- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
ciresel
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
ciresel
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
- sorine12005
- **
- 108 mesaje
- din 20 Oct 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Galati
sorine12005
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2012
- Mesaj Privat
salut ,am un opel vectra a 16 c16nz am avut probleme cu delcoul mi se oprea masina in mers acum iam schimbat modulul,dar acum nu porneste decat cu avansul la maxim delcoul numai este in pozitia de dinainte,porneste la cheie dar daca accelerez dintro data moare motorul la relanti sta bn am duso la o gramada de mecanici dar nici unl nu stie ce are,ma poate ajuta cineva care mai patit asa ceva,
tery
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
- sorine12005
- **
- 108 mesaje
- din 20 Oct 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Galati
sorine12005
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2012
- Mesaj Privat
am schimbat lulea,capac si modulul tot estre nou, mecanicul zice ca este din delcou dar masina porneste ca sa plec cu ea de pe loc trebuie sa fie turata peste 3000 de ture banuiesc ca ar fi din bujii dar motorul nu merge intrupt ca sa fie din bujii sau fise tin masina de 1 luna de zile la mecanic si nu stie ce are
- MCL2k6
- OP
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
Mahaaaaa, ce ati mai dezvoltat subiectul Mai ales [cj]sharky
Cum vine vremea mai buna, va trebui sa ma mai uit din nou in regiunea EGR-avans din delcou, ca nu imi place deloc cum merge motorul.
Nu stiu ce a patit, dar am remarcat, de de o vreme (cca 2 luni), nu mai trage asa de bine, cum fusese. Schimbat a 3-a intr-a 4.-a, sa ajunga pe la 3000 de ture, parca ezita, si se gandeste... ceea ce nu e normal, ca cica cuplul maxim la acest motor e pe la 3200. Si parca imi si mananca (bea, whatever...) mai mult, cam cu 1L in medie. Nu e vremea rece de vina, ca asa facea si prin octombrie.
Am fost la doctoru', ca am avut impresia, distributia nu era la punct. Dar nenea mi-a explicat, ca la astea asa e. Jos e la semn, sus, la arborele cotit e cam cu jumat' de dinte defazat fata de semn. S-a uitat, si mi-a zis, ca la a mea chiar arata brici, am defazaj foarte mic fata de semn. Spusese, ca el nu se atinge de distributia aceea... M-a trimis la vazut partea electronica, ca acolo deja nu se pricepe, si nu vrea sa se atinga de ele.
A zis ca sa ma uit la senzori, poate unul e busit, sau semi-busit. Dupa aceea venise vremea rece, nu mai am chef sa stau afara.
Intrebare: de unde pot sa-mi iau ciuperca EGR nou-nouta?
Trebuie sa fac din nou interfata de ALDL, ca intre timp am luat un laptop cu seriala... sa vad si eu, ce fel de cifre scoate, mai ales in mers!
Cum vine vremea mai buna, va trebui sa ma mai uit din nou in regiunea EGR-avans din delcou, ca nu imi place deloc cum merge motorul.
Nu stiu ce a patit, dar am remarcat, de de o vreme (cca 2 luni), nu mai trage asa de bine, cum fusese. Schimbat a 3-a intr-a 4.-a, sa ajunga pe la 3000 de ture, parca ezita, si se gandeste... ceea ce nu e normal, ca cica cuplul maxim la acest motor e pe la 3200. Si parca imi si mananca (bea, whatever...) mai mult, cam cu 1L in medie. Nu e vremea rece de vina, ca asa facea si prin octombrie.
Am fost la doctoru', ca am avut impresia, distributia nu era la punct. Dar nenea mi-a explicat, ca la astea asa e. Jos e la semn, sus, la arborele cotit e cam cu jumat' de dinte defazat fata de semn. S-a uitat, si mi-a zis, ca la a mea chiar arata brici, am defazaj foarte mic fata de semn. Spusese, ca el nu se atinge de distributia aceea... M-a trimis la vazut partea electronica, ca acolo deja nu se pricepe, si nu vrea sa se atinga de ele.
A zis ca sa ma uit la senzori, poate unul e busit, sau semi-busit. Dupa aceea venise vremea rece, nu mai am chef sa stau afara.
Intrebare: de unde pot sa-mi iau ciuperca EGR nou-nouta?
Trebuie sa fac din nou interfata de ALDL, ca intre timp am luat un laptop cu seriala... sa vad si eu, ce fel de cifre scoate, mai ales in mers!
astraopel- Suspendat
- 275 mesaje
- din 04 Mai 2011
- Astra 1992 c16nz
- Bucuresti
astraopel- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2011
- Mesaj Privat
Daca masina este cea din semnatura are delcou ,deci pune lampa strobo si regleaza avansul dupa carte(nu dupa ureche), astfel
vei putea elimina o cauza.Te sfatuiesc inainte de a regla avansul sa te documentezi bine cum se pune ECU in modul
de invatare a noilor parametrii altfel o sa faci "munca patriotica".
Egr nou gasesti pe ebay dar nu merita.Gasesti la dezmembrari sau anuleaz-o.
vei putea elimina o cauza.Te sfatuiesc inainte de a regla avansul sa te documentezi bine cum se pune ECU in modul
de invatare a noilor parametrii altfel o sa faci "munca patriotica".
Egr nou gasesti pe ebay dar nu merita.Gasesti la dezmembrari sau anuleaz-o.
- MCL2k6
- OP
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salutare Astraopel !
Da, masina este cea din semnatura. Dupa cum am mai zis, am mai umblat la delcou, dar in final l-am dus inapoi in pozitia in care fusese original, ca nu mi-a placut ce a iesit.
Poti, te rog, sa imi dai niste detalii despre cum se poate pune ECU in modul de invatare? Se pune in acel mod, daca scot bateria pentru cateva zeci de minute?
De asemenea, cum se regeleaza avansul cu stroboscop? Scrie undeva in manuale (adica Haynes sau Etzold)? Nu le am acum la indemana.
In legatura cu anularea EGRului. Am vazut mai multe postari pro si contra. Unii zic, ca motorul nu se va incinge asa de tare, altii zic, ca nu este bine, si se poate strica catalizatorul sau sonda lambda. Astea doua la mine au fost schimbate recent, si au costat ceva bani, nu as dori sa le afectez. Pana la urma, care este verdictul? De anulat, sau lasat in pace, eventual schimbat cu alta, mai "buna"?
Anul trecut pe vremea asta am fost la ITP, si tipul a masurat de 2-3 ori emisiile, ca nu-i venea sa creada, ca la o masina de varsta asta sa iasa asa valorile. Pana la urma i-am explicat, ca motorul fusese resegmentat, chiulasa refacuta, supape noi, cat si sonda noi si ele, etc. Atunci a zis, ca se vede! A mai zis ca foarte putini cu masini din astea investesc in asemenea operatii.
Da, masina este cea din semnatura. Dupa cum am mai zis, am mai umblat la delcou, dar in final l-am dus inapoi in pozitia in care fusese original, ca nu mi-a placut ce a iesit.
Poti, te rog, sa imi dai niste detalii despre cum se poate pune ECU in modul de invatare? Se pune in acel mod, daca scot bateria pentru cateva zeci de minute?
De asemenea, cum se regeleaza avansul cu stroboscop? Scrie undeva in manuale (adica Haynes sau Etzold)? Nu le am acum la indemana.
In legatura cu anularea EGRului. Am vazut mai multe postari pro si contra. Unii zic, ca motorul nu se va incinge asa de tare, altii zic, ca nu este bine, si se poate strica catalizatorul sau sonda lambda. Astea doua la mine au fost schimbate recent, si au costat ceva bani, nu as dori sa le afectez. Pana la urma, care este verdictul? De anulat, sau lasat in pace, eventual schimbat cu alta, mai "buna"?
Anul trecut pe vremea asta am fost la ITP, si tipul a masurat de 2-3 ori emisiile, ca nu-i venea sa creada, ca la o masina de varsta asta sa iasa asa valorile. Pana la urma i-am explicat, ca motorul fusese resegmentat, chiulasa refacuta, supape noi, cat si sonda noi si ele, etc. Atunci a zis, ca se vede! A mai zis ca foarte putini cu masini din astea investesc in asemenea operatii.
astraopel- Suspendat
- 275 mesaje
- din 04 Mai 2011
- Astra 1992 c16nz
- Bucuresti
astraopel- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2011
- Mesaj Privat
KERYBOSS
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
1234
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1993 1.6 nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2010
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Mie se pare un reglaj cat se poate de incorect.
Steaua respectiva aceea e un traductor de pozitie. Din cate tin minte acela da scanteia in monentul in care pistonul e in punctul mort superior. Daca tu le pui cap la cap vei avea avans zero.
Totodata pipa si conexiunea catre fisa se suprapun pe mai bine de 5mm. Totodata fiind un mediu cu aer la presiunea atmosferica scanteia poate sa sara intre cele doua contacte inainte ca pipa sa ajunga in dreptul conectorului fisei. Practic nu ai nici un control fin asupra reglajului final.
De aceea avansul se verifica.
Steaua respectiva aceea e un traductor de pozitie. Din cate tin minte acela da scanteia in monentul in care pistonul e in punctul mort superior. Daca tu le pui cap la cap vei avea avans zero.
Totodata pipa si conexiunea catre fisa se suprapun pe mai bine de 5mm. Totodata fiind un mediu cu aer la presiunea atmosferica scanteia poate sa sara intre cele doua contacte inainte ca pipa sa ajunga in dreptul conectorului fisei. Practic nu ai nici un control fin asupra reglajului final.
De aceea avansul se verifica.
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Ca sa dau un scurt update pt cel care mai au vechiul C16nz.
Avansul il tin in continuare cu vreo 1.5-2mm mai inainte fata de semn. Masina e mai sprintena si consumul e mai bun.
e.g. la drum intins, mers "cu cap", fara depasiri inutile, dar nici ca pensionaru, 80-90 prin localitate (pe unde se poate), 100-130 inafara, consumul iese 6%.
Cu avansul pus la semn iese pe la 6.8-7, pt acelasi stil de condus.
Singurul dezavantaj al avansului pus inainte e ezitarea la acceleratii bruste la turatii mici. e.g. la sub 1500 de ture daca ii dai talpa brusc scutura masina, dar turat, sau daca apesi incet si cu rabdare merge cursiv.
Bujiile arata bine, nu au urme de incalzire excesiva sau pilitura/aluminiu topit pe ele.
Alta chestie care am schimbat-o a fost modulul de aprindere, care dupa 22 de ani a cedat. Cu noul modul masina merge mai bine, nu mai ezita chiar asa tare.
Avansul il tin in continuare cu vreo 1.5-2mm mai inainte fata de semn. Masina e mai sprintena si consumul e mai bun.
e.g. la drum intins, mers "cu cap", fara depasiri inutile, dar nici ca pensionaru, 80-90 prin localitate (pe unde se poate), 100-130 inafara, consumul iese 6%.
Cu avansul pus la semn iese pe la 6.8-7, pt acelasi stil de condus.
Singurul dezavantaj al avansului pus inainte e ezitarea la acceleratii bruste la turatii mici. e.g. la sub 1500 de ture daca ii dai talpa brusc scutura masina, dar turat, sau daca apesi incet si cu rabdare merge cursiv.
Bujiile arata bine, nu au urme de incalzire excesiva sau pilitura/aluminiu topit pe ele.
Alta chestie care am schimbat-o a fost modulul de aprindere, care dupa 22 de ani a cedat. Cu noul modul masina merge mai bine, nu mai ezita chiar asa tare.
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
LEgat de treaba cu EGR-ul care am scris-o pagina trecuta, e relativ eronata.
EGR-ul nu stiu daca mergea corect sau nu, ideea e ca am reactivat EGR-ul zilele astea, de cand am noul modul de aprindere si masina nu mai are aceleasi probleme.
Masina nu mia ezita, suna rotund cand e ambalata la relanti sau in sarcina.
Ca si comportament dpdv al soferului sta mai prost. Trebuie sa mai apas mai mult pedala, ca sa compenzez efectul de EGR, iar faptul ca egr-ul reactioneaza cam lent la variatiile vacuum-ului incurca tare mult socotelite.
Cand pornesti apesi pedala, masina ia avant repede, ca e fara egr, intre timp intra egr-ul si ii mai taie elanul, evident in acest timp pedala ramane in aceeasi pozitie.
Daca mergi constant la 1500-2000 ture EGR-ul e activat. Apesi pedala ca masina sa ia viteza, iar acceleratia serioasa are loc cu intarziere de 0.5-1s, timp necesar pt EGR sa se dezactiveze.
Ca si cand ai avea turbo lag.
O las asa doar cat sa mai merg 200-300km sa mai fac un consum, dar ma indoiesc ca voi remarca imbunatatiri semnificative.
Teoretic ar trebui sa fie imbunatatiri. Vacuumul e mai mic cu EGR, deci pierderile ar trebui sa fie si ele mai mici.
EGR-ul nu stiu daca mergea corect sau nu, ideea e ca am reactivat EGR-ul zilele astea, de cand am noul modul de aprindere si masina nu mai are aceleasi probleme.
Masina nu mia ezita, suna rotund cand e ambalata la relanti sau in sarcina.
Ca si comportament dpdv al soferului sta mai prost. Trebuie sa mai apas mai mult pedala, ca sa compenzez efectul de EGR, iar faptul ca egr-ul reactioneaza cam lent la variatiile vacuum-ului incurca tare mult socotelite.
Cand pornesti apesi pedala, masina ia avant repede, ca e fara egr, intre timp intra egr-ul si ii mai taie elanul, evident in acest timp pedala ramane in aceeasi pozitie.
Daca mergi constant la 1500-2000 ture EGR-ul e activat. Apesi pedala ca masina sa ia viteza, iar acceleratia serioasa are loc cu intarziere de 0.5-1s, timp necesar pt EGR sa se dezactiveze.
Ca si cand ai avea turbo lag.
O las asa doar cat sa mai merg 200-300km sa mai fac un consum, dar ma indoiesc ca voi remarca imbunatatiri semnificative.
Teoretic ar trebui sa fie imbunatatiri. Vacuumul e mai mic cu EGR, deci pierderile ar trebui sa fie si ele mai mici.
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Revin cu rezultatele experimentului. Consumul pare tot cam acelasi, comparativ cu altele obtinute de-a lungul timpului (am un tabel in care notez consumuri de 5 ani incoace), eu de fiecare data fac plinul cand calc in benzinarie.
Din pacate nu am avut rabdare sa umblu mai mult de 300km asa. Masina merge enervant dupa ce te-ai obisnuit cu ea fara EGR.
Totodata tocmai ce am avut itp, fara EGR si culmea, au iesit gazele, la limita, dar au iesit. Ma declar multumit din acest punct de vedere, tinand cont ca motorul va face in curand 24 ani.
Din pacate nu am avut rabdare sa umblu mai mult de 300km asa. Masina merge enervant dupa ce te-ai obisnuit cu ea fara EGR.
Totodata tocmai ce am avut itp, fara EGR si culmea, au iesit gazele, la limita, dar au iesit. Ma declar multumit din acest punct de vedere, tinand cont ca motorul va face in curand 24 ani.
Tiaz- Suspendat
- 1,029 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,029
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
La c16nz se regleaza avasul initial, de acolo ECU adauga sau scade dupa cum considera. Pe carcasa de distribuite e un semn care trebuie sa se intalneasca cu cel de pe vibrochen/fulia pt accesorii.
Din pacate la mine acest reglaj nu da roade.
Cu avansul masurat pus fix la semnul de pe carcasa de distributie masina mea merge prost. Putere mica, consum mare. Ma gandeam initial ca era problema din modulul vechi asa ca am repetat testul.
Am facut un test mai simplu.
Am urcat aceeasi panta (Observatorului, intre cele doua sensuri giratorii recuperare-varianta). Cu avansul pus fix la semn in a doua cu pedala la podea cu greu ajunge la 70 la ora. Cu avansul reglat din distribuitor, miscand cam 2.5-3mm inspre parbriz masina ajunge fara probleme la 90 si incepe sa limiteze inainte ca panta sa se termine.
Partea proasta e ca am unele ezitari daca masina e la turatii <1500 si pedala e doar un pic apasata, sau la accelerari bruste.
Zgomotul scos de motor e ceva mai mare cand o calci, dar fara sa se auda batai. Daca insist cu avansul incepe sa sune a mitraliera, ceea ce sigur nu e ok.
In orice caz masina e setata asa din 2011 si a mers 30mii km de atunci. Cu ezitarile m-am obisnuit, si sub comanda mea merge frumos.
DAca as pune avansul la semn masina merge frumos si daca ii dau talpa la 900 ture, nu se scutura, nu ezita, dar nici nu are putere.
Asa ca eu raman la setarea initiala, adica cu 1-2 grade in plus fata de semn. Consumul iese mai mic asa, trage mai bine.
Posibil ca motorul meu sa fie obosit si de aceea sa fie nevoie de un avans mai mare.
Din pacate la mine acest reglaj nu da roade.
Cu avansul masurat pus fix la semnul de pe carcasa de distributie masina mea merge prost. Putere mica, consum mare. Ma gandeam initial ca era problema din modulul vechi asa ca am repetat testul.
Am facut un test mai simplu.
Am urcat aceeasi panta (Observatorului, intre cele doua sensuri giratorii recuperare-varianta). Cu avansul pus fix la semn in a doua cu pedala la podea cu greu ajunge la 70 la ora. Cu avansul reglat din distribuitor, miscand cam 2.5-3mm inspre parbriz masina ajunge fara probleme la 90 si incepe sa limiteze inainte ca panta sa se termine.
Partea proasta e ca am unele ezitari daca masina e la turatii <1500 si pedala e doar un pic apasata, sau la accelerari bruste.
Zgomotul scos de motor e ceva mai mare cand o calci, dar fara sa se auda batai. Daca insist cu avansul incepe sa sune a mitraliera, ceea ce sigur nu e ok.
In orice caz masina e setata asa din 2011 si a mers 30mii km de atunci. Cu ezitarile m-am obisnuit, si sub comanda mea merge frumos.
DAca as pune avansul la semn masina merge frumos si daca ii dau talpa la 900 ture, nu se scutura, nu ezita, dar nici nu are putere.
Asa ca eu raman la setarea initiala, adica cu 1-2 grade in plus fata de semn. Consumul iese mai mic asa, trage mai bine.
Posibil ca motorul meu sa fie obosit si de aceea sa fie nevoie de un avans mai mare.
robertard
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2015
- Mesaj Privat
salutare prieteni am si eu o vectra b y20 dth .
am schimbat pompa de injectie doar corpul pompei si am pus calculatorul meu ce am avut-o pe masina . am schimbat ptr ca la a mea sa dus partea mecanica . in fine .. problena e ca akum am un consun de 9,8 chiar si 10 % . oare ce sa fie? eroare nu da . porneste bine trage nemaipomenit. iar consumul in relantiu este undeva la 1,6 .iar cand motorul urca la 90° este de 0,6
am schimbat pompa de injectie doar corpul pompei si am pus calculatorul meu ce am avut-o pe masina . am schimbat ptr ca la a mea sa dus partea mecanica . in fine .. problena e ca akum am un consun de 9,8 chiar si 10 % . oare ce sa fie? eroare nu da . porneste bine trage nemaipomenit. iar consumul in relantiu este undeva la 1,6 .iar cand motorul urca la 90° este de 0,6