- vlad_g
- OP
- 165 mesaje
- din 15 Apr 2014
- Antara 2014
- Bucuresti
vlad_g
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2014
- Mesaj Privat
Are cineva idee cum functioneaza tehnologia lor la Antara?
Din ce am citit pe net sunt 2 categorii de senzori:
- unii bazati pe ABS, care semnalizeaza doar diferenta de presiune intre roti si care se bazeaza pe rotatia diferita (circumferinta diferita a rotilor umflate diferit);
- unii care masoara chiar presiunea efectiva (si afiseaza o valoare a ei), cum e la Antara. De fapt a doua categorie e o imbunatatire a primeia, si se bazeaza in continuare si pe ea.
Intrebarea mea e ce se intampla daca schimb rotile intre ele? Mai imi afiseaza corect pozitia rotii cu pierdere de presiune (ex stg-spare)?
La o prima cautare n-am gasit daca senzorii au un id specific si emit toti catre acelasi receptor central (caz in care ar conta pastrarea pozitiei rotii) sau emit fiecare catre un receptor local, situat undeva in zona contraaripii (caz in care pot roti rotile fara grija).
Din ce am citit pe net sunt 2 categorii de senzori:
- unii bazati pe ABS, care semnalizeaza doar diferenta de presiune intre roti si care se bazeaza pe rotatia diferita (circumferinta diferita a rotilor umflate diferit);
- unii care masoara chiar presiunea efectiva (si afiseaza o valoare a ei), cum e la Antara. De fapt a doua categorie e o imbunatatire a primeia, si se bazeaza in continuare si pe ea.
Intrebarea mea e ce se intampla daca schimb rotile intre ele? Mai imi afiseaza corect pozitia rotii cu pierdere de presiune (ex stg-spare)?
La o prima cautare n-am gasit daca senzorii au un id specific si emit toti catre acelasi receptor central (caz in care ar conta pastrarea pozitiei rotii) sau emit fiecare catre un receptor local, situat undeva in zona contraaripii (caz in care pot roti rotile fara grija).
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- vlad_g
- OP
- 165 mesaje
- din 15 Apr 2014
- Antara 2014
- Bucuresti
vlad_g
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2014
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- vlad_g
- OP
- 165 mesaje
- din 15 Apr 2014
- Antara 2014
- Bucuresti
vlad_g
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2014
- Mesaj Privat
varan
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2014
- Mesaj Privat
- vlad_g
- OP
- 165 mesaje
- din 15 Apr 2014
- Antara 2014
- Bucuresti
vlad_g
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2014
- Mesaj Privat
varan
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2014
- Mesaj Privat
- vlad_g
- OP
- 165 mesaje
- din 15 Apr 2014
- Antara 2014
- Bucuresti
vlad_g
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2014
- Mesaj Privat
Se pare ca sunt mai multe variante de manual. Am gasit o varianta in engleza, care descrie procesul de resetare a senzorilor. Oricum e nevoie de un "learn tool", care la ei se poate cumpara din service (probabil se gaseste si pe net):
TPMS sensor matching process
Each TPMS sensor has a unique
identification code. The identification
code must be matched to a new tyre/
wheel position after rotating the tyres
or replacing one or more of the TPMS
sensors.
The TPMS sensor matching process
should also be performed after
replacing a spare tyre with a road tyre
containing a TPMS sensor. The
control indicator w and the warning
message should extinguish at the
next ignition cycle.
The sensors are matched to the tyre/
wheel positions, using a TPMS
relearn tool, in the following order:
■ left front tyre
■ right front tyre
■ right rear tyre
■ left rear tyre
Consult your workshop for service or
to purchase a relearn tool.
There are two minutes to match the
first tyre/wheel position, and
five minutes overall to match all four
tyre/wheel positions. If it takes longer,
the matching process stops and must
be restarted.
The TPMS sensor matching process
is as follows:
1. Apply the electrical parking brake
3 138; on vehicles with automatic
transmission move the selector
lever to position P.
2. Turn the ignition on 3 125.
3. Initiate the TPMS Learn Mode by
simultaneously pressing buttons
p and q on the radio remote
control,
- or -
Press the INFO button on the
Infotainment system until a tyre
learn message appears on the
Info-display. Press and hold the
OK button.
The horn sounds twice and the left
front turn signal also illuminates
as confirmation that Learn Mode
has been enabled.
4. Start with the left front tyre.
5. Place the relearn tool against the
tyre sidewall, near the valve stem.
Then press the button to activate
the TPMS sensor. A horn chirp
confirms that the sensor
identification code has been
matched to this tyre and wheel
position. The next relevant turn
signal illuminates.
6. Proceed to the right front tyre, and
repeat the procedure in Step 5.
7. Proceed to the right rear tyre, and
repeat the procedure in Step 5.
8. Proceed to the left rear tyre, and
repeat the procedure in Step 5.
The horn sounds twice to indicate
the sensor identification code has
been matched, and the TPMS
sensor matching process is no
longer active.
9. Turn off the ignition.
10. Set all four tyres to the
recommended inflation pressure
TPMS sensor matching process
Each TPMS sensor has a unique
identification code. The identification
code must be matched to a new tyre/
wheel position after rotating the tyres
or replacing one or more of the TPMS
sensors.
The TPMS sensor matching process
should also be performed after
replacing a spare tyre with a road tyre
containing a TPMS sensor. The
control indicator w and the warning
message should extinguish at the
next ignition cycle.
The sensors are matched to the tyre/
wheel positions, using a TPMS
relearn tool, in the following order:
■ left front tyre
■ right front tyre
■ right rear tyre
■ left rear tyre
Consult your workshop for service or
to purchase a relearn tool.
There are two minutes to match the
first tyre/wheel position, and
five minutes overall to match all four
tyre/wheel positions. If it takes longer,
the matching process stops and must
be restarted.
The TPMS sensor matching process
is as follows:
1. Apply the electrical parking brake
3 138; on vehicles with automatic
transmission move the selector
lever to position P.
2. Turn the ignition on 3 125.
3. Initiate the TPMS Learn Mode by
simultaneously pressing buttons
p and q on the radio remote
control,
- or -
Press the INFO button on the
Infotainment system until a tyre
learn message appears on the
Info-display. Press and hold the
OK button.
The horn sounds twice and the left
front turn signal also illuminates
as confirmation that Learn Mode
has been enabled.
4. Start with the left front tyre.
5. Place the relearn tool against the
tyre sidewall, near the valve stem.
Then press the button to activate
the TPMS sensor. A horn chirp
confirms that the sensor
identification code has been
matched to this tyre and wheel
position. The next relevant turn
signal illuminates.
6. Proceed to the right front tyre, and
repeat the procedure in Step 5.
7. Proceed to the right rear tyre, and
repeat the procedure in Step 5.
8. Proceed to the left rear tyre, and
repeat the procedure in Step 5.
The horn sounds twice to indicate
the sensor identification code has
been matched, and the TPMS
sensor matching process is no
longer active.
9. Turn off the ignition.
10. Set all four tyres to the
recommended inflation pressure
- moldovas00
- *
- 47 mesaje
- din 25 Feb 2014
- Antara 2014
- Buzau
moldovas00
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Buzau
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2014
- Mesaj Privat
vlad_g a scris:Are cineva idee cum functioneaza tehnologia lor la Antara?
Din ce am citit pe net sunt 2 categorii de senzori:
- unii bazati pe ABS, care semnalizeaza doar diferenta de presiune intre roti si care se bazeaza pe rotatia diferita (circumferinta diferita a rotilor umflate diferit);
- unii care masoara chiar presiunea efectiva (si afiseaza o valoare a ei), cum e la Antara. De fapt a doua categorie e o imbunatatire a primeia, si se bazeaza in continuare si pe ea.
Intrebarea mea e ce se intampla daca schimb rotile intre ele? Mai imi afiseaza corect pozitia rotii cu pierdere de presiune (ex stg-spare)?
La o prima cautare n-am gasit daca senzorii au un id specific si emit toti catre acelasi receptor central (caz in care ar conta pastrarea pozitiei rotii) sau emit fiecare catre un receptor local, situat undeva in zona contraaripii (caz in care pot roti rotile fara grija).
Din ce am citit pe net sunt 2 categorii de senzori:
- unii bazati pe ABS, care semnalizeaza doar diferenta de presiune intre roti si care se bazeaza pe rotatia diferita (circumferinta diferita a rotilor umflate diferit);
- unii care masoara chiar presiunea efectiva (si afiseaza o valoare a ei), cum e la Antara. De fapt a doua categorie e o imbunatatire a primeia, si se bazeaza in continuare si pe ea.
Intrebarea mea e ce se intampla daca schimb rotile intre ele? Mai imi afiseaza corect pozitia rotii cu pierdere de presiune (ex stg-spare)?
La o prima cautare n-am gasit daca senzorii au un id specific si emit toti catre acelasi receptor central (caz in care ar conta pastrarea pozitiei rotii) sau emit fiecare catre un receptor local, situat undeva in zona contraaripii (caz in care pot roti rotile fara grija).
Salut vlad_g
Dupa ce am inlocuit anvelopele de vara cu cele de iarna , rotile au fost montate total diferit (desi au fost marcate la demontare ) . Niciuna nu a mai fost pe pozitia initiala iar dupa prima pornire bineinteles ca informatiile au fost eronate si am plecat de la service cu ideea ca nu se va mai schimba nimic .Am facut o schema cu noua dispozitie a rotilor. Dupa ce am circulat ceva timp am avut parte si de o pana. Bineinteles ca , dupa indicatia computerului care imi arata COREEEECT ! - adica pana roata dreapta fata , conform schemei dupa inlocuire anvelope trebuia sa fie roata stga spate. Am verificat in continuare si celelalte roti si am constatat , placut surprins , ca indicatiile erau corecte , acum. Cum s-a intamplat nu pot sa-mi explic. Cert este ca functioneaza, acum.
- vlad_g
- OP
- 165 mesaje
- din 15 Apr 2014
- Antara 2014
- Bucuresti
vlad_g
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2014
- Mesaj Privat
WSK
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Antara 2014 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2015
- Mesaj Privat
vlad_g a scris:Merci inca o data. Deci la schimbarea anvelopelor tb sa am grija sa puna rotile exact in aceeasi pozitie.
Nu te stresa cu chestia asta foarte mult. Mie mi-au scris cei de la anvelope pe ele DF, SF, DS, SS si cat a fost iarna au stat in garaj si nu s-a sters scrisul de pe ele. acum cand le-am pus am fost atent sa fie puse corect. Cu o creta ai rezolvat o problema si nu are rost sa te bagi la softuri.
Emmyneth
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
geda777
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Antara
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2015
- Mesaj Privat
Emmyneth
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
geda777
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Antara
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2015
- Mesaj Privat
plutonian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2016
- Mesaj Privat
Emmyneth a scris:Am schimbat și eu cauciucurile de iarnã și nu scap de mesajele alea de eroare. Dupã cum am citit în carte ar trebui sa am chestia aia care sa o pun pe janta, dar de unde sa o iau?
Salut,
Nu este nevoie sa mergi la service si nici sa achizitionezi vreun echipament ca sa scapi de eroarea din bord ce apare dupa ce schimbi cauciucuri indiferent daca mentii pozitia rotilor.
Desi cei de la Opel mi-au spus sa merg la ei la service pt ca altfel nu se poate, la mine pe Antara 2015 (2.2L) a mers metoda Saturn Vue care reinvata computerul bord:
1. Parcheza (langa un compresor pt ca o sa ai nevoie sa umfli rotile) si trage frana de mana.
2. Pune contactul fara sa pornesti motorul.
3. Apasa simultan butoanele LOCK + UNLOCK de pe cheie pana cand masina claxoneaza.
4. Iesi din masina si verifca daca semnalul stanga fata este aprins.
5. Dezumfli roata aferenta semnalului aprins pana cand masina claxoneaza, apoi treci la urmatoarea in sensul acelor de ceasornic.
(in jur de 10 secunde de umflat/dezumflat computerul detecteaza diferenta de presiune si considera ca senzorul respectiv este cel alaturat semnalului aprins)
6. Dupa ce ai terminat cu a 4 a roata (stanga spate) masina claxoneaza dublu.
7. Scoate cheia din contact si apoi umfla rotile conform manualului sau informatiilor scrise pe pragul soferului.
8. Porneste motorul si bucura-te ca mesajul de eroare a disparut.
sau cautati pe youtube clipul:
"2008 Saturn Outlook Tire Pressure Monitoring System Reset "
geda777
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Antara
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2015
- Mesaj Privat
- whiteangel89
- *
- 2 mesaje
- din 06 Mai 2015
- Antara 2014 A 22 DMH
- Bacau
whiteangel89
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bacau
- Masina: Antara 2014 A 22 DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2015
- Mesaj Privat