Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Alina Cuciureanu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Am citit pe forum despre aceasta sonda, insa am o neclaritate.
Am un Opel Corsa, motor de 1000. S-a aprins un bec in bord, am dus masina sa o bage pe calculator si a aparut eroarea "sonda lambda 2....heating".
Dl de acolo mi-a zis ca nu e nimic grav, si ca pot circula asa cu ea (a sters eroarea, care a reaparut imediat, la pornire) si ca nu strica altceva, pana ma hotarasc eu sa o inlocuiesc.
Aceasta iarna am circulat foarte putin cu masina, dar am observat un consum exagerat de mare fata de iarna trecuta, in oras, cand consuma 8/100km. Acum mi-a luat peste 10l. Sa fie de la aceasta sonda?

Va multumesc,
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
e ceva la circuitul de incalzire al sondei..
sonda 2 nu afecteaza in nici un fel mersul motorului si consumul... ea atentioneaza numai asupra depasirii nivelului de noxe...
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Contrar celor spuse de colegul @LUCIRAICA sonda lambda 2 afecteaza in mod grav consumul,fiind o sonda de reglaj.
Spun asta si din proprie experienta.
Problema poate fii din sonda sau din ECU.
Va sugerez sa luati legatura cu userul @ Dan Cuciureanu din Iasi,care probabil va este si ruda, avand acelasi nume.
Il gasiti la rubrica ''Publicitate''.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
uite sondele



  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
sonda 2 se mai numeste si sonda de monitorizare a catalizatorului... daca scade eficienta catalizatorului .. adica daca detecteaza prea mult oxigen atunci inseamna ca gazele de esapament n-au fost destul de neutralizate (la CO2, N2, H2O) ... dar in rest n-are nici o treaba cu reglarea amestecului.. multe masini care circula la noi au catalizatorul belit sau n-au deloc si merg la fel de bine.. doar ca au un martor aprins in bord
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Sonda lambda afecteaza grav consumul daca nu functioneaza ! ( transmite datele de amestec benzina/aer catre ECU motor )

- Modern spark-ignited combustion engines use oxygen sensors and catalytic converters in order to reduce exhaust emissions. Information on oxygen concentration is sent to the engine management computer or ECU, which adjusts the amount of fuel injected into the engine to compensate for excess air or excess fuel.

De mers 500-1000 km se poate , afecteaza consumul grav si dauneaza catalizatorului masinii. Doarece primeste in amestec benzina prea multa ! In timp poate sa-l strice... poate in 1000km sau poate in 10.000km.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
e vorba de sonda lambda II !
  • Lewwo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2012

  • Mesaj Privat
am avut aceasi problema daca nu schimbi sonda 2 consuma exagerat , mai ales daca circuli in oras ..este singura solutie vlad-OPC a descris pe larg problema schimba sonda cat mai rapid posibil
  • Alina Cuciureanu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri!
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu neaparat sa fie problema de la sonda. Inainte de a schimba sonda este bine sa fie verificat si catalizatorul. Nu va apucati sa schimbati piese dupa ureche sau dupa tester citit de diferite persoane care probabil nu stapanesc meseria de mecanic/electrician. Inainte de a fi schimbata o piesa, trebuie mai intai pus testerul, apoi gasita sursa problemei, remediata, apoi urmeaza stergerea erorii. Inainte de a schimba o piesa se verifica daca piesa care necesita schimbare e intr-adevar defecta. Lucrez in domeniul auto, si uneori mi-e mila de oamenii prostiti de "tamplari", care vin si cumpara piese de 4-500 ron (stiu cum sunt salariile in Ro), si dupe ce pun piesa sus vin sa-si ia banii inapoi, ca cica nu e de la aia baiu.. Deci, prima data trebuie verificate valorile date de sonda, apoi se verifica si starea catalizatorului. Sonda lambda2 da informatii despre gazele arse/starea catalizatorului. Si dupa cum spui ca a facut mecanicul la care ai fost, te sfatuiesc sa incerci la un mecanic care are mai mult habar de motoare.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
O sonda tip lambda nu face altecva decat sa masoare nivelul de O2 din gazele de esapament. Pozintionarea acesteia inaintea sau dupa catalizator nu influenteaza catusi de putin rolul si functiunea acesteia. In postul colegului de mai sus se face referire si la starea catalizatorului, care dupa stiinta mea atunci cand este defect(se infunda) nu mai lasa sa treaca gazele. Atunci cand se intampla acest lucru apar rateuri in admisie si evacuare, consum marit si lipsa de putere, simptome ce n-au fost reclamate de initiatorul topicului.
Revenind la sonda cu pricina, odata aparut acest cod de defect pe tester se verifica in primul rand valorile furnizate de aceasta in timp real si OBLIGATORIU starea cablajului. Un cablaj intrerupt are acelasi afect de cauzalitate asupra ECU, respectiv genereaza cod defect.
O sanda lambda defecta indiferent ca este numarul 1 sau 2, INTOTDEAUNA v-a genera un consum marit de carburant. Trebuie stiut ca acestea sunt consumabile si trebuiesc schimbate ca atare.

Bafta
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tiaz, rolul sondei lambda nu e dat de pozitionare, ci de ce face ECU cu valorile primite de la respectiva sonda.
De acord cu tine insa, sonda lambda e consumabila. Acum cativa ani mi-a picat in mana un catalog de la Bosch, care zicea durata de viata a unei sonde, pe cod (adica cod-nr km). Majoritatea aveau 100.000 sau 150.000 km ca durata de viata estimata.
  • vtz

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Schimba sonda lambda si cumpara una originala aftermarket nu sunt bune se duc repede am patit eu
  • gioconnors

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2013

  • Mesaj Privat
buna ziua !
este vreo diferenta constructiva intre prima si a doua sonda lambda ?
  • acasa sorin

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2013

  • Mesaj Privat
pt..Snzian...mai fratilor...nu sant chiar asa periculos in masini ...ma tarai si eu asa cum pot...am umblat sambata...am desfacut pana am reusit sa bag degetul in clapeta de acceleratie...am stropit cu ceva spray...pe acolo...am dat 30 de lei pe el...cred ca ajungeam si la egr dar nu am avut curaj...deabia am montat inapoi totul...acu astept o sonda lamda din italiapoate si un egr....azi m am tarat cu masina 30 de km...se tureaza peste 3000 se incalzeste apa si nu fuge...pornirea e perfecta...chiar si relanteul...masina e veche...97...ce sa i mai cer?
poate o sa ajung si la egr odat cdaci ce am desfacut pana acum ma ajuta....Si mai am o intrebare...de 3 ori in istoria masinii mi sa aprins martorul motor,o duceam la un baietas care imi scotea un fel de piesa.aflata in spatele galeriilor...acea piesa avea un piston mic care era plin de fum si uneori era blocat cu o zgura ceva...ce piesa e caci m am holbat o ora in zona aceea si nu mi am dat seama...specific ca nu imi place sa ma uit ce face un mecanic...sa nu l deranjez mizand ca e de buna incredere asa cum sant si eu
va multumesc pt dialog
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ACASA SORIN nu trebuie sa schimbi EGR ul neaparat. Se poate curata cu benzina , el se blocheaza din cauza calaminei depuse. La x16xel e chiar in spate la galerie e mai greu de desfacut. Aceste motoare is mai pretentioase daca nu is puse bine la punct cu toate. Eu ti am dat un sfat , acuma fiecare face cum crede de cuvinta. Eu am scris dincolo tu ai raspuns aici. De ce sa nu te uiti sa face un mecanic ? Doar lucreaza la masina ta.
  • Vioreanu Gheorghe

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2015

  • Mesaj Privat
am un opel astra g 1.6 16v motor z16xep si mi s-a aprins martorul cu sonda lambda(eroare P0141).Mi-a spus cineva ca trebuie sa masor cele 4 fire de legarura sa vad daca nu cumva ele sunt de vina.Intrebarea mea este cum se masoara firele acelea?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
aiciL
http://www.youtube.com/watch?v=Ts5iACiHZOA
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema legata de sonda Lambda 2. La aproximativ 5-6 zile dupa ce am schimbat distributia si ambreiajul (nu cred ca are legatura....dar am zis sa specific) s-a aprins check engine-ul in bord si a vrut sa se mai stinga. Am citit codurile ( afisate pe display, metoda cu pedale si cheie + tester la vreo 2 zile dupa asta) si au iesit : ECN 013604, 014100 si 062108. La tester a sters codurile insa 0136 a reaparut instant (tot pe tester) dar becul in bord s-a stins. Bine, m-am bucurat degeaba pentru ca in aceeasi zi s-a reaprins. Masina merge bine, trage, trece de 4000 de ture, consum neschimbat (din ce spune calculatorul ei), consumul la relanti 0.5-0.6 L/h, insa mi se pare ca are un zgomot de diesel sau de esapament sport. Pe tester. la senzor 2 lambda, aparea inactive si cu o valoare fixa de 4950 mV (posibil sa gresesc unitatea de masura...scuze) indiferent daca era la relanti sau o acceleram. Solutia celui care mi-a pus testerul pe masina era: verificare fire, mufa, schimbat sonda. Mi-a mai atras atentia si valorile de la EGR unde tot la fel, aparea inactiv si indiferent de turatie valoarea citita era 0. E si asta dus? Un mecanic mi-a zis ca e din cauza sondei lambda care imi da peste cap restul pieselor/senzorilor. Acum, daca e sonda, imi puteti recomanda si o solutie pentru schimb? Una originala GM e 620 lei, un Denso (compatibil dupa cod GM) 200 lei, una la dezmembrari originala GM 100 lei. Pot sa fac o altfel de verificare sa vad ce e pana sa cumpar si sa schimb sonda? Multumesc

Masina e Opel Astra H 1.6 Z16XEP an 2005
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
contrar a ce se tot spune aici pe forum sonda lambda 2 nu da peste cap ceilalti senzori.. ar fi absurd...
mai ai catalizator? Am vazut masini cu sonda 2 manarita pentru ca nu mai aveau catalizator..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR