- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
A revenit ecu de la service,problema injector 1 lipsa curent persista.Mi a si zis ca nu a constatat sa fie din ecu.Am masurat injectorul cu mufa scoasa,are aceeasi rezistenta ca si celelalte.Mi ar fi de mare ajutor daca as i stii care este pinul de la mufa ecu care duce la inj 1,sa verific contiunuitatea de la mufa ecu la mufa inj,la mine toate patru au marou cu rosu,si masa rosu cu albastru
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Injector 1 (Y9.1) - M x72 pin 57 (maro-rosu)
Zoom
Dupa verificare fir/pin/mufa ECU.
Muta injectorul pe alt cilindru poate el este cauza.
Sau
Daca merge si permite lungime cablului inverseaza mufa Injectorului cu cilindrul nr.4 care are aceeasi comanda.
|1|2|2|1|
Zoom
Dupa verificare fir/pin/mufa ECU.
Muta injectorul pe alt cilindru poate el este cauza.
Sau
Daca merge si permite lungime cablului inverseaza mufa Injectorului cu cilindrul nr.4 care are aceeasi comanda.
|1|2|2|1|
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Eventual verificat firul, din mufa ECU, cu un bec de 12v sau cu multimetru.
Scoti borna negativa.
Verificat si firul rosul-albastru de la (releu de benzina K16 | 8 ) cu firul (rosul-albastru) de la injector .
Verificat si firul rosul-albastru de la (X22 | 5 ) cu firul (rosul-albastru) de la injector.
Posibil de la imbinarea firelor celor 4 fire spre injectoare, pe traseu spre injectorul 1 sa fie rupt firul.
Scoti borna negativa.
Verificat si firul rosul-albastru de la (releu de benzina K16 | 8 ) cu firul (rosul-albastru) de la injector .
Verificat si firul rosul-albastru de la (X22 | 5 ) cu firul (rosul-albastru) de la injector.
Posibil de la imbinarea firelor celor 4 fire spre injectoare, pe traseu spre injectorul 1 sa fie rupt firul.
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Precautii.
Da am gresit eu, scoti bornele amandoua de la baterie si scoti releul de benzina ca precautie.
Nu stiu ce iti este asa greu sa verifici niste fire, daca sunt rupte (verifica-le cu un multimetru, cel mai bine.)
Eu unul nu iti recomand sa da-i jos injectorul, iei o surubenita si o pui pe injector si asculti vibratiile/tacanitul pe care il face injectorul, asa vei stii ca merge.
Daca il scoti posibil sa strici garniturile de la el.
Sunt doar pareri de novice, nu sunt expert, poate te mai ajuta colegi.
Da am gresit eu, scoti bornele amandoua de la baterie si scoti releul de benzina ca precautie.
Nu stiu ce iti este asa greu sa verifici niste fire, daca sunt rupte (verifica-le cu un multimetru, cel mai bine.)
Eu unul cred ca ma explicat, destul de bine mai sus, sa mai explic odata:
Prima data verifica firul maro-rosu de la injectorul 1 => cu firul de la Mufa ECU | M x72 pin 57 (maro-rosu)
Verifici firul albastru-rosu de soclu releu benzina (semnat cu rosu in poza) => cu fir albastru-rosu de la mufa injector 1
Si verifici si din mufa x22 pin 5 fir culoare albastru-rosu => la mufa injector 1 (fir albastru-rosul)
Vezi toate pozele...
Prima data verifica firul maro-rosu de la injectorul 1 => cu firul de la Mufa ECU | M x72 pin 57 (maro-rosu)
Verifici firul albastru-rosu de soclu releu benzina (semnat cu rosu in poza) => cu fir albastru-rosu de la mufa injector 1
Si verifici si din mufa x22 pin 5 fir culoare albastru-rosu => la mufa injector 1 (fir albastru-rosul)
Vezi toate pozele...
Eu unul nu iti recomand sa da-i jos injectorul, iei o surubenita si o pui pe injector si asculti vibratiile/tacanitul pe care il face injectorul, asa vei stii ca merge.
Daca il scoti posibil sa strici garniturile de la el.
Sunt doar pareri de novice, nu sunt expert, poate te mai ajuta colegi.
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am efectuat toate verificarile recomandate,traseul este bun peste tot,si de la injector la ecu.Scotand mufa injectorului 1 verificat cu multimetru da aceeasi tensiune ca si la 2,3,4,dar daca verific cu un bec control la 2.3.4 palpaie,la 1 deloc! Am mai facut o improvizatie,am dat curent direct pe injector,la intervale de cateva secunde,cu motorul pornit,si tremuratul motorului chiar s-a incetat cateodata.Concluzia ar fi ca totusi din ecu nu ajunge curent suficient pentru a actiona injectorul?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
bunz
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Vectra b 1.6 16v z16xe nu mai are vlaga discutia incepuse aici.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1820086
Asa ca am postat aici sigur vor mai fi colegi in situatia aceasta.
Pentru P1120, P1122.
Se poate verifica prin masurare cu multimetru.
Pentru Vectra B - z16xe
Masoara la ECU (poza 1)
Senzor de pozitie pedala acceleratie - lucreaza cu ECU prin mufa K prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50 (Poza 2)
Verifica si continuitatea firelor intre mufa la Senzor pozitie pedala acceleratie si mufa K ECU prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50
(poza 3)
Pentru Astra G Z16XE & Zafira A - z16xe
http://postimg.org/image/qdq2ud3w1/full
20, 33, 35, 36, 37, 50 Mufa K
Senzor de pozitie pedala acceleratie - lucreaza cu ECU prin mufa K prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50
Verifica si continuitatea firelor intre mufa la Senzor pozitie pedala acceleratie si mufa K ECU prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50
Cauze posibile:
- ECU Defect,
- Alimentare ECU,
- Fire rupte oxidate intre (ECU si Senzor pozitie pedala acceleratie)
- Senzor pozitie pedala acceleratie Defect
Sunt sanse mari sa fie ECU defect - vedeti si voi.
Spor la masurat - si mare grija sa nu faci minuni, Scurt circuit)
___________________________________________________________________________
Testare EGR
http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo
Testare unui Releu.
http://www.youtube.com/resu..._query=Test+Relay
Cauta - P1120, P1122, P1550
https://www.clubopel.com/rez...1550&sa=Cauta
Sper sa va fie de folos.
PS:
Ce am scris mai sus este gresit - ma lamurit Dl. Dancuciureanu nu este asa cum credeam eu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1820086
Asa ca am postat aici sigur vor mai fi colegi in situatia aceasta.
Pentru P1120, P1122.
Se poate verifica prin masurare cu multimetru.
Pentru Vectra B - z16xe
Masoara la ECU (poza 1)
Senzor de pozitie pedala acceleratie - lucreaza cu ECU prin mufa K prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50 (Poza 2)
Verifica si continuitatea firelor intre mufa la Senzor pozitie pedala acceleratie si mufa K ECU prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50
(poza 3)
Pentru Astra G Z16XE & Zafira A - z16xe
http://postimg.org/image/qdq2ud3w1/full
20, 33, 35, 36, 37, 50 Mufa K
Senzor de pozitie pedala acceleratie - lucreaza cu ECU prin mufa K prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50
Verifica si continuitatea firelor intre mufa la Senzor pozitie pedala acceleratie si mufa K ECU prin pini 20, 33, 35, 36, 37, 50
Cauze posibile:
- ECU Defect,
- Alimentare ECU,
- Fire rupte oxidate intre (ECU si Senzor pozitie pedala acceleratie)
- Senzor pozitie pedala acceleratie Defect
Sunt sanse mari sa fie ECU defect - vedeti si voi.
Spor la masurat - si mare grija sa nu faci minuni, Scurt circuit)
___________________________________________________________________________
Testare EGR
http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo
Testare unui Releu.
http://www.youtube.com/resu..._query=Test+Relay
Cauta - P1120, P1122, P1550
https://www.clubopel.com/rez...1550&sa=Cauta
Sper sa va fie de folos.
PS:
inversarea de mufe ai incercat. de la injectorul 1 la injectorul 4.
Ce am scris mai sus este gresit - ma lamurit Dl. Dancuciureanu nu este asa cum credeam eu.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Aici este explicatia.
Ordinea de aprindere-injectie este | 1-3-4-2 | cum a spus si Dl.Dan
https://en.wikipedia.org/wiki/Firing_order
http://www.youtube.com/watch?v=ss0GMKBYCks
Asa mai invatam si noi.
__________________________________________________________________________________
Referitor la P1120, P1122 - masurare dupa cum se vede se poate face direct la mufa "Senzor de pozitie pedala acceleratie" - asta doar daca firele sunt OK. unde valorile nu bat mergeti direct la mufa K si masurati, si daca nici acolo nu bat - Cred ca este ECU defect sau alimentarea lui nu sunt sigur.
Cine se pricepe poate ne explica mai bine.
Sa inteleg, ca in ECU exista legatura intre Senzor de pozitie pedala acceleratie - ECU - comanda clapeta acceleratie.
Daca Senzor de pozitie pedala acceleratie trimite eronat pozita pedalei catre ECU - cred ca si comanda clapetei de acceleratie va fi cam la fel erona sau muta-fara comanda.
Si uite asa am mai invatat ceva, poate nu complet...
dancuciureanu a scris:Nu mai vorbiti prostii cu rocada intra mufe.
Ordinea de aprindere-injectie parca era 1-3-4-2, va avea benzina oare cand si scanteie cand ?
Ordinea de aprindere-injectie parca era 1-3-4-2, va avea benzina oare cand si scanteie cand ?
Ordinea de aprindere-injectie este | 1-3-4-2 | cum a spus si Dl.Dan
https://en.wikipedia.org/wiki/Firing_order
http://www.youtube.com/watch?v=ss0GMKBYCks
Asa mai invatam si noi.
__________________________________________________________________________________
Referitor la P1120, P1122 - masurare dupa cum se vede se poate face direct la mufa "Senzor de pozitie pedala acceleratie" - asta doar daca firele sunt OK. unde valorile nu bat mergeti direct la mufa K si masurati, si daca nici acolo nu bat - Cred ca este ECU defect sau alimentarea lui nu sunt sigur.
Cine se pricepe poate ne explica mai bine.
Sa inteleg, ca in ECU exista legatura intre Senzor de pozitie pedala acceleratie - ECU - comanda clapeta acceleratie.
Daca Senzor de pozitie pedala acceleratie trimite eronat pozita pedalei catre ECU - cred ca si comanda clapetei de acceleratie va fi cam la fel erona sau muta-fara comanda.
Si uite asa am mai invatat ceva, poate nu complet...
MPop
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salut,am un Astra G din 2003 cu motorul Z16SE.
Prezinta urmatoarele erori:
P0220-(1) Throttle position sensor 2 Voltage high - Present
P0120- ( 8 ) Throttle position sensor 1-2 Correlation - Present
P1550- (A) Limp Home - Electronic Throttle control limited performance- Present
Va rog dati`mi o idee cu ce as putea sa incep.
Multumesc!
Prezinta urmatoarele erori:
P0220-(1) Throttle position sensor 2 Voltage high - Present
P0120- ( 8 ) Throttle position sensor 1-2 Correlation - Present
P1550- (A) Limp Home - Electronic Throttle control limited performance- Present
Va rog dati`mi o idee cu ce as putea sa incep.
Multumesc!
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
freddyfdy
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z1.6xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2013
- Mesaj Privat