miai
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salut !
Detin un Opel Vectra A 1992 - 1.8i.
Am observat acum ceva timp ca in momentul in care masina baga caldura in habitaclu, imi baga si un fel de 'ceata' din cand in cand. Recent, la schimbul de filtre, mi s-a transmis ca as avea caloriferul spart. Asa ca am cumparat un calorifer si am inceput sa caut pe la mecanici diversi sa mi-l schimbe. Ghinionul meu aici incepe: vreo doi zic ca nu se baga, un mecanic a cerut (dupa parerea mea) prea multi bani, iar altul, mai convenabil la pret, ma tot amana de 2 saptamani si sa ii las masina peste noapte pentru a schimba acel calorifer (fiindca trebuie demontat bordul si nu stie exact cum se face si cat dureaza). Am vazut ca pe forum exista un ghid de schimbare pentru acest calorifer dar nefiind o persoana prea tehnica, am zis sa nu ma bag.
Iar aici intrebarea: Ma poate ajuta cineva (contra cost, bineinteles) cu schimbarea acestuia? Din cate am vazut, daca persoana este in cunostinta de cauza, il poate schimba in 1-2 ore, dar cu conditia ca aceasta sa stie ce face. Ma poate ajuta cineva?
Multumesc,
Mihai
Detin un Opel Vectra A 1992 - 1.8i.
Am observat acum ceva timp ca in momentul in care masina baga caldura in habitaclu, imi baga si un fel de 'ceata' din cand in cand. Recent, la schimbul de filtre, mi s-a transmis ca as avea caloriferul spart. Asa ca am cumparat un calorifer si am inceput sa caut pe la mecanici diversi sa mi-l schimbe. Ghinionul meu aici incepe: vreo doi zic ca nu se baga, un mecanic a cerut (dupa parerea mea) prea multi bani, iar altul, mai convenabil la pret, ma tot amana de 2 saptamani si sa ii las masina peste noapte pentru a schimba acel calorifer (fiindca trebuie demontat bordul si nu stie exact cum se face si cat dureaza). Am vazut ca pe forum exista un ghid de schimbare pentru acest calorifer dar nefiind o persoana prea tehnica, am zis sa nu ma bag.
Iar aici intrebarea: Ma poate ajuta cineva (contra cost, bineinteles) cu schimbarea acestuia? Din cate am vazut, daca persoana este in cunostinta de cauza, il poate schimba in 1-2 ore, dar cu conditia ca aceasta sa stie ce face. Ma poate ajuta cineva?
Multumesc,
Mihai
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
mariako
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut.Eu am facut operatia asta si intr-adevar dureaza putin daca stii ce faci.Inainte de a te indruma ce sa desfaci vreau sa-mi spui daca pierzi lichid de racire la motor (completezi periodic?) ca daca nu pierzi s-ar putea sa nu fie spart radiatorul de incalzire.Verifica ornamentul ala de plastic din parte de jos a parbrizului (ala care are gauri de ies prin el axele la stergatoare) sa nu fie crapat ca are rol de a directiona apa catre orificiile de scurgere.Daca e crapat apa care trece prin el ghici unde ajunge?Direct in cutia in care e montat radiatorul invinuit pentru acea ceata.Mentionez ca ce am scris e valabil la modelele fara AC care nu au filtru de particule si recirculare de aer.Eu am patit iarna trecuta treaba asta.A curs apa in cutia aia de a cuprins jumatate din radiator si noaprea ingheta iar dimineata nu stiam de ce nu am caldura,iar cand se topea gheata peste zi imi curgea innauntru.Sper sati fie de ajutor.
miai
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2012
- Mesaj Privat
@ maricove - multumesc frumos pentru intentie, dar intre timp am plecat din oras si cand m-am intors, i-am lasat-o batranului sa o repare, ca are mai mult timp sa caute un service zilele astea mi-o inapoiaza...
@ mariako - pierd antigel am completat dupa vreo 200 km cu 2l antigel + apa demineralizata, asa ca...banuiesc ca e de la asta..
@ mariako - pierd antigel am completat dupa vreo 200 km cu 2l antigel + apa demineralizata, asa ca...banuiesc ca e de la asta..
- Adrian Cosma
- **
- 272 mesaje
- din 07 Aug 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Constanta
Adrian Cosma
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2012
- Mesaj Privat
acum o luna si un pic am trecut si eu prin asa ceva. dar da niste detalii ai AC pe ea? Daca nu e floare la ureche. Eu am cu AC si a trebuit sa schimb si tevile alea de aluminiu care nu ies de acolo sub nici o forma le-am inlocuit cu pexal. Ar fi bine si folositor sa mai postezi pe aici dupa reparatie.
miai
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Adrian Cosma
- **
- 272 mesaje
- din 07 Aug 2012
- Astra 2003 Y17DT
- Constanta
Adrian Cosma
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2012
- Mesaj Privat
Picu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat
- nightmare9127
- *
- 8 mesaje
- din 03 Nov 2014
- Vectra 1994
- Bucuresti
nightmare9127
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2014
- Mesaj Privat
salut! imi cer scuze insa sunt nou aici si nu stiu exact daca postez unde trebuie......insa am aceiasi problema dupa ce masina incepe sa se incalzeasca (vectra A1.8 din '94) incepe sa imi bage aburi pe gurile de aer. din cate am inteles din ce am citit aici ar fi problema de la radiatorul de caldura care se gaseste in interiorul masinii.... pana acum am intrebat 2 mecanici si mi-au spus ca trebuie demontat tot bordul si e destul de complicat insa din cate am citit aici nu este chiar asa greu si nu ar merita sa dau banii la un service. imi poate da si mie pls cineva cateva indicatii despre cum se face aceasta operatie sau un link catre un tutorial despre asa ceva? multumesc mult. mentionez ca masina nu are aer conditionat pe ea
john-nero
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1991 16 sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
foarte simplu daca nu ai ac sub bord in dreptul manetei de viteze ai doua laterale de desfacut cu o surubelnita apoi se vede un patrat cu patru surubele de sase sau opt le desfaci dai capacul jos si vei vedea caloriferul desfaci colierele din zona de la motordin spatele admisiei si inlocuesti caloriferul.
- nightmare9127
- *
- 8 mesaje
- din 03 Nov 2014
- Vectra 1994
- Bucuresti
nightmare9127
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2014
- Mesaj Privat
- alynpanda94
- *
- 33 mesaje
- din 08 Jan 2015
- Vectra 1994 C16NZ
- Arad
alynpanda94
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salutare, sunt nou pe
aici, am o problema cu
caldura la masina. Am
un opel vectra A din
1994 si nu baga caldula.
imi baga aer rece pe
conductele din mijloc si
aer caldut pe cele de la
geamuri si parbriz.
Aeroterma nu porneste,
adica oricat i-as da
treptele 1,2,3,4 ... ea nu
porneste, baga caldura
doar cum vrea ea.
foarte incet.. sa fie
posibil sa fie ars
motorasul de la
aeroterma ? Intreb si
eu, nu ma prea pricep.
Va multumesc ! Astept
raspuns
aici, am o problema cu
caldura la masina. Am
un opel vectra A din
1994 si nu baga caldula.
imi baga aer rece pe
conductele din mijloc si
aer caldut pe cele de la
geamuri si parbriz.
Aeroterma nu porneste,
adica oricat i-as da
treptele 1,2,3,4 ... ea nu
porneste, baga caldura
doar cum vrea ea.
foarte incet.. sa fie
posibil sa fie ars
motorasul de la
aeroterma ? Intreb si
eu, nu ma prea pricep.
Va multumesc ! Astept
raspuns
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- alynpanda94
- *
- 33 mesaje
- din 08 Jan 2015
- Vectra 1994 C16NZ
- Arad
alynpanda94
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2015
- Mesaj Privat
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Uite doua linkuri :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=35081
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12796
Rezolvarea e simpla si ieftina, putin mai dificil e pana reusesti sa desfaci pe acolo, sa scoti motorasul. Dar cred ca s-a mai explicat prin sectiunea tutoriale.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=35081
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12796
Rezolvarea e simpla si ieftina, putin mai dificil e pana reusesti sa desfaci pe acolo, sa scoti motorasul. Dar cred ca s-a mai explicat prin sectiunea tutoriale.
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Nu va apucati de scos radiatoare doar pe baza unor banuieli. Incepeti cu verificari simple, si apoi cu hei-rup-ul.
Daca e spart atunci trebuie sa dispara apa si sa abureasca in mod continuu.
Lasati masina in parcare la relanti, geamuri inchise si ventilatia pornita pe minim si pe cald. Daca nu se face sauna cu miros intepator radiatorul nu e spart.
Se poate intampla ca dupa o perioada cu umezeala in care masina a stat conductele de aer sa se imbacseasca si sa arunce in prima faza umeleaza care sa condenseze pe parbriz.
Totodata exista niste solutii de curatat ventilatia care au acelasi efect. Lumea in general le sufla prin gurile de aerisire si uita sa citeasca si restul instructiunilor unde scrie ca masina trebuie lasata minim 30 minute cu ventilatia pe maxim. Apoi la prima ploaie se mira ca parbrizul se abureste.
Daca e spart atunci trebuie sa dispara apa si sa abureasca in mod continuu.
Lasati masina in parcare la relanti, geamuri inchise si ventilatia pornita pe minim si pe cald. Daca nu se face sauna cu miros intepator radiatorul nu e spart.
Se poate intampla ca dupa o perioada cu umezeala in care masina a stat conductele de aer sa se imbacseasca si sa arunce in prima faza umeleaza care sa condenseze pe parbriz.
Totodata exista niste solutii de curatat ventilatia care au acelasi efect. Lumea in general le sufla prin gurile de aerisire si uita sa citeasca si restul instructiunilor unde scrie ca masina trebuie lasata minim 30 minute cu ventilatia pe maxim. Apoi la prima ploaie se mira ca parbrizul se abureste.