- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
am si eu o nedumerire
In urma cu arox 2 saptamani am schimbat o bucsa la un brat (stanga) fata pt ca aveam o bataie din cauza celei vechi
Este vorba despre bucsa din partea spate a bratului stanga fata
Atasez si o poza
Ulterior, dupa cca 800 km a inceput si bucsa cea noua sa bata .
Am fost din nou la acelasi mecanic, gandindu-ma ca nu a strans-o (probabil) asa cum trebuie .
S-a uitat omul impreuna cu mine pe sub ea si era foarte bine stransa, foarte bine fixata in locasul bratului ...
I-am zis totusi sa mai stranga un pic surubul ei, ca poate o fi din cauza asta.
Acum dupa ce a strans-o si mai puternic, constat ca bate si mai des ...
Mecanicul a zis ca ar fi materialul bucsei mai slab calitativ, dar eu am cumparat FEBI (GERMANY), asa scria pe ea, pe cauciucul ei ...
Am inteles ca ar trebui sa existe si o ''camasa'' pe interiorul bucsei, dar eu nu am avut nici la cea veche nici la cea de pe partea dreapta pe care am schimbat-o in urma cu aprox 1 an de zile si care nu mi-a facut probleme nici pana in ziua de astazi ...
Ce rol ar avea aceasta camasa ?
Imi poate spune cineva care ar putea fi cauza pt care bate si aceasta bucsa noua ?
Multumesc
am si eu o nedumerire
In urma cu arox 2 saptamani am schimbat o bucsa la un brat (stanga) fata pt ca aveam o bataie din cauza celei vechi
Este vorba despre bucsa din partea spate a bratului stanga fata
Atasez si o poza
Ulterior, dupa cca 800 km a inceput si bucsa cea noua sa bata .
Am fost din nou la acelasi mecanic, gandindu-ma ca nu a strans-o (probabil) asa cum trebuie .
S-a uitat omul impreuna cu mine pe sub ea si era foarte bine stransa, foarte bine fixata in locasul bratului ...
I-am zis totusi sa mai stranga un pic surubul ei, ca poate o fi din cauza asta.
Acum dupa ce a strans-o si mai puternic, constat ca bate si mai des ...
Mecanicul a zis ca ar fi materialul bucsei mai slab calitativ, dar eu am cumparat FEBI (GERMANY), asa scria pe ea, pe cauciucul ei ...
Am inteles ca ar trebui sa existe si o ''camasa'' pe interiorul bucsei, dar eu nu am avut nici la cea veche nici la cea de pe partea dreapta pe care am schimbat-o in urma cu aprox 1 an de zile si care nu mi-a facut probleme nici pana in ziua de astazi ...
Ce rol ar avea aceasta camasa ?
Imi poate spune cineva care ar putea fi cauza pt care bate si aceasta bucsa noua ?
Multumesc
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
pai tocmai asta este, ca nu are joc in locas
am stat langa el cand a schimbat-o si de-abia a intrat, adica a intrat doar cu presa, asa cum si trebuie
e ciudat rau de tot
camasa aia are vreun rol anume?
sa o cumpar si pe aia si sa ii spun sa dea bratul jos ca sa introduca si camasa aia ?
sau nu are rost ?
am stat langa el cand a schimbat-o si de-abia a intrat, adica a intrat doar cu presa, asa cum si trebuie
e ciudat rau de tot
camasa aia are vreun rol anume?
sa o cumpar si pe aia si sa ii spun sa dea bratul jos ca sa introduca si camasa aia ?
sau nu are rost ?
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ce rol are... Presupun ca zgomotele pe carele auzi acum se aud mai frecvent si mai tare la accelerari si la franari, nu? Camasile alea se pun ca sa nu fie nevoie sa schimbi surubul din respectiva bucsa, surub pe care mecanicii nu prea il schimba. Si acel surub capata uzura cu timpul, si acea camasa remediaza cat de cat problema.
- Giucfli
- **
- 142 mesaje
- din 26 Sep 2012
- Astra 2013 A20DTH
- Bacau
Giucfli
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2012
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
gata colegii, m-ati luminat
multumesc frumos pt sprijin
o sa trec pe la magazin sa cumpar si camasa aia, daca o gasesc separat bineinteles
sau daca or sa ''vrea'' cei de la magazin sa o vanda si separat, pt ca ei ar fi in stare ca pt o bucsa sa iti vanda mai bine tot bratul, iar pt un brat toata jamba si tot asa ... toata masina
am vazut ca ea are deja o crestatura pt a o putea largi un pic, sa stea fixa pe bucsa ...
colegu' Giucfli, daca vrei, pune si tu o poza cu ce ai facut tu, dar zi-ne si noua de care teava ai folosit (macar diametrul)
multumesc pt sprijin
multumesc frumos pt sprijin
o sa trec pe la magazin sa cumpar si camasa aia, daca o gasesc separat bineinteles
sau daca or sa ''vrea'' cei de la magazin sa o vanda si separat, pt ca ei ar fi in stare ca pt o bucsa sa iti vanda mai bine tot bratul, iar pt un brat toata jamba si tot asa ... toata masina
am vazut ca ea are deja o crestatura pt a o putea largi un pic, sa stea fixa pe bucsa ...
colegu' Giucfli, daca vrei, pune si tu o poza cu ce ai facut tu, dar zi-ne si noua de care teava ai folosit (macar diametrul)
multumesc pt sprijin
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
Cred ca-ti trebuie doua bucse metalice la un brat. Poti face o comparatie ...masoara grosimea bucsei de cauciuc si vezi daca nu cumva ii trebuie doua bucse de metal daca sunt varianta scurta. Una singura e prea mica si o pui degeaba. Pe bratul original vine o singura bucsa metalica dar mai lunga, cat grosimea bucsei de cauciuc. Are rolul de a centra surubul de la brat si ala (surubul) nu se schimba dar se pune pasta de blocare pe filet ca sa nu ai norocul sa se desfaca in timp. Si nu va confectionati bucse home made ca nu-s un capat de tara (2-3 lei) si sunt facute din otel arcuit nu din material de teava. Au rolul ca bucsa de cauciuc sa nu se atinga de filet. Bratul nu se atinge de surub ci se fixeaza intr-un capat pe sasiu si in partea cealalta pe saiba surubului. Pasta neaparat. Daca bratul se atinge de surub atunci apare bataie chiar si la bucsa noua.
LE: cred ca bucsa (de cauciuc) se monteaza pe brat intr-o singura pozitie. Verifica daca ai semne pe bucsa si daca sunt aliniate cu semnele de pe brat.
LE: cred ca bucsa (de cauciuc) se monteaza pe brat intr-o singura pozitie. Verifica daca ai semne pe bucsa si daca sunt aliniate cu semnele de pe brat.
exodum
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
exodum
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
Revin cu noutati, am luat camasi bucsa, cred ruville 3 lei 2buc pe bucsa cu pricina.le-am schimbat....am constatat ca, camasile au 2-3 mm mai mult ca bucsa. Bucsa cand am bagat-o in lonjeron ...avea ceva spatiu, cred ca febi blinsten e o firma de rahat , m-am f in dos ptr 3 lei la pret ..... si am muncit azi 2 ore aiurea. Tot bate.
Surub degeaba strangi.... bucsa mare e bagata in lonjeron, fiind mica bucsa o sa aibe joc axial...; daca ma duceam la service .... cred ca il bateam pe mecanic, asa e prostia mea ptr ceva ieftin,
revin dupa ce pun lamford....
Surub degeaba strangi.... bucsa mare e bagata in lonjeron, fiind mica bucsa o sa aibe joc axial...; daca ma duceam la service .... cred ca il bateam pe mecanic, asa e prostia mea ptr ceva ieftin,
revin dupa ce pun lamford....
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Acum m-ati bagat de tot in ceata ...
Pana la urma este nevoie decat de o singura bucsa metalica sau doua ?
Daca trebuiesc doua bucse (camasi) metalice si amandoua au acelasi diametru, cum vor fi introduse una in alta si ulterior sa mai aiba loc si in bucsa de cauciuc ?
Intreb lucrul acesta, pt ca mi se pare ciudat sa introduc in bucsa de cauciuc, doua bucse (camasi) metalice, asa cum au spus unii colegi, pt ca nu cred ca or sa aiba loc ...
Saptamana asta o sa fac si eu aceasta operatiune
Pana la urma este nevoie decat de o singura bucsa metalica sau doua ?
Daca trebuiesc doua bucse (camasi) metalice si amandoua au acelasi diametru, cum vor fi introduse una in alta si ulterior sa mai aiba loc si in bucsa de cauciuc ?
Intreb lucrul acesta, pt ca mi se pare ciudat sa introduc in bucsa de cauciuc, doua bucse (camasi) metalice, asa cum au spus unii colegi, pt ca nu cred ca or sa aiba loc ...
Saptamana asta o sa fac si eu aceasta operatiune
exodum
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
Bucsa mare are sa zic 4 cm iar camasa 2 .pui 2 camasi una dupa alta , si bucsa are interiorul de metal -cauciuc- metal exterior,
Observi asta cand tragi de masina pana faci bucsa varza de iese interiorul din bucsa.
La mine sigur sunt bieletele mari, si bate bara stabilizatoare in ea, te costa 3 lei 2 camasi, daca tot desfaci bieleta din bascula sa poti trage bascula afara vezi de ai joc la ea.
Sa mearga treaba in 30 min. desfaci cu cheia de 16 dupa ce pui masina pe butuc nu cric! suruburile de la bucsa mica in lonjeron si bucsa mare, cu 13 bieleta si tragi putin afara bascula cu tot.bagi camasile una dupa alta, de aveai o sa iasa pe dincolo, pui suruburile inapoi , bagi cricul la pivot ridici bascula usor si asezi tija de la biela in gaura de la bascula.strangi si piulita si gata.
Sa ai chei solide altfel le indoi de lucrezi cu panarame. Succes.
Observi asta cand tragi de masina pana faci bucsa varza de iese interiorul din bucsa.
La mine sigur sunt bieletele mari, si bate bara stabilizatoare in ea, te costa 3 lei 2 camasi, daca tot desfaci bieleta din bascula sa poti trage bascula afara vezi de ai joc la ea.
Sa mearga treaba in 30 min. desfaci cu cheia de 16 dupa ce pui masina pe butuc nu cric! suruburile de la bucsa mica in lonjeron si bucsa mare, cu 13 bieleta si tragi putin afara bascula cu tot.bagi camasile una dupa alta, de aveai o sa iasa pe dincolo, pui suruburile inapoi , bagi cricul la pivot ridici bascula usor si asezi tija de la biela in gaura de la bascula.strangi si piulita si gata.
Sa ai chei solide altfel le indoi de lucrezi cu panarame. Succes.
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
multumesc frumos de raspunsuri
In ceea ce priveste montajul, nu cred ca are rost sa ma complic eu, pt ca am un mecanic destul de ieftin - ultima data mi-a cerut 20 de lei pt schimbarea acestei bucsi de cauciuc
Cred ca mai mult m-as complica daca as cumpara sculele necesare pt a face singur aceasta operatiune ...
Ceea ce inca nu inteleg, este cum anume trebuiesc montate aceste 2 bucsi metalice in bucsa de cauciuc ?
- una in interiorul celeilalte ?
- sau una ''in capul celeilalte ? (or mai avea loc in acest fel, in suportul lonjeronului ?)
Atasez si 2 poze pt a intelege mai bine ceea ce intreb
Poza 1 (una in interiorul celeilalte)
Poza 2 (una ''in capul celeilalte'')
Mersi inca o data pt ajutor
In ceea ce priveste montajul, nu cred ca are rost sa ma complic eu, pt ca am un mecanic destul de ieftin - ultima data mi-a cerut 20 de lei pt schimbarea acestei bucsi de cauciuc
Cred ca mai mult m-as complica daca as cumpara sculele necesare pt a face singur aceasta operatiune ...
Ceea ce inca nu inteleg, este cum anume trebuiesc montate aceste 2 bucsi metalice in bucsa de cauciuc ?
- una in interiorul celeilalte ?
- sau una ''in capul celeilalte ? (or mai avea loc in acest fel, in suportul lonjeronului ?)
Atasez si 2 poze pt a intelege mai bine ceea ce intreb
Poza 1 (una in interiorul celeilalte)
Poza 2 (una ''in capul celeilalte'')
Mersi inca o data pt ajutor
exodum
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
am rezolvat astazi
se pare ca a fost de ajuns una
parte din vine a fost si a mecanicului, deoarece cam stricase filetul acelui surub care intra prin bucsa, dar a gasit un alt surub pe la el, de aceeasi lungime si s-a rezolvat, bineinteles a trebuit si o bucsa din aceea metalica
apropo, pt a introduce acea bucsa metalica, nu mai este nevoie sa dati tot bratul jos
doar scoateti surubul care trece prin bucsa si apoi introduceti cu grija si rabdare bucsa metalica in interiorul celei de cauciuc, dupa care introduceti surubul, il strangeti si gata, cam asta este .
multumesc mult de sprijin
toate cele bune
se pare ca a fost de ajuns una
parte din vine a fost si a mecanicului, deoarece cam stricase filetul acelui surub care intra prin bucsa, dar a gasit un alt surub pe la el, de aceeasi lungime si s-a rezolvat, bineinteles a trebuit si o bucsa din aceea metalica
apropo, pt a introduce acea bucsa metalica, nu mai este nevoie sa dati tot bratul jos
doar scoateti surubul care trece prin bucsa si apoi introduceti cu grija si rabdare bucsa metalica in interiorul celei de cauciuc, dupa care introduceti surubul, il strangeti si gata, cam asta este .
multumesc mult de sprijin
toate cele bune