ovicu06
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 z 16 se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
salutari. am un astra z16se 2001 . am reusit sa desfac corpul clapetei de acceleratie dar nu am reusit sa desfac si o mufa ( e vorba despre cea din poza ) deasemenea as vrea sa desfac si capacul pt o mica curatire dar nu stiu daca se poate.
am curatat totusi asa cum s-a putut dar as vrea sa o dau jos sa pot lucra mai linistit......inca ceva e normala pozitia clapetei ?
am curatat totusi asa cum s-a putut dar as vrea sa o dau jos sa pot lucra mai linistit......inca ceva e normala pozitia clapetei ?
ovicu06
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 z 16 se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
eugen78
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 z1, 9dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2013
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ssergiiu
- **
- 429 mesaje
- din 16 Dec 2011
- Vectra 1997 x18xe
- Timis
ssergiiu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2011
- Mesaj Privat
Buna. Am si eu un vectra b x1.8xe din 97 imi curge ulei pe motor pe la capacul de la culbutori am zis ca o sa schimb garnitura si fac si schimbul de ulei, acum daca ma apuc de treaba asta vreau sa curat si EGR dupa ce am citit as avea cateva simptome adica cand merg cu masina si apas ambreajul sa scot din viteza se opreste motorul, stau la semafor imi oscileaza relantiul 500-1000 iar cand ajunge la 500 sau sub 500 moare motorul il pornesc din nou aceasi problema trebe sa tin piciorul pe acceleratie putin sa ajunga la aprox 1100 si atunci nu se mai opreste, desi si atunci are oscilatii de turatie.
Este oare EGR?
Acum ce este acest (borcan) ? Este pe suportul care tine EGR-ul
Pot ajunge la clapeta de acceleratie daca desfac doar furtunul asta ?
Stima ssergiiu.
Este oare EGR?
Acum ce este acest (borcan) ? Este pe suportul care tine EGR-ul
Pot ajunge la clapeta de acceleratie daca desfac doar furtunul asta ?
Stima ssergiiu.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- as3dyum
- ****
- 1,037 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- as3dyum
- ****
- 1,037 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
adyplev
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am o Astra Z16 XE cu urmatoarea problema: la viteze mici cade in bot, cand accelerez sau plecare de pe loc.
Dupa ce am studiat ce ati spus pe forum am considerat ca de vina nu poate fi decat Valva (supapa) EGR.
Am fost cu masina la mecanicul la care merg de regula, si dupa ce mi-a testat-o (cu masina a fost fiul meu) mi-a zis ca e valva EGR , dar ca ea lucreaza adica inchide - deschide, s-o las in pace pe moment dar daca ma deranjeaza sa merg s-o curete.
Am vazut pe forum de la voi ce simplu e s-o cureti asa ca mi-am comandat garnitura de schimb, solutie de curatat si am facut aceasta operatie azi, la tara in alta localitate. La intoarcere masina s-a comportat bine, dar problemele avute inainte apareau la viteze mici , la porniri de pe loc, trafic specific orasului,NU la drum intins, efectele curatarii urmeaza sa le constat in zilele urmatoare in oras. Din pacate nu am avut telefonul la mine sa fac niste poze , fiindca am niste nelamuriri. Rog pe cei mai experimentati sa ma lamureasca daca pot, daca au nevoie de date suplimentare le stau la dispozitie.
La demontare valva avea o parte oxidata, mai exact o jumatate ruginita, partea dinspre cel de al doilea orificiu, nu cel cu pistonasul. Ma refer la corpul cilindric, desi si scaunul valvei e ruginit bine... parca ajungea gaze arse pe ea, a ars vopseaua si de la umezeala s-a oxidat. Cel putin asa mi-am imaginat eu. Acest lucru l-am observat mai tarziu dupa ce am turnat solutie de curatat in ea , nu in orificiu cu pistonasul ci in celalalt si aceasta solutie curgea afara, incet dar curgea asa ca am luat valva si am studiat-o pe toate partile...Pistonasul era in pozitie inchis, asa am vazut ca e normal. Eu consider ca ea(valva) ar trebui in partea de jos sa fie etansa, sa existe un simering sau altceva de etansare, ma refer la tija pistonasului spre electromagnet(banuiesc ca un electromagnet actioneaza pistonasul)
Valva nu a fost exagerat de murdara, parea doar bine afumata, din pacate nu mi-am facut lectiile bine si nu am stiut la care pini s-o alimentez pentru incercare, asa ca m-am limitat doar la o curatire temeinica.
Dupa montare am zis ca pornesc masina si o turez sa vad daca observ pierderi de gaze, pe la presupusa etansare defecta...
Nu pot sa zic ca cest lucru se intampla,nu am observat pierderi,dar asta nu inseamna ca nu pot fi... singurul lucru observat e ca pe la scaunul supapei(unde garnitura ar trebui sa etanseze) pe la 3000 de ture sa fac mici basicute, de gaz, (pierderi) desi suruburile erau stranse bine....
Nelamuririle mele sunt:
Se poate ca ea sa nu fie etansa la axul pistonasuli si sa dea peste cap toate datele,(desi ea lucreaza) si de aici problemele?
Daca nu a fost murdara, nu cred ca axul sa fie ancroasat , ce probleme sa aiba ?
Puteti sa-mi spuneti ce sa mai incerc cu ea?
Stiti de probleme asemanatoare ?
Ma scuzati daca aceasta problema a fost tratata in alt topic si eu bat campii...........
Am copiat pozele de pe alt topic sa intelegeti despre ce model de valva e vorba. Aceasta valva are exterior foarte curat...
http://postimg.org/image/5xtegya68b/
http://postimg.org/image/6875lt4irv/
Dupa ce am studiat ce ati spus pe forum am considerat ca de vina nu poate fi decat Valva (supapa) EGR.
Am fost cu masina la mecanicul la care merg de regula, si dupa ce mi-a testat-o (cu masina a fost fiul meu) mi-a zis ca e valva EGR , dar ca ea lucreaza adica inchide - deschide, s-o las in pace pe moment dar daca ma deranjeaza sa merg s-o curete.
Am vazut pe forum de la voi ce simplu e s-o cureti asa ca mi-am comandat garnitura de schimb, solutie de curatat si am facut aceasta operatie azi, la tara in alta localitate. La intoarcere masina s-a comportat bine, dar problemele avute inainte apareau la viteze mici , la porniri de pe loc, trafic specific orasului,NU la drum intins, efectele curatarii urmeaza sa le constat in zilele urmatoare in oras. Din pacate nu am avut telefonul la mine sa fac niste poze , fiindca am niste nelamuriri. Rog pe cei mai experimentati sa ma lamureasca daca pot, daca au nevoie de date suplimentare le stau la dispozitie.
La demontare valva avea o parte oxidata, mai exact o jumatate ruginita, partea dinspre cel de al doilea orificiu, nu cel cu pistonasul. Ma refer la corpul cilindric, desi si scaunul valvei e ruginit bine... parca ajungea gaze arse pe ea, a ars vopseaua si de la umezeala s-a oxidat. Cel putin asa mi-am imaginat eu. Acest lucru l-am observat mai tarziu dupa ce am turnat solutie de curatat in ea , nu in orificiu cu pistonasul ci in celalalt si aceasta solutie curgea afara, incet dar curgea asa ca am luat valva si am studiat-o pe toate partile...Pistonasul era in pozitie inchis, asa am vazut ca e normal. Eu consider ca ea(valva) ar trebui in partea de jos sa fie etansa, sa existe un simering sau altceva de etansare, ma refer la tija pistonasului spre electromagnet(banuiesc ca un electromagnet actioneaza pistonasul)
Valva nu a fost exagerat de murdara, parea doar bine afumata, din pacate nu mi-am facut lectiile bine si nu am stiut la care pini s-o alimentez pentru incercare, asa ca m-am limitat doar la o curatire temeinica.
Dupa montare am zis ca pornesc masina si o turez sa vad daca observ pierderi de gaze, pe la presupusa etansare defecta...
Nu pot sa zic ca cest lucru se intampla,nu am observat pierderi,dar asta nu inseamna ca nu pot fi... singurul lucru observat e ca pe la scaunul supapei(unde garnitura ar trebui sa etanseze) pe la 3000 de ture sa fac mici basicute, de gaz, (pierderi) desi suruburile erau stranse bine....
Nelamuririle mele sunt:
Se poate ca ea sa nu fie etansa la axul pistonasuli si sa dea peste cap toate datele,(desi ea lucreaza) si de aici problemele?
Daca nu a fost murdara, nu cred ca axul sa fie ancroasat , ce probleme sa aiba ?
Puteti sa-mi spuneti ce sa mai incerc cu ea?
Stiti de probleme asemanatoare ?
Ma scuzati daca aceasta problema a fost tratata in alt topic si eu bat campii...........
Am copiat pozele de pe alt topic sa intelegeti despre ce model de valva e vorba. Aceasta valva are exterior foarte curat...
http://postimg.org/image/5xtegya68b/
http://postimg.org/image/6875lt4irv/
- as3dyum
- ****
- 1,037 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Problema ta nu e de la EGR...cel mai probabil e de clapeta de acceleratie. urmareste si tutorialul de aici Tutorial curatare clapeta acceleratie si EGR Z16XE Vectra C acolo e descris un orificiu ce este sub acea clapeta si de regula este infundat. pe acolo se "imprumuta" aer cald de la motor dar o data cu el vapori de ulei...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
aceasta solutie curgea afara, incet dar curgea asa ca am luat valva si am studiat-o pe toate partile...Pistonasul era in pozitie inchis
Din poza eu il vad intredeschis inainte de curatare.,
De simeringuri mai uita, la ce temperaturi sunt acolo ...
Diagnoza la EGR nu e simpla, nici curatatul. La unele ai ce curata la altele fier vechi si alta noua sau remap.
adyplev
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2007
- Mesaj Privat
- mihailionut
- *
- 46 mesaje
- din 18 Sep 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Bucuresti
mihailionut
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salut,
Dupa ce am curatat clapeta de acceleratie am purces si la curatarea EGR-ului, asa arata inainte si asa arata dupa . Problema mea apare dupa ce montez EGR, garnitura noua, neblindata cum era si cea anterioara, mufa si pinii sunt ok (nu am masurat pinii EGR-ului). EGR-ul mentionez ca la primul impuls de la baterie functiona bine, nu era blocat doar murdar, acum dupa montare imi sta relantiul doar la 1000 de rotatii inainte de al curata imi statea la 800 cum era si inainte de a curata chiar si clapeta. Mentionez ca am deconectat mufa de la EGR sa vad cum se comporta, chiar daca dupa aceste operatii acceleratia merge mai lin si mai bine cu el anulat este o diferenta destul de mare, practic te baga in scaun la turatii de 2500-3000.
Dar ciudat este ca am mers cu mufa scoasa si nu imi aparea nici un martor in bord, check engine sau alceva, ECU nu trebuia sa il vada ca lipseste?
Trebuia facut ceva inainte de a monta EGR-ul si nu am facut, poate sa ma ajute cineva?
Va multumesc anticipat!
Dupa ce am curatat clapeta de acceleratie am purces si la curatarea EGR-ului, asa arata inainte si asa arata dupa . Problema mea apare dupa ce montez EGR, garnitura noua, neblindata cum era si cea anterioara, mufa si pinii sunt ok (nu am masurat pinii EGR-ului). EGR-ul mentionez ca la primul impuls de la baterie functiona bine, nu era blocat doar murdar, acum dupa montare imi sta relantiul doar la 1000 de rotatii inainte de al curata imi statea la 800 cum era si inainte de a curata chiar si clapeta. Mentionez ca am deconectat mufa de la EGR sa vad cum se comporta, chiar daca dupa aceste operatii acceleratia merge mai lin si mai bine cu el anulat este o diferenta destul de mare, practic te baga in scaun la turatii de 2500-3000.
Dar ciudat este ca am mers cu mufa scoasa si nu imi aparea nici un martor in bord, check engine sau alceva, ECU nu trebuia sa il vada ca lipseste?
Trebuia facut ceva inainte de a monta EGR-ul si nu am facut, poate sa ma ajute cineva?
Va multumesc anticipat!
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mihailionut
- *
- 46 mesaje
- din 18 Sep 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Bucuresti
mihailionut
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2014
- Mesaj Privat
@ DB77AAA ms de raspuns, poti sa imi spui cum pot sa rezolv cu acel aer fals, se verifica la filtru de aer dar ce anume, la unii debitmetru dar z16se nu are asa ceva ? Pentru senzorul MAP se da cu WD40 la contact acolo ca in rest am inteles ca este destul de sensibil, nu ai ce sa ii faci. Mentionez ca dupa curatarea clapetei care a fost prima nu a avut acest comportament masina deci ce ar putea sa fie de la clapeta?
Oricum mi s-a parut ca am si un consum destul de mare, probabil de la turatie
Cu stima!
Oricum mi s-a parut ca am si un consum destul de mare, probabil de la turatie
Cu stima!
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mihailionut
- *
- 46 mesaje
- din 18 Sep 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Bucuresti
mihailionut
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2014
- Mesaj Privat
bygion
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
buna ziua.aceasi problema cu agr ul. i mi dadea eroare 1405.am fost la service a zis ca trebe curatat egr ul la dat jos lau curatat ...la fel becul din bord ma dispera nu se stige lam anulat iar pe tester ..se aprinde can vrea el ..ce mi puteti spune..aceasi eraoare da 1405...dar sa vedeti am dat mufa de la sensor aceasi eraore ..nu stiu ce sa mai fac... acel egr arata fff bine cand lam dat jos fff curat...ce poate sa mai fie.va multumesc