- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Dupa ce am facut tuning la motor (estimativ, undeva la 100hp) m-am gandit ca nu mi-ar strica deloc sa-mi pun o cutie cu a 5-a mai lunga. Dupa o temeinica documentare pe Internet, am gasit aceste 2 optiuni valabile :
- sa montez pe motorul meu o cutie F18+WR demontata direct de pe o Vectra B cu motor X20DTH 100hp
- sa cumpar o cutie F20 de 2.0 16v GSI 150cp si apoi sa iau de pe ea doar ansamblul de pinioane pentru viteza a 5-a sa le montez pe cutia mea.
Din curiozitate, sau daca pot sa spun asa si din pura întamplare, la un moment dat am cautat pe forum daca este cineva care vinde o cutie F18+WR la un pret super bun si am gasit o cutie F18+WR la 150lei+transport pe care o vindea colegul @undernet, pe care am luat-o de la el personal (am avut un drum la Bucuresti pe care l-a platit cineva si asa mi-a iesit transportul gratis la cutie, deci pret final cutie de viteze 150lei).
Cutia F18+WR am luat-o fara rulment de presiune. Provenea de pe o Vectra B 2.0DTi 100cp 1998 adusa din Italia, l-am intrebat expres pe colegul nostru @undernet ce viteza a avut cu cutia asta intr-a 5-a si mi-a spus ca pe rotile stock 185/70R14 la 3.000rpm avea 140km/h cu masina lui. Asadar, asta a fost punctul meu de plecare, m-am gandit ca cel mai probabil si eu la 3.000rpm voi avea tot 140km/h. M-am uitat pe site-ul www.opel-Infos.de care e diferenta intre cutii si singura diferenta era raportul de demultiplicare mai mic la viteza a 5-a, in rest vitezele 1,2,3,4 erau identice. Nu mi-ar fi convenit o cutie cu a 4-a mai lunga pentru ca eu merg mult in oras cu masina si la 1.800rpm am 59km/h adica limita sub care caschetarii te amendeaza pentru viteza cand stau cu radar-ul lor la taiat ,,bilete,,. :-lol: Si mergand intr-a 4-a prin oras eu am un consum bun de 6.8l/100km, deci nu concep ca la mersul prin oras sa consum mai mult ca, ce sa vezi, nu mai pot sa merg cu a 4-a ci doar cu a 3-a pentru ca mi-am schimbat cutia. Deci, exclus...
Mai jos, ceva poze cu cutia F18+WR :
Am cumparat cutia de 3luni, iar saptamana asta i-a venit randul sa o pun sus. De felul meu, doar eu lucrez la masina, insa pentru aceasta operatiune, e nevoie de un elevator, si de cineva care a mai facut asa ceva, pentru ca in mod particular la Vectra B cu motor X17DT ISUZU si A/C compartimentul motor motorul este aglomerat, este mult de demontat si exista 2 optiuni : se demonteaza tot, inclusiv jugul motor si caseta de directie, sau doar se demonteaza partial jugul motor, partial caseta de directie si se scoate cutia pe partea soferului. Mecanicul meu a ales aceasta ultima varianta, insa nu o recomand (chiar daca costa mai putin) pentru cei ce au A/C pe motor ca mie mi-a fortat o conducta si am pierdut freonul pe la o imbinare, ba mai mult acum nici nu stiu cum voi proceda daca va curge la reumplere ca surubul de strangere este efectiv intepenit in aluminiu nu merge strans nici slabit... am pus WD40 o jumatate de zi si degeaba, nu l-am putut misca de niciun fel. Asta este, noi românii datorita faptului ca suntem saraci suntem mereu in cautarea pretului cel mai bun, dar scapam din vedere eventualele pierderi ce intervin pe parcurs (in cazul meu, freonul si garnitura de etansare de la imbinare).
Asadar, ce consumabile aveti nevoie pentru operatiunea de schimbare cutie :
- ceva lichid de frana pentru comletare, poate 300gr cel mult... cam atat se pierde la demontarea cutiei si apoi prin aerisirea ambreiajului dupa montarea cutiei
- 1,8l ulei cutie de viteze original de Opel GM 19 40 182 (vreau sa-i multumesc colegului @dancuciureanu care mi-a raspuns in postul de aici), deci am cumparat 2 bidoane de 1l.
- garnitura etansare rulment de presiune (eu am luat-o pe original ca nu vreau sa mai desfac acolo inca odata, defapt acum sper sa nu mai desfac acolo niciodata)
- o cheie dinamometrica pentru strangerea suruburilor la jug, la pivot, la bielete, la roti, ce mai.. la tot ce mai e nevoie acolo.
Ce mai trebuie sa aveti grija : daca demontati jugul doar partial, mare atentie la remontarea jugului acesta sa revina la loc astfel incat urechile inferioare ale radiatorului sa vina fix in locasele din jug, ca altfel se rup si e disperare dupa... ati rezolvat-o cu schimbarea cutiei dar radiatorul nu mai sta fixat la locul lui.
Sa fiti pregatiti cu ceva bani suplimentar ca dupa demontarea cutiei veti vedea exact cum stati cu discul de ambreiaj, placa si rulmentul de presiune.
Daca ceva e uzat, e momentul sa schimbati, ca e volum mare de munca sa desfaci cutia la acest motor/caroserie asa ca componentele uzate trebuie schimbate pe loc. Ca si preturi, e destul de scump : 300lei un rulment de presiune LUK, 700lei o placa de presiune LUK, 700lei discul de ambreiaj LUK, kit placa+disc ambreiaj VALEO 945lei (fara rulment), kit complet LUK 1.400lei (disc, placa, rulment). La mine la 235.000km in bord am gasit inca rulmentul de presiune original al masinii GM90522728, acesta luat la mâna si rotit huruia unpic, însa discul si placa aratau ca noi pareau schimbate de curând... eu am masina de 65.000km si obisnuiesc sa schimb vitezele printr-o apasare scurta a ambreiajului, deci ca sa fac o estimare probabil ca ambreiajul si placa aveau 80.000km cel mult. Am plecat la magazinul de piese sa cumpar rulment nou, am gasit doar LUK la 300lei l-au adus in 15min de la comanda, l-am cumparat si am plecat la mecanic cu el. Acolo, surpriza, nu avea garnitura de protectie asa cum avea cel original (dar am refolosit-o pe cea de pe rulmentul original) si rulmentul asta avea ceva zgaieturi si parea ca a mai fost montat odata pe alta masina. Nu pot sa spun sigur ca a mai fost montat inainte de altcineva, dar clar ceva nu era in regula ca avea ceva zgarieturi pe suprafata metalica de contact, parea slefuit ulterior acolo. Oricum, nu am vrut sa las masina la mecanic pe a 2-a zi (nu am lasat-o la nimeni pâna acum) asa ca l-am montat sus. Rulmentul a venit cu propria lui garnitura de etansare, dar am preferat sa o punem sus pe cea cumparata pe original :
La remontare treaba a mers ceva mai usor, rulmentul de presiune se potriveste perfect la ambele cutii, cea de pe motorizarea X17DT (a mea) si X20DTH, iar cutia s-a portivit la mare fix la locul ei pe motor. Apoi am turnat 1.75l ulei de cutie prin orificiul de umplere situat in lateral. Am intampinat ceva probleme la surubul de fixare al casetei de directie si a coloanei volanului in partea de jos a casetei (e disperare ce loc stramt e acolo), am montat totul la loc apoi am trecut la aerisirea ambreiajului. Dupa asta, am pornit masina si m-am pus in miscare. Intr-a I-a, prin curte la mecanic atunci cand m-am pus in miscare, se auzea un sunet ciudat un fel de huruit de la cutie care efectiv m-a infiorat, insa am decis sa ies cu masina in sosea la o tura. Huruitul a disparut rapid, apoi mi-am zis sa ma duc cu a 5-a sa vad ce schimbari sunt (defapt, ce treaba am facut cu schimbarea cutiei). Am fost destul de dezamagit, raportat la cât am muncit si ce asteptari aveam de la noua cutie F18+WR. Castigul real de viteza cu cauciucurile stock 175/70R14 este in medie de 5-6.5km/h (depinde de viteza de mers) iar cu rotile pe care le am acum (195/65R15) castigul de viteza este de 5.5-8.5km/h la un mers de 2.500-3.300rpm si viteza in intervalul 100km/h-139km/h. Restul de viteze, 1,2,3,4 sunt exact la fel ca inainte ceea ce e un lucru bun la mersul prin oras. Oricum, peste 3.300rpm nu are rost sa mergi la drum întins cu motorul asta, rezista fara nicio problema... dar devine cam zgomotos si creste consumul :
Costuri:
- 150lei cutia de viteze F18+WR
- 200lei manopera (jumatate din lucrare, ca am lucrat cot-la-cot cu mecanicul).
- 2l ulei cutie de viteze original GM (80lei)
- 1l lichid de frana DOT4 Motorex in cazul meu (30lei)
- 1,8l motorina pentru spalat piese (12lei)
- 1buc garnitura de etansare rulment presiune originala GM (28lei)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Grand Total : 500lei.
Costuri aditionale:
- geometrie roti fata : 60lei
- rulment presiune LUK : 300lei
- incarcare cu freon (eu sper sa scap doar cu atat) : voi vedea cat mai costa operatiunea asta la vara.
Cu ocazia reglarii geometriei am aflat ca piulita de pe bieleta de pe partea pasagerului este blocata si pe viitor va trebui sa o tai si sa-i refac filetul. Am ramas cu volanul stramb, trebuie sa demontez airbag-ul spirala si sa-l mut o canelura spre stanga. Geometria rotilor este corecta acum dupa reglaj.
Cu speranta ca am facut o investitie buna (va dura ceva pana o voi amortiza prin consumul de motorina si uzura motor) va doresc tuturor celor care vreti sa faceti aceasta modificare mult succes. Ca si volum de munca, noi ne-am apucat la ora 9 dimineata si am finalizat la ora 20 seara. Nu s-a muncit incontinuu, estimez un numar de 5-6ore de munca pentru aceasta operatiune de schimbare cutie.
Pentru mine aceasta modificare a fost efectiv pionierat, nu am gasit pe nicaieri pe cineva care a facut aceasta schimbare, nici macar pe forumurile engleze MIGweb sau VxON, pe MIGweb doar am primit ceva sfaturi cum ca (in urma informatiilor de pe site-ul www.opel-infos.de) aceasta operatiune ar trebui sa fie ,,a direct swap,, ... Asa a si fost intr-un final, insa daca nu se potriveau cutiile pe motorul meu cred ca eram realmente disperat la ce volum de munca implica aceasta operatiune de schimbare cutie. Chiar si asa, dupa aerisirea ambreiajului si 70km facuti prin oras inca nu-mi place cum intra in viteze, agata unpic intr-a 2-a si uneori trebuie sa fac dublu-ambreiaj ca sa intre cum trebuie. Timpul va spune daca lucrurile vor reintra in normal.
Ceva poze comparative cu cele doua modele de cutii de viteza (cea murdara e cea originala a masinii) :
- sa montez pe motorul meu o cutie F18+WR demontata direct de pe o Vectra B cu motor X20DTH 100hp
- sa cumpar o cutie F20 de 2.0 16v GSI 150cp si apoi sa iau de pe ea doar ansamblul de pinioane pentru viteza a 5-a sa le montez pe cutia mea.
Din curiozitate, sau daca pot sa spun asa si din pura întamplare, la un moment dat am cautat pe forum daca este cineva care vinde o cutie F18+WR la un pret super bun si am gasit o cutie F18+WR la 150lei+transport pe care o vindea colegul @undernet, pe care am luat-o de la el personal (am avut un drum la Bucuresti pe care l-a platit cineva si asa mi-a iesit transportul gratis la cutie, deci pret final cutie de viteze 150lei).
Cutia F18+WR am luat-o fara rulment de presiune. Provenea de pe o Vectra B 2.0DTi 100cp 1998 adusa din Italia, l-am intrebat expres pe colegul nostru @undernet ce viteza a avut cu cutia asta intr-a 5-a si mi-a spus ca pe rotile stock 185/70R14 la 3.000rpm avea 140km/h cu masina lui. Asadar, asta a fost punctul meu de plecare, m-am gandit ca cel mai probabil si eu la 3.000rpm voi avea tot 140km/h. M-am uitat pe site-ul www.opel-Infos.de care e diferenta intre cutii si singura diferenta era raportul de demultiplicare mai mic la viteza a 5-a, in rest vitezele 1,2,3,4 erau identice. Nu mi-ar fi convenit o cutie cu a 4-a mai lunga pentru ca eu merg mult in oras cu masina si la 1.800rpm am 59km/h adica limita sub care caschetarii te amendeaza pentru viteza cand stau cu radar-ul lor la taiat ,,bilete,,. :-lol: Si mergand intr-a 4-a prin oras eu am un consum bun de 6.8l/100km, deci nu concep ca la mersul prin oras sa consum mai mult ca, ce sa vezi, nu mai pot sa merg cu a 4-a ci doar cu a 3-a pentru ca mi-am schimbat cutia. Deci, exclus...
Mai jos, ceva poze cu cutia F18+WR :
Am cumparat cutia de 3luni, iar saptamana asta i-a venit randul sa o pun sus. De felul meu, doar eu lucrez la masina, insa pentru aceasta operatiune, e nevoie de un elevator, si de cineva care a mai facut asa ceva, pentru ca in mod particular la Vectra B cu motor X17DT ISUZU si A/C compartimentul motor motorul este aglomerat, este mult de demontat si exista 2 optiuni : se demonteaza tot, inclusiv jugul motor si caseta de directie, sau doar se demonteaza partial jugul motor, partial caseta de directie si se scoate cutia pe partea soferului. Mecanicul meu a ales aceasta ultima varianta, insa nu o recomand (chiar daca costa mai putin) pentru cei ce au A/C pe motor ca mie mi-a fortat o conducta si am pierdut freonul pe la o imbinare, ba mai mult acum nici nu stiu cum voi proceda daca va curge la reumplere ca surubul de strangere este efectiv intepenit in aluminiu nu merge strans nici slabit... am pus WD40 o jumatate de zi si degeaba, nu l-am putut misca de niciun fel. Asta este, noi românii datorita faptului ca suntem saraci suntem mereu in cautarea pretului cel mai bun, dar scapam din vedere eventualele pierderi ce intervin pe parcurs (in cazul meu, freonul si garnitura de etansare de la imbinare).
Asadar, ce consumabile aveti nevoie pentru operatiunea de schimbare cutie :
- ceva lichid de frana pentru comletare, poate 300gr cel mult... cam atat se pierde la demontarea cutiei si apoi prin aerisirea ambreiajului dupa montarea cutiei
- 1,8l ulei cutie de viteze original de Opel GM 19 40 182 (vreau sa-i multumesc colegului @dancuciureanu care mi-a raspuns in postul de aici), deci am cumparat 2 bidoane de 1l.
- garnitura etansare rulment de presiune (eu am luat-o pe original ca nu vreau sa mai desfac acolo inca odata, defapt acum sper sa nu mai desfac acolo niciodata)
- o cheie dinamometrica pentru strangerea suruburilor la jug, la pivot, la bielete, la roti, ce mai.. la tot ce mai e nevoie acolo.
Ce mai trebuie sa aveti grija : daca demontati jugul doar partial, mare atentie la remontarea jugului acesta sa revina la loc astfel incat urechile inferioare ale radiatorului sa vina fix in locasele din jug, ca altfel se rup si e disperare dupa... ati rezolvat-o cu schimbarea cutiei dar radiatorul nu mai sta fixat la locul lui.
Sa fiti pregatiti cu ceva bani suplimentar ca dupa demontarea cutiei veti vedea exact cum stati cu discul de ambreiaj, placa si rulmentul de presiune.
Daca ceva e uzat, e momentul sa schimbati, ca e volum mare de munca sa desfaci cutia la acest motor/caroserie asa ca componentele uzate trebuie schimbate pe loc. Ca si preturi, e destul de scump : 300lei un rulment de presiune LUK, 700lei o placa de presiune LUK, 700lei discul de ambreiaj LUK, kit placa+disc ambreiaj VALEO 945lei (fara rulment), kit complet LUK 1.400lei (disc, placa, rulment). La mine la 235.000km in bord am gasit inca rulmentul de presiune original al masinii GM90522728, acesta luat la mâna si rotit huruia unpic, însa discul si placa aratau ca noi pareau schimbate de curând... eu am masina de 65.000km si obisnuiesc sa schimb vitezele printr-o apasare scurta a ambreiajului, deci ca sa fac o estimare probabil ca ambreiajul si placa aveau 80.000km cel mult. Am plecat la magazinul de piese sa cumpar rulment nou, am gasit doar LUK la 300lei l-au adus in 15min de la comanda, l-am cumparat si am plecat la mecanic cu el. Acolo, surpriza, nu avea garnitura de protectie asa cum avea cel original (dar am refolosit-o pe cea de pe rulmentul original) si rulmentul asta avea ceva zgaieturi si parea ca a mai fost montat odata pe alta masina. Nu pot sa spun sigur ca a mai fost montat inainte de altcineva, dar clar ceva nu era in regula ca avea ceva zgarieturi pe suprafata metalica de contact, parea slefuit ulterior acolo. Oricum, nu am vrut sa las masina la mecanic pe a 2-a zi (nu am lasat-o la nimeni pâna acum) asa ca l-am montat sus. Rulmentul a venit cu propria lui garnitura de etansare, dar am preferat sa o punem sus pe cea cumparata pe original :
La remontare treaba a mers ceva mai usor, rulmentul de presiune se potriveste perfect la ambele cutii, cea de pe motorizarea X17DT (a mea) si X20DTH, iar cutia s-a portivit la mare fix la locul ei pe motor. Apoi am turnat 1.75l ulei de cutie prin orificiul de umplere situat in lateral. Am intampinat ceva probleme la surubul de fixare al casetei de directie si a coloanei volanului in partea de jos a casetei (e disperare ce loc stramt e acolo), am montat totul la loc apoi am trecut la aerisirea ambreiajului. Dupa asta, am pornit masina si m-am pus in miscare. Intr-a I-a, prin curte la mecanic atunci cand m-am pus in miscare, se auzea un sunet ciudat un fel de huruit de la cutie care efectiv m-a infiorat, insa am decis sa ies cu masina in sosea la o tura. Huruitul a disparut rapid, apoi mi-am zis sa ma duc cu a 5-a sa vad ce schimbari sunt (defapt, ce treaba am facut cu schimbarea cutiei). Am fost destul de dezamagit, raportat la cât am muncit si ce asteptari aveam de la noua cutie F18+WR. Castigul real de viteza cu cauciucurile stock 175/70R14 este in medie de 5-6.5km/h (depinde de viteza de mers) iar cu rotile pe care le am acum (195/65R15) castigul de viteza este de 5.5-8.5km/h la un mers de 2.500-3.300rpm si viteza in intervalul 100km/h-139km/h. Restul de viteze, 1,2,3,4 sunt exact la fel ca inainte ceea ce e un lucru bun la mersul prin oras. Oricum, peste 3.300rpm nu are rost sa mergi la drum întins cu motorul asta, rezista fara nicio problema... dar devine cam zgomotos si creste consumul :
Costuri:
- 150lei cutia de viteze F18+WR
- 200lei manopera (jumatate din lucrare, ca am lucrat cot-la-cot cu mecanicul).
- 2l ulei cutie de viteze original GM (80lei)
- 1l lichid de frana DOT4 Motorex in cazul meu (30lei)
- 1,8l motorina pentru spalat piese (12lei)
- 1buc garnitura de etansare rulment presiune originala GM (28lei)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Grand Total : 500lei.
Costuri aditionale:
- geometrie roti fata : 60lei
- rulment presiune LUK : 300lei
- incarcare cu freon (eu sper sa scap doar cu atat) : voi vedea cat mai costa operatiunea asta la vara.
Cu ocazia reglarii geometriei am aflat ca piulita de pe bieleta de pe partea pasagerului este blocata si pe viitor va trebui sa o tai si sa-i refac filetul. Am ramas cu volanul stramb, trebuie sa demontez airbag-ul spirala si sa-l mut o canelura spre stanga. Geometria rotilor este corecta acum dupa reglaj.
Cu speranta ca am facut o investitie buna (va dura ceva pana o voi amortiza prin consumul de motorina si uzura motor) va doresc tuturor celor care vreti sa faceti aceasta modificare mult succes. Ca si volum de munca, noi ne-am apucat la ora 9 dimineata si am finalizat la ora 20 seara. Nu s-a muncit incontinuu, estimez un numar de 5-6ore de munca pentru aceasta operatiune de schimbare cutie.
Pentru mine aceasta modificare a fost efectiv pionierat, nu am gasit pe nicaieri pe cineva care a facut aceasta schimbare, nici macar pe forumurile engleze MIGweb sau VxON, pe MIGweb doar am primit ceva sfaturi cum ca (in urma informatiilor de pe site-ul www.opel-infos.de) aceasta operatiune ar trebui sa fie ,,a direct swap,, ... Asa a si fost intr-un final, insa daca nu se potriveau cutiile pe motorul meu cred ca eram realmente disperat la ce volum de munca implica aceasta operatiune de schimbare cutie. Chiar si asa, dupa aerisirea ambreiajului si 70km facuti prin oras inca nu-mi place cum intra in viteze, agata unpic intr-a 2-a si uneori trebuie sa fac dublu-ambreiaj ca sa intre cum trebuie. Timpul va spune daca lucrurile vor reintra in normal.
Ceva poze comparative cu cele doua modele de cutii de viteza (cea murdara e cea originala a masinii) :
- ablan
- **
- 200 mesaje
- din 12 Jun 2013
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
ablan
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Multumesc de aprecieri.
Azi a condus sotia, dar am sesizat si eu... ca la deal cu 80km/h pe cutia originala urcam relativ usor, acum cu 80km/h într-a 5-a în sus pe panta... trebuie apasata unpic mai mult acceleratia. Si pe ceasul de boost se vede cum turbina munceste mai mult, presiunea de boost e unpic mai mare acum dupa schimbarea cutiei ca la viteza asta într-a 5-a trebuie apasata acceleratia unpic mai mult. . O sa-mi ia ceva timp pâna ma învat cu raportul vitezei a 5-a, e ceva diferenta fata de cum era ea înainte.
Saptamâna viitoare am un drum spre Turda, va fi ceva autostrada pâna acolo iar dupa o sa revin cu detalii.
O sa iau si GPS-ul cu mine, pentru a vedea cât am pe ceas si care e defapt viteza reala a masinii.
Azi a condus sotia, dar am sesizat si eu... ca la deal cu 80km/h pe cutia originala urcam relativ usor, acum cu 80km/h într-a 5-a în sus pe panta... trebuie apasata unpic mai mult acceleratia. Si pe ceasul de boost se vede cum turbina munceste mai mult, presiunea de boost e unpic mai mare acum dupa schimbarea cutiei ca la viteza asta într-a 5-a trebuie apasata acceleratia unpic mai mult. . O sa-mi ia ceva timp pâna ma învat cu raportul vitezei a 5-a, e ceva diferenta fata de cum era ea înainte.
Saptamâna viitoare am un drum spre Turda, va fi ceva autostrada pâna acolo iar dupa o sa revin cu detalii.
O sa iau si GPS-ul cu mine, pentru a vedea cât am pe ceas si care e defapt viteza reala a masinii.
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Am fost destul de dezamagit, raportat la cât am muncit si ce asteptari aveam de la noua cutie F18+WR. Castigul real de viteza cu cauciucurile stock 175/70R14 este in medie de 5-6.5km/h (depinde de viteza de mers) iar cu rotile pe care le am acum (195/65R15) castigul de viteza este de 5.5-8.5km/h la un mers de 2.500-3.300rpm si viteza in intervalul 100km/h-139km/h. Restul de viteze, 1,2,3,4 sunt exact la fel ca inainte ceea ce e un lucru bun la mersul prin oras. Oricum, peste 3.300rpm nu are rost sa mergi la drum întins cu motorul asta, rezista fara nicio problema... dar devine cam zgomotos si creste consumul.
Felicitari pentru lucrare si cred ca esti multumit cand se pune in practica un pan doar teoretic si neincercat de altii, facut mai ales cu mana ta.
Mai sus spuneai ca esti dezamagit de schimbare raportat la volumul de munca, la urma urmei acum la 3000 rmp in a5a ce viteza ai?
Felicitari pentru lucrare si cred ca esti multumit cand se pune in practica un pan doar teoretic si neincercat de altii, facut mai ales cu mana ta.
Mai sus spuneai ca esti dezamagit de schimbare raportat la volumul de munca, la urma urmei acum la 3000 rmp in a5a ce viteza ai?
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ca sa dau in raspuns la ce m-ai intrebat mai sus, acum la 3.000rpm am 130km/h pe GPS si 128km/h pe ceasul de viteza din bord. Dar cauciucurile mele au aproximativ la 45.000km uzura, poate ca ma mai tin un an cel mult. Probabil de aici apare e o diferenta, cu cauciucuri noi 195/65R15 ar trebui sa pot merge cu 132.5km/h pe GPS (viteza asta am calculat-o mai jos).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 04 Oct, 2014 4:09 pm, modificat de 2 ori în total
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 04 Oct, 2014 4:09 pm, modificat de 2 ori în total
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am adunat informatii de pe diverse site-uri de profil auto (opel-infos.de, 1010tyres.com) si apoi am facut ceva calcule matematice pentru a vedea care este (teoretic) castigul de viteza acum dupa schimbarea cutiei. Acestea sunt rezultatele, le-am sintetizat intr-un tabel in functie de anvelopele ce se pot monta pe masina :
Comparatie între anvelopele uzuale pe 14" (stock) si 15"
_________________________________________
|Dimensiune |.Circumferinta|...... Procent(%) ......|
| 175/70R14 | 1,886.84mm | 0.000000000000000 |
| 185/70R14 | 1,930.82mm |+1.023308812617922|
| 195/60R15 | 1,932.08mm |+1.023976595789786| (*neomologata, dar testata ~45.000+km de mine si a fost chiar OK)
| 195/65R15 | 1,993.34mm |+1.056443577621844|
| 205/60R15 | 1,969.78mm |+1.043957092281275|
|________________________________________|
Raportul de demultiplicare al vitezei a 5-a
0.7441860465116279 (cu cutie F18WR)
0.7073170731707317 (cu cutie F18+WR)
=> +1.052125100240577 (coeficient de castig pentru viteza a 5-a, cu cutie F18+WR)
Calculul vitezei cu care se poate merge in treapta a 5-a, in functie de turatia motorului
Calculul vitezei probabile porneste de la urmatoarele date :
- cutia de viteze sa fie cuplata in treapta a 5-a
- viteza maxima a masinii in cartea tehnica este de 175km/h,
- se obtine la turatia de 4.400rpm,
- cu cauciucurile stock 175/70R14 ale masinii (Michelin Energy),
- pe cutia de viteze originala, F18WR
- coeficientul de castig din raportul de demultiplicare al vitezei a 5-a calculat mai sus, il folosesc pentru a calcula viteza probabila (care se regaseste pe ultima coloana din tabel) pentru cutia F18+WR
_________________________________________________________________
|...Turatie.|..Anvelope..|..Viteza, cu cutie originala..|.Viteza, cu cutie F18+WR.|
|2.500rpm| 175/70R14 | 99.43181818181818 km/h | 104.6147116716483 km/h |
|2.500rpm| 185/70R14 | 101.7494558000775 km/h | 107.0531563830807 km/h |
|2.500rpm| 195/65R15 | 105.0441057294447 km/h | 110.5195402702738 km/h |
|2.500rpm| 205/60R15 | 103.8025517893313 km/h | 109.2132702065779 km/h |
|--------------|-----------------|---------------------------------------|----------------------------------------|
|2.750rpm| 175/70R14 | 109.3750000000000 km/h | 115.0761828388131 km/h |
|2.750rpm| 185/70R14 | 111.9244013800852 km/h | 117.7584720213887 km/h |
|2.750rpm| 195/65R15 | 115.5485163023892 km/h | 121.5714942973012 km/h |
|2.750rpm| 205/60R15 | 114.1828069682645 km/h | 120.1345972272357 km/h |
|--------------|-----------------|---------------------------------------|----------------------------------------|
|3.000rpm| 175/70R14 | 119.3181818181818 km/h | 125.5376540059779 km/h |
|3.000rpm| 185/70R14 | 122.0993469600929 km/h | 128.4637876596968 km/h |
|3.000rpm| 195/65R15 | 126.0529268753336 km/h | 132.6234483243285 km/h |
|3.000rpm| 205/60R15 | 124.5630621471976 km/h | 131.0559242478934 km/h |
|--------------|-----------------|---------------------------------------|----------------------------------------|
|3.300rpm| 175/70R14 | 131.2500000000000 km/h | 138.0914194065757 km/h |
|3.300rpm| 185/70R14 | 134.3092816561023 km/h | 141.3101664256665 km/h |
|3.300rpm| 195/65R15 | 138.6582195628670 km/h | 145.8857931567614 km/k |
|3.300rpm| 205/60R15 | 137.0193683619173 km/h | 144.1615166726828 km/h |
|________________________________________________________________|
Viteza calculata mai sus in tabel va trebui sa o compar pe viitor cu ce arata GPS-ul, pentru a verifica daca calculele reflecta realitatea.
Peste 3.300rpm nu prea are rost sa mergi la drum întins cu acest motor decât daca te grabesti, devine zgomotos si creste consumul.
Comparatie între anvelopele uzuale pe 14" (stock) si 15"
_________________________________________
|Dimensiune |.Circumferinta|...... Procent(%) ......|
| 175/70R14 | 1,886.84mm | 0.000000000000000 |
| 185/70R14 | 1,930.82mm |+1.023308812617922|
| 195/60R15 | 1,932.08mm |+1.023976595789786| (*neomologata, dar testata ~45.000+km de mine si a fost chiar OK)
| 195/65R15 | 1,993.34mm |+1.056443577621844|
| 205/60R15 | 1,969.78mm |+1.043957092281275|
|________________________________________|
Raportul de demultiplicare al vitezei a 5-a
0.7441860465116279 (cu cutie F18WR)
0.7073170731707317 (cu cutie F18+WR)
=> +1.052125100240577 (coeficient de castig pentru viteza a 5-a, cu cutie F18+WR)
Calculul vitezei cu care se poate merge in treapta a 5-a, in functie de turatia motorului
Calculul vitezei probabile porneste de la urmatoarele date :
- cutia de viteze sa fie cuplata in treapta a 5-a
- viteza maxima a masinii in cartea tehnica este de 175km/h,
- se obtine la turatia de 4.400rpm,
- cu cauciucurile stock 175/70R14 ale masinii (Michelin Energy),
- pe cutia de viteze originala, F18WR
- coeficientul de castig din raportul de demultiplicare al vitezei a 5-a calculat mai sus, il folosesc pentru a calcula viteza probabila (care se regaseste pe ultima coloana din tabel) pentru cutia F18+WR
_________________________________________________________________
|...Turatie.|..Anvelope..|..Viteza, cu cutie originala..|.Viteza, cu cutie F18+WR.|
|2.500rpm| 175/70R14 | 99.43181818181818 km/h | 104.6147116716483 km/h |
|2.500rpm| 185/70R14 | 101.7494558000775 km/h | 107.0531563830807 km/h |
|2.500rpm| 195/65R15 | 105.0441057294447 km/h | 110.5195402702738 km/h |
|2.500rpm| 205/60R15 | 103.8025517893313 km/h | 109.2132702065779 km/h |
|--------------|-----------------|---------------------------------------|----------------------------------------|
|2.750rpm| 175/70R14 | 109.3750000000000 km/h | 115.0761828388131 km/h |
|2.750rpm| 185/70R14 | 111.9244013800852 km/h | 117.7584720213887 km/h |
|2.750rpm| 195/65R15 | 115.5485163023892 km/h | 121.5714942973012 km/h |
|2.750rpm| 205/60R15 | 114.1828069682645 km/h | 120.1345972272357 km/h |
|--------------|-----------------|---------------------------------------|----------------------------------------|
|3.000rpm| 175/70R14 | 119.3181818181818 km/h | 125.5376540059779 km/h |
|3.000rpm| 185/70R14 | 122.0993469600929 km/h | 128.4637876596968 km/h |
|3.000rpm| 195/65R15 | 126.0529268753336 km/h | 132.6234483243285 km/h |
|3.000rpm| 205/60R15 | 124.5630621471976 km/h | 131.0559242478934 km/h |
|--------------|-----------------|---------------------------------------|----------------------------------------|
|3.300rpm| 175/70R14 | 131.2500000000000 km/h | 138.0914194065757 km/h |
|3.300rpm| 185/70R14 | 134.3092816561023 km/h | 141.3101664256665 km/h |
|3.300rpm| 195/65R15 | 138.6582195628670 km/h | 145.8857931567614 km/k |
|3.300rpm| 205/60R15 | 137.0193683619173 km/h | 144.1615166726828 km/h |
|________________________________________________________________|
Viteza calculata mai sus in tabel va trebui sa o compar pe viitor cu ce arata GPS-ul, pentru a verifica daca calculele reflecta realitatea.
Peste 3.300rpm nu prea are rost sa mergi la drum întins cu acest motor decât daca te grabesti, devine zgomotos si creste consumul.
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Au trecut 3 saptamani in care s-a mai asezat rulmentul de presiune si acum imi intra perfect in 1,3,4,5 si marche arriere, insa in treapta a 2-a tot mai agata unpic, dar nu tot timpul. Cu motorul oprit intra perfect si in treapta 2, agata doar cu motorul pornit. Probabil se mai aseaza piesele pe viitor si o sa scap si de acest neajuns.
Imediat dupa schimbarea cutiei imi agata rau in treapta a 2-a si uneori nu intra deloc, mai ca am disperat la un moment dat... imi venea sa ma duc sa mai aerisisc ambreiajul de vreo cateva ori poate-poate s-ar mai fi indreptat situatia. Dar nu era de acolo problema, iar in timp ambreiajul se aeriseste si singur.
M-am uitat in bord, de la momentul schimbarii cutiei si pana azi am facut 1.400km, din care 500km pe extern si 900km prin oras.
Imediat dupa schimbarea cutiei imi agata rau in treapta a 2-a si uneori nu intra deloc, mai ca am disperat la un moment dat... imi venea sa ma duc sa mai aerisisc ambreiajul de vreo cateva ori poate-poate s-ar mai fi indreptat situatia. Dar nu era de acolo problema, iar in timp ambreiajul se aeriseste si singur.
M-am uitat in bord, de la momentul schimbarii cutiei si pana azi am facut 1.400km, din care 500km pe extern si 900km prin oras.
- vectra ecotec
- *
- 31 mesaje
- din 27 Oct 2013
- Vectra 1998 X18XE
- Neamt
vectra ecotec
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In ceea ce priveste ,,agatatul la introducerea vitezei a 2-a,, de vina a fost reglajul timoneriei. Atunci cand s-a schimbat prima data ambreiajul la masina (in Austria) nu s-a refacut reglajul cutiei pe cea mai buna pozitie. Asa ca dupa ce m-a disperat chestiunea asta am stat pe ea sa desfac de ,,n,,ori si sa testez mai apoi cum functioneaza schimbatorul cutiei de viteze... pâna ce-a iesit asa cum trebuie.
Se poate inchide, ramâne ca si tutorial (si desigur pentru istoric).
Cu Stima.
Se poate inchide, ramâne ca si tutorial (si desigur pentru istoric).
Cu Stima.