Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salut tuturor. Sunt noul posesor al unui vauxhall Astra H sxi, model in 3 usi,an 2009, motorizare 1.6, cod motor z16xer. Masina are 26.000 mile . Cand motorul e cald , la relanti,se aude cand si cand un zgomot ciudat, ca un tacanit usor, nu foarte strident.Zgomotul este sesizabil si din masina si din afara , cu capota ridicata. Am mai citit alte post-uri pe diverse forumuri si cineva zicea ca ar fi de la nu stiu ce electrovalve. Intrucat nu am mai avut Opel anterior, sfaturile voastre vor fi binevenite.Atasez un filmulet ca sa fiu cat se poate de explicit. Multumesc anticipat.
Skip ads

  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Nu imi dau seama bine din acel video , dar ca sa fi sigur , verifica si nivelul la ulei , poate sa fie o bataie de tacheti ( poate ) .
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
am verificat. are ulei suficient
  • neaMichael

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
doar la cald ti se aude?
electrovalva care tacane mereu cand motorul este la relanti si cald: este o valva de purjare a vaporilor de benzina, dar nu cred ca asta este cauza, se aude prea tare, scoate-i mufa sa vezi daca se mai aude. asta este singura care lucreaza constant la relanti cand turezi motorul peste anumite turatii iti ramne pe deschis.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=15111
Succes !
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Electrovalve admisie si evacuare, si eventual verificare joc actuator ( admisie ) VVT !
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuriel prompte. As vrea sa incep prin eliminarea posibilelor cauze mai putin grave. Ca atare am sa incerc sa scot mufele de la electrovalve. Imi poate spunce cineva unde se gasesc acestea?
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
trebuie scoase pe rand sau amandoua odata? am inteles ca ar fi 2: una admisie si una evacuare
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Sitele Maro doar ! cate 2 bucati pe o valva ! Scoti cu grija mare, poate mai ai nevoie de ele. Amandoua odata Smile Dupa ce scoti sitele maro, o sa vezi doar gaurile prin care trece uleiul.
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
este vreun tutorial cum sa fac asta?
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
am sesizat deasemenea ca la relanti acul turometrului fluctueaza usor in sus si in jos
e posibil sa aiba legatura cu zgomotul?
cat de grav poate fi? mai suporta amanare cca 2-3 sapt? atunci trebuie sa merg sa ii fac si MOT( echivalentul ITP-ului) si am zis sa cer mecanicului sa cerceteze si chestiunea aceasta tot atunci
Multumesc anticipat
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Suporta 2 saptamani ! Iar fluctuatia turometrului e boala de la ceasuri , asa s-a nascut H-ul cu boala la ceasurile ( mai ales benzinarele ) , unele merg cum trebuie altele nu.

P.S = cand o sa fie foarte frig afara, nu o sa faca figuri Smile
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Multam
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Am fost cu masina la un mecanic si mi-a pus testerul pt diagnoza. au iesit 2 coduri de eroare: unul referitor la zgomotul mentionat p0014 63(vis a vis de care mecanicul a zis ca nu e ceva urgent si ca pot merge fara griji cu acest sunet) iar celalalt cod e p2172 18( referitor la senzorul de temepratura pt lichid racire.... si din cate am mai citit pe aici.... e o problema comuna la astra si trebuie schimbat cablul de alimentare sau mufa prin care e conectat senzorul). mi-a sters erorile si mi-a zis sa plec linistit acasa.. ca nu are rost sa ii dau bani degeaba Smile) lucru pe care l-am apreciat.. voi ce parere aveti?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca iti explica ce(in ce conditii) genereaza acel zgomot(sunet) si care sunt efectele in timp,probabil ca avea-i ceva griji...
  • plugu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2015

  • Mesaj Privat
big electro... m-ai bagat in ceata in loc sa ma luminezi....Smile
  • corsarr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
salut, va urmaresc de ceva vreme pe acest forum dar acum am ajuns in situatia nefericita sa cer niste pareri

sunt posesorul unei Corsa C 2002 cu motor de 1000 care tocmai mi-a fost diagnosticat ......LINIA DUSA.....mecanicul recomanda rectificare la R1 si cuzineti pt aceasta cota.....eu ma gandesc sa pun direct cuzinetii noi R1 (de la palier) fara rectificare arbore.....ma gandesc ca i-as putea monta eu fara sa mai trebuiasca sa dau arborele jos de pe motor....iar in cazul in care optez pt rectificare ar trebui scos motorul de pe masina

simptomele care m-au dus la service sunt
1. un zgomot gen "taca-taca-taca" la o anumita turatie a motorului in anumite situatii (daca il turez si in timp ce scade turatia exista un interval de 1-2 secunde cand apare acel zgomot sau in mers cand nici nu sunt in acceleratie nici in frana de motor se aude foarte tare si enervant totodata)
2. dupa ce motorul se incinge bine si turatia scade undeva sub 800 rpm exista episoade cand imi licareste becul de la presiune ulei

ce parere aveti si ce sfaturi imi dati avand in vedere ca nu sunt strain de mecanica ?

multumesc anticipat
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
tocmai ca nu esti strain de mecanica,explicane si noua,astia care vrem sa invatam mecanica,cum bagi tu cuzinetii de palier fara sa scoti vibrochenu de pe motor
si mai interesant cum pui cuzineti de R1 pe un vibrochen de cota STD fara sa-l rectifici
interesant
  • corsarr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
pai avand in vedere ca diferenta din ST si R1 este de 0,25 mm iar motorul are parcursi 180.000 (oficial) deci uzura ar fi.....singura mea problema e daca aceasta uzura a arborelui compenseaza aceasta diferenta pana la R1....in mod firesc cuzinetul este cel care preia mare parte din uzura fiind facut din material mai moale dar la ce trancaneala se aude e posibil sa fie uzura suficienta.....as putea sa iau in calcul si cuzineti ST, asta daca arborele e mai apropiat de cota standard.....sunt constient ca sfanta ar fi o rectificare dat fiind faptul ca in urma uzurii arborele capata o forma ovalizata si cu nervuri inelare in zona respectiva deci cuzinetul nu ar "calca" tocmai bine

apropos de introducere cuzinetilor fara a fi dat arborele jos de pe motor ma gandesc ca daca desfac toate palierele, desfac si distributia s-ar inclina vibrochenul 2-3 mm cu tot cu volanta astfel incat sa scot vechii semicuzineti si sa-i introduc pe cei noi deasupra

sunt doar niste pareri si trebuie tratate ca atare nu ca o certitudini.....in fond tocmai de asta am postat aici.....sa cer opinii de la cei mai experimentati.....

dar si criticile sunt binevenite si mai ales constructive
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
stiu cum se uzeaza un vibrochen
dar niciodata nu vei auzi ----taca-taca-taca----de la vibrochen,doar daca mergi fara ulei sau cu ulei sub minim(abia atinge joja)
distributia este cea care face taca-taca-taca,asa ca schimba distributia,cu cale de blocaj,nu ochiometric ca motoru poate face ----poc---si indoi si cateva supape
cand dai baia jos te poti uita la cuzineti de la palier,cei de pe capacele palier se uzeaza cel mai repede
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR