Sam 11 Dec, 2021 10:17 am
Redeschid discutia!
Temperaturile de lucru sunt "bune" ,in sensul ca asa vine masina din fabrica cu termostat de 103 grade si lucreaza foarte cald pentru a scoate ceva noxe mai mici !
Din aceasta cauza cedeaza tot felul de piese din plastic ,oringuri, garnituri termoflot furtune, vas expansiune ,etc.
Se creaza o presiune prea mare in sistem din cauza temperaturii de lucru si busonul de la vas este la 20 psi( 1.4 bari)
Exista discutii majore pe aceasta tema si sa ajuns la concluzia ca trebuie scazuta aceasta temperatura pentru un regim de lucru mai rece adica de 90 grade
Temperatura afisata in bord este o pacaleala
Aceasta este indicata corect pana la temperatura de 70 grade dupa care la 80 ai de fapt 75 si la 90 ai de fapt 80 ...dupa care ramane batuta in cuie la 90 si motorul se duce in 110 grade
Nu ar fi probleme daca piesele ar fi facute din aluminiu sau in general "fer", ai mai scapa , dar presiunea de lucru coloborata cu temperatura mare si materiale din plastic + uleiul racit de un antigel de 110 grade vor duce motorul de rapã pentru cateva noxe in minus
Modificari sau facut si asupra termostatului si asupra busonului dar o sa ramana ventilatorul care va porni la 103 grade ca asa este el inteligent
Nu sunt probleme pt. Ca motorul nu va mai ajunge la temperatura aia decat foarte rar si apoi vara mai merge si clima
De caldura nici nu se pune problema
Aceasta discutie se adreseaza celor care vor ca motorul lor sa mearga mai rece si atat, fara divagatii de consum ,noxe ,uzura sau " esti tu mai destept ca aia de la opel" !
Ca si modificari am vazut ca ar fi urmatoarele:
Pt termostat prima varianta ar fi schimbarea elementului cu rasina din carcasa cu unul de 80grade
A doua - prelungirea tijei termostatului cu o pastila de 2.5mm
A treia - schimbarea efectiva a termostatului cu unul de 92 sau 95 grade, greu de gasit.
Si schimbarea busonului de vas cu unul de 15psi
Aceasta modificare este o prezentare a ceea ce sa vazut pe net si nu un punct de vedere
Inca o chestie : termostatul este unul mixt, adica este normal mecanic si cu comanda electrica care o poate primi in orice moment din ECU pt. deschidere