- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
Din informarile mele reiese ca eu am incalzitor la filtrul de motorina (y17dt).
Intra o mufa cu doua fire in filtru, releul care il comanda este k138(intrebare ar fi si unde il gasesc?)
Si mai important, cum functioneaza? Nu am vazut nici macar o rezistenta sau ceva care sa fie incalzita, ci doar pe capac(in interior) 2 bilute de metal mici care cand inchid capacul fac contact pe bucata de fier al filtrului de motorina, sa-l incalzeasca pe ala ? Ar fi un curent cam mare, desii...pe acele fire observ ca vine tensiune direct din baterie prin siguranta F56, iar comanda catre releu este data de calculatorul bujiilor incandescente...
Intra o mufa cu doua fire in filtru, releul care il comanda este k138(intrebare ar fi si unde il gasesc?)
Si mai important, cum functioneaza? Nu am vazut nici macar o rezistenta sau ceva care sa fie incalzita, ci doar pe capac(in interior) 2 bilute de metal mici care cand inchid capacul fac contact pe bucata de fier al filtrului de motorina, sa-l incalzeasca pe ala ? Ar fi un curent cam mare, desii...pe acele fire observ ca vine tensiune direct din baterie prin siguranta F56, iar comanda catre releu este data de calculatorul bujiilor incandescente...
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
acel incalzitor la filtru functioneaza pana ajunge temperatura motorinei la o anumita valoare prestabilita (peste 40ºC aproape de 60ºC daca tine eu minte bine) dupa care se opreste. Este comandat de catre releul de bujii si preincalzeste motorina din filtru inainte de a merge in pompa. S-ar putea ca el sa functioneze atata timp cat functioneaza si bujiile (ele merg si dupa ce se porneste motorul o perioada in sistem de impuls). CAt despre modul de functionare este posibil ca exact acel element metalic al filtrului sa fie rezistenta electrica care se incazeste si sa consume destul de mult curent ca sincer nici eu nu am vazut altceva decat acele doua bile metalice. Sa vedem poate mai are cineva o parere...
- arachnid
- **
- 391 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Vectra 2006 z19dth
- Vrancea
arachnid
- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
mikyboy este adevarat ce ai scris.
Am avut 2 bujii arse si din cauza lor nici incalzitorul din capacul filtrului de motorina nu mai functiona cum trebuie. In aceste conditii motorul pornea ff greu(dupa 7-8 chei), si iesea mult fum negru. Cu motorul la 90 grade , am pus tester ul opcom si a reiesit ca temperatura carburantului la filtru este mult prea mica. Electricianul - probabil din lene sau indolenta - mi a spus ca bujiile sunt ok, dar ca senzorul de temperatura carburant este defect si nu indica corect. La sugestia lui am scos mufa din capac, iar dimineata la rece motorul a pornit un pic mai repede (dupa 3-4 chei).
Problema insa nu fusese remediata deoarece ulterior s a dovedit ca bujiile erau de vina. Am fost la alt electrician care le a demontat, le a verificat pe fiecare in parte pe baterie si am vazut ca 2 se aprindeau , dar nu la varf .Le am schimbat pe toate patru noi, iar simptomele negative au disparut!
Am avut 2 bujii arse si din cauza lor nici incalzitorul din capacul filtrului de motorina nu mai functiona cum trebuie. In aceste conditii motorul pornea ff greu(dupa 7-8 chei), si iesea mult fum negru. Cu motorul la 90 grade , am pus tester ul opcom si a reiesit ca temperatura carburantului la filtru este mult prea mica. Electricianul - probabil din lene sau indolenta - mi a spus ca bujiile sunt ok, dar ca senzorul de temperatura carburant este defect si nu indica corect. La sugestia lui am scos mufa din capac, iar dimineata la rece motorul a pornit un pic mai repede (dupa 3-4 chei).
Problema insa nu fusese remediata deoarece ulterior s a dovedit ca bujiile erau de vina. Am fost la alt electrician care le a demontat, le a verificat pe fiecare in parte pe baterie si am vazut ca 2 se aprindeau , dar nu la varf .Le am schimbat pe toate patru noi, iar simptomele negative au disparut!
- MihneaB
- OP
- 117 mesaje
- din 22 Dec 2012
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
MihneaB
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
Exact asa este, am verificat si elementul de metal al filtrului este mediul incalzit, pe el se face contact prin acele bilute, in fond de 12volti la si la un semnal dreptunghiular de cam 80hz masurate din "releu" in cazul maxim.
Iar acel releu al bujiilor defapt este o mica unitate, iar ea este in stare sa-i spuna la ecu-u daca cel putin o bujie e arsa, iar in functie de asta , comanda lui de functionare se modifica atat la bujii, cat si la incalzitorul din filtru
Iar acel releu al bujiilor defapt este o mica unitate, iar ea este in stare sa-i spuna la ecu-u daca cel putin o bujie e arsa, iar in functie de asta , comanda lui de functionare se modifica atat la bujii, cat si la incalzitorul din filtru
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Preincalzirea din filtru la Y20/Y22 functioneaza pana la 5-10 grade doar pentru putin timp dupa pornire. Retin ca peste 10 grade nu mai avea curent. Am studiat problema pentru ca la multe Y20/Y22 am pus filtru fara preincalzire. Nu da eroare daca se scoate mufa/ nu se schimba comportamentul.
Banuiesc ca la fel e si la Y17
Banuiesc ca la fel e si la Y17
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- MDaniel769
- *
- 4 mesaje
- din 12 Apr 2019
MDaniel769
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2019
- Mesaj Privat
Salut! Ma confrunt si eu cu o problema la un Opel Zafira B an 2005 1.9 120 ps. In legatura cu aceasta rezistenta pentru ca nu mi-o mai arata in bord si nu mi se aude pompa din rezervor iar motorul nu-mi porneste + ca in pompa ABS mi se aude un ticait cand dau la contact. Am verificat toate sigurantele am dat tabloul de sigurante jos am dat cu sprei de contact si nimic ;( Tin sa mentionez ca anu trecut mi-a facut schimb de filtru motorina si e din plastic dar de atunci eu am mai circulat cu masina pana sa intamplat ca nu mai reusesc sa o pornesc.