Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • opel_astra14

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare la toti.
Am un Opel Astra 1.7 diesel din 2000, la care am observat ca, atunci când se incalzeste motorul la turatie, de la 2000 rpm in sus scoate un sunet foarte puternic, ambreiajul are foarte putin joc si parca motorul are tendinta sa moara mai usor, ca sa zic asa.
Mentionez ca am simptomele astea doar dupa ce se incalzeste motorul. La trasee scurte motorul se comporta normal,
Am filmat azi ca sa va puteti da seama mai bine:
https://www.dropbox.com/s/zd...019%2019%2006.mov
Skip ads

  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
E achizitie recenta masina?
  • opel_astra14

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2014

  • Mesaj Privat
De cateva luni, si tot nu imi dau seama ce poate fi.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Sunetul de "tractor" care-l ai, e de la senzorul de pe arborele cotit... E obosit, si nu-si mai face treaba cum trebuie. In prealabil, fa un tester si vezi despre ce e vorba, nu-l schimba fara sa nu fii sigur ca e de la el.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Daca zgomotul apare sau se amplifica cand se incalzeste motorul in mare parte crankshaft-ul este vinovat. Eroare nu o sa apara , decat in ultima faza adica cand nu mai porneste. Daca nu ai altul de proba , poti sa-l masori la rece si la cald ar trebui sa apara indicii cand rezistivitatea creste fata de nominal.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Sunetul tau il am eu iarna la prima cheie cu motorul bocna daca il accelerez aiurea si trec de 2200 ture si e turbina . Pe masura ce motorul se incalzeste sunetul dispare.
Acum ca e cald , il aud eventual in primul km de rulaj daca ridic turele dar evit asta pana la dezmortirea motorului.

Parerea mea - ori ai un ulei prost sau uzat , ori turbina are ungere deficitara ....ori turbina e obosita rau ........ ca vad ca in timpul filmarii ai motorul cald bine.

Apropo, nici la 38 grade afara , in forja, nu-mi sta acul la apa asa avansat ca la tine ! ...sta undeva intre 80 si 90 , trecut usor de jumate.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu mai baga in sperieti pe colegul nostru degeaba, esti dezinformat cu sunetul asta de "diesel vechi". Ca se aude concomitent cu asa zisa "intrarea turbinei" nu inseamna ca ea e de vina, defapt turbina se invarte de la pornirea pana la oprirea motorului, iar fiind angrenata de gazele din evacuare, ajungem la concluzia ca in momentul injectiei mai mari (adica in demaraj), rezulta gaze mai multe deci face presiune turbina. In principiu daca nu ai observat, sunetul degajat e din cauza nereglarii avansului motorului, pentru ca senzorul crankshaft (de pe arborele cotit) asta face, culege informatii cu privire la pozitia arborelui cotit sa dea injectia in punctul culminant al compresiei. Asa ca lasati turbina in pace, ea cand e pe duca suiera de-o ia naiba sau nu-ti mai creaza presiune, ori o ia pe ulei. Iar temperatura apei este in regula, este cald afara, este normal sa ajunga la 90 de grade C accelerand pe loc, termostatul tine apa la 85, dup-aia trece de 95 si incepe treapta 1 de ventilator, si asa mai departe. Luati in seama sfatul colegului Op3l si o sa va rezolvati problema.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
N-am inteles ce te-ai turat asa !
Si cum adica ,,l-am bagat in sperieti,, ca doar nu face o turbina cit o lume !

In alta ordine de idei , mi-am expus parerea pe care mi-o si mentin , atata tot ! Iar despre functionarea turbinei la y17 dt nu-i cazul de explicatii savante. N-am spus nimic de ,,INTRAREA TURBINEI,, - vorbeam de turatii.

Si ala nu-i termostat ce ,,tine,, apa la 95 ! Termostatul are deschidere la 87grade si evident ca exista o plaja de cateva grade pana la aparitia efectelor lui. Un sistem de racire in regula ar trebui sa-ti mentina indicatorul de pe ceas intr-o pozitie fixa , indiferent daca tu il turezi cand e cald afara !
...apropo ...ce inseamna ,,cald afara,, ?

Ma duc in parcare si-mi chinui masina pana diseara dar acul la apa nu se va misca din pozitia lui de aprox 87 grade.

Si eu n-am absolut nimic impotriva diagnosticului tau dat colegului. Ma intreb oare care ar fi varianta 2 in cazul in care senzorul in cauza e in regula.
  • opel_astra14

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Va mulumesc foarte mult pentru promptitudinea voastra, nu ma asteptam sa am atatea raspunsuri.
Precizez de asemenea ca iarna, când era frig, sau primavara motorul nu suna asa decat dupa ce faceam kilometri buni, adica dupa ce se incalzea motorul bine.
Insa acum, cu caldurile astea daca fac vreo 5 km, practic pana se incalzeste apa iar suna motorul si parca trepideaza ambreiajul, asa cum am descris in primul post.
Are sunetul acela forjat doar de la 2000 rpm in sus, deci daca sa zicem sunt in a 2-a pe la vreo 30km/h si il accelerez foarte putin nu se aude.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ce sa zic ....eu mi-am dat o parere. Tu verifica senzorul indicat de colegi si ar fi bine daca ai scapa cu atat. Chiar ma intrebam in cazul senzorului cu pricina , daca n-ar trebui sa ai si fluctuatii ale turometrului. In fine.

Te asteptam cu rezolvarea ....nah, mai invatam si noi cite ceva.
  • opel_astra14

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Pana la urma senzorul de pe arborele cotit a fost problema, bine ca nu a fost mai rau. Va multumesc pt. ajutorul acordat.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Este defect clasic la Y17DT. Daca nu ai pus original , in 5-10 000 km probabil o sa umbli iar la el.
  • AG SMG

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2012

  • Mesaj Privat
cine imi poate spune si mie care este cuplul de strangere la suruburile de la manetoanele de pe arbore
?=Nm
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ia uite cine vorbea de turat Smile . Prietene, noi suntem aici sa ne ajutam, nu sa aruncam cu pietre in noi, am vorbit din experienta nu din auzite si s-a dovedit ca i-a folosit colegului. Poate daca se lua dupa tine schimba turbina de pomana care costa destul de mult. Sa o luam cu lucrurile simple si apoi cu cele mai complicate. Bafta si mai multa grija pe data viitoare !
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
AG SMG a scris:cine imi poate spune si mie care este cuplul de strangere la suruburile de la manetoanele de pe arbore
?=Nm

Vezi ca ai postat in topic-ul gresit. Daca nu zici ce motor ai nu o sa primesti un raspuns. Spre ex cuplul de strangere al manetoanelor la Z17DTL este de 24.5 Nm dupa aceea + 100 grade+ 15 grade. DAR difera de la un cod motor al altul.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
@alex_paval - Ce se intampla aici , e loterie pura ! Colegul a fost un caz fericit poate de un defect clasic prea evident ( si prea putin evident pentru mine).
Daca ar fi asa simplu, ca din 3 cuvinte de descriere simptome sa ne reparam masinile, s-ar desfinta service-urile si Adminu' ar trebui sa ne imparta la toti diplome de mecanici.
Si oricum, inainte de a schimba o piesa ( fie ea si o turbina) verifici tot ce se poate verifica pana esti sigur ca necesita inlocuit ( da, cum bine ai recomandat , incepi cu lucrurile mai putin costisitoare) ...in nici un caz nu te iei dupa unu' si altu' cu ochii inchisi si te apuci sa schimbi piese scumpe.
  • AG SMG

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2012

  • Mesaj Privat
y17dt
este modelul
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR