- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
Fraților nu stiu ce sa ii mai fac la masina asta.cand se incinge motorul se aprinde cheia service si abia se mai tureaza pana la 2000 rpm si scoate mult fum alb cand ajunge la turatia asta.nu trage aproape deloc .daca o opresc si o las sa se rãceascã 2,3 ore isi revine dar cand o pornesc abia porneste .am puso pe tester si am 7 erorii.P0725 P1335 si cele ce le-as scris si mai sus
- OpelAstraCaravan
- **
- 194 mesaje
- din 12 Mar 2015
- Astra 2002 y2.0dti
- Buzau
OpelAstraCaravan
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2015
- Mesaj Privat
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
- OpelAstraCaravan
- **
- 194 mesaje
- din 12 Mar 2015
- Astra 2002 y2.0dti
- Buzau
OpelAstraCaravan
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2015
- Mesaj Privat
Saptamana viitoare ajung dupa ora 6 pm acasa dar sambata viitoare daca doriti ne intalnim daca nu puteti veni
la mine vin eu la dv.dar sa stiti ca nu le am cu mecanica dar cred ca nu trebuie cine stie ce pt schimb de pese.Din start va spun ca eu am EGR pnumatic nu electronic .lasati un nr de telefon
la mine vin eu la dv.dar sa stiti ca nu le am cu mecanica dar cred ca nu trebuie cine stie ce pt schimb de pese.Din start va spun ca eu am EGR pnumatic nu electronic .lasati un nr de telefon
- OpelAstraCaravan
- **
- 194 mesaje
- din 12 Mar 2015
- Astra 2002 y2.0dti
- Buzau
OpelAstraCaravan
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2015
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
gheorghita marius a scris:Fraților nu stiu ce sa ii mai fac la masina asta.cand se incinge motorul se aprinde cheia service si abia se mai tureaza pana la 2000 rpm si scoate mult fum alb cand ajunge la turatia asta.nu trage aproape deloc .daca o opresc si o las sa se rãceascã 2,3 ore isi revine dar cand o pornesc abia porneste .am puso pe tester si am 7 erorii.P0725 P1335 si cele ce le-as scris si mai sus
p1335 -este vb de senzor arbore cotit.
dar sa ai in vedere daca masina anul de fabricatie al masinii , pt ca difera modelul senzorilor daca este dupa 2003 . Si un sfat ia numai pe original bosch(130-140 lei).lasa pompa de injectie in pace
Si... citeste aici depste problema ta ca sa te lamuresti
.https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=31638
C am asa ar tb sa arate
Ultima modificare făcută de gabiopel la Dum 26 Apr, 2015 8:40 pm
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
- OpelAstraCaravan
- **
- 194 mesaje
- din 12 Mar 2015
- Astra 2002 y2.0dti
- Buzau
OpelAstraCaravan
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2015
- Mesaj Privat
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
soldatell
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Calarasi
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2016
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Slick a scris:Turbina e actionata cu vacuum controlat de o electrovalva deci daca nu e suficient vacuum in instalatie nu se mai actioneaza turbina corespunzator => trage greu.
Din cate stiu servofrana e actionata tot cu vacuum de la aceeasi pompa deci daca pompa nu isi face treaba nici servofrana nu face treaba cum trebuie.
Cauze probabile :
1. Circuitul de vacuum sa traga aer fals pe undeva . Solutie : se verifica usor, se scoate furtunul din pompa de vacuum si se trage sau se sufla aer si se vede daca instalatia tine sau nu vacuum. In cazul in care sufla se depisteaza unde sufla si se repara. Cauzele cele mai des intalnite sunt :
a) Swirl control valve (localizata undeva langa pompa de vacuum pe galeria de admisie in partea dreapta a motorului. Este o bucata de plastic neagra cat o minge de ping pong in care intra o conducta de vacuum si pe partea cealalta are o parghie ce actioneaza o alta parghie ce intra in galerie (parghie ce actioneaza niste paleti in galeria de admisie)). Aceasta valva contine o plosca ce se misca sus-jos in functie de cat vacuum primeste (de la valva electrica de control) miscand parghia din admisie. Daca aceasta plosca se sparge, intra aer fals in instalatia de vacuum. Se testeaza la fel de usor, se scoate conducta de vacuum din capatul celalalt (valva de control) si se trage aer. Daca tine, e ok daca nu, e sparta si trebuie demontata si inlocuita.
b) Valva EGR care se afla sub capacul de plastic montat pe centrul galeriei de admisie. Principiul de functionare este exact ca cel al valvei de mai sus si se verifica la fel daca este sparta plosca sau nu.
2. Pompa de vacuum (putin probabil).
In cazul in care nu va dati seama daca instalatia de vacuum tine sau una din valve e sparta atunci procedati in felul urmator. Sub pompa de vacuum este un T. O ramura duce inspre parbriz si o ramura inspre radiatoare. Scoateti ramura ce duce inspre radiatoare (acea ramura controleaza swirl valve si EGR-ul) si infundati partea aia din T cu un plastic ceva. Aveti grija sa fie FOARTE bine sigilata partea ca daca trage aer pe unde ati astupat e degeaba testul. Porniti motorul si mergeti cu masina si vedeti daca s-a rezolvat problema. Nu e problema daca mergeti fara EGR si Swirl valve cat timp testati.
a) Daca merge bine conectati ramura dinspre radiator inapoi la vacuum si infundati apoi pe rand intrarea in EGR si in swirl valve sa vedeti care e stricat.
b) Daca tot nu merge bine verificati conductele de vacuum de pe ramura dinspre parbriz tot tragand sau sufland aer in ramura. Daca si aceasta ramura este ok in urma testului e posibil sa fie de la pompa de vacuum care nu face suficient vacuum desi dupa cum am mai spus este mai putin probabil decat sa crape una din cele 2 valve de mai sus.
Din cate stiu servofrana e actionata tot cu vacuum de la aceeasi pompa deci daca pompa nu isi face treaba nici servofrana nu face treaba cum trebuie.
Cauze probabile :
1. Circuitul de vacuum sa traga aer fals pe undeva . Solutie : se verifica usor, se scoate furtunul din pompa de vacuum si se trage sau se sufla aer si se vede daca instalatia tine sau nu vacuum. In cazul in care sufla se depisteaza unde sufla si se repara. Cauzele cele mai des intalnite sunt :
a) Swirl control valve (localizata undeva langa pompa de vacuum pe galeria de admisie in partea dreapta a motorului. Este o bucata de plastic neagra cat o minge de ping pong in care intra o conducta de vacuum si pe partea cealalta are o parghie ce actioneaza o alta parghie ce intra in galerie (parghie ce actioneaza niste paleti in galeria de admisie)). Aceasta valva contine o plosca ce se misca sus-jos in functie de cat vacuum primeste (de la valva electrica de control) miscand parghia din admisie. Daca aceasta plosca se sparge, intra aer fals in instalatia de vacuum. Se testeaza la fel de usor, se scoate conducta de vacuum din capatul celalalt (valva de control) si se trage aer. Daca tine, e ok daca nu, e sparta si trebuie demontata si inlocuita.
b) Valva EGR care se afla sub capacul de plastic montat pe centrul galeriei de admisie. Principiul de functionare este exact ca cel al valvei de mai sus si se verifica la fel daca este sparta plosca sau nu.
2. Pompa de vacuum (putin probabil).
In cazul in care nu va dati seama daca instalatia de vacuum tine sau una din valve e sparta atunci procedati in felul urmator. Sub pompa de vacuum este un T. O ramura duce inspre parbriz si o ramura inspre radiatoare. Scoateti ramura ce duce inspre radiatoare (acea ramura controleaza swirl valve si EGR-ul) si infundati partea aia din T cu un plastic ceva. Aveti grija sa fie FOARTE bine sigilata partea ca daca trage aer pe unde ati astupat e degeaba testul. Porniti motorul si mergeti cu masina si vedeti daca s-a rezolvat problema. Nu e problema daca mergeti fara EGR si Swirl valve cat timp testati.
a) Daca merge bine conectati ramura dinspre radiator inapoi la vacuum si infundati apoi pe rand intrarea in EGR si in swirl valve sa vedeti care e stricat.
b) Daca tot nu merge bine verificati conductele de vacuum de pe ramura dinspre parbriz tot tragand sau sufland aer in ramura. Daca si aceasta ramura este ok in urma testului e posibil sa fie de la pompa de vacuum care nu face suficient vacuum desi dupa cum am mai spus este mai putin probabil decat sa crape una din cele 2 valve de mai sus.
Foarte pertinente observațiile tale! Mi-au fost chiar de un real ajutor. M-am confruntat cu aceasta problema de o sãptãmânã. Am luat metodic totul la curãțat și verificat. Am inceput evident cu valva EGR. Curatã fãrã depuneri. Evident la tester a ieșit P0400..... m-am abitionat și am desfãcut și galeria de admisie în speranța deșartã de a gãsi acolo dupã 3ani de la ultima curãțare, același noroi și aceeași funingine. Curãțenie totala, de parca galeria cu clapeta era de benzina....am mers mai departe și am cumpãrat pompa de vacuum noua urmãrind tot felul de tutoriale de pe Youtube, care încercați sã demonstreze, lucru reușit de altfel în cazul meu cã lipsa sau deficienta de vacuum este cauza unei uzuri a pompei. Am luat pompa, evident! Pierburg pe original!.....nexam! Martorul din bord de încãpãțâna sã de aprindã, mașina abia de țarã pânã pe la 2100 ture apoi martorul de stingea și eu puteam cât de cât sã accelerez dar fara vlaga. Așa liniar de parca incercam sã mã lansez pe orbita interstelarã având toatã viața și rãbdarea înainte.
Am verificat apoi electrovalvele de lângã vasul de expansiune. Le-am înlocuit cu ale unui cunoscut.....nimic! Martorul continua sã își batã nonșalant joc de mine, sicanandu-ma sistematic.
Azi dimineațã acum 20 minute cu capul limpede și echipat corespunzãtor am coborât la mașinã și am demontat valva care comanda clapetele din galerie. Am incalzit-o deasupra aragazului și am desfacut-o !
Stupoare!
Membrana nenorocitei de zgâia la mie zdrențuitã cã un himen al acestei pizde de valva! Care nici macar cod nu are sã o poți curata! Revin imediat cu poze!
Mulțumesc încã o data pentru iluminarea și directivele date!
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Asa este! Ai perfecta dreptate....Am scris sub impulsul momentului. Acum depasita situatia, calm linistit si fara mod de prescriere al tabletei vad altfel lucrurile. De remarcat este totusi faptul ca fara o verificare amanuntita a instalatiei nu poti da un verdict clar si concis!
Scuze inca o data pentru modul injurios si ostentativ de exprimare!
Scuze inca o data pentru modul injurios si ostentativ de exprimare!
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat