- mihaitaiosub
- OP
- 46 mesaje
- din 12 Apr 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Bucuresti
mihaitaiosub
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2014
- Mesaj Privat
Sunt de acord cu ce spune colegul Andrei Constantin,dar doar in ce priveste oprirea brusca dupa un drum mai lung si urmele pe care acest lucru le poate lasa asupra turbinei.Dar nu presiunea afecteaza turbina in cazul asta ci temperatura ridicata,si efectele se vad la axul turbinei care nu mai are ungere si implicit nici racire.Nu vad cum oprirea motorului ar putea cauza spargerea galeriei decat daca bineinteles nu torni apa rece pe motor.
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Este adevarat ce spui <TEMPERATURA> este foarte mare dupa un drum lung si in forta, dar FURTUNUL DE TURBO, PRIN CARE SE FACE PRESIUNEA... SE "ELIBEREAZA" ASA DINTR-O DATA? ATUNCI, DACA ACOLO NU ESTE PRESIUNE, DC CAND FURTUNUL ESTE FISURAT SI PIERZI PRESIUNEA NU MAI MERGE BINE MASINA, NU MAI TRAGE? NU TREBUIE SA MEARGA O PERIOADA "IN GOL" DACA IMI PERMITI EXPRIMAREA, PT A SE RACI SI TURBINA SI PENTRU A SE "ELIBERA" DE PRESIUNE TOATE FURTUNELE SI IMPLICIT INTREGUL MOTOR? RACIREA UNUI MOTOR SE FACE IN MERS, PRIN RECIRCULAREA LICHIDULUI DE RACIRE, NU PRIN OPRIREA MOTORULUI SI ASTEPTAREA SA SE RACEASCA PT CA AFARA SUNT 2-3 SAU 20-30 DE GRADE? ASA S-A SPART GALERIA!
- mihaitaiosub
- OP
- 46 mesaje
- din 12 Apr 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Bucuresti
mihaitaiosub
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2014
- Mesaj Privat
Eliberarea de presiune,asa cum spui tu,se realizeaza instantaneu dupa oprirea motorului pentru ca circuitul de admisie nu este un circuit inchis.Comunica cu exteriorul prin filtrul de aer,si in acest circuit avem presiune atat timp cat turbina se invarte si numai dupa turbina,pana la supapele de admisie.Pe de alta parte nu vad ce legatura are fisurarea galeriei de evacuare cu presiunea creata de catre turbina in admisie.
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Se pare ca lucram in aceeasi bransa.
Chestia sta cam asa. Motorul (auto) intradevar e bine sa ajunga in parametri si asta presupune sa ajunga undeva la 90 de grade unde are cel mai bun randament.
Dar pentru ca este un dar...turbina isi face simtita prezenta la anumite turatii si atentie...sarcina...
Exact ca la o locomotiva Diesel. Ai vazut vreodata manometrul de la aer supaalimentare sa indice ceva cu motorul turat la maxim dar fara sa fie in sarcina? Nu e 0. Pune-i in carca 7 vagoane si trage de ea....atunci da.
Un Diesel se comporta aproape ca un aspirat pana la o anumita turatie cand apare necesarul de aer pe care il asigura turbina.
Tu cand ajungi la destinatie si opresti masina nu esti aproape la relanti? Unde ar fi socul ala? E bine sa nu opresti motorul imediat ca sa se mai raceasca componentele inclusiv turbina...mai ales ca este actionata de gazele de evacuare.
Ele se uzeaza datorita turatiilor foarte mari la care lucreaza si a ungerii cateodata defectuoase.
Si la auto si la locomotive exista fenomenul acela de `` surge`` caruia noi ii spunem pompaj la locomotive. care indica o dereglare majora a presiunii in admisie.
Chestia sta cam asa. Motorul (auto) intradevar e bine sa ajunga in parametri si asta presupune sa ajunga undeva la 90 de grade unde are cel mai bun randament.
Dar pentru ca este un dar...turbina isi face simtita prezenta la anumite turatii si atentie...sarcina...
Exact ca la o locomotiva Diesel. Ai vazut vreodata manometrul de la aer supaalimentare sa indice ceva cu motorul turat la maxim dar fara sa fie in sarcina? Nu e 0. Pune-i in carca 7 vagoane si trage de ea....atunci da.
Un Diesel se comporta aproape ca un aspirat pana la o anumita turatie cand apare necesarul de aer pe care il asigura turbina.
Tu cand ajungi la destinatie si opresti masina nu esti aproape la relanti? Unde ar fi socul ala? E bine sa nu opresti motorul imediat ca sa se mai raceasca componentele inclusiv turbina...mai ales ca este actionata de gazele de evacuare.
Ele se uzeaza datorita turatiilor foarte mari la care lucreaza si a ungerii cateodata defectuoase.
Si la auto si la locomotive exista fenomenul acela de `` surge`` caruia noi ii spunem pompaj la locomotive. care indica o dereglare majora a presiunii in admisie.
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Perfect de acord! Ca o concluzie, sa nu o mai lungim, eu tocmai acest lucru am vrut sa spun, NU E BINE SA OPRIM MOTORUL IMEDIAT CUM ME-AM TERMINAT CALATORIA! Bafta!
PS: Nu pot spune ca sunt in bransa, am ceva cunostinte despre locomotive, vagoane etc, dobandite in timpul facultatii, dar acum nu lucrez in domeniu. Din cate imi dau seama esti mult mai experimentat. Mult succes si LDE-ul este , dupa parerea mea, ESTE CEA MAI TARE ))!
PS: Nu pot spune ca sunt in bransa, am ceva cunostinte despre locomotive, vagoane etc, dobandite in timpul facultatii, dar acum nu lucrez in domeniu. Din cate imi dau seama esti mult mai experimentat. Mult succes si LDE-ul este , dupa parerea mea, ESTE CEA MAI TARE ))!