- MaxDDM
- OP
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua dragi colegi,
Subscriu acest inceput de topic cu scopul de a inlatura mitul conform caruia uleiul din cutia MANUALA de la Opel Vectra C y20 DTH sau Y22DTR nu se schimba..ci doar se inlocuieste.
Acest mit este total gresit...De ce?...Dati-mi voie va rog sa va argumentez urmatoarele:
- orice ulei (fie ca e vorba de cel din motor sau cutie) isi pierde prorietatile de ungere si curatare a componentelor metalice dupa un anumit numar de km, el fiind supus unor factori termici severi cu extreme mari, ajunge in timp sa nu mai aiba aceleais proprietati ca la inceput.
-efectele termice datorate rularii ( vorbesc acum de uleiul din cutie) vor aduce un efect negativ uleiului ducand la scaderea prorprietatii de ungere si la scaderea vascozitatii acestui ulei pentru cutie.
- si nu in ultimul rand..argumentez inalturarea acestui mit prin experienta proprie cu Vectra mea care ,ducand-o in service si insistand sa mi se schimbe integral uleiul, la scoaterea lui din cutie am constatat ca in loc sa iasa un ulei rosu fluid...in schimb m-am ales cu un fel de vaselina ( nu glumesc cand spun... cuvantul potrivit era "marmelada").
Dupa schimbul uleiului din cutie pot sa spun cu mana pe inima ca e o mare diferenta ...am inregistrat o mai mare usurinta in ceea ce priveste schimbarea treptelor de viteza.
Tin sa va spun ca la fel am procedat si cu vechea masina Logan DCI 65 cp (conoscuta pentru problema cutiei de viteze cu agatarea in March arriere) si de atunci totul a mers mult mai bine in ceea ce priveste usurinta de a schimba vitezele.
In concluzie......dupa un rulaj de cel putin 60000 de km...schimbati va rog uleiul din cutie..si astfel veti prelungi viata cutiei si problemele de genul "agata la schimbarea treptelor" nu vor mai exista in viitor.
Pentru cei carora li se va intampla sa gasesca vaselina portocalie in loc de ulei GM rosu va recomand inainte sa rulati ceva km cu masina si sa introduceti in cutie o solutie tip Flush pentru curatarea intregului angrenaj al cutiei ( mai ales cele cu un rulaj peste 120000 de km.....caz similar cu al meu) sa scurgeti lichidul vechi rezultat si apoi sa adaugati cantitatea intreaga de ulei de cutie recomandat de GM.
Asa se face dragi colegi corect un schimb de ulei in cutia manuala la o masina ...dupa parerea mea.
Mentionez ca nu am avut inspiratia sa aplic solutia Flush desi ma gandesc serios sa aplic inca odata schimbarea acestui ulei de cutie ( ultioma data am facut-o la 130000 de km...acum avand 164000).
Cine a schimbat uleiul in cutie si a constatat ce curge din cutie dupa un rulaj considerabil la masinii...sigur va sti despre ce vorbesc eu in acest topic.
Desigur sunt deschis parerilor voastre.
Va multumesc si va urez un rulaj cu masinile voastre fara probleme majore.
Salutare si numai bine.
Cu stima,
Dragos.
Subscriu acest inceput de topic cu scopul de a inlatura mitul conform caruia uleiul din cutia MANUALA de la Opel Vectra C y20 DTH sau Y22DTR nu se schimba..ci doar se inlocuieste.
Acest mit este total gresit...De ce?...Dati-mi voie va rog sa va argumentez urmatoarele:
- orice ulei (fie ca e vorba de cel din motor sau cutie) isi pierde prorietatile de ungere si curatare a componentelor metalice dupa un anumit numar de km, el fiind supus unor factori termici severi cu extreme mari, ajunge in timp sa nu mai aiba aceleais proprietati ca la inceput.
-efectele termice datorate rularii ( vorbesc acum de uleiul din cutie) vor aduce un efect negativ uleiului ducand la scaderea prorprietatii de ungere si la scaderea vascozitatii acestui ulei pentru cutie.
- si nu in ultimul rand..argumentez inalturarea acestui mit prin experienta proprie cu Vectra mea care ,ducand-o in service si insistand sa mi se schimbe integral uleiul, la scoaterea lui din cutie am constatat ca in loc sa iasa un ulei rosu fluid...in schimb m-am ales cu un fel de vaselina ( nu glumesc cand spun... cuvantul potrivit era "marmelada").
Dupa schimbul uleiului din cutie pot sa spun cu mana pe inima ca e o mare diferenta ...am inregistrat o mai mare usurinta in ceea ce priveste schimbarea treptelor de viteza.
Tin sa va spun ca la fel am procedat si cu vechea masina Logan DCI 65 cp (conoscuta pentru problema cutiei de viteze cu agatarea in March arriere) si de atunci totul a mers mult mai bine in ceea ce priveste usurinta de a schimba vitezele.
In concluzie......dupa un rulaj de cel putin 60000 de km...schimbati va rog uleiul din cutie..si astfel veti prelungi viata cutiei si problemele de genul "agata la schimbarea treptelor" nu vor mai exista in viitor.
Pentru cei carora li se va intampla sa gasesca vaselina portocalie in loc de ulei GM rosu va recomand inainte sa rulati ceva km cu masina si sa introduceti in cutie o solutie tip Flush pentru curatarea intregului angrenaj al cutiei ( mai ales cele cu un rulaj peste 120000 de km.....caz similar cu al meu) sa scurgeti lichidul vechi rezultat si apoi sa adaugati cantitatea intreaga de ulei de cutie recomandat de GM.
Asa se face dragi colegi corect un schimb de ulei in cutia manuala la o masina ...dupa parerea mea.
Mentionez ca nu am avut inspiratia sa aplic solutia Flush desi ma gandesc serios sa aplic inca odata schimbarea acestui ulei de cutie ( ultioma data am facut-o la 130000 de km...acum avand 164000).
Cine a schimbat uleiul in cutie si a constatat ce curge din cutie dupa un rulaj considerabil la masinii...sigur va sti despre ce vorbesc eu in acest topic.
Desigur sunt deschis parerilor voastre.
Va multumesc si va urez un rulaj cu masinile voastre fara probleme majore.
Salutare si numai bine.
Cu stima,
Dragos.
- msv_64
- ***
- 758 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 758
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
A schimba uleiul sau a inlocui uleiul in cutia manuala este exact aceasi operatiune!
Masina mea are 150000 km si cand am scos uleiul din cutie era rosu curat.Conteaza foarte mult cine exploateaza masina si unde.
Cutia de viteze difera la y22dtr si y20 dth..si e posibil si intervalul de schimb sa fie diferit.
Masina mea are 150000 km si cand am scos uleiul din cutie era rosu curat.Conteaza foarte mult cine exploateaza masina si unde.
Cutia de viteze difera la y22dtr si y20 dth..si e posibil si intervalul de schimb sa fie diferit.
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Avand in vedere ca pe un bidon nou de ulei, exista o data la care expira, nu inteleg de unde miturile cu uleiurile de cutie lifetime. Cu siguranta in cutie, datorita stresului, uleiul se va deteriora mai repede decat data inscriptionata pe ambalaj.
Am schimbat si eu uleiul din cutie, la 174.000km, culoarea era mai degraba maro decat rosie. Dupa schimb, singurul lucru pe care l-am remarcat a fost schimbarea treptelor mai lina la temperaturi reci.
Avand in vedere ca pe un bidon nou de ulei, exista o data la care expira, nu inteleg de unde miturile cu uleiurile de cutie lifetime. Cu siguranta in cutie, datorita stresului, uleiul se va deteriora mai repede decat data inscriptionata pe ambalaj.
Am schimbat si eu uleiul din cutie, la 174.000km, culoarea era mai degraba maro decat rosie. Dupa schimb, singurul lucru pe care l-am remarcat a fost schimbarea treptelor mai lina la temperaturi reci.
- MaxDDM
- OP
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi. Hristos a inviat!
Revin cu imprsii dupa schimbarea uleiului in cutie la Vectra C.
Dupa ce am schimbat uleiul acum 2 ani folosind GM cu norma 1940 715... ma declar nemultumit...de ce?...pt ca schimbatorul mi se parea ca merge mai greu..apoi dupa 2 ani (l-am schimbat saptamana trecuta) am gasit pilitura de fier in ulei si pe surubul de la cutie.
Am schimbat uleiul GM cu Ravenol MTF-1 cu aceeasi norma 1940 715 si pot sa spun ca este o diferenta....schimbatorul merge mult mai usor...si sper sa reduc si pilitura aia de fier din cutie....
Salutare si numai bine.
Revin cu imprsii dupa schimbarea uleiului in cutie la Vectra C.
Dupa ce am schimbat uleiul acum 2 ani folosind GM cu norma 1940 715... ma declar nemultumit...de ce?...pt ca schimbatorul mi se parea ca merge mai greu..apoi dupa 2 ani (l-am schimbat saptamana trecuta) am gasit pilitura de fier in ulei si pe surubul de la cutie.
Am schimbat uleiul GM cu Ravenol MTF-1 cu aceeasi norma 1940 715 si pot sa spun ca este o diferenta....schimbatorul merge mult mai usor...si sper sa reduc si pilitura aia de fier din cutie....
Salutare si numai bine.
yoyogordy
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2015
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- OP
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Schimba uleiul urgent in cutie....ma si mir cum de iti mai functioneaza cutia....cauta pe forum codul de ulei care iti trebuie si cauta-ti firmele de ulei care iti convin.
Fa-ti un obicei in a schimba uleiul in cutie la fiecare 50000 de km ..asta daca vrei sa nu bagi bani in reparatia cutiei.
Eu am mers pe Ravenol si nu am fost dezamagit pana acum
Fa-ti un obicei in a schimba uleiul in cutie la fiecare 50000 de km ..asta daca vrei sa nu bagi bani in reparatia cutiei.
Eu am mers pe Ravenol si nu am fost dezamagit pana acum
yoyogordy
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2015
- Mesaj Privat
Merci pt sfat .. si eu ma gandeam ca nu are cum sa nu se schimbe uleiul ... desi multi spun ca e cutie "de unica folosinta" made in japan care nu - i poti schimba nici filtru ..nici uleiul................ Sper sa reusesc sa-mi fac ceva timp saptamana asta sa o pun pe rampa ... adevarul e ca nu prea stiu multe despre cutia asta ....
- MaxDDM
- OP
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- gigivectra-c
- *
- 12 mesaje
- din 09 Dec 2014
- Vectra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
gigivectra-c
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2014
- Mesaj Privat
yoyogordy
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2015
- Mesaj Privat
- gigivectra-c
- *
- 12 mesaje
- din 09 Dec 2014
- Vectra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
gigivectra-c
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2014
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- OP
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Sa stiti ca exista o oarecare posibilitate ca uleiul din cutie sa faca "motorul" mai zgomotos...
Am vazut cazuri (nu neaparat opel) cand din cauza ca era foarte putin ulei in cutia de viteze, chiar daca treptele se schimbau normal, cutia "huruia" in mers dar si pe liber.
Cum se apasa ambreiajul nu mai huruia.
La una cel putin cand s-a scos busonul de golire a curs cam o canuta de ulei.
Dupa umplerea cutiei cu ulei acel huruit a disparut...
Am vazut cazuri (nu neaparat opel) cand din cauza ca era foarte putin ulei in cutia de viteze, chiar daca treptele se schimbau normal, cutia "huruia" in mers dar si pe liber.
Cum se apasa ambreiajul nu mai huruia.
La una cel putin cand s-a scos busonul de golire a curs cam o canuta de ulei.
Dupa umplerea cutiei cu ulei acel huruit a disparut...
- MaxDDM
- OP
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- gigivectra-c
- *
- 12 mesaje
- din 09 Dec 2014
- Vectra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
gigivectra-c
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2014
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- OP
- 697 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 697
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
yoyogordy a scris:Buna, deranjez si eu cu o intrebare la Y22DTR cutie automata (F28 ..parca) se poate schimba uleiul ...? masina are 340 000 km si nu cred ca a fost schimbat vreodata
Uite aici un ulei bun pt tine.... http://www.ravenol.de/produ...f-t-iv-fluid.html