- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Am schimbat de curand electroventilatorul (am unul singur), fiind destul de sigur ca e arsa siguranta ceramica, aceea verde. Intr-adevar, siguranta veche cred ca imi dadea doar treapta a 3-a la racire, pentru ca acum constat ca ventilatorul porneste mai repede.
Problema e ca mi se pare ca nu porneste destul de repede, l-am testat acum afara (sunt 10 grade), si mi s-a parut ca porneste dupa 95 de grade (ma uitam in meniul ascuns, in timp ce masina mergea la relanti). De aceea intreb, daca stiti, care sunt cele 3 trepte de pornire a electroventilatorului:
1. X grade
2. Y grade
3. 105 grade - asta stiu sigur ca imi mergea si cu electroventilatorul vechi.
Mentionez ca am mufa electroventilatorului cu 4 pini. Mersi.
PS: S-ar putea ca treapta 3 sa nu porneasca la 105 si sa gresesc eu. Dar stiu sigur ca una din ele e la 105.
Am schimbat de curand electroventilatorul (am unul singur), fiind destul de sigur ca e arsa siguranta ceramica, aceea verde. Intr-adevar, siguranta veche cred ca imi dadea doar treapta a 3-a la racire, pentru ca acum constat ca ventilatorul porneste mai repede.
Problema e ca mi se pare ca nu porneste destul de repede, l-am testat acum afara (sunt 10 grade), si mi s-a parut ca porneste dupa 95 de grade (ma uitam in meniul ascuns, in timp ce masina mergea la relanti). De aceea intreb, daca stiti, care sunt cele 3 trepte de pornire a electroventilatorului:
1. X grade
2. Y grade
3. 105 grade - asta stiu sigur ca imi mergea si cu electroventilatorul vechi.
Mentionez ca am mufa electroventilatorului cu 4 pini. Mersi.
PS: S-ar putea ca treapta 3 sa nu porneasca la 105 si sa gresesc eu. Dar stiu sigur ca una din ele e la 105.
- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Mersi de raspuns. Am cautat de mi-au sarit ochii tot google-ul, am gasit pe ici pe colo cum ca asa trebuie sa functioneze.
Pornirea primei trepte ar trebui sa fie concomitent si cu compresorul de AC, nu? Intreb pentru ca azi m-am tot chinuit si nu pornea deodata cu compresorul (cum scrie pe aici), poate si pentru ca erau cam 10 grade afara, Dar in mod normal eu stiam ca ventilatorul porneste o data cu AC-ul.
Pornirea primei trepte ar trebui sa fie concomitent si cu compresorul de AC, nu? Intreb pentru ca azi m-am tot chinuit si nu pornea deodata cu compresorul (cum scrie pe aici), poate si pentru ca erau cam 10 grade afara, Dar in mod normal eu stiam ca ventilatorul porneste o data cu AC-ul.
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
La Z16XEP treptele sunt :
- prima treapta 105 grade
-a 2 a treapta 110-112 grade
-a 3 a treapta 115-116 grade .
Cel mai simplu verifici cu un Op-Com functionarea celor 2 sau 3 trepte depinde de modelul de electroventilator. Dar in general motoarele pe benzina functioneaza in mod constant in oras la 100-105 grade, antigelul are punctul de fierbere la 120 grade Celsius cu conditia ca instalatia sa fie aerisita si supapa din capacul vasului de expansiune sa functioneze corect.
P.S. Comanda treptelor vine de la ECU pe baza temperaturii citite de pe sonda/sonde temperatura. , a trecut vremea termocuplelor unde puteai zice ca s-au decalibrat astfel incat pornirea ventilatorului sa fie mai devreme/mai tarziu decat normal.
Daca tot mai ai nelamuriri am cautat in TIS un raspuns oficial pentru Z18XE:)
Se pare ca treptele sunt foarte aproape ca temperatura de lucru.
Intotdeauna la blocul de rezistente se duce prima rezistenta deoarece aia merge cel mai mult + ca disipa o putere foarte mare ( pentru e regla turatia ventilatorului).
- prima treapta 105 grade
-a 2 a treapta 110-112 grade
-a 3 a treapta 115-116 grade .
Cel mai simplu verifici cu un Op-Com functionarea celor 2 sau 3 trepte depinde de modelul de electroventilator. Dar in general motoarele pe benzina functioneaza in mod constant in oras la 100-105 grade, antigelul are punctul de fierbere la 120 grade Celsius cu conditia ca instalatia sa fie aerisita si supapa din capacul vasului de expansiune sa functioneze corect.
P.S. Comanda treptelor vine de la ECU pe baza temperaturii citite de pe sonda/sonde temperatura. , a trecut vremea termocuplelor unde puteai zice ca s-au decalibrat astfel incat pornirea ventilatorului sa fie mai devreme/mai tarziu decat normal.
Daca tot mai ai nelamuriri am cautat in TIS un raspuns oficial pentru Z18XE:)
Se pare ca treptele sunt foarte aproape ca temperatura de lucru.
Intotdeauna la blocul de rezistente se duce prima rezistenta deoarece aia merge cel mai mult + ca disipa o putere foarte mare ( pentru e regla turatia ventilatorului).
- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Doar la AC adica aer conditionat manual porneste electroventilatorul cand pornesti AC-ul , el functionand permanent cand AC-ul este ON. Daca la AC-ul manual electroventilatorul functioneaza cu intermitenta inseamna ca prima treapta este arsa , presiunea urca pana cand va electroventilatorul va pleca pe treapta 2 . Dupa ce presiunea va scadea ,ECU va cupla treapta 1 dar cum ea este arsa electroventilatorul va sta...de aici vor aparea fluctuatii de temperatura in habitaclu rece/cald.
La climatronic este perfect normal ca electroventilatorul sa NU porneasca cand clima este pe AUTO acesta functionand cu intermitente...
Ambele sisteme de climatizare nu vor porni la o temperatura exterioara de 10 grade celsius.
P.S. Intotdeauna la electroventilatorul cu bloc de rezistente in ceramica , am adaptat bloc de rezistente normal cu racire pe aer deoarece sunt destule electroventilatoare sparte in dezmembrari iar blocul de rezistente il iau aproape moca. 3-40 RON. Trebuie facuta o mica adaptare dar daca se realizeaza legaturile ok nu este nicio problema
P.S. 2 In viata , vietelor proiectantilor de la Opel nu o sa dau 1000 RON pe un electroventilator nou , in timp ce masina costa 4000 E...
Prefer de banii aia sa inlocuiesc alta piesa , masina sh bineinteles cerand investitii periodice ca doar de aceea a aruncat-o neamtul dar cum nu ne permitem una noua apelam la SH.
La climatronic este perfect normal ca electroventilatorul sa NU porneasca cand clima este pe AUTO acesta functionand cu intermitente...
Ambele sisteme de climatizare nu vor porni la o temperatura exterioara de 10 grade celsius.
P.S. Intotdeauna la electroventilatorul cu bloc de rezistente in ceramica , am adaptat bloc de rezistente normal cu racire pe aer deoarece sunt destule electroventilatoare sparte in dezmembrari iar blocul de rezistente il iau aproape moca. 3-40 RON. Trebuie facuta o mica adaptare dar daca se realizeaza legaturile ok nu este nicio problema
P.S. 2 In viata , vietelor proiectantilor de la Opel nu o sa dau 1000 RON pe un electroventilator nou , in timp ce masina costa 4000 E...
Prefer de banii aia sa inlocuiesc alta piesa , masina sh bineinteles cerand investitii periodice ca doar de aceea a aruncat-o neamtul dar cum nu ne permitem una noua apelam la SH.
- increatul
- OP
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Mersi mult de lamuriri. F de folos tot ce mi-ai zis. Am dat 800 ron pe el, pentru ca asta e, o sa tin masina 4-5 ani de acum, mai am de schimbat distributia anul asta.
Daca stiam, apelam pe la tine (contra cost bineinteles).
Deci am climatronic, dar l-am dat pe low si pe parbriz (nu pe auto) si n-a pornit instantaneu ventilatorul. Intr-adevar n-am avut mediu bun de testare, fiind destul de frig afara. Dar daca nu trebuie sa porneasca o data cu climatronicul (compresorul), atunci am inteles. Mersi inca o data.
Daca stiam, apelam pe la tine (contra cost bineinteles).
Deci am climatronic, dar l-am dat pe low si pe parbriz (nu pe auto) si n-a pornit instantaneu ventilatorul. Intr-adevar n-am avut mediu bun de testare, fiind destul de frig afara. Dar daca nu trebuie sa porneasca o data cu climatronicul (compresorul), atunci am inteles. Mersi inca o data.