Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua. Va cer ajutorul intr-o mica problema cu care ma confrunt. Detin un astra g z16xe din 2002.De cam un an de zile ma confruntam cu mici oscilatii la relanti(ca si cand un consumator pornea la un interval de 1-2 secunde), oscilatii la turatie constanta in mers, mici, si mici suturi.Nici o eroare, totul ok. Acum 2 sapt, s-a aprins in mers check engine, tras pe dreapta, citit eroarea, 0340.pornesc,check se stinge dar a ramas stocat si tot nu se sterge. Ieri, in mers, la un moment dat o simt cum a smucit, so oscila tare la relanti 450-750,am turat-o de cateva ori si si-a revenit. Ce parere aveti?
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- neaMichael
- **
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction - senzorul de la arbore cu came
---> https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=112033 <---
jE a scris:
_____________________
P0340
Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
This indicates that a problem was detected in the camshaft position sensor circuit. Since it says circuit, that means the problem could lie in any part of the circuit - the sensor itself, the wiring, or the PCM. Don't just replace the CPS (camshaft position sensor) and think that will definitely fix it. Symptoms
_____________________
_____________________
P0340
Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
This indicates that a problem was detected in the camshaft position sensor circuit. Since it says circuit, that means the problem could lie in any part of the circuit - the sensor itself, the wiring, or the PCM. Don't just replace the CPS (camshaft position sensor) and think that will definitely fix it. Symptoms
_____________________
---> https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=112033 <---
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
Am dat cu spray de contacte la mufa, am desfacut capacul de la distributie, totul pare ok, distributia are cca 45000 de cand a fost schimbata. Ciudat e ca nu prezinta simptome gen martor aprins tot timpul, limitare la 3500 etc. Doar eroarea stocata si mersul un pic neregulat.
Asimilez mersul un pic neregulat cu asta dar nu, s suta la suta sigur, asa face de cel putin un an fara erori in bord. Ce am mai observat, la rece, tre pideaza un pic ma tare, gen 1300-1200-1350-1100,cca 10-15 secunde, dupa se'linisteste'.
Asimilez mersul un pic neregulat cu asta dar nu, s suta la suta sigur, asa face de cel putin un an fara erori in bord. Ce am mai observat, la rece, tre pideaza un pic ma tare, gen 1300-1200-1350-1100,cca 10-15 secunde, dupa se'linisteste'.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Verifica si bateria 12.3v descarcata | 12.4v OK | 12.6v Super OK. | (cu motorul oprit)
Verifica Alternatorul daca incarca. 13.8v -14.4v (cu motorul pornit)
Verifica si bornele de la baterie in ce stare sunt.
Verifica masa de pe ECU, si pini 29, 23, 30... (29 - masa senzor)......de la mufa M.
ECU are masa pe carcasa lui, verifica daca ai masa pe el. (daca ecu nu are masa nici senzorul nu va avea OK.)
Verifica si firele, mufa de la senzor spre ECU OK.
B35 - Camshaft sensor - Senzorul arborelui cu came
P0340 - mie mia aparut cand aveam bateria descarcata. (Verifica bateria si Alternatorul daca incarca am scris mai sus.)
(daca este descarcata pune-o la incarcat si vezi dupa aceea daca este de schimbat, sau consumatori ascunsi, Alternatorul etc.)
Electromotorul se aude cand dai la cheie? - (mie imi descarca bateria a fost ceva de cauta.)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=134862
PS: Cred ca mai ramane ECU, senzorul, consumator ascuns ca cauza | poate ma insel.
Ma gandesc sa nu ai probleme cu Alternatorul sau cureaua de accesorii verifica incarcarea...
Verifica si EGR-ul mai stii http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo
Sau este altceva vezi si tu....
Vezi ce mai spun colegi.
Verifica Alternatorul daca incarca. 13.8v -14.4v (cu motorul pornit)
Verifica si bornele de la baterie in ce stare sunt.
Verifica masa de pe ECU, si pini 29, 23, 30... (29 - masa senzor)......de la mufa M.
ECU are masa pe carcasa lui, verifica daca ai masa pe el. (daca ecu nu are masa nici senzorul nu va avea OK.)
Verifica si firele, mufa de la senzor spre ECU OK.
B35 - Camshaft sensor - Senzorul arborelui cu came
P0340 - mie mia aparut cand aveam bateria descarcata. (Verifica bateria si Alternatorul daca incarca am scris mai sus.)
(daca este descarcata pune-o la incarcat si vezi dupa aceea daca este de schimbat, sau consumatori ascunsi, Alternatorul etc.)
Electromotorul se aude cand dai la cheie? - (mie imi descarca bateria a fost ceva de cauta.)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=134862
PS: Cred ca mai ramane ECU, senzorul, consumator ascuns ca cauza | poate ma insel.
Ma gandesc sa nu ai probleme cu Alternatorul sau cureaua de accesorii verifica incarcarea...
Verifica si EGR-ul mai stii http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo
Sau este altceva vezi si tu....
Vezi ce mai spun colegi.
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cand a aparut P0340 eu ma gandeam ca sa dus ECU, cand colo problema era in alta parte.
Am tot mereu benzina in rezervor, si cand a aparut eroarea, rezervorul era plin.
Nu merg niciodata pe rezerva.
Aveam carbuni la electromotor dusi si bateria descarcata pe care banuiesc ca electromotorul sau datul la contact a descarcat-o 11.5V.
Dupa ce am incarcat bateria si am schimbat carbuni la electromotor masina merge ca inainte fara erori si bateria se mentine la 12.6v
Sa spunem ca senzorul nu primeste masa de pe ECU, sau bateria descarcata ce erori vor apara?
"tot respectul, altfel e o vorba-n vint... " - o fi vorbe in vant...
Recunosc ca nu am experienta asa mare. - e posibil sa ma insel.
Oastrag@ - sa ne spui daca ai verificat si EGR-ul "mersul un pic neregulat"
Am tot mereu benzina in rezervor, si cand a aparut eroarea, rezervorul era plin.
Nu merg niciodata pe rezerva.
Aveam carbuni la electromotor dusi si bateria descarcata pe care banuiesc ca electromotorul sau datul la contact a descarcat-o 11.5V.
Dupa ce am incarcat bateria si am schimbat carbuni la electromotor masina merge ca inainte fara erori si bateria se mentine la 12.6v
Sa spunem ca senzorul nu primeste masa de pe ECU, sau bateria descarcata ce erori vor apara?
"tot respectul, altfel e o vorba-n vint... " - o fi vorbe in vant...
Recunosc ca nu am experienta asa mare. - e posibil sa ma insel.
Oastrag@ - sa ne spui daca ai verificat si EGR-ul "mersul un pic neregulat"
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
Deci.. Egr a fost schimbat acum 3 saptamani, ce-i drept, nu cu unul nou ci cu un sh, corp clapeta curatat, bujii gm noi.. Acelasi mers. Am fost la un mic service si baiatul foarte increzator pune testerul pe ea si-mi spune ca daca nu rezolva nu imi ia nici un ban,. Dupa cca 60 minute s-a lasat pagubas. Relantiul oscileaza ceva de genul 750-700-790-760-750-710-770...si tot asa. In mers, pusa pe pilot automat, sa zicem intr-a treia la 3500 ture acelasi lucru, se simte cum oscileaza.
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
fl0ryn
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2014
- Mesaj Privat
- neaMichael
- **
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salut.
Eu spun asa. Masina iti da timp sa o repari. Pana nu se agraveaza si nu o sa mai porneasca, eu zic sa ii schimbi senzorul de pozitie a arborelui cu came. E normal si lui colegu sa ii dea eroarea asta cand avea bateria descarcata. Asta este un senzor important si daca nu are tensiune de functionare atunci ECU ma gandesc ca il vede ca si defect. Daca tu nu ai probleme cu alimentarea, si totul este in parametri eu zic ca sa te duci la sursa problemei.
Dar intrebarea mea este. Tu zici ca te-ai uitat la distributie si totul pare in regula. Cum de ti-ai dat seama? E o intrebare retorica, Dar ai pus motorul la semne sa vezi ca distributia este in regula? Daca totul este in regula si ti-a dat eroarea P0340 eu zic sa te duci direct la sursa erori.
Fa-i proba si cu alta bobina, cu toate ca nu cred ca este de la ea dar tot ce este posibil.
Eu spun asa. Masina iti da timp sa o repari. Pana nu se agraveaza si nu o sa mai porneasca, eu zic sa ii schimbi senzorul de pozitie a arborelui cu came. E normal si lui colegu sa ii dea eroarea asta cand avea bateria descarcata. Asta este un senzor important si daca nu are tensiune de functionare atunci ECU ma gandesc ca il vede ca si defect. Daca tu nu ai probleme cu alimentarea, si totul este in parametri eu zic ca sa te duci la sursa problemei.
Dar intrebarea mea este. Tu zici ca te-ai uitat la distributie si totul pare in regula. Cum de ti-ai dat seama? E o intrebare retorica, Dar ai pus motorul la semne sa vezi ca distributia este in regula? Daca totul este in regula si ti-a dat eroarea P0340 eu zic sa te duci direct la sursa erori.
Fa-i proba si cu alta bobina, cu toate ca nu cred ca este de la ea dar tot ce este posibil.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa spun pai sa spunem ca cumpara senzorul si daca este altceva cum ar fi lipituri reci in ECU fire mufe etc... sau altceva....
Daca este de schimbat eu recomand numai in service sa nu ramai cu piesa si cu bani dati.
Sfatul meu este sa stergi eroarea si sa incarci bateria si masoar-o si urmareste in timp cum se mentine
si daca reapare eroarea P0340...
Colegi au scris pe forum ca si de la senzorul de temperatura apare relanti instabil.
Dupa mine cauta un coleg care sa mute ECU si cipurile pe masina ta, asta ca sa elimini ECU ca cauza... verificare continuitate fire ECU aici cam este de cautat...
Daca este de schimbat eu recomand numai in service sa nu ramai cu piesa si cu bani dati.
Sfatul meu este sa stergi eroarea si sa incarci bateria si masoar-o si urmareste in timp cum se mentine
si daca reapare eroarea P0340...
Colegi au scris pe forum ca si de la senzorul de temperatura apare relanti instabil.
Dupa mine cauta un coleg care sa mute ECU si cipurile pe masina ta, asta ca sa elimini ECU ca cauza... verificare continuitate fire ECU aici cam este de cautat...
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
Kitul de distributie a fost schimbat acum 3 ani. In momentul de fata are parcursi 45000 km. Problemele au inceput acum cca 1an jumate. Relanti instabil, mic tremur la rece, oscilatii in mers la turatie constanta. Acum recent p0340 doar stocata, fara alte simptome. Ma gandesc ca senzorul asta ar fi vinovat. Ce parere aveti, sa iau unul sh sau nou? Sau ma gandesc sa fac o programare la eds.
Ca o completare, daca scot mufa la senzor si pornesc fara, ce se poate intampla?
Ca o completare, daca scot mufa la senzor si pornesc fara, ce se poate intampla?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
am avut si eu problema eroarea p0340 si toti mi-au spus sa inlocuiesc senzorul.. o caruta de bani..
eroarea se refera la semnal neplauzibil dat de senzor... am cercetat mai indeaproape problema si am vazut ca e cumva legat de supapa EGR inainte sa fie conectat la ECU, lucru care duce si la sincope in functionarea EGR
convinge-te ca conductorii electrici si contactele din mufe sunt OK la fel si conexiunea la masa..
La mine era conexiunea la masa a EGR-ului inexistenta... dupa ce am refacut-o eroarea a disparut
Fara senzor legat o sa intre motorul in regim de avarie... n-o sa mai poti urca mai mult de 3500 ture... dar in rest ar trebui sa mearga
Senzorul se poate verifica cu un LED .. se conecteaza direct in mufa , "+" la mijloc adica la semnal si "-" la masa .. Eu am luat un lED din calculator cu fire cu tot si am bagat capetele desizolate direct in mufa mama a senzorului dupa care am capsulat-o ce cea tata..
la functionarea motorului (relantiu) ar trebui sa palpaie...
eroarea se refera la semnal neplauzibil dat de senzor... am cercetat mai indeaproape problema si am vazut ca e cumva legat de supapa EGR inainte sa fie conectat la ECU, lucru care duce si la sincope in functionarea EGR
convinge-te ca conductorii electrici si contactele din mufe sunt OK la fel si conexiunea la masa..
La mine era conexiunea la masa a EGR-ului inexistenta... dupa ce am refacut-o eroarea a disparut
Fara senzor legat o sa intre motorul in regim de avarie... n-o sa mai poti urca mai mult de 3500 ture... dar in rest ar trebui sa mearga
Senzorul se poate verifica cu un LED .. se conecteaza direct in mufa , "+" la mijloc adica la semnal si "-" la masa .. Eu am luat un lED din calculator cu fire cu tot si am bagat capetele desizolate direct in mufa mama a senzorului dupa care am capsulat-o ce cea tata..
la functionarea motorului (relantiu) ar trebui sa palpaie...
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
la EGR este unul mai gros maro... nu mai tin bine minte dar cred ca este al doilea din stanga.. este masa la potentiometrul EGR-ului.. Vezi sa ai continuitate fata de masa .
https://www.clubopel.com/vie...21&highlight=
se tureaza si peste 4000?
https://www.clubopel.com/vie...21&highlight=
se tureaza si peste 4000?
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Oastrag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2015
- Mesaj Privat