Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Fraților nu stiu ce sa ii mai fac la masina asta.cand se incinge motorul se aprinde cheia service si abia se mai tureaza pana la 2000 rpm si scoate mult fum alb cand ajunge la turatia asta.nu trage aproape deloc .daca o opresc si o las sa se rãceascã 2,3 ore isi revine dar cand o pornesc abia porneste .am puso pe tester si am 7 erorii.P0725 P1335 si cele ce le-as scris si mai sus
Skip ads

  • OpelAstraCaravan

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
De unde sunte-ti din bz? Eu amcaravan motor 2000 an 2002 poate sunt compatibile piesele va ajut cu placere
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Dintr-o comuna de la 40 km de buzau.sarulesti.v-as fi foarte recunoscãtor dar nu stiu ce sa ii mai schimb.am fost la vre-o cativa mecanici si dau vina toti pe pompa de injecție .
  • OpelAstraCaravan

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Saptamana viitoare ajung dupa ora 6 pm acasa dar sambata viitoare daca doriti ne intalnim daca nu puteti veni
la mine vin eu la dv.dar sa stiti ca nu le am cu mecanica dar cred ca nu trebuie cine stie ce pt schimb de pese.Din start va spun ca eu am EGR pnumatic nu electronic .lasati un nr de telefon
  • OpelAstraCaravan

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Sunt din buzau
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
gheorghita marius a scris:Fraților nu stiu ce sa ii mai fac la masina asta.cand se incinge motorul se aprinde cheia service si abia se mai tureaza pana la 2000 rpm si scoate mult fum alb cand ajunge la turatia asta.nu trage aproape deloc .daca o opresc si o las sa se rãceascã 2,3 ore isi revine dar cand o pornesc abia porneste .am puso pe tester si am 7 erorii.P0725 P1335 si cele ce le-as scris si mai sus

p1335 -este vb de senzor arbore cotit.
dar sa ai in vedere daca masina anul de fabricatie al masinii , pt ca difera modelul senzorilor daca este dupa 2003 . Si un sfat ia numai pe original bosch(130-140 lei).lasa pompa de injectie in pace
Si... citeste aici depste problema ta ca sa te lamuresti
.https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=31638
C am asa ar tb sa arate



Ultima modificare făcută de gabiopel la Dum 26 Apr, 2015 8:40 pm
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Si tot de la senzorul asta sa fie si problema de nu mai trage cand se incinge motorul mai tare?senzorul ala l-am schimbat acum aproape un an dar atunci facea alte probleme.tot cand se incingea mergea motorul întrerupt si turometrul statea jos se tot.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
si atunci ai pus original sau alta marca, pt ca sunt care au pus altceva si nu i au dus 1 an , eu asta zic ca ai intampinat si tu .Citeste in topicul ce ti am postat si vezi problema identica cu ce ai tu si trage o concluzie
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Arata exact ca cel de l-am dat jos de pe masina.e bosch si e made in germany.
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Cei de la magazinul de piese auto au zis ca e original.a costat in jur de 150 de lei
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
e foarte bun bosch , eu asa am , si eu am intampinat problema asta , am schimbat senzorul cum am zis cu unul bosch si de atunci nu mai am probleme si sunt vreo 3-4 ani.
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
La mn nu ma lasa sa o turez peste 2000 .apas pedala la podea si se simte si un tremurat puternic in motor .
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Si la mine se aprinde doar cheia service si daca o las la ralanti cateva secunde se stinge martorul pana o turez iar
  • OpelAstraCaravan

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Cred ca dl. Gabiopel are dreptate cu senzorul.Fratele meu a avut un opel astra 1,7si cand i se incalzea motorul ii aparea un rontait la motor se aprindea robinetul in bord si nu mai tragea.aschimbat senzorul arbore iar masina a revenit la normal, dar era 1,7 nu 2000 nu 2,2
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
O sa incer si cu senzorul asta sa il schimb.maine o sa il iau si va sp
  • soldatell

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2016

  • Mesaj Privat
sallutare am si eu un y20dth iam schimbat garnitura de chiuloasa ca fierbea si de acum o sapatama nu mai trage aproape deloc am verificat turbo care umfla furtul egr functioneaza porneste bine si la rece si la cald nu scoate fum nu stiu de ce nu are vlaga in ea astept raspunsuri va rog mult
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Slick a scris:Turbina e actionata cu vacuum controlat de o electrovalva deci daca nu e suficient vacuum in instalatie nu se mai actioneaza turbina corespunzator => trage greu.
Din cate stiu servofrana e actionata tot cu vacuum de la aceeasi pompa deci daca pompa nu isi face treaba nici servofrana nu face treaba cum trebuie.

Cauze probabile :
1. Circuitul de vacuum sa traga aer fals pe undeva . Solutie : se verifica usor, se scoate furtunul din pompa de vacuum si se trage sau se sufla aer si se vede daca instalatia tine sau nu vacuum. In cazul in care sufla se depisteaza unde sufla si se repara. Cauzele cele mai des intalnite sunt :
a) Swirl control valve (localizata undeva langa pompa de vacuum pe galeria de admisie in partea dreapta a motorului. Este o bucata de plastic neagra cat o minge de ping pong in care intra o conducta de vacuum si pe partea cealalta are o parghie ce actioneaza o alta parghie ce intra in galerie (parghie ce actioneaza niste paleti in galeria de admisie)). Aceasta valva contine o plosca ce se misca sus-jos in functie de cat vacuum primeste (de la valva electrica de control) miscand parghia din admisie. Daca aceasta plosca se sparge, intra aer fals in instalatia de vacuum. Se testeaza la fel de usor, se scoate conducta de vacuum din capatul celalalt (valva de control) si se trage aer. Daca tine, e ok daca nu, e sparta si trebuie demontata si inlocuita.
b) Valva EGR care se afla sub capacul de plastic montat pe centrul galeriei de admisie. Principiul de functionare este exact ca cel al valvei de mai sus si se verifica la fel daca este sparta plosca sau nu.

2. Pompa de vacuum (putin probabil).

In cazul in care nu va dati seama daca instalatia de vacuum tine sau una din valve e sparta atunci procedati in felul urmator. Sub pompa de vacuum este un T. O ramura duce inspre parbriz si o ramura inspre radiatoare. Scoateti ramura ce duce inspre radiatoare (acea ramura controleaza swirl valve si EGR-ul) si infundati partea aia din T cu un plastic ceva. Aveti grija sa fie FOARTE bine sigilata partea ca daca trage aer pe unde ati astupat e degeaba testul. Porniti motorul si mergeti cu masina si vedeti daca s-a rezolvat problema. Nu e problema daca mergeti fara EGR si Swirl valve cat timp testati.
a) Daca merge bine conectati ramura dinspre radiator inapoi la vacuum si infundati apoi pe rand intrarea in EGR si in swirl valve sa vedeti care e stricat.
b) Daca tot nu merge bine verificati conductele de vacuum de pe ramura dinspre parbriz tot tragand sau sufland aer in ramura. Daca si aceasta ramura este ok in urma testului e posibil sa fie de la pompa de vacuum care nu face suficient vacuum desi dupa cum am mai spus este mai putin probabil decat sa crape una din cele 2 valve de mai sus.

Foarte pertinente observațiile tale! Mi-au fost chiar de un real ajutor. M-am confruntat cu aceasta problema de o sãptãmânã. Am luat metodic totul la curãțat și verificat. Am inceput evident cu valva EGR. Curatã fãrã depuneri. Evident la tester a ieșit P0400..... m-am abitionat și am desfãcut și galeria de admisie în speranța deșartã de a gãsi acolo dupã 3ani de la ultima curãțare, același noroi și aceeași funingine. Curãțenie totala, de parca galeria cu clapeta era de benzina....am mers mai departe și am cumpãrat pompa de vacuum noua urmãrind tot felul de tutoriale de pe Youtube, care încercați sã demonstreze, lucru reușit de altfel în cazul meu cã lipsa sau deficienta de vacuum este cauza unei uzuri a pompei. Am luat pompa, evident! Pierburg pe original!.....nexam! Martorul din bord de încãpãțâna sã de aprindã, mașina abia de țarã pânã pe la 2100 ture apoi martorul de stingea și eu puteam cât de cât sã accelerez dar fara vlaga. Așa liniar de parca incercam sã mã lansez pe orbita interstelarã având toatã viața și rãbdarea înainte.
Am verificat apoi electrovalvele de lângã vasul de expansiune. Le-am înlocuit cu ale unui cunoscut.....nimic! Martorul continua sã își batã nonșalant joc de mine, sicanandu-ma sistematic.
Azi dimineațã acum 20 minute cu capul limpede și echipat corespunzãtor am coborât la mașinã și am demontat valva care comanda clapetele din galerie. Am incalzit-o deasupra aragazului și am desfacut-o !
Stupoare!
Membrana nenorocitei de zgâia la mie zdrențuitã cã un himen al acestei pizde de valva! Care nici macar cod nu are sã o poți curata! Revin imediat cu poze!
Mulțumesc încã o data pentru iluminarea și directivele date!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''Membrana nenorocitei de zgâia la mie zdrențuitã cã un himen al acestei pizde de valva! ''... E de inteles startea in care te-ai aflat,dar nu are nici o legatura cu exprimarea nepotrivita pe un forum tehnic...,respectabil,zic eu...! Cei care trebuie sa mentina o stare de normalitate,sa ia masuri!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Asa este! Ai perfecta dreptate....Am scris sub impulsul momentului. Acum depasita situatia, calm linistit si fara mod de prescriere al tabletei vad altfel lucrurile. De remarcat este totusi faptul ca fara o verificare amanuntita a instalatiei nu poti da un verdict clar si concis!
Scuze inca o data pentru modul injurios si ostentativ de exprimare!
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Ramane limitata la 3k rpm si nu mai trage, ramane checkul aprins pana opresc motorul.
S
Pompa de vacum face vacum suficient, e pe Verde pe manometru
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR