Am o Astra Z16 XE cu urmatoarea problema: la viteze mici cade in bot, cand accelerez sau plecare de pe loc.
Dupa ce am studiat ce ati spus pe forum am considerat ca de vina nu poate fi decat Valva (supapa) EGR.
Am fost cu masina la mecanicul la care merg de regula, si dupa ce mi-a testat-o (cu masina a fost fiul meu) mi-a zis ca e valva EGR , dar ca ea lucreaza adica inchide - deschide, s-o las in pace pe moment dar daca ma deranjeaza sa merg s-o curete.
Am vazut pe forum de la voi ce simplu e s-o cureti asa ca mi-am comandat garnitura de schimb, solutie de curatat si am facut aceasta operatie azi, la tara in alta localitate. La intoarcere masina s-a comportat bine, dar problemele avute inainte apareau la viteze mici , la porniri de pe loc, trafic specific orasului,NU la drum intins, efectele curatarii urmeaza sa le constat in zilele urmatoare in oras. Din pacate nu am avut telefonul la mine sa fac niste poze , fiindca am niste nelamuriri. Rog pe cei mai experimentati sa ma lamureasca daca pot, daca au nevoie de date suplimentare le stau la dispozitie.
La demontare valva avea o parte oxidata, mai exact o jumatate ruginita, partea dinspre cel de al doilea orificiu, nu cel cu pistonasul. Ma refer la corpul cilindric, desi si scaunul valvei e ruginit bine... parca ajungea gaze arse pe ea, a ars vopseaua si de la umezeala s-a oxidat. Cel putin asa mi-am imaginat eu. Acest lucru l-am observat mai tarziu dupa ce am turnat solutie de curatat in ea , nu in orificiu cu pistonasul ci in celalalt si aceasta solutie curgea afara, incet dar curgea asa ca am luat valva si am studiat-o pe toate partile...Pistonasul era in pozitie inchis, asa am vazut ca e normal. Eu consider ca ea(valva) ar trebui in partea de jos sa fie etansa, sa existe un simering sau altceva de etansare, ma refer la tija pistonasului spre electromagnet(banuiesc ca un electromagnet actioneaza pistonasul)
Valva nu a fost exagerat de murdara, parea doar bine afumata, din pacate nu mi-am facut lectiile bine si nu am stiut la care pini s-o alimentez pentru incercare, asa ca m-am limitat doar la o curatire temeinica.
Dupa montare am zis ca pornesc masina si o turez sa vad daca observ pierderi de gaze, pe la presupusa etansare defecta...
Nu pot sa zic ca cest lucru se intampla,nu am observat pierderi,dar asta nu inseamna ca nu pot fi... singurul lucru observat e ca pe la scaunul supapei(unde garnitura ar trebui sa etanseze) pe la 3000 de ture sa fac mici basicute, de gaz, (pierderi) desi suruburile erau stranse bine....
Nelamuririle mele sunt:
Se poate ca ea sa nu fie etansa la axul pistonasuli si sa dea peste cap toate datele,(desi ea lucreaza) si de aici problemele?
Daca nu a fost murdara, nu cred ca axul sa fie ancroasat , ce probleme sa aiba ?
Puteti sa-mi spuneti ce sa mai incerc cu ea?
Stiti de probleme asemanatoare ?
Ma scuzati daca aceasta problema a fost tratata in alt topic si eu bat campii...........
Am copiat pozele de pe alt topic sa intelegeti despre ce model de valva e vorba. Aceasta valva are exterior foarte curat...
http://postimg.org/image/5xtegya68b/
http://postimg.org/image/6875lt4irv/