Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • geork_20

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salut! Am o vectra b din 2001 motor 1.6 16i. De 2 zile masina se opreste in mers fara nici o zmucitura fara nimic pur si simplu se opreste fara martor "elicopter"aprins fara nimic. Dupa porneste greoi, dar porneste. Am fost la service si erorile sunt: 0303, 0304. Au spus sa cumpar fisele la bujii si ar trb sa mearga. Masina nu merge intrerupt nu are probleme la pornirea la rece ci pur si simplu se opreste in mers la viteza de peste 80, in oras pana acum nu am avut probleme. Sa fie oare doar fisele sau mai am si alte belele? Posibil sa fie si ecu vinovat? Multumesc mult si sper ca nu am suparat pe nimeni.
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
as vrea sa il vad eu pe mecanicul ala care schimba fise de bujii la motorul tau... Mai degraba ar fi problema la bobina de inductie. Verifica bujiile. Daca astea sunt ok, ar mai ramane de verificat ECU.
  • geork_20

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Mersi florianc. Fise, mansoane de cauciu nu stiu ce si cum am dat comanda 25 ron bucata. Bujiile nu am mai mult de 10000km. Filtre ulei schimbate acum o luna. Deci sa incerc cu o alta bobina, daca nu ramane ecu. Asa de sarbatori...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
P0303 : P0304
- Verifica bateria pornita 12.4-12.6v si nepornita 13.8-14.4 turata + consumatori (bateria si alternatorul )

- Scoate mufa la sensorul de aer si mergi si vezi daca se mai opreste. | (MAF - Mass Air Flow sensor.)
- Verifica senzorul de temperatura daca este bun ( este pe langa termostat) | (ECT - Engine coolant temperature sensor)
- Bujile nu mai spun ca le-ai schimbat.

- O proba cu o bobina de Z16XE (ca sa nu cumperi bobina degeaba)
- Firul de masa de pe motor.
- ECU
Nu strica sa verifici si mufele si firul de masa de la ECU...

Cauze mai pot fi...
Benzina proasta - pompa benzina - Filtru de benzina - releu pompa - regulator de presiune - injectoare - clapeta acceleratie - EGR

Sunt numai pareri nimic mai mult.
Vezi ce spun colegi care au mai multa experienta.
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 269
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
as merge mai degraba pe pompa de benzina, ce treaba are bobina cu opritul motorului, mai ales ca masina merge perfect dupa spusele lui, daca pompa nu mai baga cum trebuie eroarea nu o sa apara pe nici un tester
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Depinde din ce cauza este "misfire" pe cilindru 3 si 4 (de natura electrica sau alta natura.)
O proba cu alta bobina mai reduce din cauze.
@cristiruginescu
Bujile cu ce merg cu aer.



Ultima modificare făcută de T.ion la Joi 18 Dec, 2014 10:01 pm
  • geork_20

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mult colegi. Belele grup. Maine ma duc la alt service sa curat egr si sa vad. Daca este pompa de benzina nu se oprea si la viteze mai mici? Revin maine cu a alta opinie de mecanic.
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 269
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Tataru, a scris ca masina nu merge interupt, ca are eroare pe bujii. De la ele nu vad cum sar opri masina in mers. As merge pe pompa mai degraba sau pe ecu. Colegul nu a precizat Inca daca se operate cand se incalzeste
  • geork_20

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Masina prin oras nu are nici o problema. Aseara am facut vreo 40 km prin oras fara probleme. Cum ies din oras si dau treapta a cincea mai merge un km doi si se opreste. In 40 km de oras nu se incalzea? Oricum merg pe curatat egr si sa vad cum fac cu bobina. Ce ma sfatuiti o bobina din dezmembrari sau noua?
  • geork_20

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Acum se opreste fara nici o eroare. Nimic. Se opreste intre 80-100 si dupa porneste fara probleme. Un mecanic a spus ca este ecu altul ca este catalizatorul, altul bobina si tot asa pareri si nici o solutie. Chiar asa complicata sa fie...
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,113
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
La mine am avut missfire pe cilindrul 2, si a fost bobina. Masina mergea, dar se accelera greu dupa 2000 de turantii. Si se simtea ca nu mai are putere. M-a costat 330 lei o bobina de inductie(la vectra c 1.8 se cumpara cu totul nu se schimba pe fise, nu stiu cum e la vectra B1.6). Insa mie imi aparea eroare in bord cu motorul respectiv :
P0302 - Detectat rateu la cilindrul 2.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
deci daca se opreste la 80-90 grade, apoi dupa ce se raceste porneste si merge iar ok, este cam 99.9% ECU. Poti incerca sa il departezi putin de motor ca sa nu mai ia atata caldura, sa il repari tu daca ai cunostinte bune in domeniu sau il duci la cineva care face si da garantie, sau sa iei altul pe care il reprogramezi. Ultima varianta cred ca e cea mai scumpa si mai aiurea. Undeva pana in 4-500 ar fi un reparat ok, cu garantie.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
4-500 sa repari un pin? Si cu restul 140 de pini ce faci? Inca 4-500 per bucata?
  • geork_20

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2013

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:deci daca se opreste la 80-90 grade, apoi dupa ce se raceste porneste si merge iar ok, este cam 99.9% ECU. Poti incerca sa il departezi putin de motor ca sa nu mai ia atata caldura, sa il repari tu daca ai cunostinte bune in domeniu sau il duci la cineva care face si da garantie, sau sa iei altul pe care il reprogramezi. Ultima varianta cred ca e cea mai scumpa si mai aiurea. Undeva pana in 4-500 ar fi un reparat ok, cu garantie.

Nu se oprea la 80 grade, la 80 km\h oricum intre 80 si 90. Cred ca am rezolvat.o am scos mufa de la egr si acu merge fara probleme. Ramane sa gasesc alt egr de proba si dp sa cump unul nou. L.am curatat pe ala dupa masina da degeaba cred ca este motorasul dus si blocheaza.
  • kayari

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Vectra B2 2001 1.6 16 v..Z16XE.."mancatorul de ulei de la Opel"...impropriu zis,masina reusind consum de 5.8 l/km fara probleme la drum intins cu un consum de 300ml ulei GM5W30 la 1500km...masina merge absolut ok ..la apropierea de orice obstacol (giratoriu,semafor,obstacol pe drum) ....in momentul cand franez si apas ambreiajul se opreste lin fara nici un soc,directia fiind hidraulica practic blocheaza volanul,servofrana devine lemn si daca nu esti atent faci accident sigur...raman aprinse in bord indicatoarele noxe,ulei,frana si bateria..turometrul cade de la 2000 in zero in fractiune de secunda..parca nu a auzit de relanti..
Verificat supapa servofrana-ok,verificat pompa benzina si filtru benzina -ok,EGR curatat si verificat-ok,clapeta acceleratie deosebit de murdara si orificiul pentru vapori (trebuie demontat corpul clapeta si este sub clapeta,un orificiu mic de 2 mm in partea stanga a corpului clapeta) infundat -am consumat doua spray-uri ca sa curat corpul clapeta.
Pornit masina,se misca mult mai bine ca inainte,chiar are demaraj si urca usor in turatie,urmeaza DN1,talpa,dar la primul giratoriu s-a oprit,apasat avarie,porneste la sfert de cheie...inapoi la verificari inarmat cu geanta de scule si ceva nervi.
Verificat senzor aer (pe traseul filtru aer-clapeta acceleratie) -ok,demontat senzor turatie volanta (se afla sub filtrul de ulei,surub de D=-6,forma cilindrica,magnetic)-probleme.
ECU foloseste acest senzor pentru a sti in orice moment ce turatie are motorul ca sa stie ce amestec sa faca,senzor facut inseamna motor oprit deci ECU taie benzina,aprinderea,masina se opreste.
Practic acest senzor joaca rol de encoder (traductor incremental de rotatie) si avea la mine o patratica de metal in forma de L de cca 4mm latime,6mm lungime perpendicular pe senzor care se misca cum vroia ea....de unde provine greu de spus.
Curata senzor,montat la loc,preventiv demontat si bloc aprindere,verificat bujii-ok.
Pornit motor,DN1 acceleratie la blana cu ochii dupa militieni,frane la podea si ambreiaj apasat fara numar-masina nu se mai opreste si urca frumos in turatie,motorul toarce ca un electromotor de mare viteza si are viata in el.
Reamintesc ca toate aceste operatii se fac cu bornele baterie scoase,la finalizarea operatiei de curatare corp clapeta acceleratie se pun bornele,se pune contactul pe 2 ,se asteapta 30 secunde ( se aude motorasul de la clapeta tiuind si verificand pozitiile clapeta,apoi se porneste motorul-NU SE MAI FACE NIMIC din acest moment pana ce temperatura motorului ajunge pe RELANTI la 90 grade,in acest timp ECU preluand noile valori (invata si el),valabila procedura si dupa curatarea EGR.
O zi buna si drum fara accidente.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"patratica in forma de L..." -cel putin ne mai faci sa zimbim...!
  • kayari

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Smile..scuze...o bucatica de fier in forma de L...absolut normal pentru ca la fabricatia Vectra s-a folosit inca fierul..old school..altfel as fi gasit plastic ieftin,fibra de carbon low cost si alte balarii ieftine.Smile.
O seara buna.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR