Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cornel18 a scris:@mikyboy , @rider1: Mersi. Eu merg cu el asa de vreo 3000 de km. O bag la mecanic sapt viitoare. Ciudat ca ramane acul pe 90 .
Sa presupunem ca termostatul e blocat pe inchis . Tot trebuie sa curga lichid de racire pe retur in vasul de completare?

asa cum descriam mai sus, acel circuit mic care se intoarce in vas prin furtunul subtire ce intra aproape de capac orizonal se face tot timpul deci pe acolo trebuie sa iti vina apa mereu. daca nu vine atunci este infundat pe undeva... mergi cu masina la un service si verifica pompa de apa si toate rolele si schimba ce trebuie apoi stai linistit
Skip ads

  • adi71

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salut! am si eu o problema in aceiasi zona pe un motor a12xer la corsa D 2010 editia 111 ani. Problema pare de racire si suspectez termostatul. POVESTEA: inainte sa plec la mare am facut o mica verificare a masinii si am gasit nivelul mic in vasul de expansiune 2cm,am completat pana la semn la rece.ok plec la mare Targoviste-Jupiter si in parcarea hotelului bolborosit la motor in vas si apa pe jos. Nu am avut semnalizari la bord pe drum. speriat cred ca am facut greseala de a da drumul la presiunea din vas fapt ce a dus la cresterea nivelului in vas aproape s-a umplut. La intoarcere am avut semnalizarea cu masina si cheita dar si supratemperatura motor. Nu am stiut sa ajung in submeniul calculatorului de bord (am aflat mai tarziu) dar am avut un adaptor ELM cu bluetooth cu care am urmarit temperatura si urca pina la 120*C, am blocat releul de viteza mare si am mers cu ac pornit si climatizarea pe cald la 1/3 din total temperatura motor 98-110*C. Am ajuns acasa si am apelat la un specialist de la opel care presteaza si acasa si dintr-o alarma necunoscuta de laptop a dedus ca este pompa de apa. Am mai studiat problema si am demontat termostatul care este o combinatie de termostat clasic (cred) cu bimetal si o parte electrica comandata de calculator pentru ca la scoaterea mufei apare masinuta pe bord. Dupa remontarea acestuia am reumplut sistemul de racire l-am aerisit (a intrat mai multa apa de cat am scos) si la 105*C abia incepe sa se simta apa calta in radiator iar ventilatorul porneste pe viteza mica la 108*C si se opreste la104*C. Am mers cu ea o perioada in acelasi regim de temperaturi in oras si nu am ajuns in mers sa porneasca ventilatorul de racire. sonda de temperatura motor este pe blocul din stanga motorului unde se ramifica spre climatizare, radiaror si retur vas de expansiune. ce nu am reusit sa aflu pana acum sunt temperaturile normale de lucru ale motorului, cum este comandat termosatul si cand, si volumul total al lichidului de racire pentru ca l-am diluat mult si vreau sa il schimb complet, este cel original daca la prima revizie nu si-au bagat nasul cei e la service. va multumesc anticipat si sper sa gasesc niste lamuriri in aceasta problema topicul fiind unul mai recent.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Termostatul tau nu e unul obisnuit! Componenta electrica din termostat e comandata de calculatorul motorului,functie de temperatura indicata de senzorul de temperatura.In rezolvarea problemei se va pleca de la verificarea functionarii corecte a senzorului de temperatura,pe tot domeniul de lucru,in paralel cu un etalon tehnic(termometru industrial,cu domeniu adecvat).De multe ori,inlocuirea unei componente nu rezolva problema(face risipa de bani),cred ca intelegerea functionarii sistemului si o verificare in cunostinta de cauza e mult mai de dorit...
  • adi71

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Complet de acord, nu am reusit sa aflu temperaturile de lucru, dar am facut un drum targoviste-bucuresti si la dus dimineata 24*C afara motorul a stal la 103-105*C fara AC, la intoarcere 34*C afara doar in bucuresti a plecat la 108*C ventilatorul iar afara cu AC a stat la 94-95*C, nivelul de apa a fost ok la semn. Sper ca problema sa fi fost datorita faptului ca nu am verificat nivelul lichidului de racire si sa fi fost aer in instalatie, acum presiunea la cald nu este una mare, pot comprima putin furtunele. Caut in continuare regimurile de temperaturi, daca le stie cineva, si volumul de antigel al instalatiei ca nu l-am gasit in manualul masinii. Manualul de service il are cineva ca nu l-am gasit decat de la HAINES-UK. V-oi continua cu detalii n-umi plac "enicmele"
SALUTARI SI MULTUMIRI PENTRU RASPUNSURI!
  • Alex89alex

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2015

  • Mesaj Privat
La o tigra 1.6 din 96,cu termocupla legata pe direct(pe prima treapta),o pornesc,in 10 15 min incepe sa se ridice apa la 90,cand depaseste 90 incepe sa picure pe la robinetul de caldura de sub motor care este pe tur,sau retur(nu stiu sigur) la aeroterma, si picura din ce in ce mai tare(prin 2 gaurele care le are in parti robinetul) pana incepe sa fiarba apa sa urce acul pe rosu si nu baga nici caldura! e cineva care stie cam care ar fi problema,sa fie robinetul defect,sau trebuie cuplata si treapta 2 a termocuplei?
  • adi71

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Termocupla nu porneste decat ventilatorul de racire a apei dar la modelele cu aer conditionat pleaca si daca acesta este pornit chiar daca motorul este rece. O problema la tine ar fi termostatul care nu deschide si duce la supra temperatura si presiune mare in circuitul de racire, daca apa nu trece prin radiator nu se poate raci. Incearca sa tii climatizorul pe cald si ventilatorul din masina pe viteza mare si vezi daca se stabilizeaza temperatura. la mine problema a fost neaerisirea circuitului si faptul ca am depresurizat circuitul cu motorul fierbinte, vrand sa completez cu apa. Idea era ca la sistemele presurizate concentratia de antigel se face mai mare minim -28 de grade antigelul avand punctul de fierbere mai sus ecat apa, 105 grade fiind o temperatura de lucru normala termostatul fiind doar o servo valva comandata electronic nu se deschide decat electric indiferent de temperatura apei calculatorul hotaraste dupa cum este programat. Pana nu am aerisit radiaturul cu motorul rece nu am rezolvat nimic.Aerul in circuit mi-a creat toate problemele.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
'' termostatul fiind doar o servo valva comandata electronic nu se deschide decat electric indiferent de temperatura apei calculatorul hotaraste dupa cum este programat'' Colegilor,la bucatarie se mai poate gresi,fara consecinte foarte grave,dar in auto,e bine sa fiti documentati si atunci cind scrieti si mai ales atunci cind practicati.Ginditi-va ca sunt unii care iau de bune informatiile vehiculate pe forum,si e mare pacat...
  • adi71

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Spune lucruri concrete! Domnul are o problema. Comentariul tau nu il ajuta cu nimic,in bucataria mea am rezolvat problema fara alte "ajutoare", intre termostat si valva - servovalva sunt diferente enorme, acum si termostatul are o multitudine de forme si aplicatii. La colegul un termostat in circuitul de racire a apei inchide sau deschide clapetul functie de temperatura APEI actionat de un mecanism cu bimetal, cazul meu alta piesa cu aceleasi efecte inchiderea si deschiderea apei, se face prin comanda electrica varianta aleasa de producator din motive care fac alte discutii. CUM IL MAJUTAM PE COLEG?. Temperatura mare din instalatia de racire duce si la supra presiune (furtune intarite scapari de apa pe la coliere sau furtune sarite) CORECT? Primele probleme de verificat: functionare termostat sau radiator in fundat. GERSESC? Daca astea ar fi in regula apar cele complicate tip pompa de apa sau garnitura de chiuloasa. Nu sunt specialist dar gandesc cat sa nu gresesc! Idea Citeste Regulamentul! Respect!
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,068
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Redeschid discutia!
Temperaturile de lucru sunt "bune" ,in sensul ca asa vine masina din fabrica cu termostat de 103 grade si lucreaza foarte cald pentru a scoate ceva noxe mai mici !
Din aceasta cauza cedeaza tot felul de piese din plastic ,oringuri, garnituri termoflot furtune, vas expansiune ,etc.
Se creaza o presiune prea mare in sistem din cauza temperaturii de lucru si busonul de la vas este la 20 psi( 1.4 bari)
Exista discutii majore pe aceasta tema si sa ajuns la concluzia ca trebuie scazuta aceasta temperatura pentru un regim de lucru mai rece adica de 90 grade
Temperatura afisata in bord este o pacaleala
Aceasta este indicata corect pana la temperatura de 70 grade dupa care la 80 ai de fapt 75 si la 90 ai de fapt 80 ...dupa care ramane batuta in cuie la 90 si motorul se duce in 110 grade
Nu ar fi probleme daca piesele ar fi facute din aluminiu sau in general "fer", ai mai scapa , dar presiunea de lucru coloborata cu temperatura mare si materiale din plastic + uleiul racit de un antigel de 110 grade vor duce motorul de rapã pentru cateva noxe in minus
Modificari sau facut si asupra termostatului si asupra busonului dar o sa ramana ventilatorul care va porni la 103 grade ca asa este el inteligent
Nu sunt probleme pt. Ca motorul nu va mai ajunge la temperatura aia decat foarte rar si apoi vara mai merge si clima
De caldura nici nu se pune problema
Aceasta discutie se adreseaza celor care vor ca motorul lor sa mearga mai rece si atat, fara divagatii de consum ,noxe ,uzura sau " esti tu mai destept ca aia de la opel" !
Ca si modificari am vazut ca ar fi urmatoarele:
Pt termostat prima varianta ar fi schimbarea elementului cu rasina din carcasa cu unul de 80grade
A doua - prelungirea tijei termostatului cu o pastila de 2.5mm
A treia - schimbarea efectiva a termostatului cu unul de 92 sau 95 grade, greu de gasit.
Si schimbarea busonului de vas cu unul de 15psi
Aceasta modificare este o prezentare a ceea ce sa vazut pe net si nu un punct de vedere
Inca o chestie : termostatul este unul mixt, adica este normal mecanic si cu comanda electrica care o poate primi in orice moment din ECU pt. deschidere
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,068
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
In concluzie si inchei pt. o rezolvare mai rapida pentru cei care au termostatul din pozele de mai sus ( motoare fara turbo) se poate pune direct de Ampera sau Volt la 80 grade 300 lei si ferice de voi ati terminat cu problema
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR