Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • radu sibiu

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
cum as putea sa schimb husa se la schimbator de viteza.cum se demonteaza?va multumesc
Skip ads

  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
simplu!

in partea de jos fusta de la schimbator e prinsa cu niste cleme de plastic -- o tragi usor in sus;
in partea de sus e prinsa de tija schimbatorului cu un cordon textil pe care il desfaci dupa ce ai ridicat fusta peste levierul cu maciulia de schimbat vitezele.

Good Luck!
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
ce bine va intelegeti voi 2 aici... dar despre ce masina e vorba...? Ca unu vad ca are Astra G si unu are Vectra A Very Happy
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Bine punctat,dar sunt la fel ,proportiile difera.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
pai nu prea sunt la fel... nu stiu cum e la Vectra, dar la Astra G mai ai si 2 suruburi de desfacut ca sa scoti masca pe care-i prins mansonul... o iesi el si altfel dar asa e cel mai corect: se desface capacul de sub frana de mana (acolo unde e si mufa ODB II), si acolo se gasesc 2 suruburi care trebuie desfacute
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ai primit ceva d la mine?adica tel. Si daca tragi tare ,iese si cu suruburi cu tot.Totul e sa insisti


Ultima modificare făcută de SUPERDRAGOS la Sam 01 Sep, 2007 11:25 pm
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
SUPERDRAGOS35 a scris:ai primit ceva d la mine?adica tel

?!? am o banuiala, dar fii mai concret...
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
manson sch+fr mana
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Si aropo,nu ai treaba cu suruburile,la nicuna din ele.
  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
gabib77 a scris:pai nu prea sunt la fel... nu stiu cum e la Vectra, dar la Astra G mai ai si 2 suruburi de desfacut ca sa scoti masca pe care-i prins mansonul... o iesi el si altfel dar asa e cel mai corect: se desface capacul de sub frana de mana (acolo unde e si mufa ODB II), si acolo se gasesc 2 suruburi care trebuie desfacute


Din capitolul "Omul cat traieste, in viata..." e mai bine sa vorbesti despre cum e sa te scarpini cu mana opusa locului de unde vine mancarimea, decat sa faci ceva efectiv pentru a cunoaste despre ceea ce e vorba! Acum eu zic sa nu dam jos toata cutia de viteze pentru a schimba un manson din piele (sau inlocuitor) de la schimbator... Fiecare are optiunea in propriile maini: ori isi desface toata consola din plastic dintre scaune, ori se rezuma doar la 2 cleme pe care le poate folosi cu incredere. De-aia sunt acele cleme acolo, la "fusta" de la schimbator: pentru a avea un acces cat mai facil la zona respectiva.

Fiecare cu tuningul lui... Multumesc de intelegere!

P.S.: Pun pariu ca se va gasi cineva sa gaseasca acest articol ca fiind <OFF TOPIC> !
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut. Mi-am propus aici sa va arat pasii ce i-am facut eu pentru inlocuirea mansoanelor la schimnatorul de viteze si frana de mana la un Astra F.
Incepem cu SCHIMBATORUL DE VITEZE:

Acesta este mansonul vechi, am marcat cu "X" locurile in care baza are niste cleme in care se prinde pentru fixare. Pentru a scoate afara baza e suficient sa impingeti in directia sagetii partea din spate si apoi sa ridicati pentru a scapa de acele cleme. Nu uitati sa desfaceti in partea de sus a mansonului (dedesupt de inelul de marsalier) colierul/brida/soricelul.

Dupa ce l-ati scos de pe schimbator, trageti mansonul vechi de pe baza, atentie insa sa nu rupeti baza din plastic, el poate fi lipit sau chiar prins cu capse de hartie.

Urmeaza sa montati mansonul nou. Introduceti mansonul urmand aceaiasi pasi dar in revers. Atentie la pozitie, mansonul sta cutat urat daca puneti fata in spate. Pentru fixare pe baza puteti (nu e obligatoriu) aplica un lipici, de preferabil ceva de genul prenandez, nu folositi Picatura sau SuperGlue.

Decupati in jurul clemelor daca e nevoie si introduceti mansonul pe schimbator si apasati baza pentru fixare in cleme. Ultima operatie ar fi sa strangeti mansonul "la gat" cu un colier in partea superioara dar nu prea sus pentru a nu deranja atunci cand prindeti de inelul schimbatorului pentru a introduce in marsalier.
La gata ar trebui sa arate cam asa!


Spor la treaba!

Continuam cu FRANA DE MANA:

Se scoate capacul de sub manerul franei de mana:

Se desface surubul:

Se scoate apasand marginile inspre interior (cu simt sa nu se crape plasticul de la baza, al meu era crapat) si concomitent impingand spre schimbatorul de viteze ca sa scape din cleme ca in figura.

Trageti baza in sus intorcand astfel mansonul pe dos:

Dupa care fortati si gatul mansonului sa iasa de pe inelul manerului:

Se da jos mansonul vechi de pe baza:

si ramane asta:

Se trage mansonul nou peste plastic si se lipeste monsonul de peretii exteriori ai plasticului cu prenandez, nu uitati sa decupati mansonul unde sunt clemele plasticului! Nu folositi SiuperGlue sau Picatura.

Dupa ce ati terminat de lipit iar lipiciul s-a uscat (circa 20 minute) taiati materialul care e in plus:
P.S. Daca comandati de la Dragos mansoanele nu ar trebui sa aveti neaparat material in plus (asa cum e cazul aici) asa ca se poate trece peste aceasta operatia - LOGIC! Very Happy

Apoi intoarceti mansonul pe dos:

"Gatul" mansonului va fi prins cu colierul/brida/soricelul de gulerul manerului franei de mana:

In pozitia normal a bazei dar cu mansonul pe dos se introduce gatul mansonului peste gulerul manerului de la frana de mana, dupa care se prinde cu acel colier(de preferabil cu caparu in partea inferioara pentru a nu se observa imbinarea prin manson):

Dupa aceasta operatie se intoarce mansonul in pozitia normala (pe fatza) si se monteaza baza in cele 5 cleme si 1 surub, operatii inverse demontarii. Puneti capacul de sub manerul franei de mana la locui lui si gata, aveti un montaj complet:


Si acum, o poza de grup:



Ok, spor la treaba si sper ca v-am fost de folos!


Ultima modificare făcută de ovidiutm la Dum 10 Feb, 2008 10:00 am
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu pot decat sa multumesc vestului,(desi pozele par sa fi fost facute in desertul Namibiei Twisted Evil ) Totdeauna am fost convins ca sunteti oameni practici.Calitatea extra a imaginilor m-a lasat fara cuvinte,dar,fiind carcotas de Bucuresti,nu pot sa ma abtin sa-ti fac 2 mici observatii

1-Soricelul de la schimbator tb.pus pe dos,si dupa aia tras pe pozitieAceiasi greseala a facut-o si@alex-_t,
si mansonul arata ca un ciorap de lana pus la uscat intre elementii unui calorifer!(rece)--Stai linistit,nu e
cazul tau.Probabil ca tie nu-ti va mai intra in marsarier,asta ca sa stii ce 3 sa faci si sa nu dai cutia jos!
2-Faptul ca ti-a ramas surplus de material inseamna ca nu l-ai pus tu bine,nu ca era "extra".Faptul ca avenit
bine si dupa ce ai taiat din el,denota ca esti un tip practic,dupa cum spuneam mai sus,si chiar norocos. Razz
Una peste alta,te-ai descurcat f.b.,iar tutorialul vine in completarea celui de Astra G de mai sus,tot western-boy de-al tau!
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Super tare ! ºi eu vroiam sã fac operaþiunea (cele vechi ale tale aratã muuult mai bine decât cele care le am eu acum pe maºinã ...) dar nu ºtiam ce ºi cum, cât ar fi de greu, de unde sã mã apuc. Mulþumesc, Ovidiu!
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
N-ai de ce @electronistul, deaia am muncit si aici ca sa ajut si pe altii... daca erai din zona TM te ajutam si fizic, cat despre ce spune Dragos eu nu zic ca nu are dreptate dar as mai completa si eu cu:
- soricelul de la schimbator imi place exact asa cum e, seamana aguler in toata regula (iar distanta fata de inelul de marsalier e suficienta pt. a nu ma incomoda)
- nu am nici o problema cu marsalierul, ba chiar intra mai bine in tooate vitezele deoarece daca tot am desfacut mansonul am uns si pe la timonerie "nuca" si imprejurimile.
- chiar nu stiu cum s-ar fi potrivit fara sa tai din mansonul franei de mana Smile
- n-am inteles gluma cu desertul Namibiei Very Happy

Hai ca ajunge, desfac o bere si ma gandesc la tine, Dragos! Razz
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@ovidiutm,nu ma lasi sa-mi beau berea linistit...7 din pozele tale au nisip ca fundal.Cu marsarierul ai inteles-o,era vb.de piedica de la timonerie,nu de inel,iar cu surplusul mai bine scoti poza ca e ceva in neregula cu montajul.Toate mansoanele le fac dupa sablon,deci sunt la fel.Numa`al tau s-a latit, Shocked pe drum cred.Dar asta conteaza mai putin,important e sa vina bine `la ochi`

PS-Da-l pe cel vechi electronistului ! Razz In felul acesta,poate-ti da o bere,nu?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pai si nu vine bine "la ochi"? Very Happy Am facut un mic edit vis-a-vis de pozele cu materialul in plus.

P.S. se pare ca am pierdut o bere pentru ca mansoanele vechi le-am aruncat!
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,235
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Unde gasesc manson schimbator viteze si pt frana de mana la o astra g? anuntul lui SUPERDRAGOS nu-l mai gasesc!
  • bogdan.grigorescu05

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2015

  • Mesaj Privat
salutare,

m-ar interesa un manson schimbator. Stie cineva de unde sa cumpar sau un contact de la SUPERDRAGOS?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR