- radu sibiu
- OP
- 0 mesaje
- din 23 Jun 2007
- Vectra 1992 c20ne
- Sibiu
radu sibiu
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2007
- Mesaj Privat
- danielul
- **
- 108 mesaje
- din 02 Jun 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
danielul
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
pai nu prea sunt la fel... nu stiu cum e la Vectra, dar la Astra G mai ai si 2 suruburi de desfacut ca sa scoti masca pe care-i prins mansonul... o iesi el si altfel dar asa e cel mai corect: se desface capacul de sub frana de mana (acolo unde e si mufa ODB II), si acolo se gasesc 2 suruburi care trebuie desfacute
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- danielul
- **
- 108 mesaje
- din 02 Jun 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
danielul
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2006
- Mesaj Privat
gabib77 a scris:pai nu prea sunt la fel... nu stiu cum e la Vectra, dar la Astra G mai ai si 2 suruburi de desfacut ca sa scoti masca pe care-i prins mansonul... o iesi el si altfel dar asa e cel mai corect: se desface capacul de sub frana de mana (acolo unde e si mufa ODB II), si acolo se gasesc 2 suruburi care trebuie desfacute
Din capitolul "Omul cat traieste, in viata..." e mai bine sa vorbesti despre cum e sa te scarpini cu mana opusa locului de unde vine mancarimea, decat sa faci ceva efectiv pentru a cunoaste despre ceea ce e vorba! Acum eu zic sa nu dam jos toata cutia de viteze pentru a schimba un manson din piele (sau inlocuitor) de la schimbator... Fiecare are optiunea in propriile maini: ori isi desface toata consola din plastic dintre scaune, ori se rezuma doar la 2 cleme pe care le poate folosi cu incredere. De-aia sunt acele cleme acolo, la "fusta" de la schimbator: pentru a avea un acces cat mai facil la zona respectiva.
Fiecare cu tuningul lui... Multumesc de intelegere!
P.S.: Pun pariu ca se va gasi cineva sa gaseasca acest articol ca fiind <OFF TOPIC> !
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salut. Mi-am propus aici sa va arat pasii ce i-am facut eu pentru inlocuirea mansoanelor la schimnatorul de viteze si frana de mana la un Astra F.
Incepem cu SCHIMBATORUL DE VITEZE:
Acesta este mansonul vechi, am marcat cu "X" locurile in care baza are niste cleme in care se prinde pentru fixare. Pentru a scoate afara baza e suficient sa impingeti in directia sagetii partea din spate si apoi sa ridicati pentru a scapa de acele cleme. Nu uitati sa desfaceti in partea de sus a mansonului (dedesupt de inelul de marsalier) colierul/brida/soricelul.
Dupa ce l-ati scos de pe schimbator, trageti mansonul vechi de pe baza, atentie insa sa nu rupeti baza din plastic, el poate fi lipit sau chiar prins cu capse de hartie.
Urmeaza sa montati mansonul nou. Introduceti mansonul urmand aceaiasi pasi dar in revers. Atentie la pozitie, mansonul sta cutat urat daca puneti fata in spate. Pentru fixare pe baza puteti (nu e obligatoriu) aplica un lipici, de preferabil ceva de genul prenandez, nu folositi Picatura sau SuperGlue.
Decupati in jurul clemelor daca e nevoie si introduceti mansonul pe schimbator si apasati baza pentru fixare in cleme. Ultima operatie ar fi sa strangeti mansonul "la gat" cu un colier in partea superioara dar nu prea sus pentru a nu deranja atunci cand prindeti de inelul schimbatorului pentru a introduce in marsalier.
La gata ar trebui sa arate cam asa!
Spor la treaba!
Continuam cu FRANA DE MANA:
Se scoate capacul de sub manerul franei de mana:
Se desface surubul:
Se scoate apasand marginile inspre interior (cu simt sa nu se crape plasticul de la baza, al meu era crapat) si concomitent impingand spre schimbatorul de viteze ca sa scape din cleme ca in figura.
Trageti baza in sus intorcand astfel mansonul pe dos:
Dupa care fortati si gatul mansonului sa iasa de pe inelul manerului:
Se da jos mansonul vechi de pe baza:
si ramane asta:
Se trage mansonul nou peste plastic si se lipeste monsonul de peretii exteriori ai plasticului cu prenandez, nu uitati sa decupati mansonul unde sunt clemele plasticului! Nu folositi SiuperGlue sau Picatura.
Dupa ce ati terminat de lipit iar lipiciul s-a uscat (circa 20 minute) taiati materialul care e in plus:
P.S. Daca comandati de la Dragos mansoanele nu ar trebui sa aveti neaparat material in plus (asa cum e cazul aici) asa ca se poate trece peste aceasta operatia - LOGIC!
Apoi intoarceti mansonul pe dos:
"Gatul" mansonului va fi prins cu colierul/brida/soricelul de gulerul manerului franei de mana:
In pozitia normal a bazei dar cu mansonul pe dos se introduce gatul mansonului peste gulerul manerului de la frana de mana, dupa care se prinde cu acel colier(de preferabil cu caparu in partea inferioara pentru a nu se observa imbinarea prin manson):
Dupa aceasta operatie se intoarce mansonul in pozitia normala (pe fatza) si se monteaza baza in cele 5 cleme si 1 surub, operatii inverse demontarii. Puneti capacul de sub manerul franei de mana la locui lui si gata, aveti un montaj complet:
Si acum, o poza de grup:
Ok, spor la treaba si sper ca v-am fost de folos!
Ultima modificare făcută de ovidiutm la Dum 10 Feb, 2008 10:00 am
Incepem cu SCHIMBATORUL DE VITEZE:
Acesta este mansonul vechi, am marcat cu "X" locurile in care baza are niste cleme in care se prinde pentru fixare. Pentru a scoate afara baza e suficient sa impingeti in directia sagetii partea din spate si apoi sa ridicati pentru a scapa de acele cleme. Nu uitati sa desfaceti in partea de sus a mansonului (dedesupt de inelul de marsalier) colierul/brida/soricelul.
Dupa ce l-ati scos de pe schimbator, trageti mansonul vechi de pe baza, atentie insa sa nu rupeti baza din plastic, el poate fi lipit sau chiar prins cu capse de hartie.
Urmeaza sa montati mansonul nou. Introduceti mansonul urmand aceaiasi pasi dar in revers. Atentie la pozitie, mansonul sta cutat urat daca puneti fata in spate. Pentru fixare pe baza puteti (nu e obligatoriu) aplica un lipici, de preferabil ceva de genul prenandez, nu folositi Picatura sau SuperGlue.
Decupati in jurul clemelor daca e nevoie si introduceti mansonul pe schimbator si apasati baza pentru fixare in cleme. Ultima operatie ar fi sa strangeti mansonul "la gat" cu un colier in partea superioara dar nu prea sus pentru a nu deranja atunci cand prindeti de inelul schimbatorului pentru a introduce in marsalier.
La gata ar trebui sa arate cam asa!
Spor la treaba!
Continuam cu FRANA DE MANA:
Se scoate capacul de sub manerul franei de mana:
Se desface surubul:
Se scoate apasand marginile inspre interior (cu simt sa nu se crape plasticul de la baza, al meu era crapat) si concomitent impingand spre schimbatorul de viteze ca sa scape din cleme ca in figura.
Trageti baza in sus intorcand astfel mansonul pe dos:
Dupa care fortati si gatul mansonului sa iasa de pe inelul manerului:
Se da jos mansonul vechi de pe baza:
si ramane asta:
Se trage mansonul nou peste plastic si se lipeste monsonul de peretii exteriori ai plasticului cu prenandez, nu uitati sa decupati mansonul unde sunt clemele plasticului! Nu folositi SiuperGlue sau Picatura.
Dupa ce ati terminat de lipit iar lipiciul s-a uscat (circa 20 minute) taiati materialul care e in plus:
P.S. Daca comandati de la Dragos mansoanele nu ar trebui sa aveti neaparat material in plus (asa cum e cazul aici) asa ca se poate trece peste aceasta operatia - LOGIC!
Apoi intoarceti mansonul pe dos:
"Gatul" mansonului va fi prins cu colierul/brida/soricelul de gulerul manerului franei de mana:
In pozitia normal a bazei dar cu mansonul pe dos se introduce gatul mansonului peste gulerul manerului de la frana de mana, dupa care se prinde cu acel colier(de preferabil cu caparu in partea inferioara pentru a nu se observa imbinarea prin manson):
Dupa aceasta operatie se intoarce mansonul in pozitia normala (pe fatza) si se monteaza baza in cele 5 cleme si 1 surub, operatii inverse demontarii. Puneti capacul de sub manerul franei de mana la locui lui si gata, aveti un montaj complet:
Si acum, o poza de grup:
Ok, spor la treaba si sper ca v-am fost de folos!
Ultima modificare făcută de ovidiutm la Dum 10 Feb, 2008 10:00 am
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu pot decat sa multumesc vestului,(desi pozele par sa fi fost facute in desertul Namibiei ) Totdeauna am fost convins ca sunteti oameni practici.Calitatea extra a imaginilor m-a lasat fara cuvinte,dar,fiind carcotas de Bucuresti,nu pot sa ma abtin sa-ti fac 2 mici observatii
1-Soricelul de la schimbator tb.pus pe dos,si dupa aia tras pe pozitieAceiasi greseala a facut-o si@alex-_t,
si mansonul arata ca un ciorap de lana pus la uscat intre elementii unui calorifer!(rece)--Stai linistit,nu e
cazul tau.Probabil ca tie nu-ti va mai intra in marsarier,asta ca sa stii ce 3 sa faci si sa nu dai cutia jos!
2-Faptul ca ti-a ramas surplus de material inseamna ca nu l-ai pus tu bine,nu ca era "extra".Faptul ca avenit
bine si dupa ce ai taiat din el,denota ca esti un tip practic,dupa cum spuneam mai sus,si chiar norocos.
Una peste alta,te-ai descurcat f.b.,iar tutorialul vine in completarea celui de Astra G de mai sus,tot western-boy de-al tau!
1-Soricelul de la schimbator tb.pus pe dos,si dupa aia tras pe pozitieAceiasi greseala a facut-o si@alex-_t,
si mansonul arata ca un ciorap de lana pus la uscat intre elementii unui calorifer!(rece)--Stai linistit,nu e
cazul tau.Probabil ca tie nu-ti va mai intra in marsarier,asta ca sa stii ce 3 sa faci si sa nu dai cutia jos!
2-Faptul ca ti-a ramas surplus de material inseamna ca nu l-ai pus tu bine,nu ca era "extra".Faptul ca avenit
bine si dupa ce ai taiat din el,denota ca esti un tip practic,dupa cum spuneam mai sus,si chiar norocos.
Una peste alta,te-ai descurcat f.b.,iar tutorialul vine in completarea celui de Astra G de mai sus,tot western-boy de-al tau!
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
N-ai de ce @electronistul, deaia am muncit si aici ca sa ajut si pe altii... daca erai din zona TM te ajutam si fizic, cat despre ce spune Dragos eu nu zic ca nu are dreptate dar as mai completa si eu cu:
- soricelul de la schimbator imi place exact asa cum e, seamana aguler in toata regula (iar distanta fata de inelul de marsalier e suficienta pt. a nu ma incomoda)
- nu am nici o problema cu marsalierul, ba chiar intra mai bine in tooate vitezele deoarece daca tot am desfacut mansonul am uns si pe la timonerie "nuca" si imprejurimile.
- chiar nu stiu cum s-ar fi potrivit fara sa tai din mansonul franei de mana
- n-am inteles gluma cu desertul Namibiei
Hai ca ajunge, desfac o bere si ma gandesc la tine, Dragos!
- soricelul de la schimbator imi place exact asa cum e, seamana aguler in toata regula (iar distanta fata de inelul de marsalier e suficienta pt. a nu ma incomoda)
- nu am nici o problema cu marsalierul, ba chiar intra mai bine in tooate vitezele deoarece daca tot am desfacut mansonul am uns si pe la timonerie "nuca" si imprejurimile.
- chiar nu stiu cum s-ar fi potrivit fara sa tai din mansonul franei de mana
- n-am inteles gluma cu desertul Namibiei
Hai ca ajunge, desfac o bere si ma gandesc la tine, Dragos!
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
@ovidiutm,nu ma lasi sa-mi beau berea linistit...7 din pozele tale au nisip ca fundal.Cu marsarierul ai inteles-o,era vb.de piedica de la timonerie,nu de inel,iar cu surplusul mai bine scoti poza ca e ceva in neregula cu montajul.Toate mansoanele le fac dupa sablon,deci sunt la fel.Numa`al tau s-a latit, pe drum cred.Dar asta conteaza mai putin,important e sa vina bine `la ochi`
PS-Da-l pe cel vechi electronistului ! In felul acesta,poate-ti da o bere,nu?
PS-Da-l pe cel vechi electronistului ! In felul acesta,poate-ti da o bere,nu?
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- bogdan.grigorescu05
- *
- 27 mesaje
- din 09 Sep 2015
- Astra 2003
- Bucuresti
bogdan.grigorescu05
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2015
- Mesaj Privat