- Ady_Sandor
- OP
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Pe maine mi-am facut o programare sa-i fac o curatare de admisie si cu ocazia asta (avand un pic de uzura la tija swirl) am decis sa scot clapetele afara si sa ambutisez gaurile cu dopuri de aluminiu.
Problema pe care o am acuma este ca nu gasesc pe nicaieri o bara de aluminiu din care sa fac dopurile.
Pana maine trebuie sa fac rost neaparat, iar azi ma voi pune sa caut prin toate partile.
Asadar ii rog frumos pe cei care si-au mai facut, sau care stiu cu aproximatie dimensiunile unde intra dopurile, sa-mi spuna si mie de ce diametru de bara de aluminiu as avea nevoie pt confectionarea lor?
Am tot cautat pe forum si pe google, dar nimeni nu zice nimic de dimensiuni.
Eu am pe acasa ceva bara de 10-12 mm, dar cred ca este prea subtire pt ca trebuie si un pic de umar la acele dopuri, ca sa nu intre de tot.
Va astept cu un raspuns cat mai repede posibil.
Multumesc mult.
Pe maine mi-am facut o programare sa-i fac o curatare de admisie si cu ocazia asta (avand un pic de uzura la tija swirl) am decis sa scot clapetele afara si sa ambutisez gaurile cu dopuri de aluminiu.
Problema pe care o am acuma este ca nu gasesc pe nicaieri o bara de aluminiu din care sa fac dopurile.
Pana maine trebuie sa fac rost neaparat, iar azi ma voi pune sa caut prin toate partile.
Asadar ii rog frumos pe cei care si-au mai facut, sau care stiu cu aproximatie dimensiunile unde intra dopurile, sa-mi spuna si mie de ce diametru de bara de aluminiu as avea nevoie pt confectionarea lor?
Am tot cautat pe forum si pe google, dar nimeni nu zice nimic de dimensiuni.
Eu am pe acasa ceva bara de 10-12 mm, dar cred ca este prea subtire pt ca trebuie si un pic de umar la acele dopuri, ca sa nu intre de tot.
Va astept cu un raspuns cat mai repede posibil.
Multumesc mult.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Redroshe
- **
- 212 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Vorbeste cu cei de la EDS. E posibil sa te ajute ei. Eu am cerut un pret pentru toata treaba asta la ei si presupun ca au si cu ce sa ambutiseze clapele din moment ce mi-au raspuns cu o oferta. Alta solutie mai rapida nu vad. Trebuia sa te gandesti din timp, eventual sa-ti comanzi kitul de pe net si sa-l ai cand te duci la service. Succes
- Ady_Sandor
- OP
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Te vad ,,de-al,, meu. Nu stiu daca esti din Oradea sau judet dar sugestia mea ar fi ( fost) sa incerci pe la un atelier - gen Sigma ( pe Clujului inainte de maternitate pe dreapta ). Dai cotele la om si ii explici ce vrei.
Sau imi trimiti cotele intr-un PM , adica exact ce doresti si maine dupa ora 15 ti le aduc.
Problema ar putea sa apara la luatul masuratorilor. Din ce am dedus nu ai niste cote STAS si e suficienta o eroare de 1-2 sutimi si n-am facut nimic. Nu stiu exact despre ce e vorba , mie trebuie sa-mi deseneze omul sa pricep dar am banuiala ca acele dopuri ar fi bine facute cu o usoara ,,strangere,,.
Sau imi trimiti cotele intr-un PM , adica exact ce doresti si maine dupa ora 15 ti le aduc.
Problema ar putea sa apara la luatul masuratorilor. Din ce am dedus nu ai niste cote STAS si e suficienta o eroare de 1-2 sutimi si n-am facut nimic. Nu stiu exact despre ce e vorba , mie trebuie sa-mi deseneze omul sa pricep dar am banuiala ca acele dopuri ar fi bine facute cu o usoara ,,strangere,,.
- Ady_Sandor
- OP
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Sunt din zona Beiusului. Am auzit de firma Sigma care-s foarte renumiti, unde se pot reproduce tot felu de componente/piese pt diverse echipamente/utilaje/masinarii. Cred ca-s cei mai buni din judet la acest capitol.
Si la mine in zona sunt o gramada de ateliere de strungarie pt prelucrat metale si nu numai.
Chiar azi am vorbit pt acele dopuri la un atelier si supriza a fost sa aflu ca de fapt au mai facut ambutisari de admisii si la alte masini.
Da, intr-adevar dopurile vor avea strangere maxima, adica sa intre prin presare, cat mai greu, ca altfel va trage aer fals.
Eu am intrebat aici pe forum cam ce diametru de bara de aluminiu sa caut/cumpar pt prelucrarea dopurilor, iar ulterior, dupa ce va fi data jos admisia, abia atunci voi reusi sa aflu exact cotele pt dopuri.
Adevaru' este ca nu-i usor de gasit material de lucru, de genu profil rotund de aluminu sau alte metale rare.
Aveam si eu acasa cativa metri de bara de aluminiu de 10-12 mm si foarte usor puteam sa-l topesc la forja intr-o matrita, acasa, si pe urma sa-mi iasa o bara de diametru mai mare, dar am zis ca mi-e mai usor sa caut bara de macar 25 mm in diametru.
La EDS nu am gasit dopuri gata facute, si nici admisie gata ambutisata, ca de gaseam o luam pe loc.
Colegu' Aries multumesc pt sfaturi/parere si ajutor.
Si la mine in zona sunt o gramada de ateliere de strungarie pt prelucrat metale si nu numai.
Chiar azi am vorbit pt acele dopuri la un atelier si supriza a fost sa aflu ca de fapt au mai facut ambutisari de admisii si la alte masini.
Da, intr-adevar dopurile vor avea strangere maxima, adica sa intre prin presare, cat mai greu, ca altfel va trage aer fals.
Eu am intrebat aici pe forum cam ce diametru de bara de aluminiu sa caut/cumpar pt prelucrarea dopurilor, iar ulterior, dupa ce va fi data jos admisia, abia atunci voi reusi sa aflu exact cotele pt dopuri.
Adevaru' este ca nu-i usor de gasit material de lucru, de genu profil rotund de aluminu sau alte metale rare.
Aveam si eu acasa cativa metri de bara de aluminiu de 10-12 mm si foarte usor puteam sa-l topesc la forja intr-o matrita, acasa, si pe urma sa-mi iasa o bara de diametru mai mare, dar am zis ca mi-e mai usor sa caut bara de macar 25 mm in diametru.
La EDS nu am gasit dopuri gata facute, si nici admisie gata ambutisata, ca de gaseam o luam pe loc.
Colegu' Aries multumesc pt sfaturi/parere si ajutor.
- Ady_Sandor
- OP
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Am revenit. De curand am scos masina din service si i-am facut urmatoarele :
-anulat EGR + DPF [din soft si apoi fizic (acasa - personal)], ATENTIE la DPF ! pt ca sunt doi "faguri" (unu mai mic si unu mai mare), si cel mai bine se poate scoate facand cate o fereastra dreptunghiulara cu un disc subtire de 1 mm si apoi cu un burghiu mai mare pe bormasina se scot fagurii afara pe bucati; pe urma se sudeaza la loc prin procedeul MAG in puncte, iar pt mine asta mi s-a parut cea mai eleganta metoda de anulare a DPF-ului asa per total)
-curatat admisie (recomand a se spala cu apa sub presiune si pe urma cu putin diluant) + ambutisare clapete cu dopuri de aluminiu + garnitura admisie noua (ATENTIE ! la dopuri - obligatoriu sa le faceti cu un pic de umar la strungarie, nu va jucati, mecanicul mi-a explicat de ce)
-curatat senzorul de presiune de pe admisie (era foarte imbacsit/coxat)
-curatat clapeta de acceleratie
-schimbat cateva garnituri la evacuare (erau arse si pe acolo imi sufla)
-schimbat ulei in cutie
Ce vreau sa zic este ca am readus masina la viata si totodata :
1) nu mai am probleme cu oscilatiile la relanti, nici la rece, nici la cald; motoru "toarce" frumos si constant
2) inainte nu tragea numa cand avea chef, acuma trage constant si nu mai da-n nas, turbo intra de fiecare data asa cum trebuie (probabil ca inainte nu intra turbo din cauza acelui senzor imbacsit, este doar o parere)
3) altii colegi ziceau ca dupa anularea clapetelor cu dopurile de aluminiu, masina este mai lenesa pana in 2000 de ture - io zic ca a mea ii mai vioaie fara acele clapete si ba mai mult se accelereaza foarte uniform asa cum ar trebui
4) nu mai am miros atat de intepator de noxe plus ca acuma evacuarea este perfect etansa
Deocamdata sunt foarte multumit de rezultate si in sfarsit ma pot bucura de masina de fiecare data cand o scot la drum si sper sa nu mai am alte probleme cu ea.
Le multumesc frumos tuturor colegilor pt informatiile foarte utile oferite pe forum. Asa am si reusit sa-mi pun la punct masina.
Referitor la cele mentionate mai sus, sper sa le fiu de folos colegilor care au mai intampinat aceleasi probleme la masinile lor.
Mult succes !
-anulat EGR + DPF [din soft si apoi fizic (acasa - personal)], ATENTIE la DPF ! pt ca sunt doi "faguri" (unu mai mic si unu mai mare), si cel mai bine se poate scoate facand cate o fereastra dreptunghiulara cu un disc subtire de 1 mm si apoi cu un burghiu mai mare pe bormasina se scot fagurii afara pe bucati; pe urma se sudeaza la loc prin procedeul MAG in puncte, iar pt mine asta mi s-a parut cea mai eleganta metoda de anulare a DPF-ului asa per total)
-curatat admisie (recomand a se spala cu apa sub presiune si pe urma cu putin diluant) + ambutisare clapete cu dopuri de aluminiu + garnitura admisie noua (ATENTIE ! la dopuri - obligatoriu sa le faceti cu un pic de umar la strungarie, nu va jucati, mecanicul mi-a explicat de ce)
-curatat senzorul de presiune de pe admisie (era foarte imbacsit/coxat)
-curatat clapeta de acceleratie
-schimbat cateva garnituri la evacuare (erau arse si pe acolo imi sufla)
-schimbat ulei in cutie
Ce vreau sa zic este ca am readus masina la viata si totodata :
1) nu mai am probleme cu oscilatiile la relanti, nici la rece, nici la cald; motoru "toarce" frumos si constant
2) inainte nu tragea numa cand avea chef, acuma trage constant si nu mai da-n nas, turbo intra de fiecare data asa cum trebuie (probabil ca inainte nu intra turbo din cauza acelui senzor imbacsit, este doar o parere)
3) altii colegi ziceau ca dupa anularea clapetelor cu dopurile de aluminiu, masina este mai lenesa pana in 2000 de ture - io zic ca a mea ii mai vioaie fara acele clapete si ba mai mult se accelereaza foarte uniform asa cum ar trebui
4) nu mai am miros atat de intepator de noxe plus ca acuma evacuarea este perfect etansa
Deocamdata sunt foarte multumit de rezultate si in sfarsit ma pot bucura de masina de fiecare data cand o scot la drum si sper sa nu mai am alte probleme cu ea.
Le multumesc frumos tuturor colegilor pt informatiile foarte utile oferite pe forum. Asa am si reusit sa-mi pun la punct masina.
Referitor la cele mentionate mai sus, sper sa le fiu de folos colegilor care au mai intampinat aceleasi probleme la masinile lor.
Mult succes !
- Redroshe
- **
- 212 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut, ma bucur ca ai revenit cu impresii post lucrare. Si eu intentionez sa fac aceleasi operatiuni la masina mea cu acelasi motor. Cat ai dat per total pe toata interventia? Si zi-mi daca observi ca s-a schimbat ritmul in care se incalzeste motorul dupa interventiile mentionate. Ma gandesc ca poate se ridica mai greu temperatura, acuma ca respira mai curat si mai bine...
Merci
Merci
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Ady_Sandor
- OP
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salutare ! Nu se incalzeste mai repede decat inainte, nu-i nicio diferenta, pot spune ca functioneaza in parametri normali.
Pai m-au costat asa:
-anulare EGR + DPF (doar din soft) = 200 euro, probabil am platit un pic mai mult pt ca baiatu cu testeru a trebuit sa cumpere acel soft pt motorul meu
-anulare EGR + DPF (fizic) = GRATIS (mi-am facut acasa; am experienta/pasiune si echipamente pt lucru cu metalu)
-pt dopurile de aluminiu am platit de 2 ori a cate 35 lei, din cauza ca prima data m-au inteles gresit si le-au facut fara umar, i-am pus sa le scoata inapoi si le-au facut cu umar pe toate 5 (asta pt siguranta motorului), iar apoi le-au lipit cu LOCTITE
Io unu, abia mi-am gasit bara plina rotunda de aluminiu, doar prin relatii, asadar am facut dintr-o bara de 30 mm, lunga de vreo 30 cm; gaurile alea din admisie nu cred ca au mai mult de 20 mm; din pacate nu pot sa va dau cotele exacte ale dopurilor pt ca nu am mai putut sta la strungarie sa-mi iau notite, fiind nevoit sa ma ocup de anularea fizica a DPF-ului, asta ca sa-mi ajut mecanicul; oricum, dopurile au fost facute ca sa intre prin presare, asa ca cel mai bine mergeti cu admisia la strungar si va garantez ca stie el cum trebuiesc facute. Deci bara de fi 30mm, lunga de minim 15 cm, si mergeti cu admisia curata la strungarie.
Pe lichide (1,5 l antigel, 2 l de ulei de cutie, 1 l lichid servodirectie) + garnitura admisie + silicon victor reinz am dat cam 300 lei la EDS.
Garniturile metalice de la evacuare le-a avut mecanicu, iar manopera lui a costat 200 lei (vreo 2 zile de lucru), deci montat/demontat, schimbat lichide, curatat componente + un mic cordon de sudura la imbinarea DPF-ului cu toba finala etc. si nu mi s-a parut deloc scump.
Per TOTAL se ridica la vreo 1600 lei.
In curand am de gand sa-i schimb farurile + grila cu unele sport.
Sper sa va fie de folos cele mentionate mai sus.
BAFTA !
Pai m-au costat asa:
-anulare EGR + DPF (doar din soft) = 200 euro, probabil am platit un pic mai mult pt ca baiatu cu testeru a trebuit sa cumpere acel soft pt motorul meu
-anulare EGR + DPF (fizic) = GRATIS (mi-am facut acasa; am experienta/pasiune si echipamente pt lucru cu metalu)
-pt dopurile de aluminiu am platit de 2 ori a cate 35 lei, din cauza ca prima data m-au inteles gresit si le-au facut fara umar, i-am pus sa le scoata inapoi si le-au facut cu umar pe toate 5 (asta pt siguranta motorului), iar apoi le-au lipit cu LOCTITE
Io unu, abia mi-am gasit bara plina rotunda de aluminiu, doar prin relatii, asadar am facut dintr-o bara de 30 mm, lunga de vreo 30 cm; gaurile alea din admisie nu cred ca au mai mult de 20 mm; din pacate nu pot sa va dau cotele exacte ale dopurilor pt ca nu am mai putut sta la strungarie sa-mi iau notite, fiind nevoit sa ma ocup de anularea fizica a DPF-ului, asta ca sa-mi ajut mecanicul; oricum, dopurile au fost facute ca sa intre prin presare, asa ca cel mai bine mergeti cu admisia la strungar si va garantez ca stie el cum trebuiesc facute. Deci bara de fi 30mm, lunga de minim 15 cm, si mergeti cu admisia curata la strungarie.
Pe lichide (1,5 l antigel, 2 l de ulei de cutie, 1 l lichid servodirectie) + garnitura admisie + silicon victor reinz am dat cam 300 lei la EDS.
Garniturile metalice de la evacuare le-a avut mecanicu, iar manopera lui a costat 200 lei (vreo 2 zile de lucru), deci montat/demontat, schimbat lichide, curatat componente + un mic cordon de sudura la imbinarea DPF-ului cu toba finala etc. si nu mi s-a parut deloc scump.
Per TOTAL se ridica la vreo 1600 lei.
In curand am de gand sa-i schimb farurile + grila cu unele sport.
Sper sa va fie de folos cele mentionate mai sus.
BAFTA !
- Redroshe
- **
- 212 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
- tonypsg
- ****
- 1,466 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,466
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Redroshe
- **
- 212 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut. Și eu am fãcut operațiunea de ambutisarea a capetelor anul trecut (octombrie parca) și sunt foarte mulțumit! EGR și DPF sunt încã pe masinã și funcționale în parametrii. La EGR s-a montat doar un reductor, o plãcutã blind cu trei gauri în ea.
E foarte ok asa, cel puțin deocamdatã!
Ultima modificare făcută de Redroshe la Vin 11 Mar, 2016 8:08 pm
E foarte ok asa, cel puțin deocamdatã!
Ultima modificare făcută de Redroshe la Vin 11 Mar, 2016 8:08 pm
- tonypsg
- ****
- 1,466 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,466
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Redroshe
- **
- 212 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Soluția mea pt EGR este una de mijloc, pana începe sa facã figuri și îl voi elimina de tot (din soft și blind). Același lucru e valabil și pt DPF. Atâta timp cât merge normal, se regenereazã, nu îmi face probleme, sta liniștit acolo. Cum da semene de oboseala va fi eliminat fizic și din soft. Din cate am inteles, e doar o chestiune de timp. Sper ca atunci când le voi elimina sa pot sã-i fac și un remap, dacã tot umblam la soft!
- tonypsg
- ****
- 1,466 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,466
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
sebyutza
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua oameni buni, de curand mi-am cumparat si eu un Opel Vectra c Facelift din 2006, 1.9 cdti de cai si am observat ca a iesit tija de pe clapete si de fiecare data cand opresc masina scapã aer pe la ele, cel putin la 1 si 2. Vreau sa curat galeria, sa elimin clapetele si sa ii pun dopuri in loc, stie cineva unde pot face asta prin timisoara? Un service, un mecanic priceput sau cineva care stie ce face. Multumesc frumos.
- BMarius777
- *
- 3 mesaje
- din 12 Mai 2019
BMarius777
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2019
- Mesaj Privat
- BMarius777
- *
- 3 mesaje
- din 12 Mai 2019
BMarius777
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2019
- Mesaj Privat
- BMarius777
- *
- 3 mesaje
- din 12 Mai 2019
BMarius777
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2019
- Mesaj Privat