Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Buna
As dori sami montez ceas pt presiunea de ulei si voltmetru(dar vreau sa utilizez ceasurile originale opel)mam indreptat spre ceasurile din vectra A ,sunt situate dedesuptul cesetofonului(nu toate au!)pe undeva am gasit o poza cu cele 2 ceasuri dar nul mai gasesc.
daca careva dintre detinatori care au in masina asemenea ceasuri ii rog sa faca o poza si sa masoare diametrul celor 2 ceasuri,sa vad daca le pot monta in bordul meu de astra F.

Am postat o poza cu un bord de vectra A si unde ar trebui sa fie situat aceste ceasuri.



Si bordul meu unde as dori sa le montez.



Multumesc
Skip ads

  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ma intereseaza si pe mine acelasi lucru , dar nu stiu unde se pot gasi acele ceasuri.am cautat ceva vreme pe la sh-uri dar fara noroc.cred ca pana la urma am sa adaptez doua ceasuri de la tuningareli , dar cred ca am sa am probleme cu locul unde se monteaza sonda pentru presiunea de ulei.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dar pe masina este pus deja un senzor de ulei.
doar trebuie aflat semnificatia pinilor de pe senzor.
ex. al meu are 3pini la uni am vazut doar 1.


am postat ceva poze cu senzorul de pe al meu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17936

CEASURI PRESIUNE ULEI TUNING

INCA UN SITEdar ii scump de rupe,sper ca la dezmembrari am sa gasesc ceva ceasuri mai ieftine si in buna conditie.


ps. cele gen tuning nu ma incanta!vreau sa utilizez componente originale pt a modifica, dar sa nu fie original montat pe kadett(ci altele...vectra,astra,omega..etc)
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
din pacate al meu are un singur fir.de asta am spus ca nu stiu cum am sa le leg .cred ca trebuie schimbat senzorul. Rolling Eyes
stii niste preturi pentru ceasurile de pe Max Tuning?sau trebuie sa-i caontactez?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
cred ca ai putea sa folosesti firul acela,numai nu stiu daca cum iti va interpreta senzorul datele(macar ai unul sg si sti ca aia ii iesirea dar eu nu stiu).
@blackmanmoto sia pus ceas universal pe kadett dar el a utilizat senzorul primit la el!
Eu nu stiu de ce am 3 pini...nu stiu semnificatia lor!mam uitat in manual dar nui specificat!
Las masura(cu motorul in functiune) dar nu am rampa,ca pe "rece" doar pinul 2 indica (masa) sa aiba si inca o functie...de senzor de temperatura?
Stie cineva?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
In sfarsit am gasit ceva poze dar nu stiu cat de original este!


  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pai nu prea am la ce sa folosesc senzorul meu.e ca un intrerupator.pentru ceas iti trebuie altfel de senzor(sonda),care sa citeasca gradual ,ca la sonda de benzina de exemplu.dar am inteles ca daca cumperi ceasurile , se livreaza cu tot cu sonde si vad eu unde le gasesc un loc.Very Happy am sa fac cat de curand si operatiunea asta(sa vina salariul Smile).
daca gasiti undeva ieftin si bun poate postati un pont.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
o sonda de presiune functioneaza pe baza unei rezistente variabile!acuma nu stiu daca creste sau descreste valoare!
nu stiu unde vei putea adapta ca trebuie sa il pui unde ii actualul!
eu zic sa folosesti un alt senzor cu mai multe iesiri de la opel,ca precis se potriveste!
in paralel cu tine vb cu @blackmanmoto ca el sia pus senzor de presiune si altele,a spus ca vin adaptoare pt senzori universali!deci nu trebuie sa modifici nimica!
Ar trebui intrebati pe cei cu kadett GSIuri,ei au senzori de presiune pt LCD!
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Dupa lungi cautari am gasit o parte din informatiile cautate!
senzorul cu 3 pini are functia de: - intrerupator martor bord si rezistenta variabila pt ceasul de presiune!




1 - SENSOR, OIL TEMPERATURE (NLS.- USE 90276471 6 50 635) 13N, 13NB, 13S, C13N, 16SV, 18SE PartNo.(90210162) KatNo.(12 52 600)
7 - SWITCH, OIL PRESSURE (3 CONNECTORS) C13N, C14NZ, E16NZ, C16LZ, C16NZ PartNo. 90240259 KatNo. 12 52 560

(informatiile leam scos din epc)
Nr din fata senzorilor este numerotatia obiectelor din poza!

Pt mine nu este greu de aflat care este iesirea pt martor si ceas,cu motorul pornit(dupa ce sa stins martorul masor iesirile),doar nu am unde sa ma bag sub masina Sad .

Tu ai putea sa utilizezi senzorul 1 din imagine pt ca masoara si temperatura uleiului(dar trebuie sa renunti la martorul din bord) si ai temperatura si presiunea de ulei Smile
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
la calibra am gasit ceasurile de tensiune,presiune ulei.

UNIT, ASSY., DISPLAY, OIL PRESSURE / VOLTMETER, LHD (NLS.) PartNo.90436167 KatNo.12 48 022



  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
in sfarsit am dat pe cele originale:





  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
frumoase ceasurile originale,pacat ca nu am de unde sa le iau Sad. bune informatiile despre sonde , nu am stiut ca sunt asa multe,acum mai sper sa se potriveasca.sa vad cu ce sonde vin ceasurile cumparate.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
mai inca sunt si altele cu 4 pini dar nu sunt trecuti in EPC,ele sunt functioneaza pe tensiune pozitiva si trece prin ECU,cand scade foarte tare presiunea de ulei taie pompa de benzina si se opreste motorul.


asta este senzorul meu,lam curatat si am vazut ca are ceve initiale atasate pinilor: I S P...nu stiu ce reprezinta,am fost la electricieni cu "nume grele" dar habar nu au.
in speranta de a solutiona cazul am scris stafului technic al fabricantului sper sa primesc ceva raspuns pozitiv.

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am primit raspuns de la centrul informational Opel Kunde Smile si mau redirectionat scrisoarea catre un dealer din romania.
am trimis o scrisoare Euromotors din Baia Mare cu speranta de a primi un raspuns technic la problema mea,dar cum traim in romania nu sunt sigur ca voi primi un raspuns favorabil Sad
  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@AdamOpel ai primit raspuns ?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
acesta am primit de la GM dar de la Baia Mare nici un raspuns. Sad
am sa mai trimit un mail la cei din Baia Mare iar daca in cateva zile nu primesc raspuns ma adresez iar servici clienti opel din germania,ca ei macar au trimis un raspuns dar astia de la noi nimica:(

Am receptionat raspunsul Dumneavoastra datat 28.07.2007, adresat Serviciului pentru Clienti al General Motors, pentru care va multumesc.

Buna intretinere a masinilor si serviceurile de calitate fiind de mare importanta pentru noi, am contactat dealerul autorizat din Baia Mare, OPEL EUROMOTORS. Aici, domnul Zsolt Havasi, directorul serviceului m-a asigurat ca Dansii va vor sta la dispozitie in solutionarea problemei.

Va multumim ca ne-ati contactat.

Cu stima:

Varró Zsuzsanna
Tel.: +36-1-298-1806
Servicii Clienti
GM CEE


Data trecuta am trimis pe aceasta adresa: euromotors@sintec.ro dar acuma am gasit o alta adresa: service@opel-euromotors.ro
sper sa primesc un raspuns favorabil
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
M-am saturat sa astept dupa altii si am luat situatia in mana Smile
Pt inceput am desfacut mufa de pe motor si am inceput masuratorile "pe rece".
De la toti pini din mufa ieseau fire: ROSU, ALBASTRU-VERDE, ALBASTRU-ALB. (Precis cu stiu de la ce pini ce culoare vine).

Pinul din mijloc(S) ce cu motorul oprit(presiune 0) conduce cu masa senzorului.dupa masurarea mufei a rezultat ca ea duce pana la bord(ceasuri) si mai precis la pinul 15 Astra F(din mufa cu 16pini,aia cea mare), iar la Kadett E la pinul 7(daca tin bine minte) firul are cularea ALBASTRU-VERDE.


I - din mufa mergea pe masa!
P - Baterie!
Dar aceste pot induce in eroare deoarece se pot imparti sau trece prin ceva consumatori si sa indice valoarea consumatorilor(ex. ECU).

Deja eram tare incurcat,inainte sa fac masuratorile eram aproape sigur ca pinul (S) din mijloc este masa(firul comun) dar efectuand cateva teste cu senzorul sub presiune alte valori au aparut....

Pe masina nu aveam cum face teste deoarece nu am sant ca sa ma bag sub masina!
Am luat compresorul care debita o presiune maxima de 5bari(suficient pt test)!
Deci am prins in menghina senzorul cel vechi si am apricat presiune la intare!
Pinul din mijloc (S) fara presiune indica 'contact' cu masa(carcasa senzorului) cand aplicam presiune pe loc se intrerupea(functiona ca si un intrerupator),deci acest pin duce spre martorul presiune ulei!
Ceailalti 2 pini (I si P) nu aveau continuitate cu masa sau cu pinul din mijloc(S) fara presiune nici cu presiune.
Dar intre ele aveau continuitate la aplicarea presiuni pe senzor si nu continuitate de intrerupator(DA/NU) ci cu cat crestea presiunea cu atata scadea rezistenta(adica conducea mai bine,ca si o rezistenta variabila...potentiometru).

Din culorile de pe cele 3 fire din mufa ce ies rezulta:
ROSU = tensiune alimentare(nu stiu cati V ca nu lam masurat)
ALBASTRU - VERDE = avand in vedere ca are aceeasi culoare ca si cel din mufa ceas bord doar pinul S trebuie sa fie si mai precis intrerupator ce duce la martor.
ALBASTRU - ALB = aces fir ramane liber si nu poate fi decat iesirea pt ceas presiune ulei.(dar intrebarea de 10 puncte unde se afla capatul celalat?)

Din astea rezulta ca ceasul primeste semnal pozitiv(adica tensiune pozitiva).
Si unde duce acel fir(albastru-alb)?ce mai poate alimenta ca sigur trece prin ceva deoarece are legatura cu mai multi pini din mufa ceas bord (ECU!)..... dar la prima vedere din schema ecului nu iesi nici o legatura?
Ceasurile LCD de la kadett GSI ce senzori utilizeaza?ce culoare are firul ce duce la afisarea presiuni?
Inca raman mistere dar in mare deja am o imagine cum functioneaza acest senzor!
  • costy_dumi

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 1995 TC4EEI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
po sa dai mai multe explicatii despre volanul cu comenzi pe el si daca e valabil airbag-ul din el ca as vrea si eu sa pun unul pe masina
merci
  • ovidiu.3000

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut. nu stiu daca se mai vizualizeaza subiectul asta, insa am si io o intrebare. am un vectra a din 94 si vreau sa intreb daca e posibil sa faca figuri firul de la senzorul de ulei, din cauza vibratiilor sau ceva, ca cateodata mai flicareste la stop sau la relanti, imi face impresia ca e vreun fir sau ceva de genul asta. uleiul oricum e mobil 10w40 si are 6000 km doar, inlocuit cu filtru cu tot. masina merge alfel brici. mersi mult.
  • Is10NuT

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
ma poti ajuta si pe mine cu semnificatiile la un senzor presiune cu 3 picioruse.

I S P sunt numerotate pe senzor , iar pe ceas am + - s , s de pe senzor presupun ca vine legat cu s de la ceas insa nush ce vine legat la I si P.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR