- mari_4ever_17
- *
- 6 mesaje
- din 25 Nov 2009
- Astra 1997 X16SZR
- Constanta
mari_4ever_17
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
salut. am un vectra a din 92, c18nz, 1,8 benzina si am o problema daca ma poate indruma careva. am si gpl pe ea. pe benzina merge bine dar de principiu cand se incalzeste se aprinde check-ul si am relantiul instabil, iar cate o data se opreste; pe gpl este aceeasi treaba, numai ca pe gpl se opreste mai tot timpul. de principiu cand vin de la viteza mare si o las pe liber se opreste, la viteza mica nu tot timpul. am observat ca sa oprit si fara sa se aprinda check. daca vin de la viteza mare si o las pe liber, o accelerez putin , sa nu o las sa moara nu se opreste; cand este aprins check-ul turatia la relanti sta pa la 500, cand nu este aprins sta pe la 850-900. in schimb masina merge foarte bine, trage bine. ce ar putea sa aiba?
DemenT
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1991 1.6 carburatie
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut am un opel vectra A din '91 cod motor 16sv cu carburatie Pierburg 2E3,si intampin urmatoarea problema: pornesc masina merg cu ea in jur de 10 minute iar apoi se opreste motorul,si nu mai porneste, doar dupa 5-10 minute de asteptare sau impinsa in viteza,iar cand merg cu ea am mai observat o problema , daca o turez peste 3500 imi ramane accelerata intre 1-5 secunde chiar daca iau piciorul dupa acceleratie!
Mentionez: am avut odata plutitorul spart l-am lipit se poate sa fie din cauza asta?
Mentionez: am avut odata plutitorul spart l-am lipit se poate sa fie din cauza asta?
john-nero
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1991 16 sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
john-nero
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1991 16 sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
john-nero
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1991 16 sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
Alexess
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare, problema este urmatoarea
am dat jos clapeta de acceleratie si am curatat`o calumea ( se stransese ceva pamant pe acolo ) am facut`o luna toate bune si frumoase .. am dat jos si iacul lafel curatat facut luna .. am pus totul la loc cum era am pornit masina .. si de aici incepe problema .. in momentul in care o pornesc sta in 7-800 ture timp 10-15 sec si dupa incepe sa urce usor pana la 1000 de ture unde si ramane si nu mai vrea sa coboare nici de a dreacu ...
am scos baterie in ideea de a se reseta calculatorul .. dar nimic .. dupa ce o pornesc face lafel .
are cineva idee de la ce sa fie care sa fie problema ?
am dat jos clapeta de acceleratie si am curatat`o calumea ( se stransese ceva pamant pe acolo ) am facut`o luna toate bune si frumoase .. am dat jos si iacul lafel curatat facut luna .. am pus totul la loc cum era am pornit masina .. si de aici incepe problema .. in momentul in care o pornesc sta in 7-800 ture timp 10-15 sec si dupa incepe sa urce usor pana la 1000 de ture unde si ramane si nu mai vrea sa coboare nici de a dreacu ...
am scos baterie in ideea de a se reseta calculatorul .. dar nimic .. dupa ce o pornesc face lafel .
are cineva idee de la ce sa fie care sa fie problema ?
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
gabbiy
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2013
- Mesaj Privat
ceau am si eu o problema cu vectra motor c16nz porneste bine dar de catevaori a pornit si dupaia a urcat la 4000-4500 si de acolo nu a vrut sa mai coboare sub nici o forma, am oprito si am pornita iara si tot asa, am schimbat motorasu de relanti si nu timp nu a mai facut si acuma a inceput sa faca iara si nu stiu ce sa ii mai fac. un ajutor se poate?
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
aproape doua luni de la ultima recenzie;
are idee cineva, variatia usoara a relantiului + o usoara scuturare a masinii ))) in speta motorul x16xel se poate datora si bobinei de inductie?
excludem, iac, fise, bujii, filtru, egr, clapeta acceleratie ,care sunt in "apele lor".
pe scurt poate duce bobina de inductie la variatia usoara a relantiului?
mersi!
are idee cineva, variatia usoara a relantiului + o usoara scuturare a masinii ))) in speta motorul x16xel se poate datora si bobinei de inductie?
excludem, iac, fise, bujii, filtru, egr, clapeta acceleratie ,care sunt in "apele lor".
pe scurt poate duce bobina de inductie la variatia usoara a relantiului?
mersi!
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Sincer ma indoiesc. In sarcina da rateuri sau merge bine?
Vezi daca poti sa scoti mufa de la IAC, dar fa-o in functionare cand motorul nu mai e "cu socu tras".
Mergi asa cateva zile, vezi daca mai face figuri.
IAC meu e obosit, are joc destul de mare si cateodata are probleme in a regla corect relantiul, in sensul ca ramane usor turat.
Sau nu o sa ma crezi, dar si bateria poate fi o problema in caz ca e obosita.
Un prieten a patit-o, incarcarea era slaba (13.6-13.8V), pornire greoaie, relantii usor neregulat(stiu ca e ciudat).
Baterie noua, si s-au rezolvat problemele.
Vezi daca poti sa scoti mufa de la IAC, dar fa-o in functionare cand motorul nu mai e "cu socu tras".
Mergi asa cateva zile, vezi daca mai face figuri.
IAC meu e obosit, are joc destul de mare si cateodata are probleme in a regla corect relantiul, in sensul ca ramane usor turat.
Sau nu o sa ma crezi, dar si bateria poate fi o problema in caz ca e obosita.
Un prieten a patit-o, incarcarea era slaba (13.6-13.8V), pornire greoaie, relantii usor neregulat(stiu ca e ciudat).
Baterie noua, si s-au rezolvat problemele.
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
bine punctat boss;
nu da rateuri, in sarcina accelereaza f bine,
iac-ul l-am schimbat acum 4 ani cu unul nou , iar bateria e schimbata tot acum vreo 4 ani cu o varta de 63 ah.
o sa incerc varianta cu mufa iac.ului scoasa sa vad cum merge , daca ,continua cu figurile o las asa si gata
probabil varsta masinii, uzura evidenta a pieselor toate ducand la ...........in cazul meu o instabilitate a relantiului ))
nu da rateuri, in sarcina accelereaza f bine,
iac-ul l-am schimbat acum 4 ani cu unul nou , iar bateria e schimbata tot acum vreo 4 ani cu o varta de 63 ah.
o sa incerc varianta cu mufa iac.ului scoasa sa vad cum merge , daca ,continua cu figurile o las asa si gata
probabil varsta masinii, uzura evidenta a pieselor toate ducand la ...........in cazul meu o instabilitate a relantiului ))
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Citeste atent ce am scris. Nu pornesti motorul cu mufa de la IAC scoasa.
Motorul se porneste cu IAC-ul conectat si dupa ce ajunge la relanti, se scoate mufa.
Apoi se urmaresc simptomele.
Daca pornesti motorul cu mufa scoasa, IAC-ul nu e reglat si efectele sunt imprevizibile: nu porneste decat cu pedala calcata, sta la 2000 ture, etc.
Motorul se porneste cu IAC-ul conectat si dupa ce ajunge la relanti, se scoate mufa.
Apoi se urmaresc simptomele.
Daca pornesti motorul cu mufa scoasa, IAC-ul nu e reglat si efectele sunt imprevizibile: nu porneste decat cu pedala calcata, sta la 2000 ture, etc.
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Daca se pastreaza toate conditiile identice, atunci da, ar trebuie sa fie stabil.
Nu stiu cum e la motorul tau, dar la C16nz, IAC-ul nu se poate misca decat comandat, daca ii scoti mufa, asa ramane.
Evident ca daca temperatura motorului, a aerului, presiunea atmosferica raman identice, relantiul ar trebui sa ramana acelasi, evident cu mici variatii, dar nu 2000ture.
Daca faci o pornire la rece, sau intre timp vine iarna, pot apara variatii mult mai mari, gen turatie excesiva sau prea mica.
Daca ai variatii, dar fara motiv, nu e de la IAC. Oricum din moment ce spui ca e nou, eu zic sa cauti in alta parte. Ce am descris eu se aplica pt IAC-uri vechi care au joc semnificativ.
Nu stiu cum e la motorul tau, dar la C16nz, IAC-ul nu se poate misca decat comandat, daca ii scoti mufa, asa ramane.
Evident ca daca temperatura motorului, a aerului, presiunea atmosferica raman identice, relantiul ar trebui sa ramana acelasi, evident cu mici variatii, dar nu 2000ture.
Daca faci o pornire la rece, sau intre timp vine iarna, pot apara variatii mult mai mari, gen turatie excesiva sau prea mica.
Daca ai variatii, dar fara motiv, nu e de la IAC. Oricum din moment ce spui ca e nou, eu zic sa cauti in alta parte. Ce am descris eu se aplica pt IAC-uri vechi care au joc semnificativ.
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
- neomirceac
- *
- 26 mesaje
- din 03 Jan 2014
- Astra 2010 A17DTJ
- Bucuresti
neomirceac
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua tuturor,
Mi-am mutat aici postul de la un al topic....
Vreau sa scriu si eu aici, in cadrul acestui topic, ca problemele legate de ralantiul instabil sunt din cauza regulatorului de presiune. Ieri am schimbat acest regulator iar toate problemele legate de fluctuatii la ralanti au disparut. Motorul toarce rotund indiferent de temperatura si de sarcina. Piesa a fost ~800 RON iar schimbare acesteia a durat cam 10 minute. Acum sa vedem cat tine Very Happy
Vreau sa mai mentionez o alta problema pe care am descoperit-o dupa un drum mai lung cu noul regulator:
- La demararea autovehiculului (in conditii decente, nu demaraj agresiv), imediat dupa ce se ridica complet piciorul de pe ambreiaj se simte o ezitare din partea motorului, care dispare imediat cu cresterea in viteza a vehiculului;
- La schimbare treptei 2 si mers intr-un mod linistit la o turatie ~2000 rpm se simt iarasi niste smucituri mai pronuntate cand se ridica usor piciorul de pe acceleratie.
- Cu inaintarea in treptele de viteza superioare nu se mai simt respectivele smucituri, totul merge normal.
Pana la schimbarea regulatorului, am pus aceste ezitari/smucituri pe seama regulatorului de presiune, dar vad ca acestea au persistat.
Mentionez ca EGR-ul si MAP-ul le-am curatat (personal cu WD40 si mult efort) acum ceva timp (prin iunie-iulie).
PS: Turbina am urmarit-o personal cu OP-COM-ul si am observat ca are un raspuns prompt la comanda de la ECU (imediat ce primeste comanda de la ECU, aceasta ofera presiunea necesara).
Erori stocate: 0.
Motorizare: A17DTJ
Km: ~179.000km
Daca ma poate ajuta cineva cu sfat legat de aceste probleme as fi recunoscator.
Mi-am mutat aici postul de la un al topic....
Vreau sa scriu si eu aici, in cadrul acestui topic, ca problemele legate de ralantiul instabil sunt din cauza regulatorului de presiune. Ieri am schimbat acest regulator iar toate problemele legate de fluctuatii la ralanti au disparut. Motorul toarce rotund indiferent de temperatura si de sarcina. Piesa a fost ~800 RON iar schimbare acesteia a durat cam 10 minute. Acum sa vedem cat tine Very Happy
Vreau sa mai mentionez o alta problema pe care am descoperit-o dupa un drum mai lung cu noul regulator:
- La demararea autovehiculului (in conditii decente, nu demaraj agresiv), imediat dupa ce se ridica complet piciorul de pe ambreiaj se simte o ezitare din partea motorului, care dispare imediat cu cresterea in viteza a vehiculului;
- La schimbare treptei 2 si mers intr-un mod linistit la o turatie ~2000 rpm se simt iarasi niste smucituri mai pronuntate cand se ridica usor piciorul de pe acceleratie.
- Cu inaintarea in treptele de viteza superioare nu se mai simt respectivele smucituri, totul merge normal.
Pana la schimbarea regulatorului, am pus aceste ezitari/smucituri pe seama regulatorului de presiune, dar vad ca acestea au persistat.
Mentionez ca EGR-ul si MAP-ul le-am curatat (personal cu WD40 si mult efort) acum ceva timp (prin iunie-iulie).
PS: Turbina am urmarit-o personal cu OP-COM-ul si am observat ca are un raspuns prompt la comanda de la ECU (imediat ce primeste comanda de la ECU, aceasta ofera presiunea necesara).
Erori stocate: 0.
Motorizare: A17DTJ
Km: ~179.000km
Daca ma poate ajuta cineva cu sfat legat de aceste probleme as fi recunoscator.
alexgm
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 c19dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salutare prieteni sper ca nu incurc aici . Am o problema cu relanti-ul la vectra a 18cnz si anume din cand in cand se aprinde becul in bord (check engine) si scade turatia la motor la relanti ,ajunge si la 400 de ture uneori tremura , da sa moara sta de exemplu 1 minut 2 dupa care isi revine apoi din nou incepe cam 2-3 minute merge bine 2-3 minute rau . Ma puteti ajuts cu vreun sfat ?