husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salutare baieti ( ca banuiesc ca fete nu prea sunt aici pe forum ) ...
Cu smerenie recunosc ca m-am inscris ca intrus deoarece sunt proprietarul unui Saab insa informatiile pt Saab sunt asa de putine incat m-am simtit obligat sa cer ajutor aici, deoarece masina mea are acelasi motor ca si Astra-H si Vectra-C de 1.9, Z19DTH, mai precis motor de Fiat
In plus, de la toti mecanicii la care am fost pana acuma aici in RO am luat numai tepe deci si in acest sens sunt cam depresiv ...
Pe scurt, masina mea am cumparat-o acum 3 ani si jumatate cu 175.000 km la bord care au fost facuti in 4 ani pe autostrazile Germaniei de catre un reprezentant de scule medicale. Eu am mai pus 76000 pe ea de atunci asa ca acuma masina are 251.000 km. Pana acum 2 luni a mers ca-n prima zi, in toti acesti ani eu am schimbat numai consumabilele. Acum 2 luni am descoperit ca avea galeria de evacuare de pe turbo crapata, iar lamela de pe galeria de admisie cazuta, efectiv. Le-am schimbat amandoua. Cu turbo, alta poveste, voi deschide probabil alt topic. Ideea e ca pana acum 2 luni asa cum era masina mergea perfect si nu am sesizat nimic in putere.
Insa asa cum denota si titlul acestui topic, aici ma refer la acel "lag" la pornirea de pe loc, acea intarziere care in cazul meu este de vreo 2-3 secunde, iar cand afara este excesiv de cald, poate sa mearga pana la 4 secunde.
In sensul ca : de pe loc, apas acceleratia in blana ( am uitat sa mentionez ca este automatica ) iar masina sta si se gandeste 2-3 secunde dupa care porneste progresiv si "agresiv" in asa fel incat trebuie sa iau piciorul de pe acceleratie treptat, altfel ma baga in scaun ...
EGR-ul a fost curatat, si asa cum am spus galeria de admisie schimbata, turbo si galeria de evacuare sunt ok.
Dupa cat m-am documentat pe net ar mai putea fi :
- intercoolerul ( in sine ) si/sau furtunurile lui ( 5 la numar )
- boost pressure sensor ( l-am scos si curatat, nicio diferenta )
As dori sa stiu daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema si daca da, rog sa-mi explice cum a rezolvat-o.
Azi i-am facut un test cu un Delphi DS150e ( stati linistiti, de-ala mai cheap chinezesc ) si am salvat fisierul cu datele :
Masuratori_Z19DTH
Nu sunt o persoana foarte tehnica, dar probabil ca un ochi ascutit ma poate ajuta sa-mi spuna daca aceste valori sunt in limita normalului ?
Multumesc anticipat !
Cu smerenie recunosc ca m-am inscris ca intrus deoarece sunt proprietarul unui Saab insa informatiile pt Saab sunt asa de putine incat m-am simtit obligat sa cer ajutor aici, deoarece masina mea are acelasi motor ca si Astra-H si Vectra-C de 1.9, Z19DTH, mai precis motor de Fiat
In plus, de la toti mecanicii la care am fost pana acuma aici in RO am luat numai tepe deci si in acest sens sunt cam depresiv ...
Pe scurt, masina mea am cumparat-o acum 3 ani si jumatate cu 175.000 km la bord care au fost facuti in 4 ani pe autostrazile Germaniei de catre un reprezentant de scule medicale. Eu am mai pus 76000 pe ea de atunci asa ca acuma masina are 251.000 km. Pana acum 2 luni a mers ca-n prima zi, in toti acesti ani eu am schimbat numai consumabilele. Acum 2 luni am descoperit ca avea galeria de evacuare de pe turbo crapata, iar lamela de pe galeria de admisie cazuta, efectiv. Le-am schimbat amandoua. Cu turbo, alta poveste, voi deschide probabil alt topic. Ideea e ca pana acum 2 luni asa cum era masina mergea perfect si nu am sesizat nimic in putere.
Insa asa cum denota si titlul acestui topic, aici ma refer la acel "lag" la pornirea de pe loc, acea intarziere care in cazul meu este de vreo 2-3 secunde, iar cand afara este excesiv de cald, poate sa mearga pana la 4 secunde.
In sensul ca : de pe loc, apas acceleratia in blana ( am uitat sa mentionez ca este automatica ) iar masina sta si se gandeste 2-3 secunde dupa care porneste progresiv si "agresiv" in asa fel incat trebuie sa iau piciorul de pe acceleratie treptat, altfel ma baga in scaun ...
EGR-ul a fost curatat, si asa cum am spus galeria de admisie schimbata, turbo si galeria de evacuare sunt ok.
Dupa cat m-am documentat pe net ar mai putea fi :
- intercoolerul ( in sine ) si/sau furtunurile lui ( 5 la numar )
- boost pressure sensor ( l-am scos si curatat, nicio diferenta )
As dori sa stiu daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema si daca da, rog sa-mi explice cum a rezolvat-o.
Azi i-am facut un test cu un Delphi DS150e ( stati linistiti, de-ala mai cheap chinezesc ) si am salvat fisierul cu datele :
Masuratori_Z19DTH
Nu sunt o persoana foarte tehnica, dar probabil ca un ochi ascutit ma poate ajuta sa-mi spuna daca aceste valori sunt in limita normalului ?
Multumesc anticipat !
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
E crapat EGR-ul. Scoate-i mufa si vezi cum merge. Daca merge mai bine il poti schimba.
Daca nu merge mai bine, ar mai putea fi convertorul de presiune. Cel ce comanda vacuumul.
http://www.autohut.ro/pierbu...21903-75-0-889624
Good luck.
Daca nu merge mai bine, ar mai putea fi convertorul de presiune. Cel ce comanda vacuumul.
http://www.autohut.ro/pierbu...21903-75-0-889624
Good luck.
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salut si merci pt raspunsuri ...
Masuratorile sunt facute cu masina la ralenti ... la ce turatii constante sa mai fac ?
Deci valoarea 4 ( % ) ce inseamna practic, daca masina e la 800+ turatii ? Asta ar denota ca e crapata ? O s-o iau jos si ma uit dar tind sa nu cred pentru ca a fost curatata odata si nu mi s-a spus nimic.
Si repet, lag-ul se intampla numai la pornirea de pe loc, dupa aceea masina este tzutz, accelereaza in mers de vai vai ...
Iar valva aia a ost schimbata acum vreo 1 an, se bulise insa masina fara ea intrase in limp mode. Au schimbat-o si a fost totul ok.
Masuratorile sunt facute cu masina la ralenti ... la ce turatii constante sa mai fac ?
Deci valoarea 4 ( % ) ce inseamna practic, daca masina e la 800+ turatii ? Asta ar denota ca e crapata ? O s-o iau jos si ma uit dar tind sa nu cred pentru ca a fost curatata odata si nu mi s-a spus nimic.
Si repet, lag-ul se intampla numai la pornirea de pe loc, dupa aceea masina este tzutz, accelereaza in mers de vai vai ...
Iar valva aia a ost schimbata acum vreo 1 an, se bulise insa masina fara ea intrase in limp mode. Au schimbat-o si a fost totul ok.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Cand valoarea EGR-ului tinde catre 0 inseamna ca este inchis. Cand valoarea tinde catre 90 % este deschis. In ralanti cu motorul cald EGR-ul trebuie sa stea la 90 % ( adica deschis) . La accelerare brusca trebuie sa fie 0 % iar la accelerare usoara trebuie sa scada progresiv de la 90 % in functie de sarcina comandata.
Pe de alta partea in diagnoza postata , spune doar EGR 4 % dar nu zice ce este 4 %.... adica e Pulse Ratio sau pozitia EGR ? Pulse ratio se refera la sarcina bobinei electromagnetice iar in conditiile de ralanti este corect asa adica valoarea mai mica de 10 %.
Pe EGR trebuie sa ai doua valori adica comada ECU respectiv pozitia EGR ,,, valori opuse dar care cumulate dau pozitia EGR-ului.
P.S. Lasa EGR-ul in pace ca daca era bulit il simteai bine de tot in mers .. smucea , pornea greu fum muult.
P.S. 2 In marchariere are aceeasi interiere?
Pe de alta partea in diagnoza postata , spune doar EGR 4 % dar nu zice ce este 4 %.... adica e Pulse Ratio sau pozitia EGR ? Pulse ratio se refera la sarcina bobinei electromagnetice iar in conditiile de ralanti este corect asa adica valoarea mai mica de 10 %.
Pe EGR trebuie sa ai doua valori adica comada ECU respectiv pozitia EGR ,,, valori opuse dar care cumulate dau pozitia EGR-ului.
P.S. Lasa EGR-ul in pace ca daca era bulit il simteai bine de tot in mers .. smucea , pornea greu fum muult.
P.S. 2 In marchariere are aceeasi interiere?
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Debitmetru la ralanti , motor cald trebuie sa indice intre min. 20- max 35 kg/h. La tine este 17g/s * 60 s= 1020 g/m=1.02 kg/m *60 m= 61.2 kg/h ceea ce inseamna cam dublu fata de maximul normal.
Si da , printre simptomele debitmetrului se incadreaza si "Da in nas la accelerare si abia apoi pleaca.
EGR component activation este un test de actionare la comanda manuala a EGR.
Delphi este un tester care arata in mare parametru erori etc avantajul sau major este acela ca poate fi folosit cam pe 95 % dintre marcile existente pe piata dar pe de alta parte un Op Com ( de 150 RON) este mult mai complex in parametri , activari , programari etc.
Am uitat ca ai Saab deci uita de Op Com .
P.S. Scoate mufa debitmetrului si fa o proba . Daca masina pleaca cum trebuie te indrepti catre defect desi teoretic dupa parametrii lui este dus , trebuie totusi sa fii convins inainte sa dai 150 E pe unul.
Si da , printre simptomele debitmetrului se incadreaza si "Da in nas la accelerare si abia apoi pleaca.
EGR component activation este un test de actionare la comanda manuala a EGR.
Delphi este un tester care arata in mare parametru erori etc avantajul sau major este acela ca poate fi folosit cam pe 95 % dintre marcile existente pe piata dar pe de alta parte un Op Com ( de 150 RON) este mult mai complex in parametri , activari , programari etc.
Am uitat ca ai Saab deci uita de Op Com .
P.S. Scoate mufa debitmetrului si fa o proba . Daca masina pleaca cum trebuie te indrepti catre defect desi teoretic dupa parametrii lui este dus , trebuie totusi sa fii convins inainte sa dai 150 E pe unul.
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
EGR-ul e principalul favorit. Lucreaza cu intarziere, inchide prea lent si turbo nu reuseste sa faca presiune suficient de repede. De aici ai lag-ul.
Incearca prima data sa-i scoti mufa, vezi cum se comporta.
Maf-ul are urmatoarele valori la relanti:- 59kg/h relanti cu EGR inchis si ~ jumatate din aceasta valoarea la relanti, cu EGR deschis.
Incearca prima data sa-i scoti mufa, vezi cum se comporta.
Maf-ul are urmatoarele valori la relanti:- 59kg/h relanti cu EGR inchis si ~ jumatate din aceasta valoarea la relanti, cu EGR deschis.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Op3l a scris:
Pe de alta partea in diagnoza postata , spune doar EGR 4 % dar nu zice ce este 4 %....
P.S. Lasa EGR-ul in pace ca daca era bulit il simteai bine de tot in mers .. smucea , pornea greu fum muult.
Daca citeai atent,scrie EGR valve 4% -deci supapa EGR e deschisa 4%,adica e blocata pe inchis,de aici si debitul mare de aer citit de debitmetru care e normal, in conditiile date(EGR inchis).Lag-ul este dat de diferenta dintre presiunile existente si cerute(de calculator),in admisie.Trebuie vazut care-i treaba la turbo... Adevarat ca trebuie rezolvat si cu EGR-ul(curatat,deblocat)...,daca acesta era blocat pe deschis,intradevar,cu totul altfel erau efectele(cele scrise de colegul,mai sus).
Pe de alta partea in diagnoza postata , spune doar EGR 4 % dar nu zice ce este 4 %....
P.S. Lasa EGR-ul in pace ca daca era bulit il simteai bine de tot in mers .. smucea , pornea greu fum muult.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Debitmetrul la Z19DTx cade destul de rar. Legat de EGR, eu i-am pus blind si motorul raspunde instant la acceleratie, deci daca la motorul tau ar fi fost blocat inchis ai fi avut acelasi feedback ca si mine si in plus cred ca ar fi trebuit sa ai o eroare de genu EGR insuficient flow.
Ca sa fii sigur ca nu ai probleme cu EGR-ul, pune-i blind si fa un test cu masina.
Debitmetrul la Z19DTx cade destul de rar. Legat de EGR, eu i-am pus blind si motorul raspunde instant la acceleratie, deci daca la motorul tau ar fi fost blocat inchis ai fi avut acelasi feedback ca si mine si in plus cred ca ar fi trebuit sa ai o eroare de genu EGR insuficient flow.
Ca sa fii sigur ca nu ai probleme cu EGR-ul, pune-i blind si fa un test cu masina.
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Poti incerca si cu mufa scoasa, caz in care ar trebui sa stea inchis, desi pentru test e de preferat sa pui blind, pentru ca e posibil sa scape gaze pe la "banuti"chiar daca e inchis.
Cu EGR Off, avantajele sunt mai importante decat dezavantajele. Nu se mai murdaresc galeria de admisie, senzorul de boost, e mai "sanatos"pentru DPF, motorul raspunde mai bine la acceleratie. Dezavantajele sunt doar teoretice, eu am EGR-ul dezactivat de aproape un an, si nu am simtit o crestere a consumului, iar motorul mi se pare ca se incalzeste la fel de repede.
Cu EGR Off, avantajele sunt mai importante decat dezavantajele. Nu se mai murdaresc galeria de admisie, senzorul de boost, e mai "sanatos"pentru DPF, motorul raspunde mai bine la acceleratie. Dezavantajele sunt doar teoretice, eu am EGR-ul dezactivat de aproape un an, si nu am simtit o crestere a consumului, iar motorul mi se pare ca se incalzeste la fel de repede.
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salutare !
Update: am scos azi mufa si sincer sa fiu PARCA lag-ul era mai atenuat sau ... poate e numai autosugestia. N-am facut km intregi, ci numai in curte, pe mine ma interesa pornitul de pe loc.
Azi i-am mai facut un scan la motor si culmea, mi-a gasit doua erori, dupa ce in prealabil ( alaltaieri cand am scanat ultima oara ) nu mi-a gasit nimic.
Erorile sunt urmatoarele ( cu motorul la ralenti ... )
Diesel (Z19DTH - 1.9TiD - EDC16 - MT/AT - With Particle filter)
DTC Description
P0100 - Air mass meter
- Intermittent
P0100 - Temperature sensor inlet air
- Intermittent
WTF ? Nu-i bizar ca amandoua au acelasi cod de eroare ?
In alta ordine de idei, imi spunea cineva azi ca atunci cand se schimba EGR-ul de ex cu unul nou, trebuie cumva "configurata" sau resetata ... ceva in genul ca trebuie sa fie "paired" cu motorul. Zice bine sau mananca rahat ?
Update: am scos azi mufa si sincer sa fiu PARCA lag-ul era mai atenuat sau ... poate e numai autosugestia. N-am facut km intregi, ci numai in curte, pe mine ma interesa pornitul de pe loc.
Azi i-am mai facut un scan la motor si culmea, mi-a gasit doua erori, dupa ce in prealabil ( alaltaieri cand am scanat ultima oara ) nu mi-a gasit nimic.
Erorile sunt urmatoarele ( cu motorul la ralenti ... )
Diesel (Z19DTH - 1.9TiD - EDC16 - MT/AT - With Particle filter)
DTC Description
P0100 - Air mass meter
- Intermittent
P0100 - Temperature sensor inlet air
- Intermittent
WTF ? Nu-i bizar ca amandoua au acelasi cod de eroare ?
In alta ordine de idei, imi spunea cineva azi ca atunci cand se schimba EGR-ul de ex cu unul nou, trebuie cumva "configurata" sau resetata ... ceva in genul ca trebuie sa fie "paired" cu motorul. Zice bine sau mananca rahat ?
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
husky_cj a scris:Salutare !
P0100 - Air mass meter
- Intermittent
P0100 - Temperature sensor inlet air
- Intermittent
WTF ? Nu-i bizar ca amandoua au acelasi cod de eroare ?
P0100 - Air mass meter
- Intermittent
P0100 - Temperature sensor inlet air
- Intermittent
WTF ? Nu-i bizar ca amandoua au acelasi cod de eroare ?
Nu este bizar deoarece MAF-ul (debitmetrul) are dublu-rol . Adica masoara cantitatea de aer ce intra in admisie dar pe langa asta mai are integrat un termistor care masoara temperatura.Daca era vorba de range perfomance ... atunci eroarea P0100 avea caracter permanet.
P.S. I-ai scos mufa de aia s-a generat eroarea.
Referitor la EGR unele motoare mai vechi pe benzina in general dupa inlocuirea EGR trebuie stearsa neaparat eroarea doar atat... in caz contrar ECU merge pe mapa "safe limp-mode-home"= nu i-a in seama noul EGR montat.
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat