- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Partea buna e ca n-are cine sa ma contrazica,d-asta imi place mie asa mult
Deci VOCILE sunt mai linistite aici decat in alta parte.
Si apropo,ai A sau B? Eu am presupus ca ai A.Martorul de 4x4 e galben sau verde?
Deci VOCILE sunt mai linistite aici decat in alta parte.
kosmin4693 a scris:Salut, am si eu o problema la 4x4, am MLR-uri automate cuplez din masina..in schimb iarna aceasta dupa ce schimb de pe 2h pe 4h sau 4l in bord imi fileaza martorul d la 4x4, de la ce sa fie?
Si apropo,ai A sau B? Eu am presupus ca ai A.Martorul de 4x4 e galben sau verde?
- kosmin4693
- *
- 7 mesaje
- din 17 Feb 2015
- Neamt
kosmin4693
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2015
- Mesaj Privat
Am A modelul lung ca cel de la avatarul tau superdragos.Martorul din bord e galben.Referitor la cauciucuri pe fata am discovery pe 235/70 R15 iar pe spate pireli pe 235/75 R15. Sunt diferite..dar asa sunt trecute si pe certificat. Problema cu 4x4 iarna trecuta nu am avut-o...atunci am circulat fara probleme.. Dar in toamna am pus masina la treaba..ba cu remorca dupa ea ba cu curutza si am mai avut nevoie si de 4x4 , se poate sa fi fortat reductorul?
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ma ia durerea de cap...TOATE rotile de pe masina trebuie sa fie LA FEL,nu 2 cu 2,ca nu-I Dacie.Daca nu cuplezi 4x4 merge,insa problemele incep cand cuplezi fata,ca nu se invart toate la fel.Si daca mergi cu dimensiuni diferite,rupi tot ce se poate,nu numai reductorul.
PS-poti citi topicul de la capat,in mod sigur vei gasi raspunsuri care te-ar ajuta.
PS-poti citi topicul de la capat,in mod sigur vei gasi raspunsuri care te-ar ajuta.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
kosmin4693 a scris: (...) Referitor la cauciucuri pe fata am discovery pe 235/70 R15 iar pe spate pireli pe 235/75 R15. Sunt diferite..dar asa sunt trecute si pe certificat. (...)
N-am putut sa ma abtin Cum dracu sa fie trecute in certificat diferite? Ori, ori, in niciun caz amestecate si nici macar aceeasi dimensiune si producatori diferiti si nu 4x4 pe aderenta.
@superdragos, nu ma mir ca te i-a capul
- kosmin4693
- *
- 7 mesaje
- din 17 Feb 2015
- Neamt
kosmin4693
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2015
- Mesaj Privat
In primul rand imi cer scuze .. m-am exprimat gresit , nu in certificat ci in cartea de identitate...
in al doilea rand da, in carte sunt trecute diferite adik:
dimensiuni anvelope :
fata - 255/75 R 15
sau - 255/70 R 15
mijloc/spate - 255/75 R 15
sau - 255/70 R 15
Tin sa menziunez ca pe masina a fost motor 2.4 i (C24NE) iar apoi sa schimbat 2.8 tdi (4JB1).
in al doilea rand da, in carte sunt trecute diferite adik:
dimensiuni anvelope :
fata - 255/75 R 15
sau - 255/70 R 15
mijloc/spate - 255/75 R 15
sau - 255/70 R 15
Tin sa menziunez ca pe masina a fost motor 2.4 i (C24NE) iar apoi sa schimbat 2.8 tdi (4JB1).
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Trifu Alin
- *
- 27 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Frontera 2002
- Mehedinti
Trifu Alin
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Frontera 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
FloriB
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Pai da..A cautat,dar daca nu gasesti decat vanzatori de pivoti de Logan,asa patesti..
Ca sa revenim la topical nostru,ligheanul meu de plastic a inceput sa-si manifeste personalitatea.
Dimineata,de exemplu,dupa ce o pornesc,becul de 4x4 clipeste,ca si cum nu s-ar fi decuplat.Asta in conditiile in care nu m-am jucat la 4x4 deloc.
Daca cuplez si decuplez,(pana sa plec de pe loc) se stinge,daca se intampla sa nu vad beculetul,si e calda,nu se mai decupleaza neam-ultima data am mers toata autostrada pana la Varna cu el clipind.
La rece mai dau inainte-inapoi si se decupleaza pana la urma.
Ce suspectam eu era o pierdere de vacuum,dar am verificat toate capetele accesibile si pot spune cu siguranta ca sunt intregi si sub masina pe cutie,si pe dif.fata,si la motor,si pe la servo,pe acolo,unde sunt electrovalvele. -multe din ele le-a schimbat cand am luat masina.Posibil sa fie undeva pe traseu,dar e putin probabil,de regula la capete se rup.
Cred deci ca vreo electrovalva ar putea fi cauza,sau vreun solenoid (bobina) care de/cupleaza pe sub masina.
Intrebarea ar fi cum se verifica cele 2 electrovalve de 4x4 ?S-a mai lovit cineva de chestia asta?
Ca sa revenim la topical nostru,ligheanul meu de plastic a inceput sa-si manifeste personalitatea.
Dimineata,de exemplu,dupa ce o pornesc,becul de 4x4 clipeste,ca si cum nu s-ar fi decuplat.Asta in conditiile in care nu m-am jucat la 4x4 deloc.
Daca cuplez si decuplez,(pana sa plec de pe loc) se stinge,daca se intampla sa nu vad beculetul,si e calda,nu se mai decupleaza neam-ultima data am mers toata autostrada pana la Varna cu el clipind.
La rece mai dau inainte-inapoi si se decupleaza pana la urma.
Ce suspectam eu era o pierdere de vacuum,dar am verificat toate capetele accesibile si pot spune cu siguranta ca sunt intregi si sub masina pe cutie,si pe dif.fata,si la motor,si pe la servo,pe acolo,unde sunt electrovalvele. -multe din ele le-a schimbat cand am luat masina.Posibil sa fie undeva pe traseu,dar e putin probabil,de regula la capete se rup.
Cred deci ca vreo electrovalva ar putea fi cauza,sau vreun solenoid (bobina) care de/cupleaza pe sub masina.
Intrebarea ar fi cum se verifica cele 2 electrovalve de 4x4 ?S-a mai lovit cineva de chestia asta?
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Sa-mi raspund singur,poate ajuta pe cineva,desi e cam intuneric pe aici..
Electrovalvele se verifica simplu,dar trebuie 2 personae-unul apasa butonul din masina,unul sta cu degetul la stutul fiecareia si vede ce se intampla-la cuplare lucreaza una,la decuplare cealalta.Dupa ce se verifica sus,ala mai mic se muta sub masina si scoate furtunasele de pe capsula vacuumatica de pe grupul fata.Daca si la capatul acestora se face vacuum,a fost eliminate problema de la electrovalve si de de pe traseu.Daca sub masina nu ajunge vacuumul,problema e pe traseu-de regula furtunasele imbatranesc si se crapa LA CAPETE.
Buuun..Daca pana aici e bine,se desface capsula vacuumatica de pe grupul fata (4 suruburi,totul foarte accesibil).Mai are o mufa pe ea,care semnalizeaza in bord.Pe interior,aceasta capsula are o furca ce culiseaza cam 10 cm,care lucreaza in ulei.E bine sa se vada daca nu cumva s-a adunat mizerie pe acolo,si daca membrana mai tine presiunea.Asta se face simplu,plimband furca cu mana (tb sa mearga usor) pana la capat de cursa.Daca membrana e ok,pe cele 2 stuturi va iesi aer,pe rand,la fiecare actionare.
Atentie,furca trebuie sa ajunga la capat de cursa fara efort.Ar fi bine sa se verifice si uleiul din grupul fata,
Electrovalvele se verifica simplu,dar trebuie 2 personae-unul apasa butonul din masina,unul sta cu degetul la stutul fiecareia si vede ce se intampla-la cuplare lucreaza una,la decuplare cealalta.Dupa ce se verifica sus,ala mai mic se muta sub masina si scoate furtunasele de pe capsula vacuumatica de pe grupul fata.Daca si la capatul acestora se face vacuum,a fost eliminate problema de la electrovalve si de de pe traseu.Daca sub masina nu ajunge vacuumul,problema e pe traseu-de regula furtunasele imbatranesc si se crapa LA CAPETE.
Buuun..Daca pana aici e bine,se desface capsula vacuumatica de pe grupul fata (4 suruburi,totul foarte accesibil).Mai are o mufa pe ea,care semnalizeaza in bord.Pe interior,aceasta capsula are o furca ce culiseaza cam 10 cm,care lucreaza in ulei.E bine sa se vada daca nu cumva s-a adunat mizerie pe acolo,si daca membrana mai tine presiunea.Asta se face simplu,plimband furca cu mana (tb sa mearga usor) pana la capat de cursa.Daca membrana e ok,pe cele 2 stuturi va iesi aer,pe rand,la fiecare actionare.
Atentie,furca trebuie sa ajunga la capat de cursa fara efort.Ar fi bine sa se verifice si uleiul din grupul fata,
violeta66
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Frontera 2003 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat
Superderagos cum ai rezolvat problema?
Am si eu o problema la Opel Frontera B - 2,2 (2003). Dupa ce se incalzeste masina martorul 4x4 clipeste si dupa o mica perioada de timp se aude si un zgomot de fier pe fier, parca... Daca cuplez 4x4 nu mai pot sa-l decuplez decat dupa ce se raceste masina. Furtunasele sunt ok...Poate fi ceva electric, e posibil? Ma poate ajuta cineva cu o idee?
Am si eu o problema la Opel Frontera B - 2,2 (2003). Dupa ce se incalzeste masina martorul 4x4 clipeste si dupa o mica perioada de timp se aude si un zgomot de fier pe fier, parca... Daca cuplez 4x4 nu mai pot sa-l decuplez decat dupa ce se raceste masina. Furtunasele sunt ok...Poate fi ceva electric, e posibil? Ma poate ajuta cineva cu o idee?
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
nino
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Ilfov
- Masina: Frontera 2000 X22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2007
- Mesaj Privat
violeta66
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Frontera 2003 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat
violeta66
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Frontera 2003 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
violeta66
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Frontera 2003 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua. Am revenit...
Dupa patru luni si mai bine de cautari, cred ca s-a rezolvat problema...
Ne-a luminat un prieten cu sfaturi utile.
Pentru cei ce vor intampina probleme de genul, poate le va fi de folos.
Dupa cativa km parcursi incepea sa clipeasca martorul de bord 4x4 si se auzea si un zgomot de la roti ca si cum ai trece peste un marcaj rezonator.
S-au verificat senzori, furtunase, curatat calculator 4x4, DAR s-a omis motorasul electric de pe cutia de transfer (acuator).
Eu nu am vazut, va spun din povestit si cei care au vazut stiu despre ce este vorba.
Acel motoras are niste magneti care, uneori se dezlipesc de la locul lor si trebuie lipiti. Sotul meu a spus ca atunci cand a scos capacul de la motoras acei magneti erau plini de mizerie, ceva oxid, imbacsiti cu de toate. Se curata foarte, foarte bine cu solutie (WD), la fel si mufele.
Un prieten care are acelasi model de masina si a avut aceeasi problema ne-a explicat acest lucru si am rezolvat problema. Sper sa nu mai fie altceva. S-a mers in probe si nu mai clipeste, nu mai face zgomot, nu se mai blocheaza in 4x4. Cupleaza si decupleaza ca atunci cand era noua... Multumiri Ady, multumiri Ciprian. Baieti de nota 10...
Sper ca va fi utila povestea mea
Dupa patru luni si mai bine de cautari, cred ca s-a rezolvat problema...
Ne-a luminat un prieten cu sfaturi utile.
Pentru cei ce vor intampina probleme de genul, poate le va fi de folos.
Dupa cativa km parcursi incepea sa clipeasca martorul de bord 4x4 si se auzea si un zgomot de la roti ca si cum ai trece peste un marcaj rezonator.
S-au verificat senzori, furtunase, curatat calculator 4x4, DAR s-a omis motorasul electric de pe cutia de transfer (acuator).
Eu nu am vazut, va spun din povestit si cei care au vazut stiu despre ce este vorba.
Acel motoras are niste magneti care, uneori se dezlipesc de la locul lor si trebuie lipiti. Sotul meu a spus ca atunci cand a scos capacul de la motoras acei magneti erau plini de mizerie, ceva oxid, imbacsiti cu de toate. Se curata foarte, foarte bine cu solutie (WD), la fel si mufele.
Un prieten care are acelasi model de masina si a avut aceeasi problema ne-a explicat acest lucru si am rezolvat problema. Sper sa nu mai fie altceva. S-a mers in probe si nu mai clipeste, nu mai face zgomot, nu se mai blocheaza in 4x4. Cupleaza si decupleaza ca atunci cand era noua... Multumiri Ady, multumiri Ciprian. Baieti de nota 10...
Sper ca va fi utila povestea mea
violeta66
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Frontera 2003 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat