Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ag58pys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am o Astra G din 2003 (Y17TD) si sambata am avut parte de o experienta nepalcuta. In mers (la circa 3000 de ture), in momentul in care am intentionat sa fac o depasire, s-a auzit un suierat puternic si am constatat o lipsa totala de putere. Am reusit sa ajung cu masina acasa si am verificat furtunele de la intercooler (in si out), Pe cel ce duce la turbina am gasit la capatul dinspre aceasta o pelicula subtire de ulei, in rest totul era uscat. Am facut pentru "linistea mea" 20 km si apoi am verificat din nou furtunele. Surpriza! De data aceasta furtunele sunt pline de ulei si nu este doar o pelicula subtire. Am facut testul cu pedala, dar nu mi-a gasit nici o eroare. Motorul merge frumos, dar daca atingi acceleratia, suna a supersonic. In acelasi timp fac precizarea ca nu scoate fum. Daca sunt printre voi, care au avut aceasta problema v-as fi recunoscator pentru un sfat, o idee. Intre timp masina se odihneste in parcare Very Happy.

Multumesc
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Scoate si tu pentru linistea ta furtunul de iesire din turbina si misca de ax....s-ar putea sa fie vreun furtun spart nu neaparat turbina dusa,daca nu ai joc in ax mergi pe traseul de presiune aer si gasesti ceva in neregula.Dupa simptom...adica pierdere instantanee de putere pare ca pierde pe undeva presiune ,turbina moare de obicei in timp de la lipsa de ungere si da ceva semne inainte.
  • ag58pys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am verificat axul si exista un joc al acestuia. Nu este foarte mare, dar este.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris: ,turbina moare de obicei in timp de la lipsa de ungere.
Sursa de ulei sub presiune a turbinei,este aceeasi pompa ce asigura ungerea motorului.Greu de acceptat ideea cu lipsa de ungere...!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Bun si care este sfatul tau cat de cat in tema adresat unui coleg care cere o parere....copy-paste dupa ce zice altu' uimeste-ne cu ceva.
  • ag58pys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Intr-un final, am reusit sa "storc" niste erori din ea:

0100 Mass Air Flow (MAF) sensor

0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS)

Daca mi-ar spune cineva si cam despre ce este vorba, as fi tare recunoscator.

Multumesc
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pentru prima eroare, cel mai probabil debitmetrul e dus....fa o proba cu unul care e functional(adica sa dea pe tester o valoare de macar 25kg/h la temperatura de functionare a motorului) si vezi diferenta. Sau scoate mufa de la al tau si da-i o tura, ar trebui sa traga mai bine.In orice caz daca e busit trebuie schimbat si neaparat cu unul Bosch.
Ar trebui sa cureti si EGR-ul.
Pentru a doua eroare, cred ca e vorba de senzorul de temperatura de pe galeria de admisie, la fel incearca sa gasesti o masina identica fara erori si sa faci o proba.
  • ag58pys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Vin cu o intrebare, poate hilara, dar nu sunt meserias si intreb si eu. Este posibil ca cele 2 erori, daca se dovedesc a fi intradevar defecte de functionare sa aiba legatura cu fluieratul asurzitor in momentul in care ating acceleratia si cu uleiul de se regaseste mai nou din belsug pe furtunele de la si din intercooler?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu, fluieratul de obicei e de la faptul ca-ti freaca palele compresorului de carcasa exterioara a compresorului. N-o mai porni, sau fii pregatit sa o opresti repede daca se tureaza singura la 5.000rpm (degeaba scoti cheia, o opresti doar din cutia de viteze frana si ambreiaj, eu unul sunt patit cu o VW Bora si chiar nu mai vreau sa mai traiesc experienta asta inca odata Mr. Green ).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Bun si care este sfatul tau cat de cat in tema adresat unui coleg care cere o parere....copy-paste dupa ce zice altu' uimeste-ne cu ceva.
Decit sa spun prostii,mai bine tac...
  • ag58pys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Se pare ca pana la urma a fost vorba de turbina. 2 palete sparte si axul stramb, ceea ce a facut-o sa urle ca din gura de sarpe si sa nu mai aiba deloc putere, Turbina a fost reconditionata, s-a schimbat uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer, iar acum merge ceas.

Multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Salut, e bine ca ai rezolvat problema, dar spune si tu, cat te-a costat, unde ai reconditionat turbina, la ce atelier/service ... informatii care ar putea ajuta si pe altii, multumesc
  • ag58pys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2013

  • Mesaj Privat
1.050 ron - reconditionat turbina, 200 ron - ulei si filtre, 250 ron - manopera (demontat / montat turbina + schimb ulei). In total 1.500 ron.
Reconditionarea s-a facut la in Bucuresti (nu dau nume atelier pentru a nu se face reclama, dar cine este interesat, sa lase PM), iar partea de montare / demontare si schimb ulei, s-a facut in Buzau (pentru info, PM).

Toate cele bune !
  • corsicanul_albastru

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut,
am un gtc din 2005 motor de 1,9 150cp. Am niste probleme cu masina in sensul ca scoate ceva fum dupa 2500 - 3000 turatii si cam fluiera turbina. Ma poate indruma cineva undeva pentru reparatii ?
Va multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR