de corp platic ce orienteaza cablajul sa faca un unghi de 90 grade a reusit sa ma scoata din minti ! Aveam nevoie sa-l demontez sa vad cat pot trage de cablaj ca sa-mi ajunga mufa albastra undeva cat mai sus , dar nu-l puteam desface nicicum. Dupa o ora , 70 de scule si o lanterna mi-am dat seama ca nu are doar 2 ci 3 clipsuri ! L-as fi sfarmat cu tarnacopul dar treceau firele prin el si trebuia sa fiu delicat.
6 - Decapsez in final prostia aia de plastic , misc de cablaj si ceata ! Ce sa ajunga mufa undeva sus ? Nimic frate ! Ok , mi-am zis , trebuie sa indepartez izolatia sa vad ce si cum , asa ca in timp ce-mi zemuia motorina pe brate din banda textila izolatoare , m-am apucat de desfacut totul pana la fire.
Si surpriza ! Vin fire ,,de sus,, ( de la ECU ) la mufa ( albastra - EDU) dar apoi pleaca mai departe. Mi-a picat fatza cand am vazut imbinarea firelor.
Ultima modificare făcută de Aries la Dum 05 Jul, 2015 8:20 pm
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
7 - si incepe meditatia ! Sa montez totul la loc sau sa continui ? De unde cositoare si furtunas din-ala ce-l incalzesti cu bricheta si se strange pe lipitura ? Va functiona cu fire innadite ,,romaneste,, sau ma duc acasa de la tara cu autobusul ?
In fine , pipai cele 2 fire maronii ce stateau in calea fericirii mele sa vad care unde duce. Cel mai grosut isi continua drumul prin izolatie si apoi era fixat ca punct de masa pe pompa de injectie , iar cel mai subtirel pleca , cred, ca la mufa pompei de injectie.
Intr-o clipa de inconstienta constructiva apuc clestele si le sectionez cu sete. Atunci m-am linistit. Macar stiam o treaba !
8 - cum mufa EDU era acum libera , am tras-o pana sus unde am calculat sa repozitionez EDU , mi-am cautat 2 conductori pentru prelungirea firelor taiate ( rosu si albastru ) nu inainte de a face semne pe cele 2 fire sectionate pentru a nu le lega invers avand aceeasi culoare.
9 - refacut legaturile , izolat corespunzator , montat inapoi furtunul colectare vapori ulei si daca tot eram in zona am verificat etanseitatea furtunaselr vacum la electrovalva turbina ( care a ramas la locul ei ). Evident , furtunasele la capete erau largite si crapate.
10 - montat inapoi scutul si de acum era floare la ureche. Mai putin stresul ca ,,oare va porni,, ? Oare chiar n-am incurcat firele ?
Dar plin de optimism si cu un ciocan la indemana am infipt surubelnita unde urma sa fie montat EDU , 2 suruburi lungi de M6 , iar am rasturnat toata casa pentru 2 piulite - in fine , gata totul , montat , montat si borna la baterie ce o deconectasem initial si cu mana pe cheia contact strang din ochii si o rasucesc - si masina porneste instant !
Deocamdata tot ce am observat este ca oarecum motorul merge mai rotund , mai clar, mi-a scazut turatia relanti sub 800 ( inainte era undeva pe la 8,2; 8,3 ) si totul pare mai linistit. Adevarul e ca am avut un mers ciudat cu ECU mutat la racoare si EDU tinut in fiebinteala.
Oricum ideea era de a scoate de sub fiebinteala si vibratii aceste calculatoare in speranta prelungirii vietii lor.
PS
- unde am putut am folosit din nou izolatia tubulara din plastic dar si asa am folosit 3 role de banda izolatoare.
- masina a devenit din nou cum o stiam adica fasneata si infigareata ca ma zapacise mersul acela bizar cu ECU mutat si EDU nu - dar si asa tot am un usor lag in tr 5 adica calc pedala si are o mica ezitare - am incercat cam pe la 120 km/h de cateva ori . Stiu insa ca ar fi necesar urgent schimbat filtrul aer si cel de motorina ca au imediat 1 an de zile.
- cu ocazia asta mi-am confirmat inca o data ca tamponul din spatele motorului e perfect rupt , cel din fata e cam firav din constructia lui asa ca motorul are un balans fata-spate. Dar o sa-i vina si lui vremea asa cum o sa-i vina si valvei Y33 ce impinge motorina prin fire si a carei rezolvare am gasit-o pe forum.
Ultima modificare făcută de Aries la Dum 05 Jul, 2015 9:06 pm
In fine , pipai cele 2 fire maronii ce stateau in calea fericirii mele sa vad care unde duce. Cel mai grosut isi continua drumul prin izolatie si apoi era fixat ca punct de masa pe pompa de injectie , iar cel mai subtirel pleca , cred, ca la mufa pompei de injectie.
Intr-o clipa de inconstienta constructiva apuc clestele si le sectionez cu sete. Atunci m-am linistit. Macar stiam o treaba !
8 - cum mufa EDU era acum libera , am tras-o pana sus unde am calculat sa repozitionez EDU , mi-am cautat 2 conductori pentru prelungirea firelor taiate ( rosu si albastru ) nu inainte de a face semne pe cele 2 fire sectionate pentru a nu le lega invers avand aceeasi culoare.
9 - refacut legaturile , izolat corespunzator , montat inapoi furtunul colectare vapori ulei si daca tot eram in zona am verificat etanseitatea furtunaselr vacum la electrovalva turbina ( care a ramas la locul ei ). Evident , furtunasele la capete erau largite si crapate.
10 - montat inapoi scutul si de acum era floare la ureche. Mai putin stresul ca ,,oare va porni,, ? Oare chiar n-am incurcat firele ?
Dar plin de optimism si cu un ciocan la indemana am infipt surubelnita unde urma sa fie montat EDU , 2 suruburi lungi de M6 , iar am rasturnat toata casa pentru 2 piulite - in fine , gata totul , montat , montat si borna la baterie ce o deconectasem initial si cu mana pe cheia contact strang din ochii si o rasucesc - si masina porneste instant !
Deocamdata tot ce am observat este ca oarecum motorul merge mai rotund , mai clar, mi-a scazut turatia relanti sub 800 ( inainte era undeva pe la 8,2; 8,3 ) si totul pare mai linistit. Adevarul e ca am avut un mers ciudat cu ECU mutat la racoare si EDU tinut in fiebinteala.
Oricum ideea era de a scoate de sub fiebinteala si vibratii aceste calculatoare in speranta prelungirii vietii lor.
PS
- unde am putut am folosit din nou izolatia tubulara din plastic dar si asa am folosit 3 role de banda izolatoare.
- masina a devenit din nou cum o stiam adica fasneata si infigareata ca ma zapacise mersul acela bizar cu ECU mutat si EDU nu - dar si asa tot am un usor lag in tr 5 adica calc pedala si are o mica ezitare - am incercat cam pe la 120 km/h de cateva ori . Stiu insa ca ar fi necesar urgent schimbat filtrul aer si cel de motorina ca au imediat 1 an de zile.
- cu ocazia asta mi-am confirmat inca o data ca tamponul din spatele motorului e perfect rupt , cel din fata e cam firav din constructia lui asa ca motorul are un balans fata-spate. Dar o sa-i vina si lui vremea asa cum o sa-i vina si valvei Y33 ce impinge motorina prin fire si a carei rezolvare am gasit-o pe forum.
Ultima modificare făcută de Aries la Dum 05 Jul, 2015 9:06 pm
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Vad ca voi sunteti mai in paine de cat mine. Felicitari.
Eu inca incerc mut ECU pe baterie sau in alta parte| sau sa pun intre motor si ECU "Placa din fibra ceramica" - pentru seminee.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=133053
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 05 Jul, 2015 9:53 pm, modificat de 15 ori în total
Eu inca incerc mut ECU pe baterie sau in alta parte| sau sa pun intre motor si ECU "Placa din fibra ceramica" - pentru seminee.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=133053
- Ciocan de lipit electric sau cu gaz (la cel cu gaz trebuie rezerva "Spray cu gaz pentru bricheta")
- Fludor sau cositor + pasta decapanta
- Tub termocontractabil se gaseste la 1 leu m
- Banda izoliera sau Banda Adeziva Textila Tesa (de calitate)
http://www.youtube.com/watch?v=4vnthybw0II - iata cum se incalzeste cu bricheta tubul termocontractabil.
http://www.youtube.com/resu...query=Shrink+Tube
http://www.youtube.com/watch?v=3Z8CzB4BYJA - Lipire fire cu fludor sau cositor.
http://www.youtube.com/resu...query=solder+wire
- Fludor sau cositor + pasta decapanta
- Tub termocontractabil se gaseste la 1 leu m
- Banda izoliera sau Banda Adeziva Textila Tesa (de calitate)
http://www.youtube.com/watch?v=4vnthybw0II - iata cum se incalzeste cu bricheta tubul termocontractabil.
http://www.youtube.com/resu...query=Shrink+Tube
http://www.youtube.com/watch?v=3Z8CzB4BYJA - Lipire fire cu fludor sau cositor.
http://www.youtube.com/resu...query=solder+wire
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 05 Jul, 2015 9:53 pm, modificat de 15 ori în total
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
La mine cel putin era clara treaba ( 1.7DTI ) , adica pana sa nu ma lase in mijlocul drumului din senin sau sa ma umple cu 14 erori dintr-o data si apoi plimbat cu calculatoarele in mana pentru lipituri , am zis ca nah , hai sa nu ma tot pregatesc si chiar sa incep sa le mut .
Imi pare rau ca ceilalti colegi n-au dat prea multe explicatii pentru ca atunci mergeam pregatit cu tot ce trebuie dar deocamdata m-am descurcat.
Imi pare rau ca ceilalti colegi n-au dat prea multe explicatii pentru ca atunci mergeam pregatit cu tot ce trebuie dar deocamdata m-am descurcat.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Si legaturile cum le-ai facut in doua puncte, intre mufa ECU si cablaj - in zona aceasta am ceva emotii cu oxidarile la legaturi in viitor.
in rest m-as baga sa il mut cu tot cu mufe in alta zona.
Am masurat (la relantiu) temperatura pe motor la ECU este intre 55-85-110°C...poate si mai mult in mers/turata.
Pe motor sunt temperaturi si mai mari din ce am masurat.
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 05 Jul, 2015 9:55 pm, modificat de 5 ori în total
in rest m-as baga sa il mut cu tot cu mufe in alta zona.
Am masurat (la relantiu) temperatura pe motor la ECU este intre 55-85-110°C...poate si mai mult in mers/turata.
Pe motor sunt temperaturi si mai mari din ce am masurat.
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 05 Jul, 2015 9:55 pm, modificat de 5 ori în total
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Emotii am tot avut si eu dar in final am luat clestele.
Deci , la ECU n-a fost necesar nimic sectionat doar re-aranjate cablajele.
La EDU a trebuit sa sectionez cele 2 fire. Cum le-am legat ? Pai dupa cum am zis - ,,romaneste,, ! Le-am dezizolat vreo 3 cm si le-am rasucit impreuna cat am putut de strans apoi le-am izolat cu o banda izolatoare mai de calitate cat am putut de intins si strans. Apoi am venit cu inca un rand de banda izolatoare , cu tubul izolator PVC pus de fabrica si la final inca un strat de banda izolatoare . Si asta nu doar in zona innadirii ci pe tot cablajul.
Cred ca asa vor si ramane pe veci pentru ca vorbind din experienta , cand am mai facut astfel de legaturi si ulterior , peste luni/ani le-am desfacut , litele de cupru erau perfect curate.
Sigur ca ( in cazul meu cel putin ) e total contraindicat sa circul fara scut motor sau sa spal motorul ( lucru care oricum nu obisnuiesc sa-l fac pentru ca mi se pare o tampenie )
Si dupa cum am si inceput postarile acestea , totul a pornit de la faptul ca dupa 3-4 ore dupa ce parcam, motorul era caldut dar pe ECU nu puteai tine mana ! Nu ma pricep eu tare la electrica/electronica dar tot m-am gandit ca asemenea temperaturi in combinatie cu vibratiile de diesel pot nenorocii calculatoarele .
De ce maretul GM la modelul y17dt a montat ECU si EDU pe motor , va ramane necunoscuta vietii mele .
Deci , la ECU n-a fost necesar nimic sectionat doar re-aranjate cablajele.
La EDU a trebuit sa sectionez cele 2 fire. Cum le-am legat ? Pai dupa cum am zis - ,,romaneste,, ! Le-am dezizolat vreo 3 cm si le-am rasucit impreuna cat am putut de strans apoi le-am izolat cu o banda izolatoare mai de calitate cat am putut de intins si strans. Apoi am venit cu inca un rand de banda izolatoare , cu tubul izolator PVC pus de fabrica si la final inca un strat de banda izolatoare . Si asta nu doar in zona innadirii ci pe tot cablajul.
Cred ca asa vor si ramane pe veci pentru ca vorbind din experienta , cand am mai facut astfel de legaturi si ulterior , peste luni/ani le-am desfacut , litele de cupru erau perfect curate.
Sigur ca ( in cazul meu cel putin ) e total contraindicat sa circul fara scut motor sau sa spal motorul ( lucru care oricum nu obisnuiesc sa-l fac pentru ca mi se pare o tampenie )
Si dupa cum am si inceput postarile acestea , totul a pornit de la faptul ca dupa 3-4 ore dupa ce parcam, motorul era caldut dar pe ECU nu puteai tine mana ! Nu ma pricep eu tare la electrica/electronica dar tot m-am gandit ca asemenea temperaturi in combinatie cu vibratiile de diesel pot nenorocii calculatoarele .
De ce maretul GM la modelul y17dt a montat ECU si EDU pe motor , va ramane necunoscuta vietii mele .
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat